Nieuwe game pc uitgevallen na gamen en start niet meer op

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is dit wellicht het probleem?: http://i.imgur.com/Cenw7Ir.jpg

Dit is mijn 24 pin connector waarin de 6e van rechts leeg is? Dit was vanaf het begin al zo dus als dit het probleem is heb ik het ook niet stuk gemaakt.
jay123 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:
Begin van het begin (ALLES er vanaf, ook CPU, haal het moederbord zelfs uit de kast):

1) Sluit voeding aan op moederbord - moederbord moet normaal met piepjes aangeven "dat er iets mis is" - deze piepjes (of bepaalde lampjes) overstemmen met een code in je boekje van je moederbord.
Indien dit de juiste piepjes zijn ("missing memory of missing .....) ga je verder.
2) sluit CPU aan (zonder ventilator!), en hetzelfde
3) sluit ventilator aan, en hetzelfde
4) sluit geheugen aan, en hetzelfde

. . . .

Geeft het moederbord van het begin de piepjes niet? Dan wijt ik het hoogstwaarschijnlijk aan de voeding.
Je kan ook andersom werken. En iedere keer een component weghalen.

Edit: Er is al vaak genoeg aangegeven dat het lipje niet goed zit. Hij heeft dit al meerdere keren getest. Ik geloof echt niet dat de 10de keer testen het ineens wel zal oplossen.
Anders zal vanavond ik wat jay aanbevolen heeft vanaf het begin beginnnen en alles opnieuw aansluiten

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 10:42 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Dat hoort zo. Eigenlijk is het 23 pins, maar we noemen het altijd 24 pins ;)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Echt waar, ik geloof heilig in die 4 pin die niet goed zat. Los contact, verklaart waarom het eerst wel en later niet meer werkte.
Waarschijnlijk is je eerstvolgende reactie dat het is opgelost. let goed op dat de 24 en 4 pin goed op elkaar aansluiten en steek dan de stekker d'rin...

reactie gewijzigd precies op moment van reageren van TS :)

Mijn excuses, ik had die latere foto's niet gezien. Maar de connector moet echt goed "klikken" aan de connector van het moederbord. Als dat niet lukt, zit ie niet goed. Als hij diep genoeg zit én de klik is gemaakt, dan is dat inderdaad het probleem niet, maar het lijkt me sterk.

Ik heb zelf ook een aantal systemen gebouwd, en iedere keer was er wel wat. De beste tip die ik helaas vaker heb moeten toepassen, was opnieuw beginnen. Werkt vaak ook goed, uit frustratie kun je soms dingen kapot gaan maken.
Haal alles uit elkaar, bouw opnieuw op, let op nog meer details.
Het is mij overkomen, voor mijn gevoel deed ik alles precies hetzelfde, maar toch, opeens liep hij (zij?) als een zonnetje. Geen idee wat er de eerste keer mis was :) (t zal toch wel een zij zijn >:) )

[ Voor 75% gewijzigd door D-Day op 19-11-2015 11:00 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• Aslanboy1905
  • Niet online
D-Day schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:46:
Echt waar, ik geloof heilig in die 4 pin die niet goed zat. Waarschijnlijk is je eerstvolgende reactie dat het is opgelost. let goed op dat de 24 en 4 pin goed op elkaar aansluiten en steek dan de stekker d'rin...
Maar hiervoor werkte hij wel voor 10 uurtjes.. En die 4 pin hoort boven te zijn toch iemand beweert dat het onderin moet wat betekent dat ik het omgekeerd heb aangesloten maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Die 4 pin zit er even goed in als de rest nu daarvan heb ik ook foto's geplaatst.

edit:

Hoe zit het met een voeding terugsturen en een nieuwe in de plaats van krijgen? Moet je dit kunnen bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Heb het afgelopen maandag gekocht. Mijn hoop is echt dat het hier aan ligt want een moederbord stuk hebben wil je (iig ik) echt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 10:52 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:47:
[...]

Maar hiervoor werkte hij wel voor 10 uurtjes.. En die 4 pin hoort boven te zijn toch iemand beweert dat het onderin moet wat betekent dat ik het omgekeerd heb aangesloten maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Die 4 pin zit er even goed in als de rest nu daarvan heb ik ook foto's geplaatst.
Volgens mij bedoelen ze met bovenin/onderin dat het uitstekende lipje van de 4 pin's onder het uitstekende randje van de grote stekker moet. Op jou (eerste) foto zit die erboven waardoor de onderkant van de stekkers niet gelijk zit

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
er word nu wel gepraat over die 24 pin connector maar het problem kan ook nog de 4+4 pin concector zijn voor de cpu.

• Aslanboy1905
  • Niet online
123lodewijk schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:56:
er word nu wel gepraat over die 24 pin connector maar het problem kan ook nog de 4+4 pin concector zijn voor de cpu.
Je kan zomaar gelijk hebben. Om eerlijk te zijn heeft het me 20 minuten geduurd om die 4+4 pin connector aan te sluiten omdat ik grote handen heb en de 2 case fans plus cpu koeler blok het heel moeilijk maakten om het aan te sluiten. Ik dacht even dat het me zelf niet zou lukken. Wat ik dus vanavond zal doen is alles eruit halen en opnieuw beginnen met aansluiten.

Stel dat het dan nog steeds niet werkt, dan wil ik de voeding terug sturen en een nieuwe in de plaats krijgen. Is dit wel mogelijk? Moet je het eerst bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Of is het beter dat ik de computer naar een computerwinkel breng en vraag of ze het daar willen testen met een andere voeding bijvoorbeeld of misschien iemand hier de me kan helpen? Dan ben ik dan wss wel weer geld kwijt en dan kon ik net zo goed mijn computer laten assembleren door de webshop :s.

[ Voor 1% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 11:05 . Reden: typo ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:42
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:52:
[...]

Geloof me het kan niet dieper. Ik heb het zelfs aan mijn broer overgelaten en die kwam ook even ver als ik. De voedings stekker op de videokaart moet je niet zoveel op letten, ik heb de videokaart helemaal uit de kast gehaald en het werkte nog steeds niet en kheb het net even snel aangesloten maar die zit er gewoon goed in en bovendien draait de fan net zoals alle andere fans inclusief de cpu voor 1 seconde en valt het uit.

Blijven jullie echt haken op de 24 pin connector? Ik ben van mening dat die er toch goed in zit, althans nu dan en dat het probleem nog steeds niet opgelost is.

Moet ik de computer naar een computer winkel meenemen en daar een andere voeding testen of kan misschien iemand me hier helpen?

edit:
Let inderdaad op met het doordrukken van de connector:
Stel een pin zit scheef, dan druk je hem helemaal naar de piep piep indien je te hard door drukt.

Alle connectoren moeten dus wel recht staan, stel 1 staat scheef dan kan je drukken wat je wilt maar dan druk je de boel inderdaad kapot.

"Jammer'' dat het niet die tussen stukjes zijn tussen het moederbord en de printplaat, want ik ging daarvanuit, maar als ik verder lees dan zou je dus wel overal die tussen stukjes geplaatst hebben?

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 23:10

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
[...]
Stel dat het dan nog steeds niet werkt, dan wil ik de voeding terug sturen en een nieuwe in de plaats krijgen. Is dit wel mogelijk? Moet je het eerst bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Of is het beter dat ik de computer naar een computerwinkel breng en vraag of ze het daar willen testen met een andere voeding bijvoorbeeld of misschien iemand hier de me kan helpen? Dan ben ik dan wss wel weer geld kwijt en dan kon ik net zo goed mijn computer laten assembleren door de webshop :s.
Terugsturen kan, maar een webshop/winkel zal altijd eerst zélf de voeding controleren. Mocht er dan niets mee zijn, krijg je hem terug en mag je kosten gaan betalen voor het testen. Ik zou dit dan ook pas als laatste 'redmiddel' inzetten. Het kan wel, maar ook dan ben je de voeding waarschijnlijk twee weken kwijt. Ergo: je kan in de tussentijd niets.
Je hoeft dus niet zelf te bewijzen dat hij stuk is, de verkoper zal dit zelf gaan testen :).

Je zou natuurlijk ook op de V&A van Tweakers een vraag kunnen plaatsen of er in Amsterdam iemand is die kan helpen. Ik wilde dit zelf al aanbieden, maar ik woon in Enschede. Dat is aan de andere kant van het land (in het oosten :P).

