Binnenkort is het black-friday (27 november), tegenwoordig doen steeds meer winkels in Nederland ook hier aan mee. Op die dag hoop ik een nieuwe televisie te kunnen scoren. Onlangs ben ik verhuist en is mijn 32" samsung TV eigenlijk te klein voor de afstand die ik er vanaf zit.
Ik zoek een?
48" of grotere televisie
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 800 euro, en ik hoop ergens een mooie korting (online of offline) te kunnen scoren. Dus ik gok dat ik nu me kan focussen op modellen die rond de 900 tot maximaal 1000 euro zijn, en hopen dat die tegen die tijd in de aanbieding zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Xbox One, dus er goed op kunnen gamen is een pré (100hz, liefst meer). Hierdoor vallen bijvoorbeeld al veel 4K modellen af. Desondanks wil ik toch kijken naar eventueel een 4K-model omdat ik een camera heb die 4K kan filmen en klaar wil zijn voor de toekomst. Zo heb ik bijvoorbeeld een mediacenter die wel 4K materiaal aan kan.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al wat onderzoek gedaan. Als ik kijk naar 4K televisies die voldoen:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver (nu 935 euro)
pricewatch: LG 49UF850V Zwart (nu 939 euro)
Beide voldoen aan de eisen wat betreft de refresh-rate. Echter kan ik niet op internet vinden wat bijvoorbeeld de input-lag is.
Als ik schakel naar 1080P is de keuze reuze:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart (775 euro)
pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart (698 euro)
Ook hierbij weinig informatie over de geschiktheid voor gaming.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik stel hierbij dan ook eigenlijk deze vragen:
Ik zoek een?
48" of grotere televisie
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 800 euro, en ik hoop ergens een mooie korting (online of offline) te kunnen scoren. Dus ik gok dat ik nu me kan focussen op modellen die rond de 900 tot maximaal 1000 euro zijn, en hopen dat die tegen die tijd in de aanbieding zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Xbox One, dus er goed op kunnen gamen is een pré (100hz, liefst meer). Hierdoor vallen bijvoorbeeld al veel 4K modellen af. Desondanks wil ik toch kijken naar eventueel een 4K-model omdat ik een camera heb die 4K kan filmen en klaar wil zijn voor de toekomst. Zo heb ik bijvoorbeeld een mediacenter die wel 4K materiaal aan kan.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al wat onderzoek gedaan. Als ik kijk naar 4K televisies die voldoen:
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver (nu 935 euro)
pricewatch: LG 49UF850V Zwart (nu 939 euro)
Beide voldoen aan de eisen wat betreft de refresh-rate. Echter kan ik niet op internet vinden wat bijvoorbeeld de input-lag is.
Als ik schakel naar 1080P is de keuze reuze:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart (775 euro)
pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart (698 euro)
Ook hierbij weinig informatie over de geschiktheid voor gaming.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik stel hierbij dan ook eigenlijk deze vragen:
- Welke televisie (het mag ook een andere zijn) raden jullie me aan, en waarom?
- Waar kan ik het beste op letten bij het uitzoeken van een geschikte televisie?
- Hebben jullie al een mooie black-friday aanbieding gezien?