Nieuwe game pc uitgevallen na gamen en start niet meer op

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn eerste build gebouwd en was er hartstikke trots op dat alles in een keer werkte. Ben vandaag en gisteren allerei games gaan installeren (fallout 4 en batman) dus de pc was sinds de ochtend al aan en was in de avond voor zo'n 45 minuten aan het counter striken (1.6) totdat hij spontaan uitviel. Dit is een van de minst zware games die er is uiteraard en de temps cpu waren rond de 30-35 graden. Mijn gpu staat aangesloten op het moederbord en de voeding maar omdat ik nog op mijn nieuwe monitor wacht maakte ik gebruik van de igpu.

In ieder geval hij is dus tijdens het gamen uitgevallen en iedere keer wanneer ik het opstart valt ie na 1 seconde uit. Alle fans inclusief cpu, gpu en case fans draaien voor 1 seconde en daarna valt het uit en zit het in een loop zeg maar.

Mijn specificaties:

i5 4460
Gelid tranq v2
pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Asus Strix 970
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Samsung Evo 250GB SSD
Seagate 1TB

Dit allemaal in een nzxt s340 kast

Wat ik heb gedaan:

- Ik heb alle connectoren gecheckt (8pin cpu, en 24pin atx) of ze er wel goed in zaten en en heb geprobeerd om de pc te starten. Dat werkte dus niet. De computer werkte hiervoor wel gewoon dus zou het vreemd vinden dat het opeens zou werken.
- Daarna heb ik de ram sticks eruit gehaald en opnieuw erin gezet en de HDD losgekoppeld en zo de pc proberen te starten (windows staat op SSD) en dat werkte ook niet.

Erg balen dit hopelijk heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.

Bedankt.

edit: video van het probleem: YouTube: 20151119 001145

[ Voor 19% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 01:09 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou je ASUS STRIX 970 er ff uithalen = Stroomverbruik 225W !!!
en dan opnieuw proberen

Vind trouwens je 400W voeding een beetje aan de lichte kant :X :X :X

[ Voor 30% gewijzigd door keur0000 op 18-11-2015 23:12 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

keur0000 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:08:
Zou je ASUS STRIX 970 er ff uithalen = Stroomverbruik 225W !!!
en dan opnieuw proberen
Oh?

http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html

Meer dan 180w ga je er niet uitkrijgen.

Rest van het systeem verbruikt misschien 120w, kom je op 300w uit, kan makkelijk met die voeding.

Je kan het altijd proberen, maar ik acht de kans klein dat je PC het dan wel weer doet, en als dat al het geval is, zul je toch eens moeten kijken in welke staat je voeding is.

People as things, that’s where it starts.

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Staat toch echt >:) :

Aantal pins (videokaarten) 8 (6+2) pins
Aantal 8 pins 1x
Stroomverbruik 225W
RobinHood schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:12:
[...]

Oh?

http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html

Meer dan 180w ga je er niet uitkrijgen.

Rest van het systeem verbruikt misschien 120w, kom je op 300w uit, kan makkelijk met die voeding.

Je kan het altijd proberen, maar ik acht de kans klein dat je PC het dan wel weer doet, en als dat al het geval is, zul je toch eens moeten kijken in welke staat je voeding is.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik heb de 8 pin videokaart connector eruit gehaald en het probleem lijkt zoals ik had verwacht niet opgelost te zijn.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

keur0000 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:16:

Aantal 8 pins 1x
Stroomverbruik 225W

[...]
Ja, leuk voor de specs pagina. Echter, TPU meet gewoon exact wat er verbruikt wordt. Aan zowel slot als aan de 8 pins PEG. En dat is zoals je kan zien max. 179w.

Die 225w is overigens simpel te herleiden: 75w van het slot + 150w van de 8 pins PEG.
Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:17:
Ik heb de 8 pin videokaart connector eruit gehaald en het probleem lijkt zoals ik had verwacht niet opgelost te zijn.
Hele videokaart al verwijderd? Een videokaart trekt dus ook stroom uit de slot.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
keur0000 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:16:

Aantal 8 pins 1x
Stroomverbruik 225W

[...]
Dat zijn waardes voor mensen die goedkope voedingen kopen die maar een fractie van het opgegeven vermogen kunnen leveren.

Dus de voeding van de ts kan het prima aan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:17
Toch zou ik een wat zwaarder model erin zetten, 400 watter is wel op het randje. Zeker eerst eens een andere voeding proberen. Ik heb hetzelfde eens gehad als de t's en toen was toch echt de voeding stuk

[ Voor 23% gewijzigd door freaky35 op 18-11-2015 23:26 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

freaky35 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:25:
Toch zou ik een wat zwaarder model erin zetten, 400 watter is wel op het randje. Zeker eerst eens een andere voeding proberen
Oh?

180w max voor de videokaart, 70w voor de CPU, alle andere dingen misschien 50w, heb je 300w max load, 75% van wat die voeding kan leveren, wat ie makkelijk moet kunnen.

Sterker nog, productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door Verwijderd, op het einde van de review kan The Mask gewoon 450w uit die voeding trekken zonder problemen.

Natuurlijk kan die voeding stuk zijn, dat gebeurd nou eenmaal ook bij goede voedingen, maar hij heeft gewoon voldoende prik voor dit systeem.

• Aslanboy1905
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:19:
[...]

Ja, leuk voor de specs pagina. Echter, TPU meet gewoon exact wat er verbruikt wordt. Aan zowel slot als aan de 8 pins PEG. En dat is zoals je kan zien max. 179w.

Die 225w is overigens simpel te herleiden: 75w van het slot + 150w van de 8 pins PEG.

[...]

Hele videokaart al verwijderd? Een videokaart trekt dus ook stroom uit de slot.
Ik heb de hele videokaart van het slot verwijderd en nog steeds hetzelfde probleem. Zoals ik al dacht ligt het probleem niet aan de videokaart. Ik heb ook geen andere voeding om te testen of het aan de voeding ligt maar deze voeding schijnt volgens The Mask van hoge kwaliteit te zijn dus ik betwijfel of het ook daar aan ligt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nouja, ook de meest geweldige dingen kunnen soms vrij snel dood gaan, een goede voeding verlaagt die kans alleen maar heel erg :P

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Probeer dit eens:
1) Stroomstekker eruit halen
2) Een aantal keer op de aan/uit knop indrukken.
3) Stroomstekker weer aansluiten
4) Aanzetten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je pc valt uit. Dan word het tijd voor dingen uit te sluiten.

Eerste stap heb je al gezet en dat is de pc te testen zonder dedicated GPU. Tweede stap is te controleren naar je CPU temps. Nou zoals je al aangaf, kwam deze tussen de 30-35 graden, dat is lekker koel.

Volgende stap is je geheugen. Heb je 1 stick van 8GB erin of 2 x 4GB? Download het progje MEM86 en zet de pc aan en test minimaal 12uur (als de pc dan nog niet uitgevallen is)

Controleer of je moederbord geen contact maakt met de achterplaat, heb je tussen schroeven gebruikt zodat er geen kortsluiting ontstaat?

Is je moederbord voorzien van de laatste bios versie? Check de website fabrikant van je moederbord.

Beste is om dingen uit te sluiten 1 voor 1. Totdat je tegen het probleem aanloopt.

Had even je topic beter moeten doorlezen, excuses daarvoor. Maar zodra jij de stroom erop zet en valt uit na 1 sec, dan lijkt het erop dat iets kortsluiting maakt. Loop alles dubbel na, kijk of alle kabels goed aangesloten zit. Ook de kabel die op het moederbord zit 24 pins kabel, goed aandrukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-11-2015 23:39 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• deadmeatsubs
  • Laatst online: 05-01 19:19
Heb je imiddels de pc al helemaal stroomvrij gemaakt (dus echt de stekker er 10 sec. uit, zie ook eerdere reactie van Nnoitra.) en de cmos gecleared?

http://www.manualslib.com...y-B85-Killer.html?page=25

Mijn ervaring is dat een grondige reset geeft die nogal eens wil werken.Als je in de bios kunt komen dan ben je halverwege.

[ Voor 55% gewijzigd door deadmeatsubs op 18-11-2015 23:44 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
Nnoitra schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:36:
Probeer dit eens:
1) Stroomstekker eruit halen
2) Een aantal keer op de aan/uit knop indrukken.
3) Stroomstekker weer aansluiten
4) Aanzetten.
Heeft niet geholpen helaas.
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:37:
Je pc valt uit. Dan word het tijd voor dingen uit te sluiten.