Mocht het na het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten nog niet werken en mocht er een lokale computerboer zijn kan je ook dit meteen proberen. Bij de lokale boer kan je er vaak bij blijven of kan je (vaak) na een paar uur je Pc weer ophalen, mochten zij eruit zijn tenminste.

Echter zal ik je, net zoals de rest, aanraden je Pc helemaal uit elkaar te halen en stuk voor stuk alles er weer in te zetten. En waar ik ook nog altijd geen bevredigend antwoord op heb gekregen: zitten de afstandsbussen erin? Dit zijn die kleine 'schroefjes' die je op de gaten in je kast draait, waar je vervolgens je moederbord op legt (op de afstandsbussen dus) en je daarna je moederbord vastschroeft op de afstandsbussen.

Succes! :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:13

Pablo

Rito pls

Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:42:
[...]

Over de tussen schroeven begrijp ik het niet helemaal. Heb mijn ATX moederbord gewoon met 6 schroeven aan de kast vastgeschroefd en gisteren en vanochtend werkte het prima.
Ik vind dit erg verontrustend.
Als je je moederbord direct aan je kast hebt vast geschroefd, kan ik je melden dat je moederbord gefrituurd is.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• 123lodewijk
  • Niet online
hier een foto van die buisjes
https://upload.wikimedia....ee_types_of_standoffs.jpg
edit: betere afbeelding

[ Voor 63% gewijzigd door 123lodewijk op 19-11-2015 11:28 ]

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Het enige wat ik mij kan bedenken hier is dat we te maken hebben met een Internet troll, want serieus het is zo overduidelijk dat je connectoren niet goed zitten, als de kabel niet goed zit dan luister je en doe je die eerst goed, als dit je niet lukt dan zoek je een lokale computer winkel op en betaal je hun om dit voor je te doen.

en mocht je geen internet troll zijn, ga AUB langs een computer winkel en laat hun er naar kijken, want anders ben je over een jaar nog steeds bezig.

[ Voor 18% gewijzigd door Azerion op 19-11-2015 11:30 ]

• 123lodewijk
  • Niet online
Azerion schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:
Het enige wat ik mij kan bedenken hier is dat we te maken hebben met een Internet troll, want serieus het is zo overduidelijk dat je connectoren niet goed zitten, als de kabel niet goed zit dan luister je en doe je die eerst goed, als dit je niet lukt dan zoek je een lokale computer winkel op en betaal je hun om dit voor je te doen.

en mocht je geen internet troll zijn, ga AUB langs een computer winkel en laat hun er naar kijken, want anders ben je over een jaar nog steeds bezig.
maar stel dat die er niet verder in kan en het probleem iets anders is dan probbeer je het eerst zelf en je gaat pas naar andere mensen om hulp te vragen als je echt zeker weet dat iemand met een goede kennis dit moet doen.

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
stinkt naar een voeding die zijn "burn in" uren niet heeft overleeft.
Een voeding word kortstondig getest in de fabriek, niet langdurig.

Elco's en transistors gaan pas goed werken naarmate ze op bedrijfs temperatuur zijn.
Die tijd er naar toe is cruciaal voor de electronica in de voeding omdat ze met veel vermogen krijgen te maken op niet optimale temperaturen.

Burn in time is vaak 1 tot 3 uur, afhankelijk van het vermogen wat word gevraagd.
En is eenmalig, aangezien dat alle ATX voeding solid state zijn, zullen onderdelen welke nieuw zijn falen of niet falen tijdens de burn in tijd.
Later zal een voeding alleen falen door ouderdom, caps die plop zeggen bijvoorbeeld.
zeer sporadisch kan er een component falen na burn in time, maar dat heb ik zelden meegemaakt.

aangezien hij zeer kort heeft aangestaan, lijkt het me dat iets in de voeding het heeft begeven.
iets wat de spanning regelt, en dat hij daarom aangaat voor 1 seconde en daarna weer uit.
Want zowel de voeding als het moederboord controleren de spanning op moment van aanschakelen.
Als deze niet goed is, schakelt hij zichzelf uit.

24 pins aansluiting is niet netjes maar gaat niet het probleem veroorzaken.
PC deed het dus connectie was goed. Bij slecht contact had de weerstand opgelopen en hitte geproduceerd welke zichtbaar had moeten zijn aan de pennen en kunstof connector.

En mensen voor TROLL uitmaken heeft geen zin en vind ik ongepast.
Deze jongen heeft een probleem en vraagt om hulp.
Hij deed wat je vroeg maar volgens jouw niet goed genoeg.
Als hij zegt dat die connector niet verder gaat wie ben jij dan om te bepalen dat dat toch verder moet.
Met alle risico's die hij dan loopt met zijn moederboord, want het is immers niet jouw build.

En die bussen zitten er tussen, de afstand komt redelijk overeen wast ik hier voor me heb.

Mijn vraag is echter, waren er ook bussen welke niet gebruikt konden worden of op andere plaatsen zatten waar geen schroef gaten zaten.
Zo ja heb je deze bussen weggehaald/los geschroeft.

Verder probeer een andere voeding, en inderdaad iets zwaarder zeg 500W.
400W is genoeg in theorie, maar de PC's die ik altijd bouw hebben altijd standaard 500W dit door ervaringen uit het verleden.

[ Voor 24% gewijzigd door borgdrone op 19-11-2015 11:48 . Reden: troll comment ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
Vickiieee schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:17:
[...]

Terugsturen kan, maar een webshop/winkel zal altijd eerst zélf de voeding controleren. Mocht er dan niets mee zijn, krijg je hem terug en mag je kosten gaan betalen voor het testen. Ik zou dit dan ook pas als laatste 'redmiddel' inzetten. Het kan wel, maar ook dan ben je de voeding waarschijnlijk twee weken kwijt. Ergo: je kan in de tussentijd niets.
Je hoeft dus niet zelf te bewijzen dat hij stuk is, de verkoper zal dit zelf gaan testen :).

Je zou natuurlijk ook op de V&A van Tweakers een vraag kunnen plaatsen of er in Amsterdam iemand is die kan helpen. Ik wilde dit zelf al aanbieden, maar ik woon in Enschede. Dat is aan de andere kant van het land (in het oosten :P).

Mocht het na het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten nog niet werken en mocht er een lokale computerboer zijn kan je ook dit meteen proberen. Bij de lokale boer kan je er vaak bij blijven of kan je (vaak) na een paar uur je Pc weer ophalen, mochten zij eruit zijn tenminste.

Echter zal ik je, net zoals de rest, aanraden je Pc helemaal uit elkaar te halen en stuk voor stuk alles er weer in te zetten. En waar ik ook nog altijd geen bevredigend antwoord op heb gekregen: zitten de afstandsbussen erin? Dit zijn die kleine 'schroefjes' die je op de gaten in je kast draait, waar je vervolgens je moederbord op legt (op de afstandsbussen dus) en je daarna je moederbord vastschroeft op de afstandsbussen.

Succes! :)
R.plas schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
[...]

Ik vind dit erg verontrustend.
Als je je moederbord direct aan je kast hebt vast geschroefd, kan ik je melden dat je moederbord gefrituurd is.
In mijn kast was er 1 stand off en het was gewoon een kwestie van die op de juiste gaatje erin doen (spreekt vanzelf alles ging ook vloeiend) en de rest was gewoon vastschroeven.

Zie hier ook een video van de kast: YouTube: $850 Gaming Build - NZXT S340 / Pentium G3258 / GTX 770
Azerion schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:

Ik ben duidelijk geen troll anders zit ik hier niet laat in de avond en vroeg in de ochtend op Tweakers opzoek naar een oplossing. Dit is voor het eerst dat ik een pc bouw en ik heb al 10x gezegd dat bijvoorbeeld de 24pin connector niet dieper kan.

Als dit vanavond niet opgelost is zal ik zeker wel even met een lokale computer winkel erover praten en kijken hoeveel er betaald moet worden voor het opzoek gaan naar het probleem.

Edit:

Als mijn moederbord gefrituurd zou zijn zou die helemaal niet meer aan gaan toch? Bovendien draaien alle case fans en cpu fans voor 1 seconde mee en ook heeft mijn Asus Strx 970 een led lampje wat laat zien of die aangesloten is of niet en die staat zelfs aan als die uit staat en als de 8 pin connector niet is aangesloten dan brandt er een rode lampje. Ik zal de videokaart wel eruit halen totdat mijn systeem gewoon werkt want wat ik wel 100% zeker weet is dat het niet daaraan ligt iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 11:41 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:35:
[...]

