[vraag] Tweakers LAN? Wat zou jij daar willen zien?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
Mede-auteurs:
  • gerbenvdr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08-2024

gerbenvdr

• Timb0slice
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2024

Timb0slice

Hello

Een Tweakers LAN. Wanneer gaan jullie dat doen? Dat is zo ongeveer het meest gevraagde evenement, naast de volgende editie van de Tweakers Express. Dus de vraag is: wanneer gaan we dat doen? Het antwoord daarop moeten we samen zien te vinden. Een locatie en datum hebben we al op het oog, daar hoeven we het niet over te hebben. Kan ik nu helaas nog niet teveel over zeggen, behalve dat als het doorgaat het in 2016 zal zijn. We hebben een heel dikke, stabiele en snelle verbinding met internet in beeld, evenals een uitgekiende netwerkdistributie. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;) Ook elektriciteit is ruim voldoende aanwezig. We mikken op plek voor 750-1000 gamers.

De vraag waar wij het over gaan hebben is: Wanneer is een LAN party een Tweakers LAN party? Welke dingen moeten er absoluut zijn? Wat is nice to have? Welke games wil je spelen? Compo's? Welke voorzieningen moeten er zijn naast tafel, stoel, prik en UTP? Wat voor catering wil je? Boxen ja/nee? Douches? Andere dingen? En de belangrijkste vraag: wat mag 't kosten?

Vragen, vragen, vragen. Waar we samen met jullie een antwoord op willen zoeken. Dus vertel ons in de poll of je zou willen gaan en in het topic wat een Tweakers LAN party een Tweakers LAN party maakt. :)

Tweakers LAN party in 2016

Zou jij naar een Tweakers LAN party gaan?

Ik weet het nog niet.
40,8%
JA! Ik kom!
32,7%
Nee, ik heb geen interesse.
26,5%

Aantal stemmen: 370. Deelname gesloten op 07-12-2015 14:31. Stemmen is niet meer mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 13:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Allereerst zou ik voorstellen om de boel goed aan te kleden met Tweakerslogo's huisstijlkleuren. Denk aan het maken van muismatten, ballonnen, etc. Wat mag het kosten, tja zelf organiseer ik wel eens een Lan voor een tientje voor een weekend incl vreten. Ik denk dat jullie voor een weekend max 50-100 kunnen vragen.

Verder is de opstelling belangrijk. Er zullen vast groepjes vrienden komen, dus misschien meerdere grote eilanden van een tafel of 10-20? Douches, tja als het 1 nacht is, is het niet nodig. Als het een week is, zou het wel zo fris zijn ja.

Boxjes; ik zou een overall setup fixen die voldoende muziek genereert voor tussen de games en matches door. Verder gewoon headphones verplichten anders zit iedereen in elkaars muziek.

Meer tips? dm me :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wanneer is een LAN party een Tweakers LAN party?
Moeilijke vraag om te beantwoorden. Tweakers merch zoals muismatten en flessen zou leuk zijn. Meetups, dat soort spul hoort er denk ik ook bij. Misschien kun je iets leuks doen met de staff in de vorm van staff vs community? Ik denk vooral da thet een goede lan moet zijn georganiseerd vanuit het oogpunt van tweakers, voor tweakers met toffe shit en een goede sfeer

Welke dingen moeten er absoluut zijn?
Eten en drinken voor een redelijke prijs (of in de toegangsprijs). Hoe langer een LAN duurt, hoe belangrijker, omdat je er meer gebruik van zult maken
Fatsoenlijk sanitair
Goede zitplekken (inclusief goede stoelen). je zit er een tijd lang achter een computer, dan moet je ook goed kunnen zitten
Afhankelijk van lengte (meer dan een dag) slaapruimte

Wat is nice to have?
genoeg parkeerplek dichtbij, zodat je makkelijk je spul kan vervoeren
winkeltje zodat je eventueel vergeten gear zoals kabels etc kunt kopen maar ook handig spul zoals hervulbare waterflesjes. Misschien is er voor de hardware wat te regelen met een pc-winkel, waar je dan eventueel ook nieuwe onderdelen kunt kopen op het moment dat ze het begeven en/of je besluit een upgrade nodig te hebben

Welke games wil je spelen?
StarCraft 2
WarCraft 3
Unreal Tournament

Compo's?
Zou ik persoonlijk wel waarderen. Ookal doe ik voor spek en bonen mee. Compo voor pro's zou ik ook wel tof vinden, maar dat gaat wellicht wat ver (omdat je redelijk wat moet organiseren in prijzen etc daarvoor). Als je zoiets wel doen voor SC2, kun je wellicht contact op nemen met de mensen van DSCL. Die draaien al een tijd lang mee op dat terrein.

Welke voorzieningen moeten er zijn naast tafel, stoel, prik en UTP?
Sanitair. Shuttlebusje van/naar dichtsbijzijnde OV inclusief vervoer van je gear (tegen betaling, of niet).

Wat voor catering wil je?
Geef mensen wat te kiezen, dat moet mogelijk zijn met dit soort aantallen. Iets snels/goedkoops en iets wat gezonder is.

Prijs vind ik persoonlijk bij dit soort dingen redelijk belangrijk. Ik ben best bereid om meer dan supermarktprijs (of bezorgprijs bij avondeten) te betalen voor catering, maar ook niet veel meer. Dan haal ik het zelf wel.

Boxen ja/nee?
Boxen zou ik niet laten meenemen door deelnemers. Dan kan het een geluidsbattel worden waar iedereen last van heeft. Wat muziek draaien op de achtergrond vind ik niet erg, zolang ik mijn koptelefoon maar niet hard moet zetten om het niet meer te horen.

Douches?
Douches hangt af van lengte, maar als het meer dan een dag is zou ik het persoonlijk wel doen. Veel mensen op 1 massa word snel warm, zet daar nog een stel computers bij en het word snel warm. Zelfs als je dat redelijk kunt afvoeren is het waarschijnlijk warmer dan normaal en gaan mensen zweten en dus ook stinken.

Andere dingen?
Gezien de hoeveelheid mensen waar jullie op mikken is het wellicht mogelijk om ook workshops etc te organiseren in leuke tweakers dingen. Zet een knutselhoek op waar mensen kunnen spelen met dingen zoals 3d printers oid.

En zoals NeFoRcE zegt, mogelijkheid voor groepen om een deel te claimen is erg gewild bij dit soort grote LANs. Je kunt er dan een uitje van maken met een groep vrienden, collega's, clans of wat dan ook.

En de belangrijkste vraag: wat mag 't kosten?
Ik organiseer zelf regelmatig voor mijn studievereniging een LAN voor een weekend voor 20 euro, waarbij 2 avondmaaltijden zitten (in de vorm van chinees en pizza). Hierbij is het wel zo dat we geen huur voor het gebouw betalen.

Ik weet dat dat erg duur kan zijn om een goede locatie te vinden, zeker als je op dit soort schaal gaat zitten, omdat ik ooit wel eens met een stel vrienden een LAN voor tot 200 man wou opzetten. Als je dat mee neemt dan zou ik het niet raar vinden om 50 tot 70 euro te betalen voor zoiets als dit, maar moet hier wel bij zeggen dat ik een student ben, dus hoe goedkoper hoe beter. Extra dingen zoals workshops zijn leuk, maar als het veel geld gaat kosten, dan hoeft het van mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben een n00b multiplayer gamer, maar toch: leuk! :)

Bezoekers zijn Tweakers (of het nu 10 of 10k posts op forum of Frontpage betreft). Ik verwacht wat high end game rigs (en nieuwe games) om over te kwijlen, maar ook een niet-game hoekje (misschien kan Femme nav de recente bijeenkomst wat home automation / domotica uitstallen, oid :P ). Fatsoenlijke verbinding naar fatsoenlijke game servers. En vooral: inderdaad een goede sfeer.

Goede techniek (stroom, netwerk). Met enige beveiliging tegen mensen die willen rondneuzen ;-)
Eten en drinken voor een redelijke prijs (en geen verbod op eigen eten/drinken, en dus wel voldoende afvalbakken, buiten de zaal?). Aangenomen dat het 1 hele dag duurt: iets warms kunnen kopen. Liefst ook keuze voor wat gezonds (al zal dat niet de meest populaire keuze zijn op zo'n dag).

Wat is nice to have?
Zie Gropah. Genoeg parkeerplek dichtbij, zodat je makkelijk je spul kan vervoeren. Misschien zelfs enkele steekkarretjes te leen - na afgifte van het rijbewijs of zo :P
Winkeltje voor kapot of vergeten kabeltje kan handig zijn (als op loopafstand geen winkel is), al heb ik geen idee hoeveel animo daarvoor is.
Afhankelijk van de locatie / afstand van een treinstation kan vervoer handig zijn (al dan niet met ruimte voor een grote doos, al neem ik aan dat er niemand met een kuub aan PC in de trein gaat zitten..)

Ruimte voor groepen, maar ook enkelingen. En wat ruimte om rond te kunnen lopen.

Geen idee...

Compo's?
Wut? Ah, prijzen. Dat maakt het wel spannend ja. (Ik geef mezelf nul kans).

De belangrijkste noem je al. Goede techniek (en de mensen om het op te lossen als er iets fout gaat met stroom of netwerk). Fatsoenlijk sanitair, juist voor de hoeveelheid mensen. Goede stoelen. Ruimte om mee te kijken / rond te lopen.

Keuze, ook bij avondeten (vega, snel, gezond, goedkoop, etc.). Maar niet overdreven keuze, driekwart weggooien is zonde en kost geld ;)
Ik persoonljk geeft liever een eurootje meer uit voor voldoende goed (maar verwacht geen Michelin-sterren). Als het 's avonds door gaat: ook wat bier, snacks te koop.

Boxen ja/nee?
Nee. Of hooguit centraal / voor laatste ronden oid als er wat publiek bij zou willen zijn.

Douches?
Als meer dan 1 dag: ja. (Maar dan is ook slaapgelegenheid nodig, en misschien een paar plaatsen waar een groot scherm & boxen staan om bv. een film te pakken). Anders niet. Wel fatsoenlijk sanitair om je even op te kunnnen frissen, denk ik.

Andere dingen?
Zie Gropah: een knutselhoek oid op waar mensen kunnen spelen met dingen zoals 3d printers lijkt me leuk. Of zoals gezegd home automation, etc.
Afhankelijk van de locatie en duur de mogelijkheid hebben om het pand in & uit te gaan, om even een uurtje de omgeving te zien. (Dus: met je kaartje oid weer binnen kunnen komen). In dat kader: idealiter tafels waar je je spullen aan vast kunt slotten (voor zover zo'n slotje zin heeft dan).

Hangt denk ik erg af van duur en locatie (in noord-oost Groningen zullen de meeste mensen er extra reiskosten bij moeten optellen). Ik kom niet verder dan 'marktconform'. De max. hoeveelheid mensen maakt het vast wat duurder (en vast wat leuker).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 20:21
Als hij door Tweakers gehost wordt. :+ (grapje)
Ik denk zolang er ook oog is voor techniek en niet enkel voor game?

*wat al vermeld is, benodigdheden om de pc te gebruiken*
*Supermarkt in de buurt
*eten/drinken te koop (niet voor woekerprijzen, Supermarkt+ iets extra)
*Lounge/zitplek
*Redelijke stoelen
*Groot scherm voor compo's?

Wat is nice to have?
*Bureaustoelen
*mogelijkheid om met groepjes bij elkaar te zitten

*IRacing (Indien ik stuur meeneem)
*PCars (Indien ik stuur meeneem)
*Hearstone
*Cities of Skylines
*Metal Gear
*Etc

Compo's?
Iracing/PCars lijken me dan leuk

*Zie boven"

Boxen ja/nee?
Nee, dan loopt alles door elkaar met geluiden.
Enkel geluid van de organisatie

Douches?
Prettig niet noodzakelijk

Andere dingen?

Afhankelijk van de duur, €50,- -€75,-

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Een TweakersLAN heb je alleen als er gebruikers van Tweakers aanwezig zijn. Enkele crewleden van Tweakers erbij maakt het ook leuker; niet alleen voor een goed gesprek, maar ook om de gezichten achter de nickname te zien.

Het wordt nog meer Tweakers als je datgene laat zien waar Tweakers om bekend is: casemods, overklokken (demonstraties zouden tof zijn), bleeding-edge hardware (domotica is in opkomst) en speelbare demo's van games die nog uit moeten komen.

Een alerte beveiliging en/of crew. Hoe groter de lanparty, hoe meer er ontvreemd wordt. Het zal niet de eerste keer zijn dat een monitor weg is omdat iemand zich even omdraait tijdens het opruimen. Verder is een stille slaapzaal wenselijk.

Wat is nice to have?
Massages! :P Competities met toffe prijzen. Een hoekje om retrogames te kunnen spelen. Het is keigrappig om met je kameraad Duck Hunt te spelen, of morsdood te maken in Mortal Kombat.

Geheid zijn er mensen die een powerkabel of videokabel vergeten. Een winkel die dat soort spullen tegen schappelijke prijzen verkoopt is nooit weg.

Zolang Steam, Origin en Battle.net werken heb je het gros van alle games te pakken.

Compo's?
Ja! Serieuze compo's tot funcompo's. Van Team Fortress 2 tot LoL, er zou genoeg moeten zijn voor iedereen.

Vuilniszak/prullenbak in de buurt, schone toilets, wasbakken om je te verzorgen.

Als er een catering is die niet te duur is (max 1,50 euro voor blikje fris, 2 euro voor belegd broodje, 5 euro voor warm eten met drinken) dan neem ik de beurs mee om er te eten, maar bij een te dure catering ga ik buiten de deur eten. Het zou ook fijn zijn als de catering niet verplicht is en je je eigen eten en drinken mee naar binnen mag nemen. En als er catering is, dan is Coca-Cola wel een pre :+

Boxen ja/nee?
Absoluut geen boxen. Dat maakt alleen maar meer herrie. Headset zou verplicht moeten zijn.

Douches?
Een douche is geen must. Ik hecht meer waarde aan schone toiletten. Zorg ervoor dat die dingen op zijn minst twee keer per dag worden schoongemaakt.

