Oriënteren 48"+ TV (Black Friday aanbiedingen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Binnenkort is het black-friday (27 november), tegenwoordig doen steeds meer winkels in Nederland ook hier aan mee. Op die dag hoop ik een nieuwe televisie te kunnen scoren. Onlangs ben ik verhuist en is mijn 32" samsung TV eigenlijk te klein voor de afstand die ik er vanaf zit.

Ik zoek een?
48" of grotere televisie

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 800 euro, en ik hoop ergens een mooie korting (online of offline) te kunnen scoren. Dus ik gok dat ik nu me kan focussen op modellen die rond de 900 tot maximaal 1000 euro zijn, en hopen dat die tegen die tijd in de aanbieding zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Xbox One, dus er goed op kunnen gamen is een pré (100hz, liefst meer). Hierdoor vallen bijvoorbeeld al veel 4K modellen af. Desondanks wil ik toch kijken naar eventueel een 4K-model omdat ik een camera heb die 4K kan filmen en klaar wil zijn voor de toekomst. Zo heb ik bijvoorbeeld een mediacenter die wel 4K materiaal aan kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al wat onderzoek gedaan. Als ik kijk naar 4K televisies die voldoen:

pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver (nu 935 euro)

pricewatch: LG 49UF850V Zwart (nu 939 euro)

Beide voldoen aan de eisen wat betreft de refresh-rate. Echter kan ik niet op internet vinden wat bijvoorbeeld de input-lag is.

Als ik schakel naar 1080P is de keuze reuze:

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart (775 euro)

pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart (698 euro)

Ook hierbij weinig informatie over de geschiktheid voor gaming.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik stel hierbij dan ook eigenlijk deze vragen:
  • Welke televisie (het mag ook een andere zijn) raden jullie me aan, en waarom?
  • Waar kan ik het beste op letten bij het uitzoeken van een geschikte televisie?
  • Hebben jullie al een mooie black-friday aanbieding gezien?
Ik heb niet veel verstand van televisies, vandaar dat ik toch een topic opende ondanks er al een aantal soortgelijke topics zijn. Ik zoek dus vooral advies en ervaringen op punten zoals de belangrijkheid van refresh-rates, hdmi-standaarden, input-lag enzo. Daar heb ik weinig zicht op, en is vaak moeilijk te vinden omdat ieder land zijn eigen TV-model heeft. Vandaar dat ik ook wat ervaringen zoek van eigenaren of kenners. Dan ga ik ondertussen verder op zoek naar reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is een valkuil. En dan hebben we het niet eens over de eventuele meerwaarde van 4K uberhaupt; uiteindelijk zal de industrie ons er vast wel naartoe dwingen. Maar als er iets niet zal lukken, is dat "klaar zijn voor de toekomst". 4K staat nog redelijk in de kinderschoenen en naar mijn mening is er nog veel onzeker. De blu-ray 2.0 specificatie is pas een paar maanden bekend, het is nog afwachten wat er met HDR gaat gebeuren en nog verder weg rec.2020. HDMI 2.0 is nu wel gemeengoed maar er komen nog 4k-modellen voorbij zonder HEVC. De 4K-televisie die je nu zal kopen zal allesbehalve futureproof zijn. Ja, je hebt de pixels maar grote kans dat je er op termijn toch niet volledig van kan genieten omdat je tv niet voldoet aan allerhande specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dus eigenlijk kan ik gewoon beter gaan kijken voor een goede Full-HD met een lage lag en betere functies dan wat geld neerleggen voor 4K?

Ik heb inmiddels gekeken, maar je hebt allerhande tv OS's. Tizen, Android, etc. Hoe zit het met die? Hoe staan die tegenover elkaar en wat heb je nog meer? Ik kan niet echt goede reviews vinden die de verschillende smart-functies tegen elkaar afzetten. Ik heb geen Netflix, maar wel bijvoorbeeld behoefte aan het kijken van iptv, het liefst rechtstreeks in plaats van bijvoorbeeld Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:00

ilm

Maar het probleem is wel dat de fullhd modellen nu midrange zijn. De betere modellen zijn zoiezo 4K niet ?

Ik ben ook aant kijken, je hebt dan:
50 inch Sony 755C voor ~750 euro
50 inch Sony 805C voor ~800 euro
50 inch Panasonic CX700 voor ~950 euro (4K) - 75 euro cashback = 875 euro
(+- 50 euro, wist het niet vanbuiten)

Voor paar honderd euro meer heb je dus 4K. Waarom zou je dan voor een fullhd gaan ? Heeft de Sony misschien beter contrast, kleuren, motion, etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

ilm schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:31:

Voor paar honderd euro meer heb je dus 4K. Waarom zou je dan voor een fullhd gaan ? Heeft de Sony misschien beter contrast, kleuren, motion, etc. ?
Nope. Sterker nog Android lekker laten voor wat t is. Buggy matig os. Ga voor samsung of pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:44:
[...]