In mijn kast was er 1 stand off en het was gewoon een kwestie van die op de juiste gaatje erin doen (spreekt vanzelf alles ging ook vloeiend) en de rest was gewoon vastschroeven.

Zie hier ook een video van de kast: YouTube: $850 Gaming Build - NZXT S340 / Pentium G3258 / GTX 770
Heb je die dingen er tussen geplaatst? Tussen de plek waar je moederbord komt in de kast (op die plaat) en je moederbord zélf?
Afhankelijk van je kast en de grootte van je moederbord moet je er een bepaald aantal indraaien, dit staat in de handleiding van je kast geloof ik. Check dit even goed, want zoals anderen zeggen, als je dit niet goed gedaan hebt dan maakt je Pc kortsluiting en zal daarom niet opstarten.

Zo te zien komt je kast met deze 'standoffs' al geplaatst. Check even of je ze daadwerkelijk allemaal nodig hebt, bij ATX geloof ik meestal wel, maar controleer dit! Dit kan ongewild voor de eerdergenoemde kortsluiting zorgen. En dat wil je niet. Nooit.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:57
Lijkt me verstandig om gewoon eerst alle moederbord power connectoren aan te drukken met 2 schoreven draaiers. Heb je ook geen last van (te) grote handen ;). Dan hebben we het dus over de CPU voeding, moederbord voeding (20+4) en als je dan toch bezig bent de videokaart voeding.

Hiervoor hoef je nog niks uit te bouwen. Voor de 20+4 voeding een (pro)tip. Het is de bedoeling bij jouw aansluiting dat de 20 pins de 4 pins erin drukken. Om 2 vliegen in 1 klap te slaan druk je eerst alleen de 4 pins voeding erin, kan je gelijk zien hoever hij hoort, daarna druk je de 20 pins erin totdat het clipje vast klikt.

Alle fotos die ik tot nu toe hier heb gezien zitten toch echt niet goed. Als je ze er niet verder in krijgt dan zijn er 3 mogelijkheden:
1. je hebt kippen kracht (en je broer dus ook..)
2. je duwt niet hard genoeg omdat je denkt dat het kwetsbaar is (tot op zeker hoogte is het ook kwetsbaar, duw recht naar beneden en niet opzij)
3. er is iets fout in je moederbord/voeding aansluitingen

Ter info: zo hoor je het lipje op de 20+4 pins te gebruiken, de 4 pins zit onder de 20 pins, zodat het clipje van de 20 pins ook het 4 pins erin drukt.
En zo horen je connectors op je moederbord te zitten. Helemaal tegen de aansluiting aan. Als ze echt niet verder willen dan is er iets fout met de aansluiting of de connectors.

Verwijderd

Ga echt langs een computerwinkel voordat je nog meer kapot maakt. Dat is duidelijk te zien. Of luister goed naar wat hier wordt verteld.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Vickiieee schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
[...]

[...]

Heb je die dingen er tussen geplaatst? Tussen de plek waar je moederbord komt in de kast (op die plaat) en je moederbord zélf?
Afhankelijk van je kast en de grootte van je moederbord moet je er een bepaald aantal indraaien, dit staat in de handleiding van je kast geloof ik. Check dit even goed, want zoals anderen zeggen, als je dit niet goed gedaan hebt dan maakt je Pc kortsluiting en zal daarom niet opstarten.

Zo te zien komt je kast met deze 'standoffs' al geplaatst. Check even of je ze daadwerkelijk allemaal nodig hebt, bij ATX geloof ik meestal wel, maar controleer dit! Dit kan ongewild voor de eerdergenoemde kortsluiting zorgen. En dat wil je niet. Nooit.
Nou wat ik heb gedaan is de moederbord bij deze stand-off plaatsen en dan zoals ze bij de handleiding hebben gezet deze vast schroeven met de 6 x 32 flat schroeven.

Handleiding:
http://i.imgur.com/Coah6Ob.jpg
http://i.imgur.com/2QDC8lP.jpg

Zoals je kan zien is G & H al geinstalleerd en wordt er niks extra bijgeleverd en de andere schroeven is bijgeleverd en heb ik vastgeschroefd.

Kan ik schade brengen aan de computer door het telkens te testen en het steeds iedere keer uitvalt? Anders is het gewoon het beste naar een computer winkel te gaan en samen het probleem gaan uitzoeken en als er iets kapot is dat ik die onderdeel terug stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 12:10 ]

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Gewoon rustig blijven en niet stressen.

Mijn aanpak zou zijn, mobo uit de kast halen, werkt vele malen makkelijker.
Daarna alleen scherm aansluiten op je mobo, geen keyboard/muis.
1 mem stick. even de pinnen van de 24 pins op het mobo bekijken of er niets scheef is en kijk of je een oorzaak kan vinden waarom het niet goed past. en dan proberen op te starten (evt met schroevendraaier, wel goed nakijken welke 2 pinnetjes je nodig hebt) of doe dit in de kast als je dat eng vindt. en vertel wat er gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsjek op 19-11-2015 12:17 ]

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:08:
[...]

Nou wat ik heb gedaan is de moederbord bij deze stand-off plaatsen en dan zoals ze bij de handleiding hebben gezet deze vast schroeven met de 6 x 32 flat schroeven.

Handleiding:
http://i.imgur.com/Coah6Ob.jpg
http://i.imgur.com/2QDC8lP.jpg

Zoals je kan zien is G & H al geinstalleerd en wordt er niks extra bijgeleverd en de andere schroeven is bijgeleverd en heb ik vastgeschroefd.

...
Op de foto die je eerder neerzette: http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg lijkt het alsof je nog zo'n afstandbus (G in de handleiding) ziet zitten rechts onderin. Terwijl in de handleiding staat dat ze alle drie nodig zijn aan de rechterkant voor het ondersteunen van het moederbord. Zit die afstandbus op een plek die niet staat aangegeven in de handleiding, of is dat geen afstandsbus, of klopt de handleiding niet helemaal op dit punt of zit er nog iets anders fout?
Edit: ik zie het op de video van youtube al, die afstandsbus wordt niet gebruikt. Misschien alleen bij extra brede moederborden wel?

[ Voor 56% gewijzigd door BartKers op 19-11-2015 12:32 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
BartKers schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:28:
[...]

Op de foto die je eerder neerzette: http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg lijkt het alsof je nog zo'n afstandbus (G in de handleiding) ziet zitten rechts onderin. Terwijl in de handleiding staat dat ze alle drie nodig zijn aan de rechterkant voor het ondersteunen van het moederbord. Zit die afstandbus op een plek die niet staat aangegeven in de handleiding, of is dat geen afstandsbus, of klopt de handleiding niet helemaal op dit punt of zit er nog iets anders fout?
Edit: ik zie het op de video van youtube al, die afstandsbus wordt niet gebruikt. Misschien alleen bij extra brede moederborden wel?
Ja die afstandsbus wordt idd niet gebruikt bij mij want de moederbord is niet zo groot (wel een atx maar blijkbaar zijn er grotere?)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:33:
[...]

Ja die afstandsbus wordt idd niet gebruikt bij mij want de moederbord is niet zo groot (wel een atx maar blijkbaar zijn er grotere?)
Er zijn inderdaad nog grotere moederborden, met de zogenaamde 'E-ATX' form factor. Oftewel: Extended-ATX. Maar de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker komt alleen ATX of Micro/Mini formaat tegen.

Sommige 2011(-3) moederborden zijn E-ATX, maar dit zijn dan ook moederborden met de 2011-sockets. De processors van ~400 / 600 / 1.000 euro en de Xeons (veelal gebruikt voor servers) ;).
Hoewel ASUS en Gigabyte ook sommige van hun 1151 moederborden een E-ATX formaat mee geeft, maar dit zijn dan de High-end 'borden van meer dan €400,-.

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Zoals Lodewijk aangeeft, eerst die 2x4pins connector checken op het moederbord. Als het niet lukt om hem aan te sluiten in de kast, zal je eerst je moederbord terug moeten uitbouwen.
Probeer te vermijden om de koelblok van je CPU af te halen. Anders zal je hem moeten schoonvegen en opnieuw koelpasta moeten aanbrengen.