The Reality en The Party vragen 50 tot 60 euro voor een ticket. Een invite-only lanparty kost 25 euro. Ik ga liever voor kwaliteit dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Een richtprijs van 50 euro kan ik mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 23:01

Martinspire

Awesomeness

Ik zou best willen komen, maar dan moet het geen pc-only lanparty zijn. Ik ken namelijk aardig wat mensen die tegenwoordig alleen een console hebben en een matige pc of laptop. Ik kan begrijpen dat niet iedereen op console kan/wil spelen, maar dat maakt ook niet uit. Zolang het maar voor iedereen toegankelijk is. Mijn tobo/muis skills zijn nogal roestig geworden en de meeste AAA-titels heb ik daar ook niet meer op (al ben ik bij mijn vriendengroep wel een uitzondering met nog aardig wat pc-games en indies.

Sowieso hoort mijns inziens Rocket League er ook wel thuis, mocht er wat voor georganiseerd worden. Past goed bij een LAN party. Makkelijk op te pakken (controller of keyboard, maakt weinig uit) en toch aardig wat spanning en sensatie. Of willen we alleen old-school games gaan doen? Ik hoop van niet namelijk.

Goed, mijn advies zou dus zijn om gewoon zo breed mogelijk te gaan om zo iedereen de mogelijkheid te bieden wat te kunnen gamen ongeacht platform, game of voorkeuren.

al vind ik het ook prima als je bv elke vrijdag van 15.00 tot 20.00 een borrelparty organiseert en elke week weer wat anders gaat doen. Ik zag geloof ik genoeg bureau's en pc's/schermen om in ieder geval simpele dingen te kunnen doen :+ Al is Amsterdam wel wat ver (en toch niet zo fantastisch bereikbaar). Maar fijn dat het opgepakt wordt

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 17-11-2015 16:43 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 22:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een stille ruimte om te slapen en voor wie even uit de gekte weg wil.
De mogelijkheid om naar buiten te gaan.

Denk ook aan non-game compo & activiteiten, bv casemodden, overclocken, programmeeruitdaging, hacken (pown2own?), photoshoppen, bord & kaartspelen (monopolie/schaak/poker/magic/warhammer), computersport (casewerpen/disksjoelen/kabeltrekken), drone vliegen, geocaching, bureastoelracen.

Een on-site computerwinkeltje is handig omdat er altijd wel iemand iets vergeet of laat vallen. Vooral kabels, schijven en inputdevices.

Misschien zijn er wel tweakers die workshops, masterclasses of helpdesksessies willen geven. Bv casemodden onder begeleiding met goed gereedschap, hulp bij het installeren van Ubuntu of een masterclass SC2 van een professionele gamer.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Alvast mijn respect voor diegene die een tweakers LAN party willen organiseren. Volgens mij kan tweakers het bij herhaling vatbaar het velen maler groter uitpakken. Hierbij mijn contributie aan wat ideeën.

- 2016 is het jaar van Tweakers community
- Tweakers mag met veel bombarie zichzelf presenteren met deze LAN party.
- Ik denk dat transparantie en de informele community voorop moet staan.
- De ambiance mag niet ten koste mag gaan van de begroting.
- Laat de community lekker hun agressie kwijtraken door het spelen van spellen
- Bij aanmelding van deelname een aantal gratis stickers van verschillende formaten, vormen, kleuren met verschillende teksten, zodat mensen onderling kunnen ruilen op het evenement.
- Een lounge plek waar hapjes (bitterballen/chips en gezonde hapjes) besteld kunnen worden
webcam van het evenement.
- Ik zou het leuk vinden als er een aantal special guests aanwezig kunnen zijn van de tweakers serie polderpioniers
- Groepsfoto is uiteraard onmisbaar op een LAN party
- Ik weet niet of het er reeds is of gebouwd kan worden, maar ik zou op de frontpage van tweakers een chatbox of shoutbox opzetten om de feeling en sfeer te maken.
- Lanparty countdown is ook een leuke feature om in de stemming te komen
- Het zou ook leuk zijn als een bepaalde game voor vanaf buiten ook benaderbaar is publiek (met wachtwoord) zodat er toch een soort interactie bestaat met gamers van de lanparty en kunnen ervaren hoe het daar is via game chat en misschien de volgende keer erbij zijn.
- Invalide toegankelijk
- Kinder vriendelijk

nerds, promo meiden, frituurtent
geur van overhittende voedingen
bitterballen en kinderen

Wat is nice to have?
zonneschijn
stormloopbaan
kaartspellen en bordspelen hoek
gameconsole hoek
meerdere beamers met nieuws
(compo uitslagen en algemeen nieuwe en updates en camview tijdens games)
bitterballen

Wat moet er niet zijn?
wervingsbureau's voor vacatures

ik zelf zal niet deelnemen aan spelen ik wil alleen de ambiance ervaren

Compo's?
singleplayer en multiplayer competities zijn onmisbaar en ik zou adviseren dat meerdere competities goed op elkaar afgestemd worden en ook met andere activiteiten, zodat het niet met elkaar in conflict raakt

in het kader van brandveiligheid zouden er instructies meegegeven kunnen worden, ook rekening houden dat brandweer sproeiers de apparatuur van bezoekers niet kapot maakt als er ergens brand uit breekt. geen overbodige luxe, keep is simpel

Indien het in de zomer plaats vind dan zou een live BBQ (all you can eat) een knaller zijn.
Als alternatief zou ik graag spare ribs tent of pizza bakker willen zien. Snackbar en chinees buffet is altijd goed maar misschien omdat het nu nog kleinschalig is kan je juist de BBQ doen.

Boxen ja/nee?
Boxen mogen van mij aanwezig zijn. Mits met een maximaal toegestaan aantal decibel.

Douches?
Douches zijn niet belangrijk als het een evenement is van 6:00 tot 24:00 is.
Als het evenement langer dan 1 dag is zou het voor sommigen een meerwaarde zijn.

Andere dingen?
Aparte ruimte voor overnachters. Controle op wie er binnen komt en misschien ook camera bewaking omdat spullen tegenwoordig wat duurder zijn dan in de jaren 90.

Entree 75 euro per dag en naar redelijkheid van locatie en bereikbaarheid. Aparte consumptie toeslag voor lunch en avondmaal apart en naar redelijkheid. Het is wat asociaal maar ik vind dat reiskosten en parkeerkosten voor iemands eigen rekening is. Ik adviseer de organisatie wel in achterhoofd moet houden of er voldoende parkeer capaciteit in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:44
Leuk idee! Hier mijn lijstje:

Zoals eerder vermeld, wanneer het door Tweakers is georganiseerd (en dit dus ook zichtbaar is). Aankleding in huisstijl en (veel! :9 ) goodies (muismatten, powerbanks, lampjes, brillen, mokken, etc. Eventueel in combinatie met sponsors)

Verbaasd me dat hij hier nog niet is langsgekomen: de Tweakers Arcade kast! :D

Wat is nice to have?
Ander vermaak zoals (indoor) laser tag, workshop solderen, workshop overclocken (demo team met stikstof?), pc/server/console/andere hardware slopen/gooien/meppen, dingen stukmaken is altijd leuk :P

Tweak battle natuurlijk :+
Verder wat standaard dingen: CS:GO, Starcraft II, Battlefield/COD, TF2, etc
Ook leuk: old school gaming: AoEII, GTA2, Unreal Tournament, etc

Compo's?
Zou leuk zijn, eventueel ook wat pro gamers uitnodigen.

Ook al eerder vermeld, in de buurt een mogelijkheid om (kleine) hardware te kopen (kabels). Of zoals bij Tweakers Express zorgen voor een partner als Alternate waar je ook (met korting O-) ) wat grotere hardware kan kopen.
Ook al eerder gezegd, iets van beveiliging omdat sommigen dan toch wel voor duizenden euro's aan hardware op hun plek hebben staan. Dit kan zo simpel zijn als een metalen stang waar je met een eigen (kensington?) slot je spullen aan kan vast maken.

Beetje variatie is wel leuk: bijvoorbeeld friet, vega, pasta.

Boxen ja/nee?
Eigen boxen uiteraard niet, dat wordt een enorme herrie. Wel leuk om ergens een podium te hebben met DJ oid.

Douches?
Wanneer er een overnachting is wel.

Andere dingen?
Ik hoop dat de Tweakers Crew er dan ook bij is?

Niet teveel :+

[ Voor 6% gewijzigd door FoxLenny op 17-11-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:42

InFamous

excommunicado

Wanneer is de Tweakers Express een Tweakers Express, als Tweakers het organiseert.

Goede techniek (stroom, netwerk).
Stevige beveiliging, als er daadwerkelijk 750-1000 man worden verwacht heb je dit echt nodig.(Niet alleen voor de apparatuur, maar ook voor de mensen massa)
Eten en drinken voor een redelijke prijs (en geen verbod op eigen eten/drinken, en dus wel voldoende afvalbakken, buiten de zaal?). Aangenomen dat het 1 hele dag duurt: iets warms kunnen kopen. Liefst ook keuze voor wat gezonds (al zal dat niet de meest populaire keuze zijn op zo'n dag).
Meerdere area's PC, Playstation, Xbox (eventueel relax area en music area voor de afleiding)

Wat is nice to have?
Demo's van Pro gamers.

Battefield 4

Compo's?
Beetje strijd tussen de deelnemers is welkom.

De belangrijkste noem je al. Goede techniek (en de mensen om het op te lossen als er iets fout gaat met stroom of netwerk). Fatsoenlijk sanitair, juist voor de hoeveelheid mensen. Goede stoelen. Ruimte om mee te kijken / rond te lopen.

Keuze, ook bij avondeten (vega, snel, gezond, goedkoop, etc.). Maar niet overdreven keuze, driekwart weggooien is zonde en kost geld ;)
Ik persoonljk geeft liever een eurootje meer uit voor voldoende goed (maar verwacht geen Michelin-sterren). Als het 's avonds door gaat: ook wat bier, snacks te koop.

Boxen ja/nee?
Eigen audio :N Centraal audio als relax area of aparte area :Y

Douches?
Voor een weekend lan party zeker, voor één dag is het niet nodig.

Andere dingen?
Er moet wat te doen blijven als je het gamen even zat ben.
Demo overclocking, hardware stands, music area, relax area.

Verschilt per locatie maar een €50 mag het voor een gehele dag wel kosten.

offtopic:
met dank aan F_J_K voor het lenen van zijn post

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

leuke dingen:
1. case mod competitie groepen mensen teams met een vast pakket spullen (eerder gezien uitkomst was zeer grappig
2. merch is toch wel erg leuk
3. casemodders (maar die zijn er genoeg binnen tweakers)

handige dingen :
super markt
klein winkeltje met spullen voor als je iets vergeet of waar je iets kan lenen huren
douches
prijs :
als hij goed geregeld is 50 euro's
belangrijk:
stoelen
wedstrijden
airco
duidelijke regels
goede wc's
catering
het belangrijkste is hier dat er voor iedereen wat is niet alleen de snackkar

boxen
plz no

its the Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 22:21
leuke dingen
1. Pc wedstrijd. Kijken wie de mooiste pc heeft.
2. T.net merchandise
3. Aardige mensen die graag tips geven voor je pc en voor games.

welke games
Battlefield 4

prijs
Maximaal €60

dingen die er moeten zijn
1. Airco (zeer belangrijk)
2. Winkeltje voor pc spulletjes
3. Goed eten
4. Schone wc
5. Snel internet

boxen
Alsjeblieft niet. Headphones verplicht is een goede mits je er een hebt

Ik wil er bij zijn als ik kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Ergens begin 2016 lijkt me prima, maart/april/mei

Eten en drinken voor een redelijke prijs (of in de toegangsprijs). Hoe langer een LAN duurt, hoe belangrijker, omdat je er meer gebruik van zult maken
Fatsoenlijk sanitair
Goede zitplekken (inclusief goede stoelen). je zit er een tijd lang achter een computer, dan moet je ook goed kunnen zitten
Afhankelijk van lengte (meer dan een dag) slaapruimte
Goede ethernet verbinding
Genoeg stroompunten

Wat is nice to have?
Misschien goed internet voor online games, in plaats van alles LAN

CoD Black Ops 3
CS:GO
LoL
Nader te benoemen shooters

Compo's?
Gesponsorde prijzen lijkt me niet zo moeilijk te regelen voor een LAN als Tweakers. Zijn vast wel een aantal mensen die hierin kunnen voorzien.

Sanitair. Shuttlebusje van/naar dichtsbijzijnde OV inclusief vervoer van je gear (tegen betaling, of niet).

Frituur, koud/warm en drinken.

Boxen ja/nee?
Lijkt me totaal niet nodig, op een LAN speel je gewoon met goede headphones. Je gaat niet je hele stereo set meenemen.

Douches?
Als het langer als 1 dag is en je gaat er slapen dan zeker.

Al in max €150 vind ik een prima prijs.

Doe maar mij een LAN in het noorden, lijkt me erg goed. O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:20

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien de grote; Workshops en/of sprekers uit de (Nederlandse) game/computerindustrie.

Energy drink en bier. Liggend aan de lengte van de LAN zouden douches ook geen slecht idee kunnen zijn. Een supermarkt op loopafstand (max 10 mins) is ook geen overbodige luxe.

Indien meerdere dagen: Slaapruimte, lang niet iedereen zal tegelijk gaan slapen, maar plek voor minstens 200 man is waarschijnlijk geen slecht idee als er echt 1000 mensen komen.

Wat is nice to have?
Gbit LAN met een switch per 16/24 man zodat je onderling games e.d. uit kan wisselen zonder dat iedereen er last van heeft.

Van alles en nog wat, mocht het zover komen dat er een LAN komt ga ik toch met vrienden dus word er onderling veel gespeeld. Buiten computergames om zou het gaaf zijn als er een hele zooi bordspellen beschikbaar zijn, denk aan Kolonisten van Catan en RISK.

Compo's?
Age of Empires 2 (HD Edition)
Call of Duty 2 en/of 4

Iets leuk wat m'n oude studievereniging altijd deed: Een mystery compo met een ontzettend random game die helemaal niemand verwacht.

Een Tweakers muismat (stoffen) bij elke zitplaats natuurlijk. :Y)

Bureaustoelen zijn een pre maar zelfs plastic tuinstoeltjes kunnen prima zitten als je een paar kussens meeneemt.

Catering is voor mij persoonlijk geen must, maar het zou prettig zijn als er een supermarkt op loopafstand is. De catering zelf moet gewoon betaalbaar zijn.