Eerste stap heb je al gezet en dat is de pc te testen zonder dedicated GPU. Tweede stap is te controleren naar je CPU temps. Nou zoals je al aangaf, kwam deze tussen de 30-35 graden, dat is lekker koel.

Volgende stap is je geheugen. Heb je 1 stick van 8GB erin of 2 x 4GB? Download het progje MEM86 en zet de pc aan en test minimaal 12uur (als de pc dan nog niet uitgevallen is)

Controleer of je moederbord geen contact maakt met de achterplaat, heb je tussen schroeven gebruikt zodat er geen kortsluiting ontstaat?

Is je moederbord voorzien van de laatste bios versie? Check de website fabrikant van je moederbord.

Beste is om dingen uit te sluiten 1 voor 1. Totdat je tegen het probleem aanloopt.
Ik heb een 2x4 geheugen stick en aangezien mijn pc na 1 seconde uitvalt kan ik geen memtest doen.

Bios was op v1.50 (laatste was 1.80 maar had minor changes)

Over de tussen schroeven begrijp ik het niet helemaal. Heb mijn ATX moederbord gewoon met 6 schroeven aan de kast vastgeschroefd en gisteren en vanochtend werkte het prima.

• Aslanboy1905
  • Niet online
deadmeatsubs schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:39:
Heb je de pc al helemaal stroomvrij gemaakt (dus echt de stekker er 10 sec. uit) en de cmos gecleared?
Ik heb de pc zelfs ong 30 minuten van de stroom gehaald zonder enig geluk. En cmos clearen is toch dat de bios gereset wordt? PC is echter nieuw en heb nooit met de bios settings gekloot.

edit:

ah dubbelpost sorry moest samen in mijn vorige post.

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 18-11-2015 23:43 ]

• deadmeatsubs
  • Laatst online: 05-01 19:19
Bios clearen is m.i. niet kloten met settings. De pc zit in een loop, daar moet hij eerst uit voor je verder kunt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, staan veel tips in, hij is er niet voor niets. ;)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:42:
[...]

Heeft niet geholpen helaas.

[...]

Ik heb een 2x4 geheugen stick en aangezien mijn pc na 1 seconde uitvalt kan ik geen memtest doen.

Bios was op v1.50 (laatste was 1.80 maar had minor changes)

Over de tussen schroeven begrijp ik het niet helemaal. Heb mijn ATX moederbord gewoon met 6 schroeven aan de kast vastgeschroefd en gisteren en vanochtend werkte het prima.
Daar heb je dan al je probleem. Tussen de backplate en moederbord behoort altijd afstand schroeven te zitten.

Deze: https://wjonge.wordpress.com/tag/moederbord/

Als je je moederbord direct op de backplate draait, dan schakelt je kast als een soort aarde. Dat backfired terug naar je moederbord omdat de stroom nergens heen kan dan terug.

Tevens heb je echt mazzel gehad dat het überhaupt gedraaid heeft. Normaliter kun je 1 van je onderdelen daardoor flink beschadigen en soms in zulke mate dat je het onderdeel zal moeten vervangen.

Haal je onderdelen en moederbord uit de kast en plaats afstandbusjes. Deze schroef je eerst vast op je backplate van je kast in de gaten waar je normaliter je moederbord aan vastschroeft.
Daarna leg je je moederbord erop en schroef je het vast op de plekken waar de afstandbusjes zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 19-11-2015 00:00 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen maar ben er niet wijzer van geworden. Het ligt of aan de voeding of aan het moederbord denk ik maar in die topic hebben ze het bijv over cheape voeding en een paar andere dingen waar ik niet mee te maken heb.
Xtr3me4me schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:48:
[...]

Daar heb je dan al je probleem. Tussen de backplate en moederbord behoort altijd afstand schroeven te zitten.

Deze: https://wjonge.wordpress.com/tag/moederbord/

Als je je moederbord direct op de backplate draait, dan schakelt je kast als een soort aarde. Dat backfired terug naar je moederbord omdat de stroom nergens heen kan dan terug.
De moederbord die niet direct vast op de backplate. In de foto hieronder zie je dat er wat space tussen in zit

http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg

• freaky35
RobinHood schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:30:
[...]

Oh?

180w max voor de videokaart, 70w voor de CPU, alle andere dingen misschien 50w, heb je 300w max load, 75% van wat die voeding kan leveren, wat ie makkelijk moet kunnen.

Sterker nog, productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door Verwijderd, op het einde van de review kan The Mask gewoon 450w uit die voeding trekken zonder problemen.

Natuurlijk kan die voeding stuk zijn, dat gebeurd nou eenmaal ook bij goede voedingen, maar hij heeft gewoon voldoende prik voor dit systeem.
Voeding wat ik had was een Corsair, maar was na 2 dagen stuk. Het k an dus wel, mijn systeem werkte toen ook prima.

Maar vertoonde daarna dezelfde symptomen als die van de TS fans ging even draaien bij het indrukken van de power button.

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-01 18:26
Op de foto steekt bij je 20+4 pin kabel de 4 pin omhoog. Misschien dat dat het probleem is?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

th3sander schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:01:
Op de foto steekt bij je 20+4 pin kabel de 4 pin omhoog. Misschien dat dat het probleem is?
Dat zou het heel goed kunnen zijn. Zie het nu ook. Lijkt wel of die niet goed erin zit.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:58:
Ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen maar ben er niet wijzer van geworden. Het ligt of aan de voeding of aan het moederbord denk ik maar in die topic hebben ze het bijv over cheape voeding en een paar andere dingen waar ik niet mee te maken heb.

[...]

De moederbord die niet direct vast op de backplate. In de foto hieronder zie je dat er wat space tussen in zit

Kun je de 4pin naast de 24pin eens goed helemaal indrukken. Zoals je ziet op de foto, zit deze er niet goed in. Het kan een beetje stug gaan, maar hij moet er net zo diep in als de 24pins.

Daarnaast mocht dat niet werken, kun je nog eens foto maken van de voorkant van je moederbord. Kunnen we zien hoe je alles aangesloten hebt.

• freaky35
Kabel zit sowieso inderdaad los, stevig aandrukken, zowel de 4 pins als de 20 pins. Dat moet haast het probleem wel zijn.

• Aslanboy1905
  • Niet online
th3sander schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:01:
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:02:
[...]

Dat zou het heel goed kunnen zijn. Zie het nu ook. Lijkt wel of die niet goed erin zit.
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:06:
[...]

Kun je de 4pin naast de 24pin eens goed helemaal indrukken. Zoals je ziet op de foto, zit deze er niet goed in. Het kan een beetje stug gaan, maar hij moet er net zo diep in als de 24pins.

Daarnaast mocht dat niet werken, kun je nog eens foto maken van de voorkant van je moederbord. Kunnen we zien hoe je alles aangesloten hebt.
de +4 connector is bij mij niet op dezelfde hoogte: http://i.imgur.com/ZjK86UG.jpg

Eerst de +4 pin en daarna de 20pin atx connector er in zitten lukt niet en buiten dat het voorheen wel werkte heb ik ze er echt goed ingedrukt met hetzelfde resultaat dus

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28

Ron

ik voeg me bij de rest, waar je even op moet letten is dat de 4pin onder de 20 pin moet,
er zit een klein lipje aan de bovenkant van de connector van de 4pin die onder de rand van de 20 pin moet vallen

• Aslanboy1905
  • Niet online
ronald245 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:10:
ik voeg me bij de rest, waar je even op moet letten is dat de 4pin onder de 20 pin moet,
er zit een klein lipje aan de bovenkant van de connector van de 4pin die onder de rand van de 20 pin moet vallen
Ik heb de 4 pin beetje naar boven kunnen trekken waardoor het precies op dezelfde hoogte is op dit moment maar helaas werkt het nog steeds niet. Ik zal even foto's maken van binnen.

http://i.imgur.com/aI8VsVp.jpg

• freaky35
Beide stekkers mag je nog verder aandrukken, de stekkers zitten nog steeds niet diep genoeg het lipje wat aan de stekker zit, moet achter dat randje klikken wat op het moederbord zit.