Indien dit geen uitkomst brengt, inderdaad doen wat Jay123 voorstelt. Controleer hierbij ook met een zaklamp de 24-pin en 2x4-pin connectors op het moederbord met een zaklampje. Kijk hierbij of er geen pinnetje scheef is komen te zitten. Indien dit het geval is, kan je deze meestal gewoon terug recht duwen met een platte schroevendraaier.

En nog een opmerking wat niemand tot nu toe heeft gemaakt, omdat het toch je eerste build is.
Het is aanbevolen om voor je begint te werken met PC componenten kleding uit te trekken wat statische elektriciteit kan opwekken en even iets wat geaard is vast te nemen. (Randaarding van een stopcontact werkt normaal wel). Statische elektriciteit kan soms componenten beschadigen.
Beter is natuurlijk een speciaal polsbandje (linkje), maar ik kan me voorstellen dat je dat niet in huis hebt ( ik ook niet. :+ )

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 12:30
fluffy1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
En nog een opmerking wat niemand tot nu toe heeft gemaakt, omdat het toch je eerste build is.
Het is aanbevolen om voor je begint te werken met PC componenten kleding uit te trekken wat statische elektriciteit kan opwekken en even iets wat geaard is vast te nemen. (Randaarding van een stopcontact werkt normaal wel). Statische elektriciteit kan soms componenten beschadigen.
Beter is natuurlijk een speciaal polsbandje (linkje), maar ik kan me voorstellen dat je dat niet in huis hebt ( ik ook niet. :+ )
Juist! Wat ik steeds doe, is eventjes met mijn handen over de radiator (euhm - verwarming?) gaan, in de huizen die na 1960 gebouwd zijn is dit steeds geaard.

• D-Day
De TS zal eerst beginnen met opnieuw opbouwen, daarna zien we wel of er paniek nodig is. Persoonlijk denk ik van niet, 99 van de 100 keer helpt dit.
De opmerking dat dit een trol is, is zelf een trol, dont feed it. Die persoon zal eerst het topic eerst helemaal moeten lezen...

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Verwijderd

Mochten de tips van iedereen niet werken heb ik er misschien eentje voor je :

haal alles weer uit elkaar behalve de CPU en de cooler ervan (omdat je dan weer koelpasta er op moet smeren , tenzij je zeker weet dat je dat goed hebt gedaan.)

Haal ook de CMOS/BIOS batterij eruit totdat je klaar bent met het assembleren van het systeem stop hem daarna weer terug.

controleer of je wel op alle plekken tussen het moederbord en de kast de afstandsschroefjes die de mobo van de kast af aan houden ook er in hebt gedraaid , zodat de moederbord geen kans krijgt de kast te raken.

draai de schroefjes hand vast en niet muur vast want als je alles muurvast gaat draaien dan kan het wel eens voorkomen dat de mobo op sommige plekken reliëf gaat vertonen en dat wil je niet met je mobo.

werk de kabels netjes buiten zicht m.b.v tight-rips zorg ervoor dat je de kabels uit de buurt van bewegende onderdelen houd.

aangezien je systeem na 1 sec. toch uitvalt lijkt mij dit wel het proberen waard niet geschoten is altijd mis.

en zorg er voor dat je een ESD polsbandje om hebt want je kunt je zelf wel ontaarden maar zodra je weer frictie/wrijving creëert dan kun je weer geladen zijn (of je moet als je een oud huis hebt de verwarming constant blijven aanraken maar dat werkt ook weer niet efficiënt.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12
I installed the motherboard directly to the case without the standoff screws. I turned the computer on without any problem and installed the OS. Had it running about a 20 minutes or something before it turned itself off with no warning or sound.

I tried booting up the computer again after mounting the motherboard to the standoff screws in the case, but it won't turn on properly now. I can see all the fans (psu, gpu and psu) starting up and winding down a couple of times before the computer really comes to life for only a minute or two before turning off again.

Is the motherboard completely fried? Or is there something I can do to salvage it?
Komt dit bekend voor? ;).

We kunnen hier nog 10 pagina's door gaan maar ik zou even gaan uitsluiten en het volgende doen
-Verwijder de videokaart
-Verwijder 1 vd 2 geheugen modules
-Haal het moederbord uit de kast
-Test de voeding defect is
-Start het moederbord vanaf de doos (of een tafel), niet vanaf de ESD zak.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik denk dat het aan de voeding ligt of ik die de aansluitingen niet correct kan doen blijkbaar..

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:15:
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik denk dat het aan de voeding ligt of ik die de aansluitingen niet correct kan doen blijkbaar..
Bij NZXT kasten zit altijd 1 al vast geschroefd in het midden zodat je je moederbord makkelijker kan centreren. Je moet natuurlijk wel de andere erin schroeven.

• Timmeuh
  • Laatst online: 14-01-2020
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij
Probeer van iemand een voeding te scoren. Vervolgens test je die om aan te sluiten. De aanwijzingen lijken te gaan naar; of je voeding of je 24 pin. Als je een "test" voeding aansluit heb je 2 vliegen in 1 klap :-).

Over de pinnetjes onder het moederbord zou ik me geen zorgen maken. Ben ze zelf ooit vergeten en dat hoor, zie en ruik je wel 8)7 8)7

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:46
Als je tot zondag kan wachten zou ik je evt kunnen helpen, heb ook nog een 430W voeding liggen die dan meteen als test gebruikt kan worden (verkopen doe ik hem niet, is m'n reserve) DM maar bij interesse.

Maar ik gok dat als je alle adviezen hier EXACT volgt dat je misschien eerder al de zaken weer aan de praat hebt (of er moet iets daadwerkelijk stuk zijn en dat kan ik ook niet magisch fixen..)

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan.
Daar zit je probleem.
Je moet in TOTAAL 6 standoffs monteren in je kast.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39
radium6969 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:17:
[...]

Daar zit je probleem.
Je moet in TOTAAL 6 standoffs monteren in je kast.
Lul niet zo dom, die dingen zitten standaard er al in.

http://content.hwigroup.n...rce-s340-window-black.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mad-dog op 19-11-2015 17:24 ]

Verwijderd

Volgens mij bedoel jij met standoffs de hele plaat waar de standoffs juist in zitten. De standoffs zijn de gaatjes die boven die plaat uitsteken waar je de schroeven in moet doen. Meestal zijn dat er een stuk of 8-9 in een ATX kast.

Op deze foto zie je er 3 van de 8-9:
Afbeeldingslocatie: http://cdn5.thinkcomputers.org/wp-content/uploads/2015/09/193.jpg

• Johan van Vliet
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12-2022
Waarschijnlijk cpu pinnetjes verbogen .
Koeler te hard aangedrukt ?
Heb dit laatst ook gehad met een build .

Advies controleer je cpu pinnetjes op het moederbord .

• En-Cryption
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 17:25
Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:58:
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen maar ben er niet wijzer van geworden. Het ligt of aan de voeding of aan het moederbord denk ik maar in die topic hebben ze het bijv over cheape voeding en een paar andere dingen waar ik niet mee te maken heb.

[...]

De moederbord die niet direct vast op de backplate. In de foto hieronder zie je dat er wat space tussen in zit

http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg
Op de foto zie ik wel dat je de 4-punts connector er niet ver in hebt gestoken..

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31

Eraser127

Nijkerk

Idd, de voedingsconnector locked niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Eraser127 op 19-11-2015 18:15 ]

My Discogs

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01

TommieW

Numa numa.

Het idee van dat kleine lipje van die 4-pins, is dat die onder dat stukje van de rest van de ATX connector gaat. Even ATX connector los halen, en samen met de 4-pins er weer in doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik zal even alles los maken en het moederbord uit de kast halen en dan weer opnieuw beginnen. Zoals ik al eerder aangaf zit er standaard 1 standoff in de kast en ik heb een zakje gekregen waarin nog 1 andere standoff te vinden is en thats it. Ik denk eerder dat dit een backup is al die in de kast op de een of andere manier stuk gaat.

zie foto: http://i.imgur.com/9Rj2c9Q.jpg

De overige zakjes zitten met schroeven en zoals in de handleiding was beschreven heb ik 6x32 flat screws gebruikt.