Boxen ja/nee?
Nee. Wat begint met 'ja maar zachtjes' eindigt met gezeik. Wat de een prima vind stoort de ander zich ontzettend aan.

Douches?
Tenzij de LAN echt meer als een paar dagen duurt: nee.

Andere dingen?
Organiseer de boel een beetje centraal in NL, als iedereen helemaal naar N/O/Z/W moet reizen haken veel mensen snel af..

Rond de €10,- per dag, eventueel €50,- voor 3 dagen als hier dan bijvoorbeeld avondeten of een ontbijtje bij in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2015 00:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Mystikal

It never hurts to help!

zeef schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:45:
Hello

Een Tweakers LAN. Wanneer gaan jullie dat doen? Dat is zo ongeveer het meest gevraagde evenement, naast de volgende editie van de Tweakers Express. Dus de vraag is: wanneer gaan we dat doen? Het antwoord daarop moeten we samen zien te vinden. Een locatie en datum hebben we al op het oog, daar hoeven we het niet over te hebben. Kan ik nu helaas nog niet teveel over zeggen, behalve dat als het doorgaat het in 2016 zal zijn. We hebben een heel dikke, stabiele en snelle verbinding met internet in beeld, evenals een uitgekiende netwerkdistributie. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;) Ook elektriciteit is ruim voldoende aanwezig. We mikken op plek voor 750-1000 gamers.

De vraag waar wij het over gaan hebben is: Wanneer is een LAN party een Tweakers LAN party? Welke dingen moeten er absoluut zijn? Wat is nice to have? Welke games wil je spelen? Compo's? Welke voorzieningen moeten er zijn naast tafel, stoel, prik en UTP? Wat voor catering wil je? Boxen ja/nee? Douches? Andere dingen? En de belangrijkste vraag: wat mag 't kosten?

Vragen, vragen, vragen. Waar we samen met jullie een antwoord op willen zoeken. Dus vertel ons in de poll of je zou willen gaan en in het topic wat een Tweakers LAN party een Tweakers LAN party maakt. :)

[poll=1948]
Ik denk dat het antwoord op een aantal (belangrijke) vragen vooral te maken heeft met de duur van de party. Is het een 1 daags event of een weekend (1 of 2 nachten) en in welk jaargetijden. Dus als daar wellicht een tipje van de sluier opgelicht kan worden...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ben al jaren niet meer op een LAN geweest, maar het lijkt me leuk om weer een keer te lannen. Zoals vroeger. Wat het voor mij Tweakers LAN zou maken? Aankleding, leuke tweakers prijzen en niet al te serieuze competities die niks met computer te maken hebben. (100 meter bureaustoel rollen, lan-kabel-lasso-werpen, toetsenbordbaseball en dat soort dingen om de community met elkaar in contact te brengen. Dus naast LAN, ook meteen een meeting waar je in contact kan komen.

Eten, drinken, sanitair, etc.. Maar ook plekken waar je kan chillen en bijvoorbeeld kan gamen op consoles.

Wat is nice to have?
Comfort

CS1.6 / GO
TF2
Fifa 16

Compo's?
Ja

Biertap

Buffetvorm of een afspraak met een lokale pizzaria ofzo?

Boxen ja/nee?
Nee, koptelefoon.

Andere dingen?
Toegang voor niet-tweakers-leden! Ik heb een hoop vrienden waar ik vaak mee game, maar niet actief zijn op tweakers. Graag zou ik deze wel meenemen.

50 tot 75 euro voor een weekend inclusief toegang tot bijvoorbeeld 1 compo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 17:54

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Tech, OC-compo, Live (p)reviews, en alles in Tweakers huisstijl!

Eventueel lezingen in een aparte zaal over bepaalde onderwerpen?

Als vrij actief bezoeker van grote NL en BE events zou ik het tof vinden als een LAN de setting van Regroup weer gaat omarmen.. Het zaterdagavond programma van toen is geen pré :+
(en ik zit niet te wachten op NOG een "Pro-LAN")

Alle grote LAN's zijn momenteel PRO focust, waar alleen nog The Reality iets aan moeite doet voor de Casual, en tussendoor nog wat leuks daarvoor organiseert (chille relax area, zeskamp etc.)

Denk aan: Rad van avontuur, (niet te harde) muziek continu, actief programma op het podium.

Locatie en Periode?
Alle LAN events zitten momenteel in het Oosten of Zuiden van NL, Regio Noord-West mag wel weer eens in de watten gelegd worden!
en begin Juni tot augustus is een dooie periode voor LAN events, prima ruimte om op te vullen!

Bier en Tweakers! :+

Wat is nice to have?
Nametags met avatar! en ruime zitplaatsen

Alles, van Age of Empires tot Zoo tycoon!

Compo's?
Zeskamp
OC-Compo
Zo snel mogelijk een PC bouwen.
Harddisk(us) Werpen
Tweakers Trivia
Casemod

Een degelijke klimaatbeheersing, 750 tot 1000 PC's produceren een hoop warmte ;)
Een koele stille slaapzaal
Voiceserver, goeie lokale chatroom en Tweakers Swag
Bitterballen!
Casemod area? (regel een lokale FabLab die bijvoorbeeld windows ter plekken kan inbouwen ((ik weet wel een adresje ;) )))
Pokertafels!one!!

Gevarieerd, niet alleen snackbar!

Boxen ja/nee?
Ja, mits niet te hard zetten.

Douches?
Graag

Hangt van de aantal dagen af, maar voor 3 dagen vind ik €50-70 schappelijk mits er een hoop te doen is!

Mijn enige oprechte twijfel:
750 tot 1000 man zijn een hoop mensen voor een eerste editie!
Als dat lukt is dat natuurlijk geweldig, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een LAN op editie 1 al de 500 man overschreed. (ik weet ook niet de exacte aantal van Tweakers Express '14?)

Gamers zijn een raar volk die graag de kat uit de boom kijken wanneer het gaat om nieuwe evenementen.
Je PR en marketing mag nog zo goed zijn, maar een eerste editie is moeilijk om nieuw publiek te trekken: (Zie de befaamde Epicon zomereditie 2014)

Mijn advies zou zijn:
Mik eerst wat lager (200-400 man) en ga daarmee lekker uit je dak, en de 2e editie supersize je dat concept.

Also.. TIPS!:

PRO's trek je met flinke prijzenpotten
Casual gamers met rad van Avontuur en genoeg gezelligheid
en de Tweakers met bitterballen!

[ Voor 40% gewijzigd door Mortum op 18-11-2015 11:42 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

donderdraak schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:13:
webcam van het evenement.
- Ik zou het leuk vinden als er een aantal special guests aanwezig kunnen zijn van de tweakers serie polderpioniers
- Groepsfoto is uiteraard onmisbaar op een LAN party
- Ik weet niet of het er reeds is of gebouwd kan worden, maar ik zou op de frontpage van tweakers een chatbox of shoutbox opzetten om de feeling en sfeer te maken.
- Lanparty countdown is ook een leuke feature om in de stemming te komen
- Het zou ook leuk zijn als een bepaalde game voor vanaf buiten ook benaderbaar is publiek (met wachtwoord) zodat er toch een soort interactie bestaat met gamers van de lanparty en kunnen ervaren hoe het daar is via game chat en misschien de volgende keer erbij zijn.
Erg leuke aanvullingen, vooral de features die mensen vooraf of tijdens bij de LAN betrekken: een chat of een countdown timer met messageboard functie zou best gaaf zijn denk ik.
- Kinder vriendelijk
Ik weet niet wat je je hierbij voorsteld? Vanaf welke leeftijd zou je kinderen aanwezig willen laten zijn? Persoonlijk zou ik de grens trekken bij minimaal 14 jaar, maar 18+ (of met toestemming én onder begeleiding) vanaf 16 of 14 zou ik ook mee kunnen leven. Hou er ook rekening mee dat als je je expliciet richt op minderjarigen, je ook extra voorzieningen moet treffen en verantwoordelijkheden moet hebben.

Als je bijv. bier gaar verkopen, zul je continue iedereen moeten vragen om een ID-bewijs (of met een polsbandjessysteem gaan werken - en dan nog mag je dan geen treetje bier meegeven, want je hebt niet gecontroleerd of het voor een minderjarige bestemd is.

Ik kan me zo voorstellen dat wervingsbureau's of sponsors ook een interessante toevoeging kunnen zijn, ze hebben vaak affiniteit met de doelgroep en kunnen interessante praatjes houden. Zo is Rabobank al jaren vertegenwoordigd op Campzone, tot (voor zover ik weet) beider tevredenheid.

Veel aandacht voor het sociale component zou fijn zijn :Y En misschien dat iemand als sebastius een inloopspreekuur oid kan organiseren.

Wat betreft slaapplekken: als het 1 nacht duurt, moet je er rekening mee houden dat minimaal 60% van de mensen gaat slapen tussen 4 en 8, en als het 2 nachten is, minmaal 80%.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

COUNT ME IN !

Mss een tip vanuit eigen organiseer ervaring via werk.
Less is more! Probeer te focussen (zeker de eerste paar keer) op een aantal dingen HEEL goed te doen en wat kleine proefballonnetjes. En een ding wat ik ZEER belangrijk vind is sfeer!
Goede DJ, lichten, aankleding, niet alleen gekkigheid en vermaak vooraan op het podium maar ook tussen de rijen. Je zit er tenslotte 1 tot 3 dagen ..

Heel tof Innitiatief!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Mystikal schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:40:
[...]

Ik denk dat het antwoord op een aantal (belangrijke) vragen vooral te maken heeft met de duur van de party. Is het een 1 daags event of een weekend (1 of 2 nachten) en in welk jaargetijden. Dus als daar wellicht een tipje van de sluier opgelicht kan worden...
We denken aan vrijdagmiddag-zondagmiddag. Jaargetijde kan ik nog niets over zeggen. Wat me in het algemeen opvalt is dat er nogal een verschil zit tussen wat we willen (veel) en wat 't mag kosten (weinig). :+ Dat gaat nog een flink potje rekenen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

zeef schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:05:
[...]

We denken aan vrijdagmiddag-zondagmiddag. Jaargetijde kan ik nog niets over zeggen. Wat me in het algemeen opvalt is dat er nogal een verschil zit tussen wat we willen (veel) en wat 't mag kosten (weinig). :+ Dat gaat nog een flink potje rekenen worden. :)
Gamers zijn gewoon gierig :+

Nee maar ik zou zo €150 betalen voor echt een Episch weekend. (bij Reality koop ik ook 2 plaatsen 8)7 )
Maar met nog zoveel vraagtekens ben ik voorzichtiger en kijk ik naar bestaande evenementen. ;)

(gemiddeld zitten andere LAN's rond de €50)

[ Voor 3% gewijzigd door Mortum op 18-11-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

Rannasha

Does not compute.

Zolang er veel mensen van Tweakers zijn is het wat mij betreft al een Tweakers LAN. Extra dingen als Tweakers-aankleding van de ruimte, Tweakers-goodies, enz... zijn mooi meegenomen uiteraard.

Eten/drinken voor een redelijke prijs, maar vooral goed bereikbaar (geen lange wachtrijen). Voldoende ruimte om te zitten achter de computers (zodat je niet constant je buurpersoon aan het ellenbogen bent). Esports toernooien!

Wat is nice to have?
Parkeerplaats, rustige lounge-ruimte, promo-/verkoop-standjes van hardware producenten / shops, weggeefacties.

StarCraft 2
Heroes of the Storm
Overwatch
Diablo 3

Compo's?
Ja! Toernooien, met commentatoren en een zaal(tje) om te kijken zou perfect zijn. Het is een goede afwisseling op zelf spelen. DreamHack, de Zweedse LAN party, past dit concept al jaren zeer succesvol toe. Een grote LAN, met daarnaast esports toernooien. Zelf ben ik een groot fan van SC2 esports en ik weet dat de Dutch StarCraft League (dscl.nl) graag toernooien organiseert in samenwerking met andere evenementen.

Voldoende sanitair! Veel locaties hebben een redelijke balans tussen mannen en vrouwen wc's, maar het zou best eens mogelijk kunnen zijn dat er een forse mannelijke meerderheid op een LAN party. De locatie zou voldoende sanitair moeten hebben om die onbalans aan te kunnen.

Betaalbare, lekkere, snelle hap. Gezond eten doe ik thuis wel :) Een snackbar en/of supermarkt in de buurt zou de noodzaak voor catering op locatie al flink verlagen.

Boxen ja/nee?
Liever niet. Dat wordt te snel een kakofonie.

Douches?
Als het meer dan 1 dag is en mensen slapen op de locatie, dan wel.

Andere dingen?
Ook wat niet game-gerelateerde dingen. Overklok demo, casemodding expositie, enz..

Maakt mij niet uit. Als ik kan komen, dan zullen reiskosten sowieso de bulk van de kosten zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 22:53
En natuurlijk een VIP-behandeling voor ABO's 8) En Elite Abonnee's krijgen natuurlijk een eigen troon met een ultradik systeem wat door fabrikanten beschikbaar gesteld wordt.

Ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zonder henk geen tweakers, dus met alles henk :+ Nee, het hele thema moet gewoon Tweakers zijn. Gadgets, boots, wedstrijdjes met Tweakers goodies,

Genoeg ruimte, zowel voor de PC-gamers als voor toeschouwers. Preset-PC's voor de mensen die geen PC kunnen meenemen of wat extra power willen hebben.

Wat is nice to have?
Sponsorshops voor net die ene game of tool die je mist of wanneer iets toch kapot gaat. Knutselcorner voor wat extra modding/tuning en evt reparaties. Misschien een retro-hoek/table-games?
Eventueel 'game corners' of ergens een lijst/overzicht welke games er momenteel gespeeld worden, zodat je makkelijker kan inhaken op een game. Console-lounges, is ook een aardig grote club :)

Alles wat ik tegenkom, console race/fight/sport tot PC shooters.

Compo's?
Natuurlijk! Genoeg games die dit aardig ondersteunen, desnoods met een heel toernooi schema erbij? (moba, shooters, rts etc). Podium voor de grootste wedstrijden. Maar ook non-game, zoals een PC zo snel mogelijk in elkaar zetten, trivia's (skills with google) etc.

Rookruimte :D (als het buiten regent), ruime parkeergelegenheden.

Snel en makkelijk (broodjes, frituur, etc). Gezond is een LAN toch al niet.

