goede data recovery bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
mijn laptop is gevallen en nu is de hardeschijf dood.

dus ben ik opzoek naar een goeie bedrijf die mijn data als nog kan uitlezen en opstuurt op een cd/dvd/bleuray/usb hoedan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:31

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Thematopic: Datarecovery

maar die had je natuurlijk zelf ook al gevonden?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Anoniem: 536457

Als je laptop gevallen is dan is er waarschijnlijk met data recovery software weinig meer te doen. De harde schijf is dan misschien beschadigd. Maar misschien is er iets anders aan de laptop kapot en kan, als je de harde schijf in een docking station stopt, je de data gewoon uitlezen. Ieder IT bedrijfje kan dat voor je doen, en anders kun je met een andere PC en een docking station dit ook zelf proberen. Als je harde schijf via een docking station ook niet benaderbaar is dan is er echt een probleem met de harde schijf. Ik heb zelf goede ervaringen met Stellar Data Recovery. Maar nogmaals, probeer eerst even of de harde schijf wel echt beschadigd is, want een data recovery bij Stellar kost je wel 900 Euro. Kun je beter even zelf eerst de harde schijf checken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 22:57
Anoniem: 536457 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:54:
Als je laptop gevallen is dan is er waarschijnlijk met data recovery software weinig meer te doen. De harde schijf is dan misschien beschadigd. Maar misschien is er iets anders aan de laptop kapot en kan, als je de harde schijf in een docking station stopt, je de data gewoon uitlezen. Ieder IT bedrijfje kan dat voor je doen, en anders kun je met een andere PC en een docking station dit ook zelf proberen. Als je harde schijf via een docking station ook niet benaderbaar is dan is er echt een probleem met de harde schijf. Ik heb zelf goede ervaringen met Stellar Data Recovery. Maar nogmaals, probeer eerst even of de harde schijf wel echt beschadigd is, want een data recovery bij Stellar kost je wel 900 Euro. Kun je beter even zelf eerst de harde schijf checken.
Maar een harddisk aanzetten die fysiek beschadigingen heeft, is ook niet erg slim. Dit kan de harddisk alleen maar verder verkloten en de recovery moeilijker maken.

@TS: Hoeveel mag je data kosten. Een recovery door een professioneel bedrijf kost al snel 750-1000 euro is dat het je waard of niet.
Zoniet dan kan je zelf wel het 1 en ander proberen zoals hier beschreven staat.

oja en Backup, Backup, Backup..........

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06 18:39
Weet je zeker dat de HDD dood is, wat heb je al geprobeerd om dit vast te stellen?

Probeer hem eerst eens aan een PC te hangen. Kijk of er leven in zit. Mocht echt niks meer werken. Houd er dan rekening mee dat een Recovery heel duur is en gemakkelijk boven de 700 euro gaat kosten zoals hier boven al aangegeven.

EDIT: Wat is trouwens het merk van de laptop?
Ik weet van Dell dat ze bij de laptops met HDD standaard software meeleveren die een val kan detecteren en de HDD opslot zet om schade te voorkomen. Volgensmij doen andere merken dat ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Aksnes op 19-11-2015 11:25 ]

Anoniem: 536457

Rolfie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:31:
Maar een harddisk aanzetten die fysiek beschadigingen heeft, is ook niet erg slim. Dit kan de harddisk alleen maar verder verkloten en de recovery moeilijker maken.
Klopt helemaal. Meteen mee stoppen als de harde schijf het niet doet en rare geluiden maakt. Je draait dan misschien de schijven kapot. :-( Dan is een recovery bedrijf de enige oplossing.

• Rolfie
Wouter_96 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
Ik weet van Dell dat ze bij de laptops met HDD standaard software meeleveren die een val kan detecteren en de HDD opslot zet om schade te voorkomen. Volgensmij doen andere merken dat ook.
Dit hangt erg van het model af. Meestal zijn alleen zakelijke modellen die dit soort techniek hebben. En deze werken ook maar kleine val schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Rolfie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:31:
[...]

@TS: Hoeveel mag je data kosten. Een recovery door een professioneel bedrijf kost al snel 750-1000 euro is dat het je waard of niet.
Zoniet dan kan je zelf wel het 1 en ander proberen zoals hier beschreven staat.

oja en Backup, Backup, Backup..........
het hdd spind nog wel op,
wordt ook herkent door de bios.
mijn snelle pc start zeer traag op waneer deze schijf is aangesloten.
in schijfbeheer duurt ook lang tot ik het lijst zie.
met een melding van zie fotolink https://onedrive.live.com/redir?resid=185989CD828DD961!4041&authkey=!AO_PPpt1miI9MSk&v=3&ithint=photo%2cpng
https://onedrive.live.com...bA&v=3&ithint=photo%2cpng

als ik dan GPT kies komt er dit: https://onedrive.live.com...PE&v=3&ithint=photo%2cpng
hier mee krijg ik wel toegang om de schijf een nieuwe volume naam te geven. moet ik dit doen ? en dan laten scannen met getdataback ? of werkt dit niet meer

met crystaldiskinfo is reallocated sector count slecht en current pending sector count. dat duid bij mij als harware fout.

zie fotolink:
https://onedrive.live.com...XI&v=3&ithint=photo%2cpng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Als je deze vragen stelt, en je wilt nog data kunnen recoveren, stop dan onmiddellijk.
Alles wat jij zojuist gedaan hebt, kan data vernietigen, en dus mogeljike recovery in de weg staan.

Ga naar iemand toe, die hier al vaker mee te maken heeft gehad.

Of als je toch wilt spelen, met alle risico's er bij.......

Hoe krijg ik verloren gegane data terug??

[ Voor 12% gewijzigd door Rolfie op 21-11-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100482

Het zijn de Current Pending Sectors die de schijf zó traag maken.
Niets (!) naar de schijf schrijven, en niet aansluiten zonder een geldige reden.

Je zou hem idd kunnen scannen met GetDataBack, die kan hem wellicht nog uitlezen.
Maar dan moet je wel een andere schijf hebben om de data naar te exporteren.
En, als dat gelukt is, daarna een lange format, die alle sectoren overschrijft.
Current Pending staat dan weer op nul, en in principe zou je de schijf dan nog kunnen gebruiken.
Maar zo al te best is die niet meer.

En als data belangrijk is: zorg dan voor een goede backup strategie.
Pagina: 1