Edit:

Ik heb me blijkbaar vergist over de standoffs. Alle 6 standoffs waren al voorgeinstalleerd dus het was zoals ik al zei inderdaad alleen een kwestie van moederbord vastschroeven. Het feit dat het moederbord de backplate raakt en zo kortsluiting ontstaat wordt hierbij geëlimineerd neem ik aan?http://i.imgur.com/LoSejB0.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 20:38 ]

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
En als je dus je 24-pins aansluit, doe eerst de kleine, dan de grote. Op het motherboard zit aan de zijkant van de connector een soort opstaand randje, ziet eruit als een schansje. Die grote stekker heeft een lipje dat daar overheen valt. Als alles goed gaat klikt het lipje over het opstaande randje heen - dan pas zit het zoals ontworpen. Als dat echt niet lukt, even kijken of er geen pennetjes in die stekker verbogen zijn ofzo... Die connector hoort echt in z'n vergrendeling te klikken.

Edit: Bij voorgeïnstalleerd afstandhoudertjes is kans vrij klein dat je dat verkeerd doet - ik zou het probleem daar zelf niet zoeken, idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Twam op 19-11-2015 20:41 ]

• WK100
  • Laatst online: 10:51
Je hebt ook het lipje van de 4-pins op de 20-pins stekker zitten 8)7 8)7 8)7
Deze moet eronder zodat deze vergrendeld zit. Stekkers eruit dus, 4-pins eerst en dan de 20-pins.
Gewoon harder drukken, totdat deze volledig vergrendeld zit.

[ Voor 14% gewijzigd door WK100 op 19-11-2015 21:39 ]

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-02 17:39
Doe nou maar eerst gewoon die stomme stekker goed erin, als het dan nog niet werkt schroef je alles los.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik heb een doorbraak!! Ik heb alles eruit gehaald en opnieuw aangesloten en khad weer hetzelfde probleem maar daarna heb ik 1 geheugenstick eruit gehaald en nu start hij weer op. De boosdoener lijkt dus een van de 1x4 geheugenstick te zijn (helemaal rechter). Wat nu??

Verwijderd

Probeer nu alleen de geheugenstick die je eruit hebt gehaald in het slot waar nu de andere nog in zit, want misschien ligt het aan het geheugenslot en niet de stick.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Oke het ligt niet aan het geheugen maar geheugenslot! BALEN! Ik kan namelijk het niet in de eerste slot doen, omdat de koeler in de weg zit.. Beide gewoon terugsturen en een 1x 8gb stick halen?

[ Voor 15% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 22:30 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:46

SpamLame

niks

Als het (volgens jouw) aan het geheugenslot ligt, is het moederbord terug sturen (RMA) dan niet de beste oplossing.

• D-Day
Geheugenslot? En opnieuw insteken en proberen?
Als dat het probleem is, dan is het mobo RMA denk ik inderdaad.

Of: instellen in Bios anyone? Je bruikt bank B en niet, zoals meestal A. Mogelijk dat er dan iets in de bios moet worden aangepast?

[ Voor 37% gewijzigd door D-Day op 19-11-2015 22:42 ]

Verwijderd

Het geheugen staat trouwens ook niet op de Memory support list:
http://www.asrock.com/mb/...0B85%20Killer/?cat=Memory

Dit betekent dat ze dit geheugen niet hebben getest op het moederbord.
Nu hoeft dit het probleem niet te zijn maar het zou dus kunnen dat het geheugen met 2 reepjes tegelijk niet lekker samenwerkt met dit moederbord.

Eigenlijk zou je even een ander dual channel setje moeten proberen als je daar de mogelijkheid toe hebt.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Nieuwe update wanneer ik ze beide aansluit (dual channel) krijg ik de volgende waarschuwing: http://i.imgur.com/LZVyRDF.jpg

Is de geheugenslot na stuk of de geheugenstick? En vreemd dat de computer nu wel opstart (wtf?)

Wellicht heb ik ook een probleem met de videokaart (krijg geen signaal, fans draaien wel) maar wil even eerst het bovenste oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 23:03 ]

• D-Day
Heb je niet nog ergens een setje, of lenen van je broer? :) Anders doen wat er staat: opnieuw inpluggen?
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb opnieuw pluggen geprobeerd en krijg steeds dezelfde error als ik het probeer aan te sluiten. Ik kijk echt tegenop een moederbord RMA en alleen om de reden dat ik de cpu en cpu cooler eruit moet halen, schoon moet maken etc etc wat mij allemaal een hel lijkt. Probeer een andere weg te vinden om dit op te lossen.
En met 1 reep proberen...

[ Voor 69% gewijzigd door D-Day op 19-11-2015 23:15 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
D-Day schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:07:
Heb je niet nog ergens een setje, of lenen van je broer? :) Anders doen wat er staat: opnieuw inpluggen?
Ik heb opnieuw pluggen geprobeerd en krijg steeds dezelfde error als ik het probeer aan te sluiten. Ik kijk echt tegenop een moederbord RMA en alleen om de reden dat ik de cpu en cpu cooler eruit moet halen, schoon moet maken etc etc wat mij allemaal een hel lijkt. Probeer een andere weg te vinden om dit op te lossen.

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:25:
Probeer nu alleen de geheugenstick die je eruit hebt gehaald in het slot waar nu de andere nog in zit, want misschien ligt het aan het geheugenslot en niet de stick.
Wat als je nu eens de instructies volgt die je eerder kreeg?
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:27:
[...]

Komt dit bekend voor? ;).

We kunnen hier nog 10 pagina's door gaan maar ik zou even gaan uitsluiten en het volgende doen
-Verwijder de videokaart
-Verwijder 1 vd 2 geheugen modules
-Haal het moederbord uit de kast
-Test de voeding defect is
-Start het moederbord vanaf de doos (of een tafel), niet vanaf de ESD zak.
Mbt je opmerking over 1x 8 GB. Nee je hebt altijd sets van 2 modules nodig om Dual Channel memory te draaien. Doe je dat niet dan halveer je de geheugenbandbreedte en daarmee bottleneck je de cpu.

Verder kun je de fan van de Gelid zo loshalen (zit met metalen haakjes...) en dan alsnog je geheugen in slot 1 proberen.

Als je gewoon gaat elimineren ben je er zo uit...:

Module 1 in slot 1
Module 1 in slot 2
Module 1 in slot 3
Module 1 in slot 4

Als het nergens werkt stap je over op module 2, werkt het ergens niet dan heb je een defect moederbord.

Mompelt iets over ESD veilig werken.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 19-11-2015 23:18 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:15:
[...]

Wat als je nu eens de instructies volgt die je eerder kreeg?

[...]

Mbt je opmerking over 1x 8 GB. Nee je hebt altijd sets van 2 modules nodig om Dual Channel memory te draaien. Doe je dat niet dan halveer je de geheugenbandbreedte en daarmee bottleneck je de cpu.

Verder kun je de fan van de Gelid zo loshalen (zit met metalen haakjes...) en dan alsnog je geheugen in slot 1 proberen.

Als je gewoon gaat elimineren ben je er zo uit...:

Module 1 in slot 1
Module 1 in slot 2
Module 1 in slot 3
Module 1 in slot 4

Als het nergens werkt stap je over op module 2, werkt het ergens niet dan heb je een defect moederbord.
De geheugensticks van mij zijn low-profile toch? Volgens mij las ik dat andere wel hun ram sticks op de eerste module slot konden plaatsen. Zoals het er nu uit ziet lukt dat niet maar wellicht als ik eerst de cpu fan eruit haal en daarna mijn ram in slot 1 & 3 zet en daarna probeer de cpu fan erop te zetten.

• sdk1985
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:22:
[...]

De geheugensticks van mij zijn low-profile toch? Volgens mij las ik dat andere wel hun ram sticks op de eerste module slot konden plaatsen. Zoals het er nu uit ziet lukt dat niet maar wellicht als ik eerst de cpu fan eruit haal en daarna mijn ram in slot 1 & 3 zet en daarna probeer de cpu fan erop te zetten.
Ja ik heb zelf een grotere koeler met hetzelfde "probleem". Gewoon de fan loshaken: https://www.dropbox.com/s/85hwya1hrefyf8q/IMG_0928.JPG?dl=0 . Je hoeft de koeler zelf niet te demonteren.