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 19-11-2015 00:18 ]

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28

Ron

de connector moet er wel helemaal in gedrukt zijn, totdat het clipje op de 20pin over de richel schuift.
dit kan wat kracht kosten

[ Voor 4% gewijzigd door Ron op 19-11-2015 00:17 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:16:
Beide stekkers mag je nog verder aandrukken, de stekkers zitten nog steeds niet diep genoeg het lipje wat aan de stekker zit, moet achter dat randje klikken wat op het moederbord zit.
ronald245 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:17:
[...]

de connector moet er wel helemaal in gedrukt zijn, totdat het clipje op de 20pin over de richel schuift.
dit kan wat kracht kosten
Geloof me dieper gaan ze niet. Ik heb erg hard gedrukt, nog iets harder en er breekt iets. Omgekeerd zitten ze ook niet neem ik aan?

Laatste foto van de 24pin: http://i.imgur.com/n3od56o.jpg

Overige foto's van het systeem:
http://i.imgur.com/ek7fYJc.jpg
http://i.imgur.com/O3ga1yu.jpg
http://i.imgur.com/5hLCffL.jpg
http://i.imgur.com/qvwI6Ce.jpg

Ik denk neit echt dat het aan een connector ligt, met name de 24 pin connector, omdat het voorheen wel werkte maar natuurlijk jullie weten wellicht vast meer en ik ben allemaal dankbaar voor jullie hulp.

• freaky35
Die stekkers gaan er zeer strak in en kunnen wel wat hebben.
Kijk maar eens goed,het lipje aan de stekker hoort er over dat randje te klikken.Dan zit die pas echt vast
En die stekker kan er maar op 1 manier in en die zit wat dat betreft wel goed,alleen niet diep genoeg.

Ook de voedings stekker die op de videokaart zit aangesloten, zit er niet diep genoeg in.
Die hangt half los

Check alle stekkers maar eens eerst voordat je het systeem aanzet.

[ Voor 62% gewijzigd door freaky35 op 19-11-2015 00:49 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:42:
Die stekkers gaan er zeer strak in en kunnen wel wat hebben.
Kijk maar eens goed,het lipje aan de stekker hoort er over dat randje te klikken.Dan zit die pas echt vast
En die stekker kan er maar op 1 manier in en die zit wat dat betreft wel goed,alleen niet diep genoeg.

Ook de voedings stekker die op de videokaart zit aangesloten, zit er niet diep genoeg in.
Die hangt half los

Check alle stekkers maar eens eerst voordat je het systeem aanzet.
Geloof me het kan niet dieper. Ik heb het zelfs aan mijn broer overgelaten en die kwam ook even ver als ik. De voedings stekker op de videokaart moet je niet zoveel op letten, ik heb de videokaart helemaal uit de kast gehaald en het werkte nog steeds niet en kheb het net even snel aangesloten maar die zit er gewoon goed in en bovendien draait de fan net zoals alle andere fans inclusief de cpu voor 1 seconde en valt het uit.

Blijven jullie echt haken op de 24 pin connector? Ik ben van mening dat die er toch goed in zit, althans nu dan en dat het probleem nog steeds niet opgelost is.

Moet ik de computer naar een computer winkel meenemen en daar een andere voeding testen of kan misschien iemand me hier helpen?

edit:

[ Voor 28% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 01:02 ]

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02 10:11
(jarig!)
Niet te voorzichtig zijn met aanduwen, dat CPU hendeltje moest ik met twee handen doen terwijl ik dacht dat ik het ijzer ging buigen, en ook de 24pin stekker moest met twee handen op volle kracht erin. Het clipje moet vanzelf over het richeltje heen gaan.

Anders gok ik ook op óf kortsluiting, óf een defecte voeding (je hebt gewoon pech of het eerste heeft het tweede veroorzaakt). Testen met een andere voeding kan een hoop uitsluiten, maar dat is nog al lastig als je niet toevallig een PC 'over' hebt.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Had nog een video gemaakt van het probleem: YouTube: 20151119 001145

Dit was voordat jullie zeiden dat de 24 pin wellicht niet goed erin zat maar it is dus de laatste status van de 24 pin connector.
http://i.imgur.com/0cnobBm.jpg
http://i.imgur.com/6N2O9to.jpg

Hoeveel kracht ik ook gebruik dit is zo ver als die gaat ( ik voel al mijn vingers een klein beetje pijn doen).. Ik wil nog erbij zeggen dat de computer zeker wel 10 uurtjes in totaal heeft gedraaid totdat dit probleem naar boven kwam dus ligt het echt nou hieraan?

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 01:06 ]

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:41
Ik zou die 20 pin er uithalen en kijken hoe de pinnetjes eruitzien, misschien is er iets tussenin / pinnetje krom ondertussen. Die zit sowieso niet goed maar hoeft niet het probleem te zijn.

Daarnaast zou ik alles wat niet essentieel is loskoppelen (USB 3 front kabel etc) en één ram stick ipv alle twee. Heb ooit zoiets gehad en toen was één van MN ram modules defect.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02 10:07

rdejongjr

Gnome

Het lijkt mij sterk dat meerdere aansluitingen van de voeding zo slecht zijn dat ze allemaal niet fatsoenlijk te monteren zijn.
Ik zie al verschillende reacties die aangeven dat de stekkers er niet goed genoeg in zitten, clipjes zitten er niet voor niets.

Aangezien het na meermaals proberen nog steeds niet lukt om in ieder geval de stekkers er goed op te krijgen is het wellicht een idee om bij de lokale computerboer of je verkoper langs te gaan voor hulp, zij hebben vaak ook een berg hardware om mee te testen en uit te sluiten wat er nou mis is (afgezien van de stekkers. :P )
Als het mee zit ben je met een paar minuten en wat gegniffel weer op pad!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 18:53
Mijn ervaring is dat de connectors goed zitten als het klipje vastklikt, kan op de foto niet goed zien of dit het geval is. Lijkt er wel op dat het zijkantje nu goed zit (plastic lipje eronder). Ik kan me herinneren dat mijn vingers ook wel aardig pijn gingen doen.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 14:33
Ik heb niet ALLE berichten gelezen maar veel berichten met zogenaamde oplossingen hebben niks met de issue te maken.

pc valt na 1 sec uit? haal gpu en memory eruit en zet je pc aan, valt hij uit? dan meestal voeding. blijft hij aan? dan zou het zomaar memory kunnen zijn, maar wss valt hij dus weer uit.

in dit geval? ik denk dat je voeding een beste klap heeft gekregen dus einde verhaal voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door mugenmarco op 19-11-2015 07:57 ]

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Xtr3me4me schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:06:
[...]

Je ziet inderdaad dat de kabels niet helemaal correct aangedrukt zijn. Het "Weerhaakje" van de cable zit niet goed gelockt op de connector van het moederboard.

Wat ik zou doen als dit niet mocht helpen:

ga terug naar de basis.
verwijder alle connecties met het moederboard en randapparatuur.
en bouw dan 1 voor 1 je pc weer op, en test bij elke toevoeging van apparatuur of de pc opstart.
Mocht je ergens dezelfde situatie tegenkomen als je een randapparaat aansluit kun je er vanuit gaan dat dat apparaat voor problemen zorgt.

Mocht het zijn dat bij een kale setup (geen randapparatuur, zelfs geen videokaart (gebruik onboard gpu)) dat de PC nog niet boot dan zit het probleem in het moederboard, Voeding, RAM of CPU

Kale setup: Moederboard, Ram, Voeding en CPU

succes!

• heggico
  • Laatst online: 31-01 16:36
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:03:
Ik wil nog erbij zeggen dat de computer zeker wel 10 uurtjes in totaal heeft gedraaid totdat dit probleem naar boven kwam dus ligt het echt nou hieraan?
Dat kan zeker, deze connectors zitten echt vaak muurvast. Als hij net contact maakt kan het goed werken, als het dan een beetje warmer begint te worden zet het metaal uit en zou het kunnen zijn dat hij dan ineens geen contact meer maakt. Die connector moet echt met dat palletje vast zitten achter die richel, dan zit hij pas goed. Al moet ik wel zeggen, ik denk niet dat dit momenteel het probleem is. Ik verdenk toch eigenlijk de voeding. Probeer de voeding eens te starten met de "paperclip" methode: YouTube: PC Tip: Testing a Power Supply with The Paper Clip Test

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

^ Dat, als je goed kijkt zie je dat het klipje van de 20 pins niet vastgeklikt zit, de 4 pins zit zelfs nóg losser. Nu hopen dat het moederbord niet beschadigd is door slecht contact (vonkjes e.d.) :)

Nevermind, heb de helft van het topic gemist zie ik nu.. :O

[ Voor 15% gewijzigd door Jean Paul op 19-11-2015 08:40 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:36
1: Begin bij het minimale dat nodig is voor je systeem
Moederbord, memory, cpu, koeling, voeding en videokaart (mits niet onboard)
2: Doe dit ook niet in een kast want er kan toch echt ergens kortsluiting zijn. Ik gebruik zelf altijd de doos van het moederbord om alles op te leggen, werkt prima
3: Als je moederbord geen aan/uit-knopje heeft kun je ook de pinnetjes waar de powerknop op aangesloten wordt kortsluiten met een klein schroevendraaiertje.
4: WEES VOORZICHTIG en let op!