Boxen ja/nee?
Voorkeur niet, al zou dit wel leuk zijn bij de grotere games op videowalls.

Douches?
Mits er ook slaapmogelijkheden zijn, wenselijk.

Andere dingen?
-Voldoende sanitair, 750 redbull drinkende en friet (patat!) etende tweakers, dat kan nog wel eens mis gaan.
-VIP voor wat extra goodies en voorkeurbehandelingen :P
-Special guests, Top moba teams of klein e-sport toernooi om te bekijken.

Toegang zou ik max 50 zeggen, vervolgens losse pakketten voor wat je nodig hebt (PC, VIP, slapen etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ardana schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:48:
Wat betreft slaapplekken: als het 1 nacht duurt, moet je er rekening mee houden dat minimaal 60% van de mensen gaat slapen tussen 4 en 8, en als het 2 nachten is, minmaal 80%.
Valt mee, ik heb zelf geen ervaring met gigantische lans (lees, boven de 200 man) maar op alles waar ik tot nu toe ben geweest gaat de grootste groep (~40-45%) rond 3-4u een keer slapen, tussen 9-12 gaat weer een groot deel slapen (en is een groot deel van de 1e groep alweer wakker) en verspreid over de rest van de dag gaan de laatste mensen een keer pitten.

Bij een party van 1 nacht verwacht ik dat het percentage van mensen welke gaat slapen nog veel lager zal zijn.

Sowieso slapen veel mensen in ploegen, de laatste grote lan waar ik was (180 man geloof ik) bleven er ten alle tijden 1 of 2 van de groep waar ik mee kwam zitten om de boel een beetje in de gaten te houden. En er zijn veel mensen die lekker in hun stoel gaan slapen.
Wat me in het algemeen opvalt is dat er nogal een verschil zit tussen wat we willen (veel) en wat 't mag kosten (weinig). :+
Tjah, uiteindelijk schalen de kosten natuurlijk hard op met wensen en eisen. Ik zou de LAN zelf zo kaal mogelijk houden (Gewoon een goede zit plek met een degelijk netwerk) en dan de dingen eromheen lekker uitgebreid opzetten.
Dat gaat nog een flink potje rekenen worden. :)
Ik neem aan dat dit net als de Tweakers Express flink gaat leunen op sponsoren? Zeker bij zo'n event is het gaaf als er merchandise te krijgen is van webwinkels en grote merken, een mooie hoek of zaal dedicated aan sponsoren (een beetje een mini-beurs idee) zal veel aandacht trekken.

Het is al eerder aangekaart, maar hoe word er omgegaan met de leeftijd van deelnemers? Ik verwacht dat weinig mensen problemen hebben met 16+, maar alles onder de 18 zal zowel voor jullie als deelnemers extra gedoe opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
D4NG3R schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:13:
Ik neem aan dat dit net als de Tweakers Express flink gaat leunen op sponsoren? Zeker bij zo'n event is het gaaf als er merchandise te krijgen is van webwinkels en grote merken, een mooie hoek of zaal dedicated aan sponsoren (een beetje een mini-beurs idee) zal veel aandacht trekken.

Het is al eerder aangekaart, maar hoe word er omgegaan met de leeftijd van deelnemers? Ik verwacht dat weinig mensen problemen hebben met 16+, maar alles onder de 18 zal zowel voor jullie als deelnemers extra gedoe opleveren.
We gaan -zoals gezegd- flink rekenen. Natuurlijk zijn er ook sponsors die benaderd zullen worden, net als bij de Tweakers Express. Wellicht zal ook een beroep op jullie worden gedaan als 'LAN crew'.

Leeftijd is wel iets waar we nog niet over hebben nagedacht. 18+ houden maakt het voor ons makkelijker, maar daarmee duperen we een flinke groep. Staat op de 'te overpeinzen' lijst. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 18-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ik denk wel dat 1 van de eerste details die bekend moet worden is de periode wanneer wordt gedacht dat het evenement gaat plaatsvinden, en hoeveel dagen dit gaat duren.

Dat maakt het voor ons makkelijker om aan te geven wat het ons waard is.
(als het bijvoorbeeld samenvalt met JoinedForces, The Party of The Reality dan hebben die mijn voorkeur, mede doordat ik bij 1 van die tot de compo admins behoor :) )

Met Tweakers Express was de datum ook direct duidelijk (Tijdens Gamescom) dat maakte het ook veel makkelijker om er "just in case" rekening mee te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mortum op 18-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De periode en locatie zijn voor de meeste mensen inderdaad het belangrijkst. Als die al niet uitkomen maakt het niet uit hoe duur of goedkoop het gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Okay, een volledig weekend dus. Dat schept in ieder geval al wat meer duidelijkheid. Inderdaad het 'veul voor weinig' principe is van alle tijden.

Het heeft alles te maken met de doelstellingen die je stelt voor een LAN. Indien jullie doel is dat iedereen (met kleine en grote beurs) aanwezig moet kunnen zijn lijken me de volgende dingen essentieel:
  • Lage toegangsprijs.
  • Eigen eten/drinken toegestaan.
  • Catering aanwezig (niet ultra-goedkoop). Ook rekening houden met een iets gezonder aanbod, aangezien sommigen geen zin hebben in 3 dagen vette hap.
  • Hotels in de buurt, aangezien sommigen zoals ik in een fatsoenlijk bed willen slapen.
  • Kleine bijdrage voor eventuele douche-faciliteiten.
  • Opzetten van toernooien.
  • Toegang tot steam (aangezien vele games tegenwoordig verwachten dat steam online is. Eventueel de poort blokkeren voor het daadwerkelijk online spelen, zodat het netwerk niet overbelast raakt?
  • Denken over de minimale leeftijd en daar regels aan verbinden met wat wel en niet toegestaan is op de lan (denk aan drank, drugs, pr@n
  • Verkopen van tweakers merchandise en de marge gebruiken om eventuele andere kosten te drukken.
  • Goede slaapplaatsen, voor diegene die wat uurtjes rust willen met duidelijke en strenge huisregels
  • Ongetwijfeld nog meer, maar dit schiet me nu even te binnen.
Het lijkt mij in ieder geval een leuk initiatief!

Oja, ik ben alweer 37 (en in onze RFFN groep ben ik een van de jongste). Vandaar dat bovenstaande wellicht niet hout snijdt voor de wat jongeren onder ons. Voor ons geld, maandag moeten we gewoon weer vol aan de bak mbt werk... Dus nachten doorhalen werkt bij ons niet :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 18-11-2015 15:27 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mystikal schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:24:
• Toegang tot steam (aangezien vele games tegenwoordig verwachten dat steam online is. Eventueel de poort blokkeren voor het daadwerkelijk online spelen, zodat het netwerk niet overbelast raakt?
Gewoon zorgen voor een fatsoenlijke >Gbit connectie en een beetje fatsoenlijke management. In het uiterste geval heeft iedereen 1Mbit down en up in het beste geval veel meer. Zelfs veel LAN games tegenwoordig vereisen alsnog een initiële connectie met de Steam servers. Denk aan Age of Empires 2 HD edition. Zolang niet half de zaal zwaar aan de Torrents gaat (iets wat ik sowieso zou blokkeren) moet een 'normale' internetconnectie prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Hoewel ik zelf geen gamer (meer) ben, heb ik samen met vrienden vroeger zelf LAN-party's georganiseerd (EnergyLAN!) en aardig wat af gegamed. Wat ik leuk aan een LAN vind is als de omkleding erom goed is. Ik wil niet alleen maar gamen. Dus niet alleen maar oneindig lange tafels met stoelen met stinkende gamende nerds, dus kleed het erom heen aan. Haal mensen achter die computer vandaan. Organiseer workshops (overclocken, casemodden, domotica, hoe vervang je het scherm van je smartphone etc), een bingo (met leuke prijzen), een stripact of (zoals wij hebben gedaan) een toernooi toetsenbord werpen waarbij de winnaar een nieuw toetsenbord wint.

Als organisatie ben je niet in het bezit van het allernieuwste, stabielste en snelste netwerk. Deze zal je dus moeten huren. Nu heeft Tweakers het voordeel een goede onderhandelingspositie te hebben door een tegendienst te beiden (bijvoorbeeld reclame op de site/evenement/community) dus zullen grotere bedrijven geneigd zijn sneller te sponsoren of goedkoop te leveren. Eveneens zijn er genoeg Tweakers die dit als een "leuk project" zien, dus daar valt genoeg vanuit de community te halen qua opzetten en onderhoud.

Tweakers wil ook naar een wat meer openbare website te groeien. Waarbij ook de gemiddelde Nederlandse consument die interesse heeft in electronica terecht kan voor het laatste nieuws, voor de prijs vergelijker of de community. Deze trend moet ook doorgetrokken worden op de LAN. De LAN moeten toegankelijk zijn voor niet alleen maar gamers maar ook voor mensen die enkel wat stands willen bezoeken. Zij zouden bijvoorbeeld een dagkaart kunnen kopen en kunnen komen kijken.

Persoonlijk zou ik ook wat oudere games meepakken;
- Call of Duty 1 en/of 2
- Couter Strike 1.6
- Warcraft 3 (LineTowers)

En totaal onmisbaar DC++ hub! *O*

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
D4NG3R schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:37:
[...]

Gewoon zorgen voor een fatsoenlijke >Gbit connectie en een beetje fatsoenlijke management. In het uiterste geval heeft iedereen 1Mbit down en up in het beste geval veel meer. Zelfs veel LAN games tegenwoordig vereisen alsnog een initiële connectie met de Steam servers. Denk aan Age of Empires 2 HD edition. Zolang niet half de zaal zwaar aan de Torrents gaat (iets wat ik sowieso zou blokkeren) moet een 'normale' internetconnectie prima werken.
Het netwerk is dikker dan dik. Stabieler en ruimer dan welke LAN in NL ooit. Spelen met ongekend lage ping & latency. Maak je daar vooral geen zorgen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik zou niet te veel naar de toegangsprijs kijken. Tenminste, het is wel belangrijk, maar als je voor een hogere prijs beduidend meer krijgt dan zou ik daar voor gaan. Een kale LAN georganiseerd door Tweakers voor €50 is minder leuk dan een dikke Tweakers-LAN voor €150, vind ik.

En wat ik graag zou zien: het moet echt 'Tweakers' uitstralen. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Qua games lijkt het me leuk als er wordt gekeken naar games die je thuis niet zo snel probeert. Enerzijds omdat het best duur kan zijn (iRacing bijvoorbeeld) of omdat de leercurve best stijl is (DCS bijvoorbeeld). Die games zijn leuk om te zien én leuk om met elkaar te spelen, dus een LAN is dan ideaal om te showen wat je kunt of om mensen met het spel kennis te laten maken.
Mystikal schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:24:
[...]
• Hotels in de buurt, aangezien sommigen zoals ik in een fatsoenlijk bed willen slapen.
Misschien is iets als een vakantiepark voldoende? Dan kan er eventueel een gratis slaapzaal worden aangeboden voor de echte hardcore gamers, een veld voor tentjes voor de mensen die zich willen kunnen afzonderen en zijn er huisjes voor de mensen die het liefste naar een hotel gaan. Dan kan je tenminste aan het bier!
Maar wat is een goede DJ? Bij mij staat de gemiddelde DJ gelijk aan een malloot die simpele herrie draait :P Maar de Tweakers uit het Metaltopic de muziek laten regelen zal ook niet door iedereen positief worden opgevat. Ga je er dan tussenin zitten? Of alleen gamemuziek? Of een popzender? Ik heb in ieder geval liever geen muziek dan rotmuziek; dan heb ik het liefste nog allerlei gamegeluiden vanuit 100 verschillende geluidssets.
zeef schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:54:
[...]

Het netwerk is dikker dan dik. Stabieler en ruimer dan welke LAN in NL ooit. Spelen met ongekend lage ping & latency. Maak je daar vooral geen zorgen over. :)
* Ample Energy prikt punaises op een kaart.
En als we het raam openzetten, horen we dan misschien een trein of schepen of juist vogeltjes fluiten? :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

zeef schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:54:
[...]

... Dus de locatie is al bekend? 8)7

Klinkt interessant, maar evengoed: als het in zuid Limburg is tijdens hoofd vakantieseizoen denk ik dat er een hoop afhaken :P

Ik snap de logica ook niet helemaal van het "Teasen" niet helemaal, sowieso zijn denk ik de meeste tweakers te nuchter voor een hype :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mortum schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:10:
Ik snap de logica ook niet helemaal van het "Teasen" niet helemaal, sowieso zijn denk ik de meeste tweakers te nuchter voor een hype :P
Oh, het is zeker geen teasen. Ik kan nu niet garanderen dat we het van de grond krijgen. Ik heb een aantal locaties in gedachte en we hebben al met wat partijen gepraat over sponsoring. Belangrijk om te weten is dat we nu al zeggen: of het is beter dan wat er al is, of we doen het niet. Daarom ben ik juist op zoek naar wat meerwaarde gaat bieden. Want er zijn al twee heel goede LAN's, er is al een campzone. Zie het als de Tweakers Express. Dat was er niet en dat hebben we gemaakt in 2014 en in 2015 verbeterd. :)
Ample Energy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:05:
En als we het raam openzetten, horen we dan misschien een trein of schepen of juist vogeltjes fluiten? :P
We kijken naar meer dan een locatie.

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 18-11-2015 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ultimation schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:47:
Deze trend moet ook doorgetrokken worden op de LAN. De LAN moeten toegankelijk zijn voor niet alleen maar gamers maar ook voor mensen die enkel wat stands willen bezoeken. Zij zouden bijvoorbeeld een dagkaart kunnen kopen en kunnen komen kijken.
Hier ben ik persoonlijk erg op tegen. Dagkaarten vind ik prima, maar zorg er wel voor dat geen bandje ook gewoon geen toegang betekend. Steeds meer LAN's sluiten de deuren voor toeschouwers vanwege diefstal en andere onzin.

Dat is trouwens nog wel een goede: Zorg voor tafels waar je kensington locks aan kan hangen.
Draait bij onze LAN's ook altijd, en is imho ook onmisbaar. Maar gezien de legaliteit van de gedeelde content vraag ik mij af of Tweakers dat uberhaupt wel moet willen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

D4NG3R schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:55:
[...]

Hier ben ik persoonlijk erg op tegen. Dagkaarten vind ik prima, maar zorg er wel voor dat geen bandje ook gewoon geen toegang betekend. Steeds meer LAN's sluiten de deuren voor toeschouwers vanwege diefstal en andere onzin.

Dat is trouwens nog wel een goede: Zorg voor tafels waar je kensington locks aan kan hangen.
Of het LAN gedeelte (waar de computers staan) is afgesloten van de rest van het evenement en enkel te bereiken via een poortje met speciaal bandje.
D4NG3R schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:55:
[...]

Draait bij onze LAN's ook altijd, en is imho ook onmisbaar. Maar gezien de legaliteit van de gedeelde content vraag ik mij af of Tweakers dat uberhaupt wel moet willen. O-)
Is toch gewoon een chatbox? 8)7

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Euh, ja. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

D4NG3R schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:13:
Valt mee, ik heb zelf geen ervaring met gigantische lans (lees, boven de 200 man) maar op alles waar ik tot nu toe ben geweest gaat de grootste groep (~40-45%) rond 3-4u een keer slapen, tussen 9-12 gaat weer een groot deel slapen (en is een groot deel van de 1e groep alweer wakker) en verspreid over de rest van de dag gaan de laatste mensen een keer pitten.
Sowieso slapen veel mensen in ploegen, de laatste grote lan waar ik was (180 man geloof ik) bleven er ten alle tijden 1 of 2 van de groep waar ik mee kwam zitten om de boel een beetje in de gaten te houden.
't Punt is: je kan niet aan mensen vragen om hun bed te delen met een vreemde. Dus dat bed wordt opgemaakt bij het begin van de lan, en opgeruimd aan het eind: in de tussentijd is die ruimte bezet.
Bij een party van 1 nacht verwacht ik dat het percentage van mensen welke gaat slapen nog veel lager zal zijn.En er zijn veel mensen die lekker in hun stoel gaan slapen.
Ik denk dat dat ook heel erg afhankelijk is van de leeftijd: op je 17e doe je dat nog wel, maar als jij maandag weer om 08.00 op je werk moet zijn, en je bent een jaar of 35, al dan niet met vrouw en kinders thuis, dan weet je dat je geen nacht meer moet doorhalen. En dat zie je ook steeds meer op lan: een wat ouder publiek.

Wat betreft de toegangsprijs: Tweakers heeft wel een reputatie. Dat vind ik alleen maar een goed ding, ze zetten eigenlijk altijd iets awesomes neer. Dan mag je ook een hogere prijs vragen, zéker als je ruim van te voren aankondigd wanneer het is, en hoe duur het wordt: als het dan niet direct is uitverkocht, hebben mensen de tijd om te sparen.

Persoonlijk, rekening houdend met het kostenoogpunt, zou ik gaan voor de basis in orde, en daarnaast een paar (zoveel als het budget toelaat) awesome aanvullingen: een workshop, een sociaal-event, zoiets. Dingen als catering en winkeltjes zou ik me niet te veel op richten: je hebt toch nooit wat de mensen willen, en het is altijd net te duur. Dat basis houden, daar kun je al veel op besparen. Ja, het is geweldig als het er is, maar zelfs op Campzone is catering ieder jaar lastig: ze komen zelden tot nooit uit de kosten (op Ahmed met z'n Döner-kraam na).

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 03-05 23:01

Martinspire

Awesomeness

Mja en ze kunnen ook klein beginnen om de basis even goed te testen. Je kunt met dingen als Slack ook kijken of je zoiets voor de communicatie wilt gebruiken, vooral ook omdat je er notificaties op mobieltjes e.d. van krijgt (mocht je niet achter pc zitten). Dat je (naast chat) daar dingen in aankondigd, zodat niemand iets hoeft te missen. En bijvoorbeeld meld hoe laat er wat te eten valt of dat er iemand op het station staat te wachten om mee te liften :P

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 18-11-2015 23:23 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat soort info kan je beter gewoon via het oproepsysteem doen, prive dingen als een lift of eten doet iedereen toch wel via Whatsapp dan wel SMS.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor mij zou het sterk afhangen van de inhoud van de LAN party of ik zou komen ja of nee. Dat klinkt wat flauw maar ik ben de tijd ietwat ontgroeit om enthousiast te worden van het idee om met 750 man hutjemutje naar wat beeldschermen te staren. Kanttekening, ik ben enkel op kleinschalige LAN's geweest dus ik weet uiteindelijk ook niet wat ik mis/gemist heb ;)

Ik zou zeggen, als T.net duidelijk aanwezig is. Beetje in het verlengde van de Tweakers Express naar Gamescom.

Beetje ruime zit/doorgang, fatsoenlijk sanitair en iets qua eetmogelijkheden. Als dat laatste moet inhouden dat het in de buurt van een supermarkt is, ook best. Wat Ardana al aangeeft, je kunt het qua aanbod nooit goed doen denk ik.
En verder zou er voor mij iets/veel meer dan alleen suf achter een scherm hangen moeten zijn.

Wat is nice to have?
Fatsoenlijke slaapplek en enige vorm van toezicht. Ik zou mijn pc wel met een goed gevoel ergens neer willen kunnen zetten. Ik heb geen idee hoe dat op grotere LAN's gaat geef ik toe.

Geen idee, ik speel niet zoveel MP.

Compo's?
Interesseren mij iig voor geen meter :D Meedoen zou voor mij voor de lol zijn.

Sanitair, slaapplek. En een plek om te relaxen.
Iets als een ontmoetingsplek met wat loungebanken en (retro)games lijkt me wel wat.

Tsja, idealiter gewoon een supermarkt aanbod voor lage prijzen ;) Maar ik kan ook leven met het ter beschikking stellen van een stel koelkasten en wat ovens en dat iedereen lekker voor zichzelf zorgt.

Boxen ja/nee?
Lijkt me een hele duidelijke 'nee'. Met 1000 man heb je al geluid zat.

Douches?
Als ik een weekend zou komen lijkt een douche me wel prettig.

Andere dingen?
JA! Doe iets meer dan alleen maar gamen. Organiseer een workshop, geef een lezing, doe iets met nieuwe techniek.

Alle waar naar zijn geld. Ik vind het niet erg om te lappen voor iets dat het waard is. Een euro of 100 lijkt me wel een beetje de max voor een weekend.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De vraag waar wij het over gaan hebben is: Wanneer is een LAN party een Tweakers LAN party?

Zodra er getweakt kan worden. OC en CM workshops (ja ik vind ze echt niet uit de mode). Workshops en talks met onderwerpen die mensen interesseren. Een gezellige open sfeer.

Opstellingen van AweSomeRetro/AweSomeSpace. Die gasten MOET je uitnodigen! Ze hebben echt elk spel known to man en zijn de ultieme party-game experts!

Hacker-workshop met soldeerbouten, lasercutters, 3dprinters, stapels arduino's en LEDs. Dit aansluitend aan de casemod/pimp workshop. Tweaker-heaven.

Talks van bekende tweakers/medewerkers die toffe dingen aan het doen zijn. Denk aan FemkeToele, Ferry met z'n zelfbouwcaravan, Fouritain (als ik het nou goed schrijf) etc.

Wat is nice to have?

Retailers met emergency parts.

Free-stuff tafels (waar je leuke spullen kunt dumpen en gratis mee kunt nemen)

StarCraft, Factorio en BOARD/TABLETOP-GAMES. Daarnaast de mogelijkheid om te retro-gamen met oldschool RedAlert 1 of iets dergelijks.

Compo's?

Ja is wel aardig. Graag ook op INSTAPniveau

Rustige plekken/hoeken zonder kabaal

Fatsoenlijke catering tegen betaalbare prijzen. Echt eten in plaats van een vettige schijf die een pizza moet voorstellen (waar je ook nog een twintig a dertig minuten op staat te wachten!). Of eten op twee pricepoints, dus basic survival op een vette vlek en luxe.

Boxen ja/nee?

Nee!

Douches?

Ja, ivm eau de nerd.

Andere dingen?

Hoewel ik vrouwelijk schoon zeer waardeer, vind ik de meeste bedrijven die dames inzetten voor promo altijd een beetje genant. Dus promo-dames mogen echt wat meer verhullende kledij en wat minder onzinnig. Voorbeeld: ik vond actie dat twee dames een koekje kwamen rondbrengen in de T.net express echt zielig. Tuurlijk, we zijn nerds en een mannenwereld maar het hoeft niet zo.

Voor een luxe event met luxe slaapplaatsen heb ik best wat over. Ik ga zelf niet in een hal slapen op een luchtbed met 1000 nerds. Misschien wederom twee pricepoints, basic en VIP. Zonder nachtje ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26

jdh009

FP ProMod
Ik ben een n00b multiplayer gamer, maar toch: leuk! :)

Dat de doelgroep affiniteit heeft met Tweakers en niet alleen komt om te lannen. Dat er mogelijkheden zijn om informatie uit te wisselen met mede tweakers over onderwerpen die aansluiten bij een LAN/Tweakers. Afleiding met tweakersrandzaken zoals domotica, fotografie, programmeren en andere tweakers zaken. Techniek goed geregeld en een fatsoenlijke aansluiting met toegang tot internet.

• Goed, snel en veilig netwerk
  • Stroom
  • Internet
  • Teamspeak serer o.i.d. om met medetweakers te kunnen praten terwijl je niet naast elkaar zit
  • Gevarieerd eten/drinken tegen een acceptabele prijs (dus niet alleen junkfood) en mogelijkheid om zelf dingen mee te nemen
Wat is nice to have?
Mogelijkheid om games met zeer veel korting (evt. vooraf) te kopen als deze gespeeld worden op de LAN en je hebt ze nog niet hebt.

• Unreal Tournament 99, 2k4 of degene die nu ontwikkeld word
  • World of Tanks
  • Warcraft 3 custom games :)
  • Call of Duty
  • Call of Duty 2
  • Diablo 2
Oudere games waarbij de aanschaf niet zo veel kost om mee te kunnen doen.

Compo's?
Leuk maar niet noodzakelijk. Graag wel een mogelijkheid voor beginners.

Fatsoenlijk sanitair, chillplek om uit te kunnen puffen. Mogelijkheid om mee te kijken of rond te lopen.

Keuze, ook bij avondeten (vega, vlees, vis) waarbij ook gezonde mogelijkheden zitten. Goede prijs/kwaliteit, betaal liever iets meer voor een degelijke maaltijd. Betaalbaar bier en wijn.

Boxen ja/nee?
Nee, alleen geluid van de organisatie.

Douches?
Als meer dan 1 dag: ja.

Andere dingen?
Tweakersdingen, zie vraag 1.
Ik vond het mariokart gebeuren op de Abodag een geslaagd idee.
Geen celebs of gameteams die betaald worden om te komen. Met dit geld kun je veel leuke dingen organiseren.

Ligt er aan wat er allemaal bij het pakket in zit, denk echter dat ik niet meer dan 150 euro kan missen voor een lang weekend.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Hallo,
Hier een kleine mening van een 15 jarige.( wss bij de LAN 16).
Sowieso niet voor alleen PC ganers maken. Ook consoles en laptop gamers erbij betrekken. Zelf heb ik een laptop met een redelijke gpu voor laptop en ik game best veel.
Games die ik zou willen spelen:
LoL
CSGO
Rocket League
TF2
Hoop ook dat t toegankelijk is voor mensen zoals iken anders koop ik gewoon een ticket en ga ik een beetje rondhangen. Ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 691473 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:30:
Sowieso niet voor alleen PC ganers maken. Ook consoles en laptop gamers erbij betrekken.
Hoe zou je laptops anders willen behandelen? En consolegames kan je natuurlijk prima spelen, of er genoeg animo is voor compos op platformen buiten pc games is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 13:18

.Frank

Frank.

Rannasha schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:28:
Compo's?
Ja! Toernooien, met commentatoren en een zaal(tje) om te kijken zou perfect zijn. Het is een goede afwisseling op zelf spelen. DreamHack, de Zweedse LAN party, past dit concept al jaren zeer succesvol toe. Een grote LAN, met daarnaast esports toernooien. Zelf ben ik een groot fan van SC2 esports en ik weet dat de Dutch StarCraft League (dscl.nl) graag toernooien organiseert in samenwerking met andere evenementen.
Even hierop inhaken: ik ben voorzitter bij de Dutch StarCraft League, en bekijk inderdaad met plezier de mogelijkheden om op locatie een toernooi te organiseren. Afhankelijk van beschikbaarheid valt dan te denken aan alles van admins tot een livestream.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 08:42

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als Tweakers als organisatie goed zichtbaar is. Dat kan met muismatten, balonnen, spandoeken, maar ook door vrijwilligers in Tweakers hesjes rond te hebben lopen.

• Fatsoenlijke tafels & stoelen
• Rustige (slaap)omgeving waar je kunt zijn als je de drukte even zat bent
• Voldoende betaalbaar en gekoeld water te koop
• In de zomer: airco

Wat is nice to have?
• Gratis parkeren in de buurt
• Workshops zijn leuk, maar als het verzand in een marketingpraatje van sponsor Y waar niemand oren naar heeft, mist het de boot, zowel voor sponsor als bezoeker

• StarCraft 2
• Hearthstone
• Overwatch indien mogelijk
• Rocket League lijkt me erg geschikt voor een LAN

Compo's?
Vind ik leuk om naar te kijken ja.
Starcraft II, Hearthstone, League of Legends & DOTA 2 zijn games waar ik graag naar zou kijken, mits er iets te zien valt. Tweakers (de gebruikers) blinken in games zelden of nooit uit en zijn als groep eigenlijk altijd een middenmoter. Dat betekent voor mij dat het kijken naar mede LAN genoten ongeveer gelijk staat aan het openen van een willekeurige stream op Twitch met 15 mensen: niet boeiend dus.

Sanitair, winkeltje voor tech gear & supermarkt op loopafstand

Voor mij de 5 P's. :+
Pizza, patat, pannenkoeken, pasta & poffertjes!
Ze hoeven er niet allemaal te zijn, maar 2 van de 5 wordt zeker gewaardeerd.

Boxen ja/nee?
Afhankelijk van de opzet, maar in de meeste gevallen: nee.
Als je bijvoorbeeld tenten hebt die je als vriendengroep kunt reserveren, dan kan ik me voorstellen dat het prettig is om in die tent je eigen muziek te draaien als groep.

Maar als je met 10 individuen aan een tafel zit, dan wil je vooral niet dat iedereen zijn eigen herrie op zet.