Verder is er een reden dat ik aangaaf met één module te testen in plaats van meteen slot 1 en 3 proberen... Bij problemen weet je dan immers nog niets. Mijn methode lijkt misschien omslachtig maar zelf kan ik hem in een minuut of 5 uitvoeren. Pas als je zeker weet waar een probleem zit kun je het gaan oplossen. Anders ben je aan het schieten met hagel.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 19-11-2015 23:28 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:26:
[...]

Ja ik heb zelf een grotere koeler met hetzelfde "probleem". Gewoon de fan loshaken: https://www.dropbox.com/s/85hwya1hrefyf8q/IMG_0928.JPG?dl=0 .

Verder is er een reden dat ik aangaaf met één module te testen in plaats van meteen slot 1 en 3 proberen... Bij problemen weet je dan immers nog niets. Mijn methode lijkt misschien omslachtig maar zelf kan ik hem in een minuut of 5 uitvoeren. Pas als je zeker weet waar een probleem zit kun je het gaan oplossen. Anders ben je aan het schieten met hagel.
Wow dat ziet er erger uit dan mij. Ik zal morgen middag dit proberen aangezien ik het wel goed vind voor vandaag moet ook morgen vroeg op.

Edit: Bij mij lijkt het er toch naar uit dat de geheugenstick boven de cpu fan uitsteekt. Zijn deze wel low profile en het lijkt er naar op dat ik het niet in de eerste slot zal krijgen zo (als ik de cpu fan er ook uithaal dus)
http://i.imgur.com/VeEwYzT.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 23:33 ]

• sdk1985
Kun je de fan niet een beetje omhoog schuiven? Bij mij zit er speling in. Deze pasten er onder: pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 .

Mocht het geheugen nog terug gaan dan kan ik deze aanraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Die zijn 1.35V ipv 1.5v voor 1600 MHz (en heel laag).

Tot slot nog even een complicerende mededeling... Soms zit er een verschil in de commandrate (1T of 2T) tussen slot 1/3 en 2/4. Dus daarom kun je het überhaupt niet overslaan :).

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2015 00:04 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:00:
Kun je de fan niet een beetje omhoog schuiven? Bij mij zit er speling in. Deze pasten er onder: pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 .

Mocht het geheugen nog terug gaan dan kan ik deze aanraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Die zijn 1.35V ipv 1.5v voor 1600 MHz (en heel laag).

Tot slot nog even een complicerende mededeling... Soms zit er een verschil in de commandrate (1T of 2T) tussen slot 1/3 en 2/4. Dus daarom kun je het überhaupt niet overslaan :).
Ik zal morgen kijken. Kan ik mn ram nog gewoon terug sturen bijvoorbeeld? Heb ze maandag aangeschaft.

Heb trouwens niks van je mededeling begrepen :(

• sdk1985
Houdt het er maar op dat niet alle sloten altijd identiek zijn. Soms is slot 1 beter geschikt dan slot 2.

Commanrate is één van de vele settings binnen geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/1120679.png

Verwijderd

Misschien even de timings van je RAM nakijken, wat soepeler zetten of op automatisch (laat het mobo beslissen)- soms helpt dat. Anders gewoon andere reepjes erin gooien, RAM&mobo kunnen soms een beetje picky zijn en elkaar bijten, indien geen prettige combinatie gekozen is; daar kom je pas bij assembleren achter, helaas.

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:05:
Misschien even de timings van je RAM nakijken, wat soepeler zetten of op automatisch (laat het mobo beslissen)- soms helpt dat. Anders gewoon andere reepjes erin gooien, RAM&mobo kunnen soms een beetje picky zijn en elkaar bijten, indien geen prettige combinatie gekozen is; daar kom je pas bij assembleren achter, helaas.
Daar zijn de VQL (vendor qualified list) en XMP (profielen) voor uitgevonden ;).

Verwijderd

Als je de connectors van de voeding nog niet goed hebt aangedrukt zou ik het toch naar snel doen. Anders is het 100% zeker dat ze wegsmelten door slecht contact en dan kan brand betekenen.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:24:
Als je de connectors van de voeding nog niet goed hebt aangedrukt zou ik het toch naar snel doen. Anders is het 100% zeker dat ze wegsmelten door slecht contact en dan kan brand betekenen.
Ik had volgens mij een foto gemaakt net voordat ik de pc ging opstarten of alles wel werkte om hier te posten als het weer niet deed maar daarna deed alles het weer.

Foto: http://i.imgur.com/Um57zeG.jpg

Zo ziet ie er op dit moment uit als het goed is. Ik heb ook een probleem met de videokaart denk ik maar daar ga ik ook morgen naar kijken nadat ik ga kijken of de ram wel in slot 1 past. In mijn vorige post had ik nog gevraagd of ik mijn RAM die ik maandag heb aangeschafd ook kan terug sturen, omdat ik een lagere ram wil kopen wil deze morgen niet gaan passen. Is dat dan gewoon mogelijk?

Verwijderd

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:56:
Nieuwe update wanneer ik ze beide aansluit (dual channel) krijg ik de volgende waarschuwing: http://i.imgur.com/LZVyRDF.jpg

En vreemd dat de computer nu wel opstart (wtf?)
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:32:
[...]
Ik had volgens mij een foto gemaakt net voordat ik de pc ging opstarten of alles wel werkte om hier te posten als het weer niet deed maar daarna deed alles het weer.

Niet zo gek dat hij nu wel opstart, aangezien de moederbord kabel er nu wel goed in zit. Maar goed dat is al minstens 20 keer gezegd. Geen idee of het mogelijk is, maar misschien dat door het slechte contact van de kabel het geheugenslot beschadigd is, aangezien hij het eerst wel deed.

Verwijderd

Eén van de draden is voor de stroom van het geheugenslot, misschien heeft zelfs elk geheugenslot een eigen draad, of misschien per twee. Maar wat het ook is slecht contact geeft je sowieso problemen.

Maar de andere connectors zitten er ook allemaal goed in? Heb het hele topic niet gelezen alleen het grootste gedeelte.

• D-Day
Details zijn van levensbelang voor elke pc, het is nou eenmaal micro-nano-electronica...
Die powerkabel moet echt perfect zitten, nadruk op moet. En op perfect.
En ook volgens de laatste foto zit ie niet perfect, wel bijna, en een stuk beter als op de eerste pics, maar het is niet af.
Is er geen pinnetje verbogen oid?
Nog eens uithalen en heeeel gecontroleerd, maar met kracht weer inpluggen totdat ie werkelijk klik zegt.
sdk1985 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:00:
Heb ik ook gedaan met een Mugen 3, inderdaad de fan iets omhoog en daarmee past ie in geheugenbank 1

[ Voor 34% gewijzigd door D-Day op 20-11-2015 08:31 ]

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:32:
[...]

Zo ziet ie er op dit moment uit als het goed is...
Volgens mij zit hij er nog steeds niet diep genoeg in. Hij zit nog steeds niet vast met de clip en er zit nog ruimte tussen de kabel en de aansluiting op het moederbord. Die ruimte zou er niet mogen zijn.

• Timmeuh
Ga gewoon a.u.b. naar een computer winkel :)

• Aslanboy1905
  • Niet online
Is er iets waarmee ik het nog verder kan induwen? Tijdens het aansluiten hoorde ik wat anders was dan de andere keren toch een klik dat ze goed erin zaten. En ik denk dat de boosdoener de 2x4 cpu pin was die niet goed aangesloten was maar dit keer ziet die er erg goed in.

Er is nog iets stuk aan mijn moederbord en dat is de eerste PCI-E slot. Ik sluitte mijn videokaart aan bij de eerste slot maar daar kreeg ik geen signaal en toen ik bij de 2e probeerde lukt alles wel. Als deze 2 sloten niets uitmaken hoef ik alleen nog de ram te fixen, want een SLI configuratie zou ik toch niet doen.

• Timmeuh
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:25:
Is er iets waarmee ik het nog verder kan induwen? Tijdens het aansluiten hoorde ik wat anders was dan de andere keren toch een klik dat ze goed erin zaten. En ik denk dat de boosdoener de 2x4 cpu pin was die niet goed aangesloten was maar dit keer ziet die er erg goed in.