Gaat dit te ver en vertrouw je het/jezelf niet? Niet doen en ga naar een 'pro'.

• Kram Nelook
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-03-2023
Neem niet weg dat de connector technisch gezien gewoon niet goed zit. Als het echt veel kracht kost om hem er in te laten klikken, en dan bedoel ik met 2 duimen op de uiteinden echt hard drukken dan moet er iets fout zitten of gebogen zijn.

Haal de stekker er eens uit en schiet er eens wat close ups van en van de MB connector.

• kladblokje
  • Laatst online: 31-01 10:16

maar heb je nu wel of geen afstandsbussen gebruikt? op de foto zit inderdaad een klein beetje ruimte onder het moeterbord, maar daar kunnen wij niet aan zien of de afstand wordt veroorzaakt door afstandsbussen of door soldeer/plastic/metaal op het moederbord zelf.

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Dat palletje links van de 4 pin moet onder het randje van de 24pin...niet erbovenop :)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 12:30
Begin van het begin (ALLES er vanaf, ook CPU, haal het moederbord zelfs uit de kast):

1) Sluit voeding aan op moederbord - moederbord moet normaal met piepjes aangeven "dat er iets mis is" - deze piepjes (of bepaalde lampjes) overstemmen met een code in je boekje van je moederbord.
Indien dit de juiste piepjes zijn ("missing memory of missing .....) ga je verder.
2) sluit CPU aan (zonder ventilator!), en hetzelfde
3) sluit ventilator aan, en hetzelfde
4) sluit geheugen aan, en hetzelfde

. . . .

Geeft het moederbord van het begin de piepjes niet? Dan wijt ik het hoogstwaarschijnlijk aan de voeding.
Je kan ook andersom werken. En iedere keer een component weghalen.

Edit: Er is al vaak genoeg aangegeven dat het lipje niet goed zit. Hij heeft dit al meerdere keren getest. Ik geloof echt niet dat de 10de keer testen het ineens wel zal oplossen.

[ Voor 26% gewijzigd door jay123 op 19-11-2015 09:44 ]

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
kladblokje schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:29:
[...]

maar heb je nu wel of geen afstandsbussen gebruikt? op de foto zit inderdaad een klein beetje ruimte onder het moeterbord, maar daar kunnen wij niet aan zien of de afstand wordt veroorzaakt door afstandsbussen of door soldeer/plastic/metaal op het moederbord zelf.
Op die foto (http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg) zie je rechts onder wel één afstandsbus zitten, maar die zit niet onder het moederbord, dus misschien zaten ze al op de backplate van de kast geschroefd. In dat geval moet Aslanboy1905 eens kijken of er niet te veel zitten. Als er van die afstandsbussen op plekken zitten waar geen schroefgat in het moederbord zit kan dit ook voor kortsluiting zorgen.

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 21:49
Begin dan eens met het testen van je voeding:

http://www.xbitlabs.com/images/other/psu-voltmodding/atx.gif

Leeft ie nog?

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 13:17
jay123 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:

1) Sluit voeding aan op moederbord - moederbord moet normaal met piepjes aangeven "dat er iets mis is" - deze piepjes (of bepaalde lampjes) overstemmen met een code in je boekje van je moederbord.
Mits dit Mobo een speakertje heeft of de ts dit zelf heeft geïnstalleerd! Vaak krijg je van die losse speakertjes bij je mobo, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit aansluiten...

Als de 24V stekker al niet goed zit, dan kan het zijn dat de CPU stekker misschien ook niet goed aangesloten is... Das altijd erg lastig om dat ding aan te sluiten als je mobo al in je kast zit. Als die ook niet zit vastgeklikt, dan kan het wellicht daar aan liggen!

[ Voor 20% gewijzigd door DeerDitch op 19-11-2015 09:46 ]

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• jay123
DeerDitch schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:44:
[...]

Mits dit Mobo een speakertje heeft of de ts dit zelf heeft geïnstalleerd! Vaak krijg je van die losse speakertjes bij je mobo, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit aansluiten...

Als de 24V stekker al niet goed zit, dan kan het zijn dat de CPU stekker misschien ook niet goed aangesloten is... Das altijd erg lastig om dat ding aan te sluiten als je mobo al in je kast zit. Als die ook niet zit vastgeklikt, dan kan het wellicht daar aan liggen!
Ik kan het niet direct terugvinden, maar ik dacht dat die biepjes niet speciaal van een speakertje moeten komen. Meeste moederborden die ik al gehad heb hadden (gehad heb hadden?) dit onboard zitten voor enkel de error codes. In de manual heb ik niet direct iets teruggevonden, maar in de FAQ van asrock wel.
http://www.asrock.com/support/faq.asp?id=286

[ Voor 14% gewijzigd door jay123 op 19-11-2015 09:55 ]

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
had exact dit probleem computer blijft 1 seconden aan en gaat naar 1 seconden uit fans draaien ook maar niet continu probleem bij mij was dat de 20+4 connector er niet goed in zat. ik had een asrock b85m dus het probleem zal echt daar zitten kijk of er pinnetjes in de connector en de stekker kapot/verbogen zijn.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Is dit wellicht het probleem?: http://i.imgur.com/Cenw7Ir.jpg

Dit is mijn 24 pin connector waarin de 6e van rechts leeg is? Dit was vanaf het begin al zo dus als dit het probleem is heb ik het ook niet stuk gemaakt.
jay123 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:39:
Begin van het begin (ALLES er vanaf, ook CPU, haal het moederbord zelfs uit de kast):

Indien dit de juiste piepjes zijn ("missing memory of missing .....) ga je verder.
2) sluit CPU aan (zonder ventilator!), en hetzelfde
3) sluit ventilator aan, en hetzelfde
4) sluit geheugen aan, en hetzelfde

. . . .

Geeft het moederbord van het begin de piepjes niet? Dan wijt ik het hoogstwaarschijnlijk aan de voeding.
Je kan ook andersom werken. En iedere keer een component weghalen.

Edit: Er is al vaak genoeg aangegeven dat het lipje niet goed zit. Hij heeft dit al meerdere keren getest. Ik geloof echt niet dat de 10de keer testen het ineens wel zal oplossen.
Anders zal vanavond ik wat jay aanbevolen heeft vanaf het begin beginnnen en alles opnieuw aansluiten

[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 10:42 ]

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Dat hoort zo. Eigenlijk is het 23 pins, maar we noemen het altijd 24 pins ;)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• D-Day
Echt waar, ik geloof heilig in die 4 pin die niet goed zat. Los contact, verklaart waarom het eerst wel en later niet meer werkte.
Waarschijnlijk is je eerstvolgende reactie dat het is opgelost. let goed op dat de 24 en 4 pin goed op elkaar aansluiten en steek dan de stekker d'rin...

reactie gewijzigd precies op moment van reageren van TS :)

Mijn excuses, ik had die latere foto's niet gezien. Maar de connector moet echt goed "klikken" aan de connector van het moederbord. Als dat niet lukt, zit ie niet goed. Als hij diep genoeg zit én de klik is gemaakt, dan is dat inderdaad het probleem niet, maar het lijkt me sterk.