Douches?
Afhankelijk van de duur van het evenement en het jaargetijde.
In de zomer kun je praktisch gezien niet zonder.
In de winter kan het best 1 á 2 dagen zonder, maar als ik eerder hoorde van vrijdagmiddag tot zondagavond, dan zou ik zeggen: douches zijn zeker prettig.

Andere dingen?
De mogelijkheid om dagkaarten te kopen.

De mogelijkheid om het slapen optioneel te maken. Ik woon nogal centraal, als het enigszins mogelijk is, slaap ik liever gewoon in m'n eigen bed.

Logische vraag, maar dat is wel lastig inschatten zonder te weten wat er wel en niet mogelijk is. Exclusief eten denk ik dat 35~45 euro per dag zeer redelijk is.

Dat is dan voor een grootschalige Tweakers LAN, met stoel/tafel/netwerk/catering/aankleding/slaapplek en organisatie an sich.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:08
Tweakers LAN party moet dan de meerwaarde hebben in de vorm van case modding/vraagbaak/merchandise/compo's/3d printing/ mini workshops / previews van nieuwe games

Goed netwerk / Chatprogramma DC++ O-) / 2 of 3 winkels/fabrikanten, als iets stuk is met je computer of net vergeten bent om dat kabeltje mee te nemen, en natuurlijk met goede aanbiedingen (bv Alternate/Informatique/Samsung/Intel/Microsoft) / beveiliging / goede catering

Wat is nice to have?
Genoeg parkeerplek, dicht bij OV, podium voor compo's en aankondigingen, girls die de prijzen uitreiken :P

- Battlefield 4,
- Fifa,
- RC cars
- Rocket League

Maar ook voor de fun bv Mario Kart 8, Splatoon :P

Compo's?
Ja, zeker voor: Mario Kart en fifa (kan het zelf niet goed)

Schoon sanitair, goede stoelen, anders neem ik wel mijn verstelbare tuinstoel mee.

Patat, subway achtige broodjes (voor s-ochtends). Drank afkopen, zodat je zelf kan tappen. (geen onbeperkt bier).

Boxen ja/nee?
Zeker niet. Alleen vanuit de organisatie voor bij het podium

Douches?
Als het meer dan een dag is: graag. Maar meer dat je ff kan terugtrekken uit de (eventuele) herrie of een slaapgelegenheid ruimte. Of goede afspraken maken met hotel(s) in de buurt.

Andere dingen?
Niet te groot laten worden, hoe groter = minder sfeer...(is mijn ervaring)

Per dag max 20 euro, 3 dagen voor 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunky555
  • Niet online
Mijn grote vraag is, hoe lang gaat het duren? Voor 1 of 2 dagen neem ik geen moeite om alles te verhuizen, maar als het voor 750 tot 1000 man is neem ik aan dat het minimaal een weekend is.

Voordat iedereen gesetteld is op de aankomstdag gaan er al heel wat uren verloren. Ik denk zeker wanneer men elkaar wel kent van Tweakers maar niet "IRL" dat sommigen heel wat bij te praten hebben.
Uit ervaring, toen ik nog naar The Party ging, was het op de vrijdag binnen no- time 23.00 tot 0.00 en dan gingen we nog even wat gamen. Het begon toen ook pas om 17.00-17.30 meen ik.

Heel de tent moet ook nog opgeruimd worden dus het einde op de laatste dag zal wel enigszins op tijd zijn (14.00) zoals op The Party in het beursgebouw, oow wacht, daar passen zo'n 1000 man in ;p . Met wat uitslapen na de nodige alcoholische versnaperingen is deze dag dan ook zooooo voorbij!

Zeker als er van alles en nog wat te doen is, is zo'n weekend snel voorbij. Dus voor mij minimaal een weekend en misschien zelfs met de maandag. Maar je kan ook de vrijdag vroeger beginnen (10.00-12.00?), dan kun je die dag ook helemaal meetellen.

Is al genoemd lijkt mij.

Ook al genoemd.

Wat is nice to have?
Met je auto tijdelijk dichtbij parkeren om je spullen uit te laden. Daarna doorrijden naar een parkeerplaats.

- Battlefield 4,
- Rocket League
- Flatout 2 !!!
-

Compo's?

Altijd wel leuk.

Goede verstelbare stoelen zullen er niet snel komen te staan denk ik. Ik neem er zelf wel een mee.

Niet alleen vette hap aub.

Boxen ja/nee?
Zeker niet en dat lijkt mij logisch. Zou geen vraag moeten zijn, toch...? Gaat iedereen zijn volume omhoog zetten om boven de buren uit te komen. Het moet een regel zijn dat een headset gebruikt dient te worden.

Alleen boxen vanuit de organisatie voor bij het podium.

Douches?
Zou ik een kijken of hier animo voor is, hebben ze bij The Party ook een keer een animo check voor gedaan en het bleek dat de meeste het niet wilde of er iig niet extra voor wilde betalen. Maar ik schat dat daar de gemiddelde leeftijd lager ligt dan bij Tweakers.

Andere dingen?
Ik heb een keer de ervaring gehad bij The Party dat het in maart al super warm werd. Binnen werd het dan ook zelfs 30+ graden als ik mij niet vergis. Ook mochten de deuren niet open gezet worden. Ze hebben toen 1x 5 minuten de luiken in het dak open gezet en dat scheelde meteen heel wat. Om een of andere reden mochten ook die niet open blijven (verzekering/veiligheid??). Hou dus rekening met het seizoen wat temperatuur betreft! Met zoveel man en apparatuur wordt het snel te warm.

Maakt mij niet zoveel uit zolang het prijs kwaliteit maar in orde is. Ik betaal liever wat meer en dat het goed is dan dat het allemaal "net niet" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkZatoox
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04 13:30
Misschien een idee om over bescherming van persoonlijke spullen te denken?

Voelt toch prettig om te weten dat je spullen een beetje veilig staan als je bijvoorbeeld even drinken bent halen of je nodige nicotine aan het binnen halen ben.

Bijvoorbeeld bij de paar laatste lan’s waar ik bij was in Duitsland hadden ze een kist onder de stand waar je een eigen hangslot aan kon hangen.

everything not saved will be lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Er is veel sociale controle. Nog een suggestie: zorg dat je bij het aanmelden een plek moet kiezen om te zitten, zodat je gegarandeerd bij bekenden kan zitten.

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 23-11-2015 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22

KrazyJay

- Als Tweakers het net als bij de Abodag doet: Iedereen zich welkom laten voelen, met een gestructureerde en degelijke aanwezigheid als host. Jullie weten immers hoe het moet.

- Voor iedereen een goede plek, dus netjes kunnen zitten aan een tafel/bureau waar LAN en stroom aanwezig is, net als goede maar liever niet te felle verlichting.
- Nog belangrijker bij een goed weekend: slaapgelegenheid met strikte regels over stilte zodat men kan slapen in plaats van wakker gehouden kan worden luide bassen, dronken volk, etc.
- Goede catering. Ondanks dat ik heel hard van alles wat hamburger is houd, zijn constante fructose- en vettoevoer niet goed voor een heel weekend. Bruin brood met muesliyoghurtje bij wijze van spreken moet er ook zijn.
- Veiligheid. Ik zou graag willen dat mijn computer er nog staat als ik uitgeslapen (tot 7.30) naar mijn plekje in de massa toe stap en ik weet dat alles er nog ligt.

Wat is nice to have?
- Parkeergelegenheid
- Tijdelijke shops, waar je wat gerief kunt testen en kunt bestellen, zoals een bestelling doen en dat aan het einde van de LANparty kunt afhalen en mee naar huis kunt nemen (zodat mijn wederhelft niet weet hoeveel ik nu weer uitgegeven heb :+ ).

- Niet alleen maar shooters, bijvoorbeeld een Civ V en Rocket league zou leuk zijn.

Compo's?
- Ja, maar vrijwillig.

- Slaapgelegenheid (al is het jeugdherbergstijl), proper sanitair, shops voor eten en computerzooi.

- Gezond vreten naast de occasionele hamburger.

Boxen ja/nee?
- Nee. Dat werkt niet, behalve als organisator zijnde.

Douches?
- Ja, al dan niet betaald.

Andere dingen?
- Zeef

- Kostendekkend voor Tweakers, en interessant voor de Tweakers. Ik zou tot de 150 Euro willen gaan inclusief slaapruimte als het met tentjes is. Dat klinkt weinig, maar ik was vroeger naar i21 geweest in Engeland waar we met honderden man in de centrale hal van een paardenrenbaan zaten en waar het slaapvolk sliep in tentjes op het gras. Ik heb het 3 dagen overleefd op Sainsbury's Brownies en Southern Comfort in leeggegooide fruitsappakken want alcohol was verboden. Nu, die tentjes gaan zeker nog, maar kakken ging wat stroef tegen het einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-05 13:46
Ik zelf ben erg fan van rts games en er zijn twee games die ik graag zou willen spelen, dat zijn:

Age of Empire 2 HD, deze game draait zowat op alle basis game PC's. Ook zit er een enorm competitief gehalte in de game, met veel verschillende gamesmodussen. Daarnaast is er een redelijk grote/sterke communitie van de game in Nederland en België. Er worden regelmatig LAN party's gehouden, welke vaak te volgen zijn op twitch.

Total War Rome 2, ook deze game leent zich uitermate voor een tournament. Total war is natuurlijk bekend om zijn campagnes maar Rome 2 wordt ook erg veel gespeeld in battle modus. Zover ik weet is er nooit een officiële lan party geweest voor rome 2 in Nederland. In het buitenland gebeurt wel regelmatig. Ook een andere total war zou natuurlijk leuk zijn! Maar Rome 2 wordt het meest gespeeld online en is daarnaast online ook het leukste voor zowel land battle als voor heuse sieges.

En daarnaast zou voor mij de prijs en bereikbaarheid met het Ov het belangrijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als er merchandise is, als er een beetje reclame wordt gemaakt (msi, 4launch, etc.), als er een wedstrijd is met een prijsje.

Lekker maar makkelijk voedsel. Denk bijvoorbeeld aan patat met frikandellen/friet met frikadellen, BBQ, pizza, Jurian en Paul moeten aanwezig zijn, er moet een livestream zijn van tweakers met interviews tussendoor. Een beetje zoals ESL. Bitterballen en andere gefrituurde hapjes, kom op, dat hoort er gewoon bij.

Wat is nice to have?
(pendel)bussen van en naar de locatie vanaf het dichtstbijzijnde treinstation.

Battlefield 4 (tweakersplatoon.nl community)
Battlefront 3
World of Tanks

Compo's?
Ja lijkt me leuk, en misschien wat "progamers" uitnodigen? Die zijn ook leuk op de interview en leuk om tegen te strijden. Bijvoorbeeld de MSI-dames.

Genoeg toiletten met schoonmaak(st)er, frisse lucht, het liefst dichtbij een supermarkt of een soort van "winkeltje" ter plaatse. Of jullie doen all incl. dat kan ook natuurlijk. Pendelbussen vind ik erg handig vanaf het treinstation.

Hapjes voor een vettebek die worden rondgebracht door wat leuke dames met een leuk tweakerspakje aan (ja echt 8), leuke vrouwen horen gewoon bij "computernerds"). Maar ook gewoon belegde broodjes, die we eventueel zelf kunnen kopen in een winkel dichtbij of in het plaatselijke winkeltje speciaal gemaakt op het lanparty terein door t.net.

Boxen ja/nee?
Nee, als iedereen die aan zet wordt het een gekkenhuis. Als jullie een gewone set boxen neerzetten kan het natuurlijk wel, maar dan moet er wel een beamer zijn die wat kan afspelen. Films o.i.d.

Douches?
Graag! Het wordt waarschijnlijk één groot warm hok en met de mooie dames is het wel handig de oksels te kunnen wassen!

Andere dingen?
Wat reclamestands met (lichte stock), zodat je ter plekke je 970 kan kopen. Misschien een bord ophangen voor V&A op locatie. Zodat tweakers hun grafische kaart kunnen verkopen/kopen etc...

Verder de mogelijkheid om als een "groep" bij elkaar te zitten. Bijvoorbeeld een bepaald deel van de community (tweakersplatoon van battlefield 4) bij elkaar.

Als er douches bij zitten, hapjes, etc. Dan mag je wel 30 euro voor een dag vragen, en 55 euro voor 2 dagen. Dan met abokorting/early bird korting van 5 euro.

Pizza's kunnen in bulk worden besteld bij de pizzaboer, zakken patat kosten geen drol, frikandellen kunnen ook ter plekke gebakken worden, etc...

In het geval dat er een BBQ bij zit, mag de prijs nog wel omhoog met 5 euro.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 21:39
Wanneer ik denk aan een Tweakers LAN party denk komen er meteen 3 dingen in me op. Ten eerste dat er veel aandacht aan elektronica besteed is, dus dat er naast gaming ook wat stands zijn waar je hardware kan testen, kopen, bekijken etc. Ten tweede denk ik aan een kwalitatief hoogstaande lan, dus goed geregeld qua servers voor de competities, schone sanitair etc. Simpelweg, mijn verwachtingen zijn hoog van jullie ;) En als laatste denk ik aan veel gezelligheid, een goed voorbeeld hiervan vind ik de lan X-Life 18, de sfeer was super en het voelde een stuk gezelliger en persoonlijker dan bijvoorbeeld the-party (alhoewel die ook leuk was hoor).

1. goedkoop/gratis drinken.
2. goedkoop eten zoals een frietje.
3. een goede geluidsscheiding tussen slaap en speelzaal.
4. compos met leuke prijzen.
5. de crew van de tweakers om mee op de foto te gaan :D

Wat is nice to have?
gratis fris zoals bij the-party, maar ik begrijp zeker dat dit moeilijk en duur is.
Verder zou het erg leuk zijn naast gaming iets te doen. Om het voorbeeld van x-life 18 weer te pakken hadden ze daar naast gaming competities ook gezellige activiteiten zoals Kolonisten van Catan of een movie-quiz. Misschien is een elektronica quiz wel een leuk idee ofzo.
Volledig vlakke tafels, voor snel FPS gaming dit niet onderschatten.
Dat je de wedstrijden op streams bij kan houden.
Dat de finales op het podium gespeeld kunnen worden.

16+ 15+ in plaats van 18+, brogala en ik willen wel kunnen komen ;)

CS:GO
Cities Skylines
L4D2
Battlefield 3
Overwatch misschien

Compo's?
League of Legends.
Counter Strike global offensive (hier ga ik zeker aan mee doen)
Overwatch, maar dit is heel moeilijk te zeggen.
Unreal tournament, zelf speel ik dit niet maar bij de vorige lans waren ze goed aanwezig.
Een fun competitie zoals een quiz ofzo, voor een goede sfeer.

Verder lijken me goede prijzen wel belangrijk voor een goed toernooi. Niet dat de prijzenpot duizenden euro's moet zijn, dat helemaal niet. Maar meer dat jullie via sponsoren wat leuke hardware hardware kunnen geven aan de winnaars.

goed wifi, goed beschikking tot gratis water (gewoon dat je aan drinkwater kan komen zonder in het toilet te hoeven komen).

Fris, friet, simpele broodjes (hamburgers en worstenbroodjes), pizza.

Boxen ja/nee?
Het liefst geen muziek in de zaal en verplicht een headset voor de gebruikers. Maar voor omroepen of de finales is het natuurlijk helemaal niet erg, zolang de geluidsverdeling door de zaal maar goed genoeg is. Dus niet dat je op sommige plekken niks hoort maar op andere je eigen game niet meer.

Douches?
Zelf zal ik er geen gebruik van maken. Maar ik hoor er wel een grote voorkeur voor.

Andere dingen?
Zoals ik al zei is een gezellige sfeer erg belangrijk. Ook dat het niet een lan is, maar een echte tweakers lan. Het moet ook goed mogelijk zijn om in een groep te kunnen zitten. Zorg er ook wel voor dat het in de vakantie voor studenten valt :+

€50 Maar als meer inbegrepen is en/of het redelijk lang duurt ben ik bereid meer te betalen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Leuk idee, ooit zelf al zoiets geopperd in 2003 ofzo :+

* Outerspace houdt van een rustige slaapplaats, een plaats om even op te frissen, schone toiletten. Boxen zijn uit den bozen, tenzij de organisatie iets van een aparte stand maakt voor console play etc.

Kosten, max 50,-.

Games:
LoL, CSGO, BF4, HotS, SC2.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2015 22:47 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 16:09
zeef schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:45:
Hello

Een Tweakers LAN. Wanneer gaan jullie dat doen? Dat is zo ongeveer het meest gevraagde evenement

[...]

Dus vertel ons in de poll of je zou willen gaan en in het topic wat een Tweakers LAN party een Tweakers LAN party maakt. :)

[poll=1948]
Een rokerszone waar rokende gamers voor de pc mogen roken zou voor mij noodzakelijk zijn!! :*) Net zoals een slaapplaats waar niet gesproken mag worden (hoewel ik wat dat betreft ervan uitga dat Tweakers zich sociaal zullen opstellen). Een douche is daarnaast niet per se nodig; lekker koeken in dezelfde joggingbroek voor een paar dagen is wel zo sfeervol.
Daarnaast moeten de plaatsen ruimte genoeg bieden voor mensen die hun bureaustoel meenemen (drie dagen op een klapstoel is niet aan te bevelen) en dient op een centrale plaats te worden bijgehouden welke games mensen (willen) spelen.

Games: UT99, BF4, Red Alert 2, CSGO.

[ Voor 91% gewijzigd door Arrahant op 04-12-2015 13:21 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als roker ben ik hier zelf sterk tegen, liever af en toe de beentjes strekken om even naar buiten of naar het rookhok te gaan. Het zal waarschijnlijk lastig zijn om een locatie te vinden waar dit überhaupt mogelijk is.

Zorg er echter wel voor dat er dag en nacht de mogelijkheid is om ergens te kunnen roken, bij de laatste LAN waar ik geweest ben was er geen rookhok en werd het pand afgesloten, maar was er wel een dakterras open.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 04-12-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 16:09
D4NG3R schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:52:
Als roker ben ik hier zelf sterk tegen, liever af en toe de beentjes strekken om even naar buiten of naar het rookhok te gaan. Het zal waarschijnlijk lastig zijn om een locatie te vinden waar dit überhaupt mogelijk is.

Zorg er echter wel voor dat er dag en nacht de mogelijkheid is om ergens te kunnen roken, bij de laatste LAN waar ik geweest ben was er geen rookhok en werd het pand afgesloten, maar was er wel een dakterras open.
Af en toe de beentjes strekken tijdens een LAN party?! Huh?! Je bedoelt zeker die momenten waarop je naar de wc of je slaapplaats loopt?

Zonder gekheid: Als de rokerszone als een aparte en afgesloten rokersruimte kan worden aangemerkt is het volgens mij toegestaan om het te doen. Tijdens de lan party mag er dan echter niet gewerkt worden in de rokersruimte, dus als ergens een switch eruit knalt moeten de rokende gamers het zelf fixen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Arrahant op 04-12-2015 13:19 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oeh, dat ik dit topic heb gemist :P

Een paar dingen die onmisbaar zijn voor mij

Plaats keuze op website
Niets zo vervelend als niet te weten waar je komt te zitten en of je als groep bij elkaar kan zitten. Laat mensen plekken kiezen op een plattegrond, zodat ze bij elkaar kunnen zitten als ze dat willen.

Sanitair en douches
Er zijn mensen die het niet erg vinden om 3 dagen te stinken, ik ben er wat minder fan van (zeker als ik veel moet sjouwen).
Schone toiletten zijn minstens zo belangrijk, inclusief genoeg toiletpapier en droge handdoeken of iets anders om je handen fatsoenlijk mee af te drogen

Toestaan van eigen eten/drinken en koelbox
Ik vind het altijd wel prettig als ik wat eten/drinken koel kan houden. Avondeten en dergelijke haal ik sowieso wel, maar het is wel fijn om flesjes water/sap en eten dat je niet kan kopen ook gewoon koel kan houden bij je plaats.

Genoeg slaapplek
Een veel gemaakte fout is dat je weinig slaapplek hebt, de regel die wij meestal hanteren is de oppervlakte van de lanzaal (gebruikte ruimte door bezoekers) ook te reserveren als slaapgedeelte.

Wat ik verder ook leuk zou vinden
Relaxruimte
Een plek met (fatsoenlijke verlichting) voor bordspellen, wat banken om op te hangen en te kunnen ouwehoeren. Eventueel een filmzaal, als daar animo voor is.

Competities
Games waarvan iedereen ze speelt, of juist niemand ze kent. En daarbij ook iets dat niet standaard iedereen speelt, vorig jaar hadden we op X-Life Action Henk (waarbij iedere bezoeker een key kreeg) en dat was echt een groot succes.
En daarnaast iets dat niet achter je PC plaatsvindt is bij ons meestal ook best succesvol.

Prijs
Afhankelijk van wat er allemaal bij komt kijken, voor een standaard lan zou ik 3 tientjes voor een weekend acceptabel vinden (dus plek voor je PC en slaapplek), komen daar dingen als eten/drinken etc bij dan kan de prijs natuurlijk wel wat omhoog, al zou ik zelf snel opteren voor een lagere basisprijs, en daarna kopen wat je wilt bij de catering.

En verder...
Een fatsoenlijk beamersysteem voor mededelingen, compo's en dergelijke is wel handig.
Individueel boxen zou ik niet toestaan, dat wordt al snel een teringherrie met een grote groep mensen waar veel mensen niet op zitten te wachten.

Succes ermee in elk geval, 1000 man is niet mis, maar met de juiste kennis moet dat goed te doen zijn.

Ik ben sowieso van de partij, als de datum gelukkig gekozen wordt ;)
Wat me in het algemeen opvalt is dat er nogal een verschil zit tussen wat we willen (veel) en wat 't mag kosten (weinig). :+ Dat gaat nog een flink potje rekenen worden. :)
Ik heb zelf gemerkt dat bij het zoeken naar een locatie voor X-Life, de prijzen van locaties flink op kunnen lopen, zeker als je genoeg ruimte wilt voor 1000 man.
Misschien een idee om een alternatieve locatie aan te houden voor +- 250 personen, mocht de animo wat tegenvallen, zodat het niet bakken met geld gaat kosten omdat je met een hele dure locatie zit?

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 04-12-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:25

Arfman

Drome!

Ik lurk ook eens even mee in dit topic. Ik deed ook wel eens iets met LANs ;)

Aantal bezoekers lijkt me, zeker voor een eerste LAN, wat ambitieus maar we zullen zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Als sommige bekende redacteuren aanwezig zijn, Tweaker merch (kopen en gratis), een gave (eind)show, et cetera.

Goede stoelen, goede tafels/bureaus, goed internet.
Een slaapplek als het 2-3daags is.
Voldoende eten en drinken van verschillende soorten/merken.
Bestelbaar eten zoals Chinees, pizza, patat, etc.

Wat is nice to have?
All inclusive abonnement die je kan kopen waardoor al het eten gratis is en je eventueel een volledige set-up kan gebruiken gedurende het weekend.

WarCraft 3
COC Generals / Zero hour
Unreal Tournament
Super Smash Bros (Op Gamecube of WiiU
LEAGUE OF LEGENDS!

Compo's?
Mwah. League of Legends lijkt me super vet om te kijken maar ik vraag mij af of je de goede teams kunt krijgen.

Goede WC's, zoals ik al zei, ongezond en gezond eten/drinken.

Gezond en ongezond. Keuze. Eventueel van te voren regelen zodat je niet met een lading voedsel eindigd.

Boxen ja/nee?
NEEEEE

Douches?
Ja lijkt me handig als het om 2-3 dagen gaat!

Andere dingen?
Dit stuk heb ik van een andere Tweaker gestolen maar ik vond het erg goed:

Gezien de hoeveelheid mensen waar jullie op mikken is het wellicht mogelijk om ook workshops etc te organiseren in leuke tweakers dingen. Zet een knutselhoek op waar mensen kunnen spelen met dingen zoals 3d printers oid.

En zoals NeFoRcE zegt, mogelijkheid voor groepen om een deel te claimen is erg gewild bij dit soort grote LANs. Je kunt er dan een uitje van maken met een groep vrienden, collega's, clans of wat dan ook.

Voor 1 dag - 10 euro
Voor 2 dagen - 30 euro (slaapplek incl)
Voor 3 dagen - 50 euro (slaapplek incl)

All inclusive pakket (incl volledige gameplek, eten, drinken, slapen, echt alles) 200-250 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Wij lezen mee, maar zijn nu nog niet in staat om op alle vragen antwoord te geven. :)

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

TIPs:

- Mobiele bioscoop "containers" http://www.minibios.nl/ (of http://wwww.hal25.nl ) Web 2.0 alert :+
(kleine filmzaal zonder dat het kwa geluid en ruimte de LAN zaal beinvloed)

- Mobiele FabLab www.kaasfabriek.nl
(leuke plek om ter plekken casemods te doen)

- Retro game corner

- ...Lijst wordt aangevuld wanneer meer ideeën ontstaan! :)

Linkjes zijn enkel ter voorbeeld: er zijn volgens mij meer partijen in NL die dit hebben, deze zitten toevallig bij mij om de hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als jullie het organiseren, lijkt me :). Leuke Tweakers spullen zoals al gezegd lijkt me ook een goed idee.

- goede stoelen, plekken waar je e.v.t. kan slapen, plekken waar je even je rust kan nemen zonder een PC voor je neus.

- consoles lijkt me ook leuk, zou dan lekker voor games gaan die je splitscreen kunt doen!

- misschien mogelijk om voor PC's te zorgen? Heb zelf wel een aardige desktop staan, maar met het OV ga ik dat ding niet meeslepen. Allicht dat je bij de inschrijving tegen een meerprijs een PC kunt huren o.i.d.? Geen flauw idee wat hier de mogelijkheden zijn, maar denk dat dat voor veel mensen toch wel belangrijk kan zijn.

- goed, schoon sanitair

- parkeerplekken, goed te bereiken (zowel met auto als OV)

Wat is nice to have?

Winkeltje voor dingen als kabels e.d.

Poeh, moeilijk, zou toch Counter Strike: Global offensive en games als Starcraft zeggen.

Compo's?

Lijkt me leuk.

Hebben andere mensen al genoeg over gesproken, ben het grotendeels met hen eens.

Niet te duur, of e.v.t. inclusief. Keuze voor iets gezonds zou ook fijn zijn, maar gewoon friet etc. heb ik ook geen problemen mee.

Boxen ja/nee?

Niet bij de PC's, wordt een chaos.

Douches?

Ligt aan de lengte. Langer dan 1 dag? Ja.

Andere dingen?

Naar buiten kunnen voor een sigaret of frisse lucht zou fijn zijn, mogelijkheid om eigen consumpties mee te nemen zou ook fijn zijn

Tja, ligt er aan hoe lang het duurt en wat inclusief is. Als het een lange lan party wordt kunnen jullie e.v.t. ook voor kortere duur kaartjes verkopen, ik noem maar wat, tegen een mindere prijs.

Het zou niet meer dan 100 euro mogen kosten van me. Ligt er dan wel aan wat je allemaal krijgt. richting de 100 euro voor een dag of 2 en incl. een gehuurde PC, en misschien een aantal bonnetjes voor een maaltijd o.i.d. zou ik wel doen. Voor enkel een plek voor je PC, slaapplek en geen catering zou de prijs onder de 50 euro moeten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Jaren geleden dat ik nog eens naar een lan-party ben geweest maar toch eens mijn mening geven.

Live-stream, verslag, reacties op de website? After-movie video is ook heel erg leuk.
En natuurlijk tweaker gadgets

Genoeg slaapruimte
Goede catering met fast-food en wat gezonder food
Genoeg plaats om je pc te plaatsen
Propere douches en WC's
Vlot internet! (was 10 jaar geleden altijd een ramp)

Wat is nice to have?
Free gadgets!
Standjes van hardware verkopers/case modders/game developers

Compo's?
Serieuze compo's met prijzen is altijd leuk
Fun compo's
Casemod compo? Verkiezing beste casemod die aanwezig is
Retro gaming compo

Boxen ja/nee?
Nee, enkel van organisatie zelf om dingen om te roepen maar speel er geen muziek door want een box hangt altijd voor iemand slecht

Als je kan zorgen dat het echt goed in orde is met schone douches, toiletten, ruime slaapgelegenheden dan mag je hier gerust 40-50€ voor vragen als de drank/eet prijzen natuurlijk ook meevallen. Ik betaal liever iets meer voor luxe dan dat er bespaard wordt op bepaalde zaken.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Je kan de organisatiekennis natuurlijk bij Duh-Events ophale (inhuren) :)
Ik vermoed dat True of Tweak een beetje helpt met de verbinding ;)

Dagkaarten voor bezoekers! Ik ga niet daar slapen, maar vind het altijd leuk om te kijken (zoals Campzone).