Er is nog iets stuk aan mijn moederbord en dat is de eerste PCI-E slot. Ik sluitte mijn videokaart aan bij de eerste slot maar daar kreeg ik geen signaal en toen ik bij de 2e probeerde lukt alles wel. Als deze 2 sloten niets uitmaken hoef ik alleen nog de ram te fixen, want een SLI configuratie zou ik toch niet doen.
Waarschijnlijk heeft je moederbord een klap gehad omdat de 24 pin er nooit echt goed heeft in gezeten. Het gaat dus nu al om een RAM slot wat niet goed meer is en een PCI slot. Breng de boel gewoon terug of stuur het op via RMA. Je kunt nog 50000 dingen gaan lopen testen. Maar je komt uiteindelijk toch uit op een RMA. Je hebt de computer net een week dan ga je toch niet akkoord met een kapot PCI slot????? 8)7 8)7 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Timmeuh schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:14:
[...]

Waarschijnlijk heeft je moederbord een klap gehad omdat de 24 pin er nooit echt goed heeft in gezeten. Het gaat dus nu al om een RAM slot wat niet goed meer is en een PCI slot. Breng de boel gewoon terug of stuur het op via RMA. Je kunt nog 50000 dingen gaan lopen testen. Maar je komt uiteindelijk toch uit op een RMA. Je hebt de computer net een week dan ga je toch niet akkoord met een kapot PCI slot????? 8)7 8)7 8)7
Reparatie op eigen kosten bedoel je?
Bovenstaande is typisch een gevalletje user-abuse.

• D-Day
Ik schat dat het allemaal wel meevalt. Dat PCI slot kan misschien nog te verhelpen zijn met een bios reset?

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik had een foto gepost dat alle pinnetjes niet gebogen zijn. Het ram slot is vanzelf na een dag stuk gegaan en toen zat de 24pin er volgens iedereen niet goed in maar daarvoor deed ie het wel dus beweer je dat het ram slot stuk is gegaan omdat het niet goed was aangesloten? Ik weet het niet maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik heb de bios upgedate naar de laatste versie en daar deed de eerste pci e slot het nog steeds niet. Resetten naar de eerste versie (v1.05) is ook geen optie omdat haswell refresh processors pas na v1.30 werden herkend.

• Timmeuh
Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:21:
[...]
Reparatie op eigen kosten bedoel je?
Bovenstaande is typisch een gevalletje user-abuse.
Als men dit verhaal op tweakers leest ja dan is het gevalletje user-abuse. Dit zal de winkel echter niet weten en ik zou hem dan alsnog terug sturen. Vooral omdat het RAM bankje wss kapot is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
Timmeuh schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:55:
[...]

Als men dit verhaal op tweakers leest ja dan is het gevalletje user-abuse. Dit zal de winkel echter niet weten en ik zou hem dan alsnog terug sturen. Vooral omdat het RAM bankje wss kapot is.
Misschien ben ik dan wel erg netjes opgevoed.
Als ik iets sloop ongeacht of de winkel dit kan zien of niet, dan betaal ik dit zelf.
Maar schijnbaar zijn er dus genoeg mensen in de wereld die het normaal vinden om anderen aan te raden maar gewoon RMA aan te vragen. *O* -O-

• Timmeuh
Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:37:
[...]

Als ik iets sloop ongeacht of de winkel dit kan zien of niet, dan betaal ik dit zelf.
Maar schijnbaar zijn er dus genoeg mensen in de wereld die het normaal vinden om anderen aan te raden maar gewoon RMA aan te vragen. *O* -O-
Heb jij bewijs dat deze jonge dit zelf gesloopt heeft? Ik in ieder geval niet. Dus ik zou er zelf geen slecht gevoel bij hebben om dit toch aan te melden als RMA maarja dit is een andere discussie denk ik :)

• sdk1985
Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:37:
[...]

Dan ga je naar een pc winkel met een assemblage service en laat je die er naar kijken en bepalen wat er defect is en wat niet. Die hebben meestal testbedden.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Heren het is vooralsnog niet gelukt om de koeler te plaatsen met de ram op de eerste slot. Ik probeer eerst dit te fixen en ik hoop dat jullie mijn beslissing respecteren door de moederbord niet meteen terug te sturen. En discussieren over user abuse heeft ook geen zin, naar mijn mening ben ik er wel zuinig mee omgegaan en heb ik 10x gezegd dat als ik verder druk dat er wellicht iets kapot kan gaan en de 20 pin zit op zelfde hoogte als de 4 pin dus ik ben van mening dat die er ook gewoon goed in zit. De computer heeft zojuist ook een gamingsessie (csgo) langer dan een uur overleeft.

Terug naar mijn ram probleem dus. In de vorige pagina werd er deze ram aanbevolen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Mijn eerste vraag is dus of deze lager is dan mijn huidige ram (omdat ik hem niet op de eerste slot krijg. En mijn tweede vraag is of het kan zijn dat huidige ram niet gesupport wordt door mijn moederbord? Gelukkig komen we toch langzamerhand naar het einde van deze topic en wil ik jullie hartelijk bedanken voor de enorme support :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aslanboy1905 op 20-11-2015 15:30 ]

Verwijderd

Op mijn telefoon zag ik het niet goed, maar de 24 pins ATX kabel zit er duidelijk niet in en dat gewoon gevaarlijk. Slechte connectie betekent dat het warm wordt, als het warm wordt gaat het smelten en de stap daarna is brand...

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:56:
Op mijn telefoon zag ik het niet goed, maar de 24 pins ATX kabel zit er duidelijk niet in en dat gewoon gevaarlijk. Slechte connectie betekent dat het warm wordt, als het warm wordt gaat het smelten en de stap daarna is brand...
Wat ik zeg maar had gedaan is de 4+20pin samen in 1 keer erin gedaan en daarna heb ik de 4 pin helemaal ingedrukt zodat ik weet hoe diep de 20 pin moet gaan en ik begon rustig en ging langzamerhand wat harder indrukken en daarna voelde ik of nja hoorde dat 1 van onder en van boven zeg maar dat het erin zit. Ik weet niet anders hoe ik dit moet beschrijven maar het is geen geluid dat iets stuk is gegaan maar meer van dat 'tik' dat het erin zit. Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het nog dieper te krijgen door kracht te gebruiken en kast vast te houden en ook het moederbord maar dieper ging het niet. Ik heb ook videos bekeken en zie nergens dat er zoveel kracht wordt gebruikt overigens.

Toen gisterenavond mijn computer opnieuw startte heb ik een beetje weer gekloot en die voedingskabel zat er zo "goed" in dat ik er moeite mee had om het eruit te trekken in het begin maar daarna gewoon beetje bij beetje kracht te gebruiken eruit kunnen halen. Nadat ik het weer in deed had ik hetzelfde resultaat.

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 21:41
En ik zie op je afbeeldingen dat het niet de koeler zelf maar de fan is die je ruimteprobleem veroorzaakt. Als je eerst je ram plaatst en dan die fan weer terug op je koeler moet je dat wel voor elkaar krijgen lijkt me (al is het met een beetje gepers). Desnoods haak je dat ijzerdraadje waar de fan mee vastzit wat 'hoger' op je koeler vast zodat je wat meer ruimte hebt. Kan je iig je ram slot testen. Desnoods hang je 'm hoger met tie-rips tijdens het testen van je ram slots.

MBT je 24 pin: Misschien zit er wel een stukje verpakkingsmateriaal tussen een van je connectors, of is een pinnetje krom. Ga op zoek naar de oorzaak waarom die er niet goed in gaat. Controleer de pinnetjes in de connectors. Ik snap dat het frustrerend is maar dat die dus niet goed zit / goed erin gaat is duidelijk. Dat bevestig je zelf net ook met je reactie, omdat je onrealistisch veel kracht moet gebruiken hiervoor. Zoek de oorzaak hiervoor, wat zorgt er voor dat de 24 pin niet verder gaat en goed vast klikt?

• Aslanboy1905
  • Niet online
project.bobby schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:49:
En ik zie op je afbeeldingen dat het niet de koeler zelf maar de fan is die je ruimteprobleem veroorzaakt. Als je eerst je ram plaatst en dan die fan weer terug op je koeler moet je dat wel voor elkaar krijgen lijkt me (al is het met een beetje gepers). Desnoods haak je dat ijzerdraadje waar de fan mee vastzit wat 'hoger' op je koeler vast zodat je wat meer ruimte hebt. Kan je iig je ram slot testen. Desnoods hang je 'm hoger met tie-rips tijdens het testen van je ram slots.

