Advies 48-55'' TV voor films & games t/m 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSmid
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 23:38
Best mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een TV tussen de 48-55''. Ik heb zelf al veel reviews gelezen en gespeurd maar ik kan zelf niet tot een conclusie komen. Wie weet dat jullie mij een goed advies kunnen geven want naar de plaatselijke mediamarkt gaan is ook weer zo wat (verkoop praatjes etc.)

Ik ga de tv gebruiken voor het kijken van zenders, films via mijn aangesloten laptop of Netflix via laptop/xbox. Na wat speurwerk heb ik hier kort mijn voorkeuren en behoeftes verzonnen:

- Hoeft geen smart TV te zijn i.v.m. de aangesloten laptop/xbox. Maar aangezien het overgrote aanbod van tv's dit wel erbij leveren snap ik dat ik het misschien niet kan vermijden.

- 3D functionaliteit heb ik geen interesse in

- Lage input lag omdat ik vrij veel games erop zal spelen

- Nog geen keuze gemaakt of ik naar 4K wil overstappen

Mijn budget is zoals gezegd zo'n 800 euro. Geluidskwaliteit hoeft niet zwaar meegeteld te worden omdat ik mijn eigen set heb staan. Maar een goed geluidskwaliteit is altijd meegenomen omdat ik mijn stereo installatie nou niet altijd aan zal zetten.

Merkvoorkeur ligt bij Sony of Samsung, mede omdat zij veel modellen aanbieden en zij vaak goed uit de reviews komen.

Graag advies vanuit eigen ervaringen of expertise op het gebied. Hier nog een enkele vraag:
4K content blijft vrij weinig en ik weet dat de Xbox one geen 4K native kan weergeven. Toch kunnen veel 4K tv's het beeld ''verbeteren'' met upscaling. Heeft dit ook een postitief effect?(graag voorbeelden uit eigen ervaring) Ik heb ook gelezen dat de input lag hierdoor slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als je veel reviews hebt gelezen kun je gemakkelijk met een lijstje komen van modellen. Ook je vragen zijn eenvoudig te beantwoorden met een minimale inzet door de search te gebruiken van dit forum of google.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een televisie rond de 800 euro. Zie dit topic: Oriënteren 48"+ TV (Black Friday aanbiedingen)

Ik wacht even Black-Friday af en hoop dan de Panasonic Viera TX-50CX700 te scoren, een 4K TV, maar zeer geschikt voor gaming ivm het 800Hz paneel en de lage input lag. Tweakers heeft deze televisie ook gereviewd en kwam er goed uit. Er zit nu tijdelijk een 75 euro cashback op dit model, dus van de prijs in de pricewatch gaat nog 75 euro af. :)

Het fijne aan deze televisie is dat hij ook H265 HEVC en HDMI2.0 heeft, dat maakt hem net wat beter geschikt dan de eerste revisies van 4K televisies die dat bijvoorbeeld missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSmid
Bedankt voor de reactie, Fixer.
Ga je de tv zelf gebruiken voor gaming? Zo ja weet jij hoe dat precies zit met upscaling en of dat echt meerwaarde biedt?
De TV ziet er inderdaad goed uit een ook meer ''futureproof'' door H265 en HDMI 2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
JSmid schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:04:
Bedankt voor de reactie, Fixer.
Ga je de tv zelf gebruiken voor gaming? Zo ja weet jij hoe dat precies zit met upscaling en of dat echt meerwaarde biedt?
De TV ziet er inderdaad goed uit een ook meer ''futureproof'' door H265 en HDMI 2.0.
Upscaling moet je dan niet gebruiken, want dat kost behoorlijk wat input-lag volgens mij. Maar gewoon op Full-HD modus ziet het er natuurlijk nog heel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSmid
FiXeR.nl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:23:
[...]

Upscaling moet je dan niet gebruiken, want dat kost behoorlijk wat input-lag volgens mij. Maar gewoon op Full-HD modus ziet het er natuurlijk nog heel goed uit :)
Ja dat is zo. Ik hoop dat die cashback nog even blijft. Wie weet tot de black friday deals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
JSmid schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:19:
[...]

Ja dat is zo. Ik hoop dat die cashback nog even blijft. Wie weet tot de black friday deals!
Ja, de cashback is geldig tot ergens in januari. Dus ik wacht volgende week vrijdag af en anders misschien cyber-monday. Hopelijk is dan een van de panasonics in de aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Zit zelf ook te kijken naar iets soortgelijks, maar dan het liefst LG of Panasonic.
Toevallig zag ik net dat de pricewatch: LG 49UF680V Zwart in prijs gekelderd is bij een winkel.