Nope. Sterker nog Android lekker laten voor wat t is. Buggy matig os. Ga voor samsung of pana.
Geen Sony dus? Waarom?

Samsung heeft Tizen, Panasonic heeft Firefox OS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online

Bever!

3

FiXeR.nl schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:23:
[...]

Geen Sony dus? Waarom?

Omdat je voor 100 euro meer zoals je schijft een 4k toestel hebt, netflix 4k ziet er gewoon super strak uit.
Die sony die je noemt is nog van vorig jaar dus die vind je niet meer in de winkels. Android is buggy als wat, reboots traag etc. Samsung en Panasonic beiden prima OS. VA panels, alleen vergelijkbaar samsung toestel met de CX700 is de JU7000 en die is een stuk duurder. Dus dan kom je op de panasonic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat hierboven al gemeld wordt. Maar je eis voor "iptv" is me niet helemaal duidelijk. Wat houd dat in?
Als je het streamen van videos van internet bedoeld, dan is een Chromecast misschien een oplossing. Erg gebruiksvriendelijk en niet door allerlei menu's en dergelijke. Dan maakt het niet zoveel uit wat voor OS er draait. Wel draait de Chromecast volgens mij alleen op 1080P en niet op 4K.

Zelf vind ik 4K absoluut niet interessant voor tv's. Maar ik snap dat als het nauwelijks extra kost, het de investering waard kan zijn. Deze graph vind ik altijd interessant als je naar 4K gaat kijken. Contrast en dergelijke zijn dan veel belangrijker. Je ziet ook de laatste tijd veel TV's gereviewd hier die 2000+ euro kosten, maar kwa beeldkwaliteit slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:53:
Wat hierboven al gemeld wordt. Maar je eis voor "iptv" is me niet helemaal duidelijk. Wat houd dat in?
Als je het streamen van videos van internet bedoeld, dan is een Chromecast misschien een oplossing.
Ja, bijvoorbeeld VLC streams. Maar wellicht dat ik daar een 4K Kodi kastje voor koop. :)
Erg gebruiksvriendelijk en niet door allerlei menu's en dergelijke. Dan maakt het niet zoveel uit wat voor OS er draait. Wel draait de Chromecast volgens mij alleen op 1080P en niet op 4K.

Zelf vind ik 4K absoluut niet interessant voor tv's. Maar ik snap dat als het nauwelijks extra kost, het de investering waard kan zijn. Deze graph vind ik altijd interessant als je naar 4K gaat kijken. Contrast en dergelijke zijn dan veel belangrijker. Je ziet ook de laatste tijd veel TV's gereviewd hier die 2000+ euro kosten, maar kwa beeldkwaliteit slecht zijn.
Ja klopt, vandaar dat dit ook een afweging is. Maar voor 100/150 euro extra minimaal de zelfde beeldkwaliteit maar met 4K is het wel waard. De CX700 heeft goede reviews, nu hopen dat hij wellicht met Black-Friday ergens te scoren is voor een mooie prijs. Anders ga ik voor een 1080P model van Samsung of Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
FiXeR.nl schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:23:
[...]

Geen Sony dus? Waarom?

Ik ben het eigenlijk wel met Bever! eens. Voorheen had Sony erg goede televisies, maar de huidige toestellen zijn simpelweg erg brak en Sony krijgt het niet voor elkaar deze goed te laten werken. Wanneer je het Sony-topic hier op Tweakers leest, dan kom je ook veel problemen met de software tegen. Helaas heeft de buggy software effect op de gehele televisie en niet alleen op het SmartTV-platform.

\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up

Philips doet het eveneens niet goed met Android, wat erop lijkt dat Android als SmartTV toch nog niet de oplossing is. Dan zou je inderdaad beter naar andere toestellen kunnen kijken.

Alhoewel ik ook zou oppassen met de toestellen van Samsung. Tot op heden is het steeds weer voorgekomen dat de toestellen na een jaar - als de nieuwe modellen zijn gepresenteerd - slechte support krijgen en bugs gaan vertonen.

Wat dat betreft lijkt Panasonic het als een van de weinigen goed te doen. Misschien is het dus niet zo gek om wat meer neer te leggen voor de Panasonic XC700. Niet voor de pixels aangezien je daar vermoedelijk niets van gaat merken, wel voor een toestel dat over het algemeen goed presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:11:
[...]