Ik heb zelf ook een aantal systemen gebouwd, en iedere keer was er wel wat. De beste tip die ik helaas vaker heb moeten toepassen, was opnieuw beginnen. Werkt vaak ook goed, uit frustratie kun je soms dingen kapot gaan maken.
Haal alles uit elkaar, bouw opnieuw op, let op nog meer details.
Het is mij overkomen, voor mijn gevoel deed ik alles precies hetzelfde, maar toch, opeens liep hij (zij?) als een zonnetje. Geen idee wat er de eerste keer mis was :) (t zal toch wel een zij zijn >:) )

[ Voor 75% gewijzigd door D-Day op 19-11-2015 11:00 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• Aslanboy1905
  • Niet online
D-Day schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:46:
Echt waar, ik geloof heilig in die 4 pin die niet goed zat. Waarschijnlijk is je eerstvolgende reactie dat het is opgelost. let goed op dat de 24 en 4 pin goed op elkaar aansluiten en steek dan de stekker d'rin...
Maar hiervoor werkte hij wel voor 10 uurtjes.. En die 4 pin hoort boven te zijn toch iemand beweert dat het onderin moet wat betekent dat ik het omgekeerd heb aangesloten maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Die 4 pin zit er even goed in als de rest nu daarvan heb ik ook foto's geplaatst.

edit:

Hoe zit het met een voeding terugsturen en een nieuwe in de plaats van krijgen? Moet je dit kunnen bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Heb het afgelopen maandag gekocht. Mijn hoop is echt dat het hier aan ligt want een moederbord stuk hebben wil je (iig ik) echt niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 10:52 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 16:56
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:47:
[...]

Maar hiervoor werkte hij wel voor 10 uurtjes.. En die 4 pin hoort boven te zijn toch iemand beweert dat het onderin moet wat betekent dat ik het omgekeerd heb aangesloten maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Die 4 pin zit er even goed in als de rest nu daarvan heb ik ook foto's geplaatst.
Volgens mij bedoelen ze met bovenin/onderin dat het uitstekende lipje van de 4 pin's onder het uitstekende randje van de grote stekker moet. Op jou (eerste) foto zit die erboven waardoor de onderkant van de stekkers niet gelijk zit

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• 123lodewijk
  • Niet online
er word nu wel gepraat over die 24 pin connector maar het problem kan ook nog de 4+4 pin concector zijn voor de cpu.

• Aslanboy1905
  • Niet online
123lodewijk schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:56:
er word nu wel gepraat over die 24 pin connector maar het problem kan ook nog de 4+4 pin concector zijn voor de cpu.
Je kan zomaar gelijk hebben. Om eerlijk te zijn heeft het me 20 minuten geduurd om die 4+4 pin connector aan te sluiten omdat ik grote handen heb en de 2 case fans plus cpu koeler blok het heel moeilijk maakten om het aan te sluiten. Ik dacht even dat het me zelf niet zou lukken. Wat ik dus vanavond zal doen is alles eruit halen en opnieuw beginnen met aansluiten.

Stel dat het dan nog steeds niet werkt, dan wil ik de voeding terug sturen en een nieuwe in de plaats krijgen. Is dit wel mogelijk? Moet je het eerst bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Of is het beter dat ik de computer naar een computerwinkel breng en vraag of ze het daar willen testen met een andere voeding bijvoorbeeld of misschien iemand hier de me kan helpen? Dan ben ik dan wss wel weer geld kwijt en dan kon ik net zo goed mijn computer laten assembleren door de webshop :s.

[ Voor 1% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 11:05 . Reden: typo ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:26
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:52:
[...]

Geloof me het kan niet dieper. Ik heb het zelfs aan mijn broer overgelaten en die kwam ook even ver als ik. De voedings stekker op de videokaart moet je niet zoveel op letten, ik heb de videokaart helemaal uit de kast gehaald en het werkte nog steeds niet en kheb het net even snel aangesloten maar die zit er gewoon goed in en bovendien draait de fan net zoals alle andere fans inclusief de cpu voor 1 seconde en valt het uit.

Blijven jullie echt haken op de 24 pin connector? Ik ben van mening dat die er toch goed in zit, althans nu dan en dat het probleem nog steeds niet opgelost is.

Moet ik de computer naar een computer winkel meenemen en daar een andere voeding testen of kan misschien iemand me hier helpen?

edit:
Let inderdaad op met het doordrukken van de connector:
Stel een pin zit scheef, dan druk je hem helemaal naar de piep piep indien je te hard door drukt.

Alle connectoren moeten dus wel recht staan, stel 1 staat scheef dan kan je drukken wat je wilt maar dan druk je de boel inderdaad kapot.

"Jammer'' dat het niet die tussen stukjes zijn tussen het moederbord en de printplaat, want ik ging daarvanuit, maar als ik verder lees dan zou je dus wel overal die tussen stukjes geplaatst hebben?

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 23:10

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
[...]
Stel dat het dan nog steeds niet werkt, dan wil ik de voeding terug sturen en een nieuwe in de plaats krijgen. Is dit wel mogelijk? Moet je het eerst bewijzen dat het stuk is, zo ja hoe? Of is het beter dat ik de computer naar een computerwinkel breng en vraag of ze het daar willen testen met een andere voeding bijvoorbeeld of misschien iemand hier de me kan helpen? Dan ben ik dan wss wel weer geld kwijt en dan kon ik net zo goed mijn computer laten assembleren door de webshop :s.
Terugsturen kan, maar een webshop/winkel zal altijd eerst zélf de voeding controleren. Mocht er dan niets mee zijn, krijg je hem terug en mag je kosten gaan betalen voor het testen. Ik zou dit dan ook pas als laatste 'redmiddel' inzetten. Het kan wel, maar ook dan ben je de voeding waarschijnlijk twee weken kwijt. Ergo: je kan in de tussentijd niets.
Je hoeft dus niet zelf te bewijzen dat hij stuk is, de verkoper zal dit zelf gaan testen :).

Je zou natuurlijk ook op de V&A van Tweakers een vraag kunnen plaatsen of er in Amsterdam iemand is die kan helpen. Ik wilde dit zelf al aanbieden, maar ik woon in Enschede. Dat is aan de andere kant van het land (in het oosten :P).

Mocht het na het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten nog niet werken en mocht er een lokale computerboer zijn kan je ook dit meteen proberen. Bij de lokale boer kan je er vaak bij blijven of kan je (vaak) na een paar uur je Pc weer ophalen, mochten zij eruit zijn tenminste.

Echter zal ik je, net zoals de rest, aanraden je Pc helemaal uit elkaar te halen en stuk voor stuk alles er weer in te zetten. En waar ik ook nog altijd geen bevredigend antwoord op heb gekregen: zitten de afstandsbussen erin? Dit zijn die kleine 'schroefjes' die je op de gaten in je kast draait, waar je vervolgens je moederbord op legt (op de afstandsbussen dus) en je daarna je moederbord vastschroeft op de afstandsbussen.

Succes! :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 15:21

Pablo

Rito pls

Aslanboy1905 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:42:
[...]

Ik vind dit erg verontrustend.
Als je je moederbord direct aan je kast hebt vast geschroefd, kan ik je melden dat je moederbord gefrituurd is.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• 123lodewijk
  • Niet online
hier een foto van die buisjes
https://upload.wikimedia....ee_types_of_standoffs.jpg
edit: betere afbeelding

[ Voor 63% gewijzigd door 123lodewijk op 19-11-2015 11:28 ]

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Het enige wat ik mij kan bedenken hier is dat we te maken hebben met een Internet troll, want serieus het is zo overduidelijk dat je connectoren niet goed zitten, als de kabel niet goed zit dan luister je en doe je die eerst goed, als dit je niet lukt dan zoek je een lokale computer winkel op en betaal je hun om dit voor je te doen.

en mocht je geen internet troll zijn, ga AUB langs een computer winkel en laat hun er naar kijken, want anders ben je over een jaar nog steeds bezig.

[ Voor 18% gewijzigd door Azerion op 19-11-2015 11:30 ]

• 123lodewijk
  • Niet online
Azerion schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:
Het enige wat ik mij kan bedenken hier is dat we te maken hebben met een Internet troll, want serieus het is zo overduidelijk dat je connectoren niet goed zitten, als de kabel niet goed zit dan luister je en doe je die eerst goed, als dit je niet lukt dan zoek je een lokale computer winkel op en betaal je hun om dit voor je te doen.

en mocht je geen internet troll zijn, ga AUB langs een computer winkel en laat hun er naar kijken, want anders ben je over een jaar nog steeds bezig.
maar stel dat die er niet verder in kan en het probleem iets anders is dan probbeer je het eerst zelf en je gaat pas naar andere mensen om hulp te vragen als je echt zeker weet dat iemand met een goede kennis dit moet doen.

• borgdrone
  • Laatst online: 09-11-2025
stinkt naar een voeding die zijn "burn in" uren niet heeft overleeft.
Een voeding word kortstondig getest in de fabriek, niet langdurig.

Elco's en transistors gaan pas goed werken naarmate ze op bedrijfs temperatuur zijn.
Die tijd er naar toe is cruciaal voor de electronica in de voeding omdat ze met veel vermogen krijgen te maken op niet optimale temperaturen.

Burn in time is vaak 1 tot 3 uur, afhankelijk van het vermogen wat word gevraagd.
En is eenmalig, aangezien dat alle ATX voeding solid state zijn, zullen onderdelen welke nieuw zijn falen of niet falen tijdens de burn in tijd.
Later zal een voeding alleen falen door ouderdom, caps die plop zeggen bijvoorbeeld.
zeer sporadisch kan er een component falen na burn in time, maar dat heb ik zelden meegemaakt.

aangezien hij zeer kort heeft aangestaan, lijkt het me dat iets in de voeding het heeft begeven.
iets wat de spanning regelt, en dat hij daarom aangaat voor 1 seconde en daarna weer uit.
Want zowel de voeding als het moederboord controleren de spanning op moment van aanschakelen.
Als deze niet goed is, schakelt hij zichzelf uit.

24 pins aansluiting is niet netjes maar gaat niet het probleem veroorzaken.
PC deed het dus connectie was goed. Bij slecht contact had de weerstand opgelopen en hitte geproduceerd welke zichtbaar had moeten zijn aan de pennen en kunstof connector.

En mensen voor TROLL uitmaken heeft geen zin en vind ik ongepast.
Deze jongen heeft een probleem en vraagt om hulp.
Hij deed wat je vroeg maar volgens jouw niet goed genoeg.
Als hij zegt dat die connector niet verder gaat wie ben jij dan om te bepalen dat dat toch verder moet.
Met alle risico's die hij dan loopt met zijn moederboord, want het is immers niet jouw build.

En die bussen zitten er tussen, de afstand komt redelijk overeen wast ik hier voor me heb.

Mijn vraag is echter, waren er ook bussen welke niet gebruikt konden worden of op andere plaatsen zatten waar geen schroef gaten zaten.
Zo ja heb je deze bussen weggehaald/los geschroeft.

Verder probeer een andere voeding, en inderdaad iets zwaarder zeg 500W.
400W is genoeg in theorie, maar de PC's die ik altijd bouw hebben altijd standaard 500W dit door ervaringen uit het verleden.

[ Voor 24% gewijzigd door borgdrone op 19-11-2015 11:48 . Reden: troll comment ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
Vickiieee schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:17:
[...]

Terugsturen kan, maar een webshop/winkel zal altijd eerst zélf de voeding controleren. Mocht er dan niets mee zijn, krijg je hem terug en mag je kosten gaan betalen voor het testen. Ik zou dit dan ook pas als laatste 'redmiddel' inzetten. Het kan wel, maar ook dan ben je de voeding waarschijnlijk twee weken kwijt. Ergo: je kan in de tussentijd niets.
Je hoeft dus niet zelf te bewijzen dat hij stuk is, de verkoper zal dit zelf gaan testen :).

Je zou natuurlijk ook op de V&A van Tweakers een vraag kunnen plaatsen of er in Amsterdam iemand is die kan helpen. Ik wilde dit zelf al aanbieden, maar ik woon in Enschede. Dat is aan de andere kant van het land (in het oosten :P).

Mocht het na het uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten nog niet werken en mocht er een lokale computerboer zijn kan je ook dit meteen proberen. Bij de lokale boer kan je er vaak bij blijven of kan je (vaak) na een paar uur je Pc weer ophalen, mochten zij eruit zijn tenminste.

Echter zal ik je, net zoals de rest, aanraden je Pc helemaal uit elkaar te halen en stuk voor stuk alles er weer in te zetten. En waar ik ook nog altijd geen bevredigend antwoord op heb gekregen: zitten de afstandsbussen erin? Dit zijn die kleine 'schroefjes' die je op de gaten in je kast draait, waar je vervolgens je moederbord op legt (op de afstandsbussen dus) en je daarna je moederbord vastschroeft op de afstandsbussen.

Succes! :)
R.plas schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
[...]

Ik vind dit erg verontrustend.
Als je je moederbord direct aan je kast hebt vast geschroefd, kan ik je melden dat je moederbord gefrituurd is.
In mijn kast was er 1 stand off en het was gewoon een kwestie van die op de juiste gaatje erin doen (spreekt vanzelf alles ging ook vloeiend) en de rest was gewoon vastschroeven.

Zie hier ook een video van de kast: YouTube: $850 Gaming Build - NZXT S340 / Pentium G3258 / GTX 770
Azerion schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:30:

Ik ben duidelijk geen troll anders zit ik hier niet laat in de avond en vroeg in de ochtend op Tweakers opzoek naar een oplossing. Dit is voor het eerst dat ik een pc bouw en ik heb al 10x gezegd dat bijvoorbeeld de 24pin connector niet dieper kan.

Als dit vanavond niet opgelost is zal ik zeker wel even met een lokale computer winkel erover praten en kijken hoeveel er betaald moet worden voor het opzoek gaan naar het probleem.

Edit:

Als mijn moederbord gefrituurd zou zijn zou die helemaal niet meer aan gaan toch? Bovendien draaien alle case fans en cpu fans voor 1 seconde mee en ook heeft mijn Asus Strx 970 een led lampje wat laat zien of die aangesloten is of niet en die staat zelfs aan als die uit staat en als de 8 pin connector niet is aangesloten dan brandt er een rode lampje. Ik zal de videokaart wel eruit halen totdat mijn systeem gewoon werkt want wat ik wel 100% zeker weet is dat het niet daaraan ligt iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 11:41 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:35:
[...]

In mijn kast was er 1 stand off en het was gewoon een kwestie van die op de juiste gaatje erin doen (spreekt vanzelf alles ging ook vloeiend) en de rest was gewoon vastschroeven.

Zie hier ook een video van de kast: YouTube: $850 Gaming Build - NZXT S340 / Pentium G3258 / GTX 770
Heb je die dingen er tussen geplaatst? Tussen de plek waar je moederbord komt in de kast (op die plaat) en je moederbord zélf?
Afhankelijk van je kast en de grootte van je moederbord moet je er een bepaald aantal indraaien, dit staat in de handleiding van je kast geloof ik. Check dit even goed, want zoals anderen zeggen, als je dit niet goed gedaan hebt dan maakt je Pc kortsluiting en zal daarom niet opstarten.

Zo te zien komt je kast met deze 'standoffs' al geplaatst. Check even of je ze daadwerkelijk allemaal nodig hebt, bij ATX geloof ik meestal wel, maar controleer dit! Dit kan ongewild voor de eerdergenoemde kortsluiting zorgen. En dat wil je niet. Nooit.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:13
Lijkt me verstandig om gewoon eerst alle moederbord power connectoren aan te drukken met 2 schoreven draaiers. Heb je ook geen last van (te) grote handen ;). Dan hebben we het dus over de CPU voeding, moederbord voeding (20+4) en als je dan toch bezig bent de videokaart voeding.

Hiervoor hoef je nog niks uit te bouwen. Voor de 20+4 voeding een (pro)tip. Het is de bedoeling bij jouw aansluiting dat de 20 pins de 4 pins erin drukken. Om 2 vliegen in 1 klap te slaan druk je eerst alleen de 4 pins voeding erin, kan je gelijk zien hoever hij hoort, daarna druk je de 20 pins erin totdat het clipje vast klikt.

Alle fotos die ik tot nu toe hier heb gezien zitten toch echt niet goed. Als je ze er niet verder in krijgt dan zijn er 3 mogelijkheden:
1. je hebt kippen kracht (en je broer dus ook..)
2. je duwt niet hard genoeg omdat je denkt dat het kwetsbaar is (tot op zeker hoogte is het ook kwetsbaar, duw recht naar beneden en niet opzij)
3. er is iets fout in je moederbord/voeding aansluitingen

Ter info: zo hoor je het lipje op de 20+4 pins te gebruiken, de 4 pins zit onder de 20 pins, zodat het clipje van de 20 pins ook het 4 pins erin drukt.
En zo horen je connectors op je moederbord te zitten. Helemaal tegen de aansluiting aan. Als ze echt niet verder willen dan is er iets fout met de aansluiting of de connectors.

Verwijderd

Ga echt langs een computerwinkel voordat je nog meer kapot maakt. Dat is duidelijk te zien. Of luister goed naar wat hier wordt verteld.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Vickiieee schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
[...]

