Zit al heel wat tijden te knoeien om ons wifi netwerk hier goed werkend te krijgen. Onlangs heb ik 2 pricewatch: TP-Link RE200 gekocht. Maar dat werkt totaal niet bij ons, wegvallend wifi en het lijkt wel of ze met elkaar in conflict komen.
Heb even snel een plattegrond gemaakt om het iets duidelijker te maken:
Begane grond

Zolder

De 1e verdieping staat er niet bij, omdat we daar redelijk wifi verbinding hebben (kan beter)
Nu zit mijn meterkast aan het begin van het huis, daar zit ook ons modem: Huawei HG659 van Vodafone. Het bereik in de Woonkamer, en Keuken/Eethoek is prima. Maar in Kantoor, Tuin, Berging en Zolder gewoon te slecht voor woorden.
Eerder dus met die 2 TP-link repeaters gewerkt maar die komen er hier niet meer in. Hoe krijg ik nu overal even stabiele wifi?
Dacht zelf aan zoiets: Zolder heeft totaal geen wifi bereik, daar een Acces point neer te zetten(bij het pijltje) in de dakkapel die dan ook richt naar buiten(Tuin) toe, zou dat signaal door het platte dak gaan zodat het Kantoor ook wifi heeft?
Als dat zou werken, wat voor Acces point heb ik daar voor nodig?
Als er betere opties zijn dan hoor ik het graag.
Heb even snel een plattegrond gemaakt om het iets duidelijker te maken:
Begane grond

Zolder

De 1e verdieping staat er niet bij, omdat we daar redelijk wifi verbinding hebben (kan beter)
Nu zit mijn meterkast aan het begin van het huis, daar zit ook ons modem: Huawei HG659 van Vodafone. Het bereik in de Woonkamer, en Keuken/Eethoek is prima. Maar in Kantoor, Tuin, Berging en Zolder gewoon te slecht voor woorden.
Eerder dus met die 2 TP-link repeaters gewerkt maar die komen er hier niet meer in. Hoe krijg ik nu overal even stabiele wifi?
Dacht zelf aan zoiets: Zolder heeft totaal geen wifi bereik, daar een Acces point neer te zetten(bij het pijltje) in de dakkapel die dan ook richt naar buiten(Tuin) toe, zou dat signaal door het platte dak gaan zodat het Kantoor ook wifi heeft?
Als dat zou werken, wat voor Acces point heb ik daar voor nodig?
Als er betere opties zijn dan hoor ik het graag.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15