Ik ben het eigenlijk wel met Bever! eens.
Kijk, dit is precies het advies waar ik in reviews maar niet achter kom en ik een topic heb geopend! :)

Ik heb voor de Panasonic een Prijsalert ingesteld, maar grote kans dat hij niet ergens in de aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik twijfel zelf tussen de 49" modellen van LG en Panasonic. Heeft iemand ervaring met het OS van panasonic? Zelf heb ik de Smart afstandbediening van LG geprobeerd, dit werkte redelijk fijn. Zijn er verder nog noemenswaardige verschillen tussen de LG en Panasonic 4k 49" tv's? Ik zie dat Panasonic een geoptimaliseerde refresh rate van 200hz heeft, terwijl de LG's 900hz hebben/claimen? Hoe zit dit verschil in elkaar?

En voor wat betreft black friday: https://www.blackfridaynederland.nl/black-friday-winkels/

[ Voor 7% gewijzigd door Orbit Jupiter op 06-11-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Orbit Jupiter schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:28:
Ik twijfel zelf tussen de 49" modellen van LG en Panasonic. Heeft iemand ervaring met het OS van panasonic? Zelf heb ik de Smart afstandbediening van LG geprobeerd, dit werkte redelijk fijn. Zijn er verder nog noemenswaardige verschillen tussen de LG en Panasonic 4k 49" tv's? Ik zie dat Panasonic een geoptimaliseerde refresh rate van 200hz heeft, terwijl de LG's 900hz hebben/claimen? Hoe zit dit verschil in elkaar?
De toestellen van LG komen met een IPS-paneel waar bijvoorbeeld de Panasonic XC700 een VA-paneel heeft. VA-panelen presteren veel beter qua contrast dan de meeste IPS-panelen en het contrast wordt toch wel gezien als het meest belangrijke eigenschap van een goede beeldkwaliteit. In de meeste gevallen ben je dan ook beter af met een VA-paneel in je televisie.

Geoptimaliseerde refresh rates zou je niet eens naar hoeven te kijken, dat zegt namelijk helemaal niets als je het vergelijkt tussen Panasonic, LG en andere merken. Wat wel interessant is, is de frequentie van het paneel en het daarbij horende beeldinterpolatie-algoritme - iets waar fabrikanten niet mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
Thanks Dimens.

Vanuit een andere bron vond ik dat IPS een betere reactietijd heeft dan VA. Hebben we het dan over verschillen die niet voor het menselijk oog niet waar te nemen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Orbit Jupiter schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:18:
Thanks Dimens.

Vanuit een andere bron vond ik dat IPS een betere reactietijd heeft dan VA. Hebben we het dan over verschillen die niet voor het menselijk oog niet waar te nemen zijn?
Dat ligt wat genuanceerder en uit deze objectief gemeten waarden komen er eerst een heleboel VA modellen voor de eerste IPS tv in het lijste voor komt: http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time
Er zijn wel bepaalde kleurovergangen waarbij IPS panelen over het algemeen beter presteren (vanuit donker naar licht) maar voor het oog is dat voor een ieder ook weer meer of minder waarneembaar en daarnaast moet je wel een onderscheid maken/houden tussen monitoren en tv's aangezien er binnen IPS en VA weer verscheidene subtypes zijn.

Het was handig geweest een linkje te geven naar het 49" model van Panasonic want om dat nou nog op te moeten gaan zoeken ... ;) . Toevallig is dat het enige overgebleven IPS model van Panasonic (49" zijn alleen IPS panelen).

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 06-11-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
Ik had de link naar het Panasonic model toevallig in m'n vergelijking op de Pricewatch staan:

pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX670 Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Orbit Jupiter schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:21:
Ik had de link naar het Panasonic model toevallig in m'n vergelijking op de Pricewatch staan:

pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX670 Zilver, Zwart
Die stond er idd maar je had het over een een 49" een paar posts hierboven en dan kom je op de 49CX750 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
Ah oke, klein misverstand van mijn kant. Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig toch naar LG in plaats van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Orbit Jupiter schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:22:
Ah oke, klein misverstand van mijn kant. Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig toch naar LG in plaats van Panasonic.
Waarom ga jij liever voor de LG? En welke LG dan specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
Omdat ik LG's heb zien draaien bij vrienden, op basis van indruk dus, niet gebaseerd op specs. Echt supermooi beeld en prima smartfuncties. Het gaat om deze twee:

pricewatch: LG 49UF640V Zwart

pricewatch: LG 49UB820V Zwart

Zijn daarnaast tussen de €150 en €200 goedkoper dan de 50" Panasonic.