[...]

Heb je die dingen er tussen geplaatst? Tussen de plek waar je moederbord komt in de kast (op die plaat) en je moederbord zélf?
Afhankelijk van je kast en de grootte van je moederbord moet je er een bepaald aantal indraaien, dit staat in de handleiding van je kast geloof ik. Check dit even goed, want zoals anderen zeggen, als je dit niet goed gedaan hebt dan maakt je Pc kortsluiting en zal daarom niet opstarten.

Zo te zien komt je kast met deze 'standoffs' al geplaatst. Check even of je ze daadwerkelijk allemaal nodig hebt, bij ATX geloof ik meestal wel, maar controleer dit! Dit kan ongewild voor de eerdergenoemde kortsluiting zorgen. En dat wil je niet. Nooit.
Nou wat ik heb gedaan is de moederbord bij deze stand-off plaatsen en dan zoals ze bij de handleiding hebben gezet deze vast schroeven met de 6 x 32 flat schroeven.

Handleiding:
http://i.imgur.com/Coah6Ob.jpg
http://i.imgur.com/2QDC8lP.jpg

Zoals je kan zien is G & H al geinstalleerd en wordt er niks extra bijgeleverd en de andere schroeven is bijgeleverd en heb ik vastgeschroefd.

Kan ik schade brengen aan de computer door het telkens te testen en het steeds iedere keer uitvalt? Anders is het gewoon het beste naar een computer winkel te gaan en samen het probleem gaan uitzoeken en als er iets kapot is dat ik die onderdeel terug stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 12:10 ]

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Gewoon rustig blijven en niet stressen.

Mijn aanpak zou zijn, mobo uit de kast halen, werkt vele malen makkelijker.
Daarna alleen scherm aansluiten op je mobo, geen keyboard/muis.
1 mem stick. even de pinnen van de 24 pins op het mobo bekijken of er niets scheef is en kijk of je een oorzaak kan vinden waarom het niet goed past. en dan proberen op te starten (evt met schroevendraaier, wel goed nakijken welke 2 pinnetjes je nodig hebt) of doe dit in de kast als je dat eng vindt. en vertel wat er gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsjek op 19-11-2015 12:17 ]

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 08:56
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:08:
[...]

Nou wat ik heb gedaan is de moederbord bij deze stand-off plaatsen en dan zoals ze bij de handleiding hebben gezet deze vast schroeven met de 6 x 32 flat schroeven.

Handleiding:
http://i.imgur.com/Coah6Ob.jpg
http://i.imgur.com/2QDC8lP.jpg

Zoals je kan zien is G & H al geinstalleerd en wordt er niks extra bijgeleverd en de andere schroeven is bijgeleverd en heb ik vastgeschroefd.

...
Op de foto die je eerder neerzette: http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg lijkt het alsof je nog zo'n afstandbus (G in de handleiding) ziet zitten rechts onderin. Terwijl in de handleiding staat dat ze alle drie nodig zijn aan de rechterkant voor het ondersteunen van het moederbord. Zit die afstandbus op een plek die niet staat aangegeven in de handleiding, of is dat geen afstandsbus, of klopt de handleiding niet helemaal op dit punt of zit er nog iets anders fout?
Edit: ik zie het op de video van youtube al, die afstandsbus wordt niet gebruikt. Misschien alleen bij extra brede moederborden wel?

[ Voor 56% gewijzigd door BartKers op 19-11-2015 12:32 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
BartKers schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:28:
[...]

Op de foto die je eerder neerzette: http://i.imgur.com/9MUcN6w.jpg lijkt het alsof je nog zo'n afstandbus (G in de handleiding) ziet zitten rechts onderin. Terwijl in de handleiding staat dat ze alle drie nodig zijn aan de rechterkant voor het ondersteunen van het moederbord. Zit die afstandbus op een plek die niet staat aangegeven in de handleiding, of is dat geen afstandsbus, of klopt de handleiding niet helemaal op dit punt of zit er nog iets anders fout?
Edit: ik zie het op de video van youtube al, die afstandsbus wordt niet gebruikt. Misschien alleen bij extra brede moederborden wel?
Ja die afstandsbus wordt idd niet gebruikt bij mij want de moederbord is niet zo groot (wel een atx maar blijkbaar zijn er grotere?)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:33:
[...]

Ja die afstandsbus wordt idd niet gebruikt bij mij want de moederbord is niet zo groot (wel een atx maar blijkbaar zijn er grotere?)
Er zijn inderdaad nog grotere moederborden, met de zogenaamde 'E-ATX' form factor. Oftewel: Extended-ATX. Maar de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker komt alleen ATX of Micro/Mini formaat tegen.

Sommige 2011(-3) moederborden zijn E-ATX, maar dit zijn dan ook moederborden met de 2011-sockets. De processors van ~400 / 600 / 1.000 euro en de Xeons (veelal gebruikt voor servers) ;).
Hoewel ASUS en Gigabyte ook sommige van hun 1151 moederborden een E-ATX formaat mee geeft, maar dit zijn dan de High-end 'borden van meer dan €400,-.

• fluffy1
  • Laatst online: 01-10-2024
Zoals Lodewijk aangeeft, eerst die 2x4pins connector checken op het moederbord. Als het niet lukt om hem aan te sluiten in de kast, zal je eerst je moederbord terug moeten uitbouwen.
Probeer te vermijden om de koelblok van je CPU af te halen. Anders zal je hem moeten schoonvegen en opnieuw koelpasta moeten aanbrengen.

Indien dit geen uitkomst brengt, inderdaad doen wat Jay123 voorstelt. Controleer hierbij ook met een zaklamp de 24-pin en 2x4-pin connectors op het moederbord met een zaklampje. Kijk hierbij of er geen pinnetje scheef is komen te zitten. Indien dit het geval is, kan je deze meestal gewoon terug recht duwen met een platte schroevendraaier.

En nog een opmerking wat niemand tot nu toe heeft gemaakt, omdat het toch je eerste build is.
Het is aanbevolen om voor je begint te werken met PC componenten kleding uit te trekken wat statische elektriciteit kan opwekken en even iets wat geaard is vast te nemen. (Randaarding van een stopcontact werkt normaal wel). Statische elektriciteit kan soms componenten beschadigen.
Beter is natuurlijk een speciaal polsbandje (linkje), maar ik kan me voorstellen dat je dat niet in huis hebt ( ik ook niet. :+ )

• jay123
fluffy1 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
En nog een opmerking wat niemand tot nu toe heeft gemaakt, omdat het toch je eerste build is.
Het is aanbevolen om voor je begint te werken met PC componenten kleding uit te trekken wat statische elektriciteit kan opwekken en even iets wat geaard is vast te nemen. (Randaarding van een stopcontact werkt normaal wel). Statische elektriciteit kan soms componenten beschadigen.
Beter is natuurlijk een speciaal polsbandje (linkje), maar ik kan me voorstellen dat je dat niet in huis hebt ( ik ook niet. :+ )
Juist! Wat ik steeds doe, is eventjes met mijn handen over de radiator (euhm - verwarming?) gaan, in de huizen die na 1960 gebouwd zijn is dit steeds geaard.

• D-Day
De TS zal eerst beginnen met opnieuw opbouwen, daarna zien we wel of er paniek nodig is. Persoonlijk denk ik van niet, 99 van de 100 keer helpt dit.
De opmerking dat dit een trol is, is zelf een trol, dont feed it. Die persoon zal eerst het topic eerst helemaal moeten lezen...

Verwijderd

Mochten de tips van iedereen niet werken heb ik er misschien eentje voor je :

haal alles weer uit elkaar behalve de CPU en de cooler ervan (omdat je dan weer koelpasta er op moet smeren , tenzij je zeker weet dat je dat goed hebt gedaan.)