Wat zijn compo's?

Meiden op ee lanparty? Dat is zo vooroordeel bevestigend. Zonde van het geld om ze in te huren. Tenzij een fabrikant of zo ze zelf meeneemt. Meestal zijn ze te dun voor hun strakke pakjes dat het er niet uit ziet m.i.

LinkedIn WoT Cash Converter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er komen anders genoeg meiden op een lanparty hoor. Ze zijn in de minderheid, maar het is niet alsof je ze helemaal niet ziet. Tenminste, niet naar de LANs waar ik kom. Inhuren lijkt me niet echt nodig :P

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Gelijkgestemden met gedeelde hobby's; Tweakers is de verbindende factor

Genoeg slaapruimte
Lockers voor 's nachts
Genoeg plaats om je pc te plaatsen (evt. met Kensington lock beugeltjes); bijbetalen voor meer ruimte.
Goede catering met fast-food en wat gezonder food
Propere douches en WC's
Parkeerruimte met een laad&los locatie voor opbouw en afbouw

Wat is nice to have?
Stands van grote hardware leveranciers.

Compo's?
Van serieus tot humor

Boxen ja/nee?
Nee. Gewoon nee. Regelmatige controles en waarschuwing / uitzetting bij overtreding.

€30 voor een 24-uur kaart. €75 voor het gehele weekend.
Eventueel nog een parkeertarief (optie 24 uur / hele weekend)
Frisdrank/bier €2,- voor een flesje, €5 voor een lunchpakketje, €7,50 avondmaaltijd.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

TERW_DAN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:40:
Er komen anders genoeg meiden op een lanparty hoor. Ze zijn in de minderheid, maar het is niet alsof je ze helemaal niet ziet. Tenminste, niet naar de LANs waar ik kom. Inhuren lijkt me niet echt nodig :P
Ja, er zijn er altijd wel een aantal, maar over die meiden heb ik het uiteraard niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Ik zou persoonlijk een hoekje om met wat nerds elektro en code te hacken ook erg cool vinden. Soldeerbouten en compilers, waarschijnlijk neemt er een idioot ook wel een 3d-printer mee.

Misschien als er plek is zelfs een 'kennisdeling'/zeepkist-plekje met inschrijflijst. Wie weet leer je dan nog es wat op zo'n lan ;-)

(Of ben ik dan te serieus?)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inmiddels zijn we 1,5 maand verder. Is er al duidelijkheid over de wanneer en waar? En zo niet, wanneer komt die duidelijkheid er wel. Kan de bevestiging al komen dat er überhaupt een tweakers lan komt?

Basement Bios ---- Exo-S

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gok dat dit niet het juiste moment is om dat te vragen, de mensen die daar over gaan zullen ook een paar dagen vakantie willen hebben ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is al wel wat genoemd, maar als je vooraf teams kan maken, bijvoorbeeld voor specifieke games ipv de gehele lan, dan bevordert dat de community-sfeer best wel. Je bent dan niet alleen, maar vecht met je team. Die leer je automatisch alvast kennen, zodat je altijd wat bekende mensen om je heen hebt om op terug te vallen.

De opzet van de zaal mag ook best iets een verdeling hebben, voor bijvoorbeeld een main programma/competitie van het meest populaire spel (misschien LoL, misschien wat anders).

En zeker ruimte om met beamers een gevecht live mee te kijken :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wow ik schrik wel van wat sommigen over hebben voor een lanparty! Ik zie meerdere tweakers prijzen noemen van 100 tot 150 euro!? Ik ben al een tijdje niet meer naar een lanparty gegaan maar 75 euro per dag is echt een absurde prijs voor een lanparty. Hoe geweldig alles ook moge zijn, voor 75 euro per dag ga ik pertinent niet naar een lanparty, simpelweg uit principe omdat gamers anders een melkkoe worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Stiekem ben ik helemaal geen fan van LAN-party's, omdat ik absoluut geen gamer meer ben. De hele dag Red Alert spelen is echt niets voor mij. Tien jaar geleden was dat prima, maar toen gamede ik nog ongeveer 10 uur per dag. Nu krijg ik het niet eens voor elkaar om vijf minuten achter elkaar te gamen. Soms heb ik het gevoel dat ik als de +1 van Stoney3K meega. Dat is niet de bedoeling.

Ik heb de afgelopen twee jaar een paar LAN-party's bezocht. Daarvan vond ik er maar één leuk en dat is toch bedroevend weinig (was die van een studentenvereniging, speelden ze o.a. retro games). En ik merk dat hoe ouder ik word, hoe meer behoefte ik heb aan andere dingen dan gamen. Ik vind het veel leuker om iets te slopen en er iets nieuws van te maken dan de hele dag achter m'n schermpje te zitten. Word ik hartstikke kregel van, want ik kan niet stilzitten.

Het zou misschien een leuk idee zijn om bijvoorbeeld een workshop lockpicken te houden. Of hoe je je telefoon root, je PC sneller maakt, een fotocamera hackt om dubbele opnames te maken (of zoiets), dat soort dingen. Sebastius heeft een hoop goede punten!

En het is een goed idee om bordspellen te betrekken in het hele gebeuren. Er zijn genoeg nerds die vast ook wel een potje Pandemic of wat mij betreft Dokter Bibber willen spelen.

En ik heb een keer meegemaakt met een LAN-party dat er gewoon geen internet geregeld was. Na veel gediscussieer is dat geregeld met een betaalde hotspot, maar zo hoort het gewoon niet. Moet gewoon strak geregeld zijn ;)

De toegangsprijs moet ook niet te hoog zijn, vind ik. Houd het laagdrempelig.

De catering hoeft van mij echt niet crème de la crème te zijn, zolang er maar een mogelijkheid is om die dag ook nog groente binnen te krijgen en er iets meer is dan Red Bull en bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BFmango schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:16:
Wow ik schrik wel van wat sommigen over hebben voor een lanparty! Ik zie meerdere tweakers prijzen noemen van 100 tot 150 euro!? Ik ben al een tijdje niet meer naar een lanparty gegaan maar 75 euro per dag is echt een absurde prijs voor een lanparty. Hoe geweldig alles ook moge zijn, voor 75 euro per dag ga ik pertinent niet naar een lanparty, simpelweg uit principe omdat gamers anders een melkkoe worden.
wat krijg je dan? een vluchteling met waaier die je pc koelt? dat is buitensporig duur.
hebben in verleden diverse lanparties georganiseerd wanneer je zulke hoge kosten hebt (die doorberekend moeten worden) is er in de organisatie van de lan duidelijk iets verkeerd gegaan

OT wat zou je willen zien?
- competities
- workshops (?)
- hack-this-machine
- locatie; dicht bij stad/kroeg/supermarkt
- scheiding tusse slaap / entertainment
- ruimte! 1m2 is wat beperkt :+
- kluisjes

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2016 09:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nouw ja, ligt er maar aan wat word aangeduid. 1m2 aan tafelblad in de vorm van 0.5x2m is extreem ruim. Moet daar ook de zitruimte nog uit komen gaat het wel hard achteruit ja. :+

Dat is trouwens ook nog een goede: Geef duidelijk aan hoeveel ruimte je op elke tafel hebt en maak duidelijk dat het in principe niet de bedoeling is dat dit word overschreden. Ik heb al een aantal LAN's mee gemaakt waarbij buren het normaal vonden dat hun dual/triple monitor setup flink uit stak en mij in de weg zat. (En ook al genoeg waarbij ik er geen last van had)

En zorg er voor dat er voldoende ruimte is om je PC onder je bureau neer te zetten, het is een stuk gezelliger als je je buren ook daadwerkelijk kan zien. De laatste LAN waar ik was had bureaus (tuintafels) met zo'n lat halverwege, waardoor de PC's flink uitstaken en iedereen hem op z'n bureau had staan. :/

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 22:21
zeef schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:22:
[...]

We gaan -zoals gezegd- flink rekenen. Natuurlijk zijn er ook sponsors die benaderd zullen worden, net als bij de Tweakers Express. Wellicht zal ook een beroep op jullie worden gedaan als 'LAN crew'.

Leeftijd is wel iets waar we nog niet over hebben nagedacht. 18+ houden maakt het voor ons makkelijker, maar daarmee duperen we een flinke groep. Staat op de 'te overpeinzen' lijst. ;)
ik denk dat 16+ beter is. dan kan ik ook meedoen. lijkt mij ontzettend tof om aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:13:
Dat is trouwens ook nog een goede: Geef duidelijk aan hoeveel ruimte je op elke tafel hebt en maak duidelijk dat het in principe niet de bedoeling is dat dit word overschreden. Ik heb al een aantal LAN's mee gemaakt waarbij buren het normaal vonden dat hun dual/triple monitor setup flink uit stak en mij in de weg zat. (En ook al genoeg waarbij ik er geen last van had)
Dat soort mensen gewoon 2 plekken laten boeken, of zorgen dat ze naast iemand zitten waarvan ze de ruimte in mogen pikken (dat is wat ik meestal doe :P)
En zorg er voor dat er voldoende ruimte is om je PC onder je bureau neer te zetten, het is een stuk gezelliger als je je buren ook daadwerkelijk kan zien. De laatste LAN waar ik was had bureaus (tuintafels) met zo'n lat halverwege, waardoor de PC's flink uitstaken en iedereen hem op z'n bureau had staan. :/
Ik zet niet snel m'n PC op de grond op een lanparty eigenlijk. Ding staat bij mij (en bij vrijwel iedereen die ik ken) gewoon op tafel. Maar dat hoeft het niet per se ongezellig te maken vind ik zelf.

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Wanneer mogen wij ons inschrijven? ;) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Als we definitief hebben besloten om een LAN te organiseren. Daar komt heel veel bij kijken, zo mogelijk nog meer dan bij de Tweakers Express. Voorlopig nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 03-05 20:22

Geckoo

Good news, everyone!

zeef schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:10:
Als we definitief hebben besloten om een LAN te organiseren. Daar komt heel veel bij kijken, zo mogelijk nog meer dan bij de Tweakers Express. Voorlopig nog geen nieuws.
Waarom niet de hulp van Tweakers in schakelen? Gratis expertise en meer het wij/Communitie gevoel.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Geckoo schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Waarom niet de hulp van Tweakers in schakelen? Gratis expertise en meer het wij/Communitie gevoel.
Als het doorgaat dan gaan we jullie zeker nodig hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

zeef schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Als het doorgaat dan gaan we jullie zeker nodig hebben. ;)
Wat zijn globaal de openstaande punten, waarom er nog geen beslissing is genomen.
We zijn volgens mij 7 maanden verder, dus ben benieuwd wat het huidige gevoel is van Tweakers m.b.t. een lan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik vermoed dat Zeef de kaarten nog even dicht bij de borst houdt om geen valse verwachtingen te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
sebastius schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:44:
Ik vermoed dat Zeef de kaarten nog even dicht bij de borst houdt om geen valse verwachtingen te creëren.
Dat dus. Het kan net zo goed een 'neen, helaas' worden als we het niet rondgerekend krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 01-06-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Laatst online: 02-01-2024
Wanneer is een LAN party een Tweakers LAN party? wanneer het meer is dan alleen gamen, tweakers is breed zo ook zijn lan party's

AIRCO ! mijn corpulente lichaamsomvang kan moeilijk tegen temperaturen boven de 24 graden. De tijden van de tent uit zweten hoeven en kunnen echt niet meer.
Slaapplaats
duidelijk gescheiden zone's tussen entertainment en relaxment

Wat is nice to have?
Competitie, workshops etc breed scala.

WOT
WOS
SWOS

Compo's?
breed denken, kan van alles wezen, ieder ze ding

Douches en degelijke wc's, die ook nog eens om de zoveel uur schoongemaakt worden.

Wat voor catering wil je? Geen regel ik zelf wel

Boxen ja/nee? nee

Wat mag 't kosten?

Ervan uitgaande dat je vanaf vrijdag terecht kan tot zondag, max 100 eu.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Vraag tussendoor: wie is er handig met het aanleggen van een kleine LAN en het in de lucht houden van een gameserver op een uitdagende plek? Wie weet hebben we een klusje voor je. ;) Stuur me een DM als je denkt te kunnen helpen met inrichten/draaien van de LAN.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 05-07-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

zeef schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:25:
Vraag tussendoor: wie is er handig met het aanleggen van een kleine LAN en het in de lucht houden van een gameserver op een uitdagende plek? Wie weet hebben we een klusje voor je. ;) Stuur me een DM als je denkt te kunnen helpen met inrichten/draaien van de LAN.
https://eventinfra.org << deze jongens wil je zien te charteren. Zijn eigenlijk voor nonprofit, maar misschien kun je een zoete deal voor ze bedenken die ze niet kunnen weigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 03-05 20:22

Geckoo

Good news, everyone!

Gooi wat oude apparatuur uit de serverracks van jullie naar hun als dank voor de hulp?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:06:
[...]

https://eventinfra.org << deze jongens wil je zien te charteren. Zijn eigenlijk voor nonprofit, maar misschien kun je een zoete deal voor ze bedenken die ze niet kunnen weigeren ;)
Waarom, als je zoveel kennis hebt in eigen omgeving. Toch iemand van een externe partij vragen??

[ Voor 10% gewijzigd door jaadava op 16-07-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

jaadava schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Waarom, als je zoveel kennis hebt in eigen omgeving. Toch iemand van een externe partij vragen??
Is niet echt een externe partij, deze jongens doen veel events voor de NLse hacker-scene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaadava
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
sebastius schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:33:
[...]

Is niet echt een externe partij, deze jongens doen veel events voor de NLse hacker-scene :)
Technisch gezien is het wel degelijk een externe partij, kan nergens vinden dat ze in iets van vorm verbonden zijn aan T.net of de Persgroep Nederland. Snap ook wel hoe jij het bedoelt, maar dat was niet de manier zoals ik erover dacht ;) (sorry voor de verwarrende zin 8)7 )
Pagina: 1