Wat maakt de LG 49uf680v - op de 100hz extra na - zoveel duurder dan twee bovengenoemde trouwens?

pricewatch: LG 49UF680V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online

Bever!

3

Die pana heeft een veel hoger contrast dan die LG's. va vs ips panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik zit zelf te kijken naar de 50W755C van Sony of de Samsung UE48J6200AW. Alleen door de typenummers van Samsung nog niet echt een goede review kunnen vinden. Zowel voordeel als nadeel van de Sony is Android TV. Heeft volgens mij aardig wat potentie alleen het staat nog in de kinderschoenen. OS van Samsung schijnt sneller en beter te werken. Beeldkwaliteit kan ik geen uitspraken over doen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 07:20
Sony (en Philips helemaal) zou ik op dit moment (dit jaar) mee wachten. Ik heb er een gehad begin oktober de KD-43X8305C (43" UHD 800 series). Dit was een regelrechte ramp en gelijk teruggebracht. Heb nu een LG gekocht en daar werkt alles gewoon (ja echt alles). Het probleem van de Sony-ies is dat je eerst tegen de software praat en dan pas tegen de TV. Je zou zeggen: 'Smart TV' - gebruik ik niet. Maar je hebt er echt last van. Android TV veroorzaakt veel verstoring in het normale TV kijken (trage reactie, info balk bovenin (1/3 scherm) blijft altijd aan bij iedere kanaalwisseling en gaat uit na extra info knop drukken op AB, Sony app werkt nauwelijks, TV hangt en wordt radio (scherm uit, geluid aan), menu's kom je niet meer in). Dit is mijn persoonlijke ervaring hiermee. Jammer, want het beeld van de Sony is wel erg strak.

Move away, doe niet alleen internet-research, maar ga proberen in de winkels waar ze een antenne in de TV's hebben zitten en niet alleen de demo's draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb gisteren de CX700 gekocht, via shopkorting bij hificorner. Ik heb nagevraagd en ze hebben me verzekerd dat deze niet in de aanbieding komt tijdens Black-Friday.

Gekocht voor 912 euro, 75 euro cashback en nog 2% (18 euro) korting via shopkorting. Bovendien leveren zij tijdelijk in plaats van de CX700 de CXE720 uit waarbij een gratis extra touchpad-remote bij zit en in plaats van 800Hz hetzelfde paneel maar dan met 1000Hz in zit, en een extra HDMI-poort op. :)

Voor 819 euro een erg goede deal dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
Klinkt goed. Ik ga maar eens bij HIFIcorner in de stad langs.

Edit: kan het kloppen dat ik de cxe720 niet in de pricewatch kan vinden?

[ Voor 38% gewijzigd door Orbit Jupiter op 23-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Orbit Jupiter schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:44:
Klinkt goed. Ik ga maar eens bij HIFIcorner in de stad langs.

Edit: kan het kloppen dat ik de cxe720 niet in de pricewatch kan vinden?
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat de CXE720 geen 100hz refresh rate heeft? hier kan ik niks over vinden, tevens in de instellingen. als ik me iTV kastje van KPN aansluit geeft hij linksbovenin aan bijv RTL7 50hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:13:
klopt het dat de CXE720 geen 100hz refresh rate heeft? hier kan ik niks over vinden, tevens in de instellingen. als ik me iTV kastje van KPN aansluit geeft hij linksbovenin aan bijv RTL7 50hz.
De 700 heeft 100Hz paneel dus ga er vanuit dat de 720 dit ook heeft.
De 6xx hebben wel een 50Hz paneel.

Ik heb gisteren zelf ook de 700 besteld bij HiFi-Corner enkel zie ik nu dat die weer 10 euro goedkoper is..
Toch té vroeg besteld :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:29:
[...]

De 700 heeft 100Hz paneel dus ga er vanuit dat de 720 dit ook heeft.
De 6xx hebben wel een 50Hz paneel.

Ik heb gisteren zelf ook de 700 besteld bij HiFi-Corner enkel zie ik nu dat die weer 10 euro goedkoper is..
Toch té vroeg besteld :+
Valt dit op een manier te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:39:
[...]

Valt dit op een manier te controleren?
Heb even op de Italiaanse website gekeken (waar de 720 opstaat) maar ook daar wordt enkel gesproken over een 1000Hz paneel. Verder nog niet kunnen vinden :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
De 720 is 100Hz, zelfde paneel als de 700. Nederlandse TV wordt altijd uitgezonden op 50Hz.
Pagina: 1