Haal ook de CMOS/BIOS batterij eruit totdat je klaar bent met het assembleren van het systeem stop hem daarna weer terug.

controleer of je wel op alle plekken tussen het moederbord en de kast de afstandsschroefjes die de mobo van de kast af aan houden ook er in hebt gedraaid , zodat de moederbord geen kans krijgt de kast te raken.

draai de schroefjes hand vast en niet muur vast want als je alles muurvast gaat draaien dan kan het wel eens voorkomen dat de mobo op sommige plekken reliëf gaat vertonen en dat wil je niet met je mobo.

werk de kabels netjes buiten zicht m.b.v tight-rips zorg ervoor dat je de kabels uit de buurt van bewegende onderdelen houd.

aangezien je systeem na 1 sec. toch uitvalt lijkt mij dit wel het proberen waard niet geschoten is altijd mis.

en zorg er voor dat je een ESD polsbandje om hebt want je kunt je zelf wel ontaarden maar zodra je weer frictie/wrijving creëert dan kun je weer geladen zijn (of je moet als je een oud huis hebt de verwarming constant blijven aanraken maar dat werkt ook weer niet efficiënt.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12
I installed the motherboard directly to the case without the standoff screws. I turned the computer on without any problem and installed the OS. Had it running about a 20 minutes or something before it turned itself off with no warning or sound.

I tried booting up the computer again after mounting the motherboard to the standoff screws in the case, but it won't turn on properly now. I can see all the fans (psu, gpu and psu) starting up and winding down a couple of times before the computer really comes to life for only a minute or two before turning off again.

Is the motherboard completely fried? Or is there something I can do to salvage it?
Komt dit bekend voor? ;).

We kunnen hier nog 10 pagina's door gaan maar ik zou even gaan uitsluiten en het volgende doen
-Verwijder de videokaart
-Verwijder 1 vd 2 geheugen modules
-Haal het moederbord uit de kast
-Test de voeding defect is
-Start het moederbord vanaf de doos (of een tafel), niet vanaf de ESD zak.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik denk dat het aan de voeding ligt of ik die de aansluitingen niet correct kan doen blijkbaar..

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Aslanboy1905 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:15:
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik denk dat het aan de voeding ligt of ik die de aansluitingen niet correct kan doen blijkbaar..
Bij NZXT kasten zit altijd 1 al vast geschroefd in het midden zodat je je moederbord makkelijker kan centreren. Je moet natuurlijk wel de andere erin schroeven.

• Timmeuh
  • Laatst online: 14-01-2020
Bedankt voor de reacties allemaal zal vanavond wat dingen gaan testen. Ik wil even nog zeggen dat er bij
Probeer van iemand een voeding te scoren. Vervolgens test je die om aan te sluiten. De aanwijzingen lijken te gaan naar; of je voeding of je 24 pin. Als je een "test" voeding aansluit heb je 2 vliegen in 1 klap :-).

Over de pinnetjes onder het moederbord zou ik me geen zorgen maken. Ben ze zelf ooit vergeten en dat hoor, zie en ruik je wel 8)7 8)7

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 17:14
Als je tot zondag kan wachten zou ik je evt kunnen helpen, heb ook nog een 430W voeding liggen die dan meteen als test gebruikt kan worden (verkopen doe ik hem niet, is m'n reserve) DM maar bij interesse.

Maar ik gok dat als je alle adviezen hier EXACT volgt dat je misschien eerder al de zaken weer aan de praat hebt (of er moet iets daadwerkelijk stuk zijn en dat kan ik ook niet magisch fixen..)

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik wil even nog zeggen dat er bij mijn kast NZXT s340 1 standoff zit en dat je voor de rest verder niks hoeft te doen behalve vast schroeven met de meegeleverde schroeven. Ik had gelezen over dat je alles niet zo strak moet schroeven dus dat heb ik ook niet gedaan.
Daar zit je probleem.
Je moet in TOTAAL 6 standoffs monteren in je kast.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
radium6969 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:17:
[...]

Daar zit je probleem.
Je moet in TOTAAL 6 standoffs monteren in je kast.
Lul niet zo dom, die dingen zitten standaard er al in.

http://content.hwigroup.n...rce-s340-window-black.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mad-dog op 19-11-2015 17:24 ]

Verwijderd

Volgens mij bedoel jij met standoffs de hele plaat waar de standoffs juist in zitten. De standoffs zijn de gaatjes die boven die plaat uitsteken waar je de schroeven in moet doen. Meestal zijn dat er een stuk of 8-9 in een ATX kast.

Op deze foto zie je er 3 van de 8-9:
Afbeeldingslocatie: http://cdn5.thinkcomputers.org/wp-content/uploads/2015/09/193.jpg

• Johan van Vliet
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12-2022
Waarschijnlijk cpu pinnetjes verbogen .
Koeler te hard aangedrukt ?
Heb dit laatst ook gehad met een build .

Advies controleer je cpu pinnetjes op het moederbord .

• En-Cryption
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 17:25

[...]

Op de foto zie ik wel dat je de 4-punts connector er niet ver in hebt gestoken..

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54

Eraser127

Nijkerk

Idd, de voedingsconnector locked niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Eraser127 op 19-11-2015 18:15 ]

My Discogs

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-02 13:10

TommieW

Numa numa.

Het idee van dat kleine lipje van die 4-pins, is dat die onder dat stukje van de rest van de ATX connector gaat. Even ATX connector los halen, en samen met de 4-pins er weer in doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik zal even alles los maken en het moederbord uit de kast halen en dan weer opnieuw beginnen. Zoals ik al eerder aangaf zit er standaard 1 standoff in de kast en ik heb een zakje gekregen waarin nog 1 andere standoff te vinden is en thats it. Ik denk eerder dat dit een backup is al die in de kast op de een of andere manier stuk gaat.

zie foto: http://i.imgur.com/9Rj2c9Q.jpg

De overige zakjes zitten met schroeven en zoals in de handleiding was beschreven heb ik 6x32 flat screws gebruikt.

Edit:

Ik heb me blijkbaar vergist over de standoffs. Alle 6 standoffs waren al voorgeinstalleerd dus het was zoals ik al zei inderdaad alleen een kwestie van moederbord vastschroeven. Het feit dat het moederbord de backplate raakt en zo kortsluiting ontstaat wordt hierbij geëlimineerd neem ik aan?http://i.imgur.com/LoSejB0.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 20:38 ]

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
En als je dus je 24-pins aansluit, doe eerst de kleine, dan de grote. Op het motherboard zit aan de zijkant van de connector een soort opstaand randje, ziet eruit als een schansje. Die grote stekker heeft een lipje dat daar overheen valt. Als alles goed gaat klikt het lipje over het opstaande randje heen - dan pas zit het zoals ontworpen. Als dat echt niet lukt, even kijken of er geen pennetjes in die stekker verbogen zijn ofzo... Die connector hoort echt in z'n vergrendeling te klikken.

Edit: Bij voorgeïnstalleerd afstandhoudertjes is kans vrij klein dat je dat verkeerd doet - ik zou het probleem daar zelf niet zoeken, idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Twam op 19-11-2015 20:41 ]

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:19
Je hebt ook het lipje van de 4-pins op de 20-pins stekker zitten 8)7 8)7 8)7
Deze moet eronder zodat deze vergrendeld zit. Stekkers eruit dus, 4-pins eerst en dan de 20-pins.
Gewoon harder drukken, totdat deze volledig vergrendeld zit.

[ Voor 14% gewijzigd door WK100 op 19-11-2015 21:39 ]

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-02 17:39
Doe nou maar eerst gewoon die stomme stekker goed erin, als het dan nog niet werkt schroef je alles los.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik heb een doorbraak!! Ik heb alles eruit gehaald en opnieuw aangesloten en khad weer hetzelfde probleem maar daarna heb ik 1 geheugenstick eruit gehaald en nu start hij weer op. De boosdoener lijkt dus een van de 1x4 geheugenstick te zijn (helemaal rechter). Wat nu??

Verwijderd

Probeer nu alleen de geheugenstick die je eruit hebt gehaald in het slot waar nu de andere nog in zit, want misschien ligt het aan het geheugenslot en niet de stick.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Oke het ligt niet aan het geheugen maar geheugenslot! BALEN! Ik kan namelijk het niet in de eerste slot doen, omdat de koeler in de weg zit.. Beide gewoon terugsturen en een 1x 8gb stick halen?

[ Voor 15% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 22:30 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 12:15

SpamLame

niks

Als het (volgens jouw) aan het geheugenslot ligt, is het moederbord terug sturen (RMA) dan niet de beste oplossing.

• D-Day
Geheugenslot? En opnieuw insteken en proberen?
Als dat het probleem is, dan is het mobo RMA denk ik inderdaad.

Of: instellen in Bios anyone? Je bruikt bank B en niet, zoals meestal A. Mogelijk dat er dan iets in de bios moet worden aangepast?

[ Voor 37% gewijzigd door D-Day op 19-11-2015 22:42 ]

Pagina: 1 2 Laatste