MBT je 24 pin: Misschien zit er wel een stukje verpakkingsmateriaal tussen een van je connectors, of is een pinnetje krom. Ga op zoek naar de oorzaak waarom die er niet goed in gaat. Controleer de pinnetjes in de connectors. Ik snap dat het frustrerend is maar dat die dus niet goed zit / goed erin gaat is duidelijk. Dat bevestig je zelf net ook met je reactie, omdat je onrealistisch veel kracht moet gebruiken hiervoor. Zoek de oorzaak hiervoor, wat zorgt er voor dat de 24 pin niet verder gaat en goed vast klikt?
Ik heb beide gecontroleerd of er iets scheef staat of stuk is of misschien iets tuzsen maar ik kwam tot de conclusie dat alles gewoon er normaal uitziet.http://i.imgur.com/EYatSeb.jpg

Ik weet dat dit frustrerend is geworden dat er steeds wordt verteld moet toch net wat dieper en dat ik steeds vertel dat het niet dieper gaat. Dit heeft niks met weinig kracht te maken.

En kan de fan dus wat hoger dan het koelblok?;heeft dat enige effect, want dan kan ik ze waarschijnlijk wel erin krijgen. Het is wel een rot fan om aan te sluiten zeg ongelooflijk dat ze niet wat anders hebben kunnen vinden voor dat.

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 21:41
Je fan kan inderdaad wel iets hoger op je koelblok vastgezet worden. Je airflow en koeling van de cpu zal misschien iets minder worden hierdoor, maar die zal heus niet overhitten hierdoor.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Eens met wat al eerder is gezegd.

Ga er alsjeblieft mee naar een winkel. Kabels horen gewoon te klikken en vast te zitten.

Zit het palletje netjes over de richel heen, dan goed. Alles anders, slecht.

Als we er 3 pagina's over doen om één connector goed te krijgen, dan is er iets fout.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Aslanboy1905
  • Niet online
Wat ik dan zal doen is maandag even bij een winkel vragen of ze dit kunnen fixen en daarna de computer meenemen. Raden jullie mij af om de computer totdan te gebruiken? Of kan het wel een paar dagen mee met licht gebruik en af en toe een spel spelen zoals cs go? Op dit moment laat ik de zware games ook linksliggen, omdat ik ook eerst mijn ram wil fixen.

• Timmeuh
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:41:
Wat ik dan zal doen is maandag even bij een winkel vragen of ze dit kunnen fixen en daarna de computer meenemen. Raden jullie mij af om de computer totdan te gebruiken? Of kan het wel een paar dagen mee met licht gebruik en af en toe een spel spelen zoals cs go? Op dit moment laat ik de zware games ook linksliggen, omdat ik ook eerst mijn ram wil fixen.
Het maakt niet uit hoe je de pc gebruikt. Mocht de connector niet goed zitten dan is zelfs licht gebruik slecht. Als er überhaupt stroom op staat is slecht voor de pc (ALS het pinnetje niet goed zit). Ik zou er gewoon mee langs de winkel gaan en laat je daar adviseren of helpen. _/-\o_

• Aslanboy1905
  • Niet online
Timmeuh schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:39:
[...]

Het maakt niet uit hoe je de pc gebruikt. Mocht de connector niet goed zitten dan is zelfs licht gebruik slecht. Als er überhaupt stroom op staat is slecht voor de pc (ALS het pinnetje niet goed zit). Ik zou er gewoon mee langs de winkel gaan en laat je daar adviseren of helpen. _/-\o_
Ik was de afgelopen weekend ziek dus heb niks kunnen doen en vandaag heb ik besloten om er toch weer zelf naar te kijken.

Ik heb mijn ram op slot 1 & 3 geprobeerd en ik krijg weer deze error als ik boot: http://i.imgur.com/acyh3LT.jpg

Het probleem lijkt bij channel b te zijn, dus de 3e en 4e ram slot doen het niet meer. Dit probleem is tijdens het gamen dus naar boven gekomen toen mijn computer vanzelf uitviel en ik deze topic ben gaan starten. Betekent dit de moederbord opsturen voor RMA?

• Timmeuh
Aslanboy1905 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:22:
[...]
Het probleem lijkt bij channel b te zijn, dus de 3e en 4e ram slot doen het niet meer. Dit probleem is tijdens het gamen dus naar boven gekomen toen mijn computer vanzelf uitviel en ik deze topic ben gaan starten. Betekent dit de moederbord opsturen voor RMA?
Lees je überhaupt wel de posts van andere mensen en wat ze adviseren?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Aslanboy1905 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:22:
[...]

Ik was de afgelopen weekend ziek dus heb niks kunnen doen en vandaag heb ik besloten om er toch weer zelf naar te kijken.

Ik heb mijn ram op slot 1 & 3 geprobeerd en ik krijg weer deze error als ik boot: http://i.imgur.com/acyh3LT.jpg

Stuur je iemand met een klaplong naar de chemotherapie?

Laat eerst checken of je stroomvoorziening in orde is. Anders weet je totaal niet of het RAM faalt doordat daarin iets fout zit, of omdat de stroomvoorziening nog mee loopt te klooien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

En niet vergeten dat het geheugenslot dus beschadigd geraakt kan zijn doordat de 24 pins moederbord kabel er eerst maar half in zat.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-02 23:17
TS ik zou zeggen ga naar de winkel met je systeem, laat het ze daar checken wat er aan de hand is.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ja het advies is naar de pc winkel gaan en heb het gisteren laten navragen hoeveel het kan kosten en toen werd er "kan 30 euro zijn maar ook meer hangt er vanaf". Nu begrijp je dat ik het dus alsnog zelf probeerde op te lossen en vragen of het dus 100% zeker het moederbord zit. Ik zit gewoon met de gedachte van als ik 50 euro had betaald had ik een geassembleerd en werkend computer van de webshop maar ja hier leer ik ook van en zal in mijn vrijetijd (morgen hoogst wss) de computer langsbrengen en de kosten maar accepteren.

• Timmeuh
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:05:
Ja het advies is naar de pc winkel gaan en heb het gisteren laten navragen hoeveel het kan kosten en toen werd er "kan 30 euro zijn maar ook meer hangt er vanaf". Nu begrijp je dat ik het dus alsnog zelf probeerde op te lossen en vragen of het dus 100% zeker het moederbord zit. Ik zit gewoon met de gedachte van als ik 50 euro had betaald had ik een geassembleerd en werkend computer van de webshop maar ja hier leer ik ook van en zal in mijn vrijetijd (morgen hoogst wss) de computer langsbrengen en de kosten maar accepteren.
inmiddels al geweest ?

• Timmeuh
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:05:
Ja het advies is naar de pc winkel gaan .................
Het is opzicht best netjes om te laten weten wat het geweest is. Meerdere mensen hebben tijd voor je genomen om je te helpen.......

• Robbie004
  • Laatst online: 12-11-2024
Ben ook wel erg benieuwd wat nou het probleem was...

~ Kwaliteit staat boven alles!

• WybrenPC
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-01 18:38
het kan natuurlijk ook aan de aanknop liggen, heb ik zelf ook gehad met een wat oudere pc. waneer ik de uitknop losliet, ging hij gelijk weer uit

• holl
  • Laatst online: 30-01 23:48
Inmiddels meer bekend?

• panterbv
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01 18:04
ik zeg gewoon een kapotte voeding (PSU)

en weet niet hoe jullie de watten berekenen?
maar Piek vermogen wat gevraagt word van processoren en videokaarten is hoger dan die 180 watt gemiddelt

een processor die 70 watt trekt kan in de piek wel 90 halen
net zoals videokaarten 180watt videokaart heeft in de piek wel 220 watt nodig

en als bijvoorbeeld de 12V van de voeding niet 100% is dus bijvoorbeeld 11,3volt
trekt die automatisch extra stroom.

dus probeer gewoon een andere voeding
richting de 600 watt.
waarom 600watt? omdat die lang zoveel niet word belast dus levensduur veel langer is.
en minder warmte maakt

Dus goede voeding er in en je probleem is opgelost _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door panterbv op 06-12-2015 12:35 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst even het topic lezen en daarna je inlezen over voedingen.

• holl
  • Laatst online: 30-01 23:48
Volgens mij is het jammer dat de TS niet met een beleefde update komt. Velen hebben geprobeerd te helpen en zijn benieuwd naar de oplossing

Kan ook zijn dat de TS in een laatste poging het moederbord heeft gebroken of iets uit een raam heeft gegooid 😉
Pagina: 1 2 Laatste