Het is dan misschien geen Samsung of Sony, maar Web OS 2.0 (wat op de LG's zit) schijnt erg goed te werken, dus misschien is dit toch wat voor je. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30

deepvreezo

Redacteur
Dat dat ding in prijs is gekelderd geloof ik graag. Zie deze informatieve post. Die gaat wel over de UF675V en niet over de UF680V, maar ook het laatste toestel heeft een paneel met inferieur contrast, een te wensen overlatende bewegingsscherpte en (waarschijnlijk) pseudo-UHD-resolutie (met slechte kleurweergave op de koop toe). HEVC-ondersteuning heeft 'ie dan weer wel, maar verder lijkt het me vooral een geval 'goedkoop is duurkoop'. Ik zou gewoon voor die CX700 gaan die hierboven al wordt genoemd. Of, als het dan toch goedkoper moet, een gewone FHD-tv als de 48W705C van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

De cx700 is echt een koopje, is kwa specs directe concurrent van JU7000 samsung. maar voor een prijs die ver ver eronder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:13:
De cx700 is echt een koopje, is kwa specs directe concurrent van JU7000 samsung. maar voor een prijs die ver ver eronder ligt.
Ik heb gisteren de CX700 gekocht, via shopkorting bij hificorner. Gekocht voor 912, 75 euro cashback en nog 2% (18 euro) korting via shopkorting. Bovendien leveren zij tijdelijk in plaats van de CX700 de CXE720 uit waarbij een gratis extra touchpad-remote bij zit en in plaats van 800Hz hetzelfde paneel maar dan met 1000Hz in zit, en een extra HDMI-poort. :)

Voor 819 euro een erg goede deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08
FiXeR.nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
[...]

Ik heb gisteren de CX700 gekocht, via shopkorting bij hificorner. Gekocht voor 912, 75 euro cashback en nog 2% (18 euro) korting via shopkorting. Bovendien leveren zij tijdelijk in plaats van de CX700 de CXE720 uit waarbij een gratis extra touchpad-remote bij zit en in plaats van 800Hz hetzelfde paneel maar dan met 1000Hz in zit, en een extra HDMI-poort. :)

*edit* ik had beter moeten lezen, nvm *edit*

[ Voor 12% gewijzigd door Freshnub op 20-11-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor de tip, volgde dit topic met belangstelling. De aanbieding bij Hificorner direct besteld! Orginele prijs van de CXE720 is 1400 euro, mooie korting. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik zie dat shopkorting de korting op TV's van 2% naar 1% heeft verlaagd per vandaag, ik was nog net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Maar het is nog wel 2% op order waarde? Misschien dat daar ook naar gekeken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 23:17
Bever! schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:13:
edit: snap je punt denk ik. JU7000 is de goedkoopste 100Hz televisie van Samsung. HU-serie is van vorig jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door maxtrash op 22-11-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Zelf ben ik aan het kijken naar een zelfde soort TV met vergelijkbare specs en zag vanmorgen in het Mediamarkt krantje ook nog de volgende 2.

SONY KDL-50W807C (zilvere variant + 900HZ ipv 800 Hz bij de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart)

PHILIPS 50PUK6400 http://tweakers.net/price...ra-tx-50cx700-zilver.html

Of toch de Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver.

Heeft iemand ervaringen met de Sony of Philips tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Blanco88 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:46:
Zelf ben ik aan het kijken naar een zelfde soort TV met vergelijkbare specs en zag vanmorgen in het Mediamarkt krantje ook nog de volgende 2.

SONY KDL-50W807C (zilvere variant + 900HZ ipv 800 Hz bij de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart)

PHILIPS 50PUK6400 http://tweakers.net/price...ra-tx-50cx700-zilver.html

Of toch de Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver.

Heeft iemand ervaringen met de Sony of Philips tv?
Ik zou dan zonder meer voor de Panasonic gaan, voor 818 euro is dat echt een koopje. De Sony heeft op zich vrij goede beeldkwaliteit (hoewel hij volgens Digitalversus vrij langzame responstijden heeft), maar zou voor mij al direct afvallen vanwege Android TV, wat nog teveel kinderziektes heeft. De Philips heeft een 50hz paneel en daarnaast is de beeldverwerking van Philips vrij slecht.
Pagina: 1