Ik heb gisteren mijn eerste build gebouwd en was er hartstikke trots op dat alles in een keer werkte. Ben vandaag en gisteren allerei games gaan installeren (fallout 4 en batman) dus de pc was sinds de ochtend al aan en was in de avond voor zo'n 45 minuten aan het counter striken (1.6) totdat hij spontaan uitviel. Dit is een van de minst zware games die er is uiteraard en de temps cpu waren rond de 30-35 graden. Mijn gpu staat aangesloten op het moederbord en de voeding maar omdat ik nog op mijn nieuwe monitor wacht maakte ik gebruik van de igpu.
In ieder geval hij is dus tijdens het gamen uitgevallen en iedere keer wanneer ik het opstart valt ie na 1 seconde uit. Alle fans inclusief cpu, gpu en case fans draaien voor 1 seconde en daarna valt het uit en zit het in een loop zeg maar.
Mijn specificaties:
i5 4460
Gelid tranq v2
pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Asus Strix 970
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Samsung Evo 250GB SSD
Seagate 1TB
Dit allemaal in een nzxt s340 kast
Wat ik heb gedaan:
- Ik heb alle connectoren gecheckt (8pin cpu, en 24pin atx) of ze er wel goed in zaten en en heb geprobeerd om de pc te starten. Dat werkte dus niet. De computer werkte hiervoor wel gewoon dus zou het vreemd vinden dat het opeens zou werken.
- Daarna heb ik de ram sticks eruit gehaald en opnieuw erin gezet en de HDD losgekoppeld en zo de pc proberen te starten (windows staat op SSD) en dat werkte ook niet.
Erg balen dit hopelijk heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Bedankt.
edit: video van het probleem: YouTube: 20151119 001145
In ieder geval hij is dus tijdens het gamen uitgevallen en iedere keer wanneer ik het opstart valt ie na 1 seconde uit. Alle fans inclusief cpu, gpu en case fans draaien voor 1 seconde en daarna valt het uit en zit het in een loop zeg maar.
Mijn specificaties:
i5 4460
Gelid tranq v2
pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Asus Strix 970
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Samsung Evo 250GB SSD
Seagate 1TB
Dit allemaal in een nzxt s340 kast
Wat ik heb gedaan:
- Ik heb alle connectoren gecheckt (8pin cpu, en 24pin atx) of ze er wel goed in zaten en en heb geprobeerd om de pc te starten. Dat werkte dus niet. De computer werkte hiervoor wel gewoon dus zou het vreemd vinden dat het opeens zou werken.
- Daarna heb ik de ram sticks eruit gehaald en opnieuw erin gezet en de HDD losgekoppeld en zo de pc proberen te starten (windows staat op SSD) en dat werkte ook niet.
Erg balen dit hopelijk heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Bedankt.
edit: video van het probleem: YouTube: 20151119 001145
[ Voor 19% gewijzigd door Aslanboy1905 op 19-11-2015 01:09 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT