Toon posts:

Jullie mening over 'Aldi-laptop'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 708981

Topicstarter
Ik wil een laptop voor mijn vriendin kopen. Voornamelijk omdat ze nu steeds mijn laptop 'leent' :). Nu lijkt de Aldi-aanbieding van november (http://aldi.medion.com/md99620/nl/?refPage=aldi) qua specs enorm veel waar voor z'n geld te bieden, maar ik heb er niet al te veel verstand van, dus vraag ik graag om advies en/of ervaringen.

Wat ga je met je laptop doen?
Tekstverwerken, surfen, e-mailen, spotify, etc.

Wat is je budget?
>600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, slechts incidenteel (max 1x per week).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se. De twijfel zit bij mij in de vraag of Medion een verstandige keuze is, of dat mensen hier hele slechte ervaringen mee hebben.

Concrete vragen:

- Klopt mijn indruk dat de aldi-laptop veel waar voor z'n geld biedt?
- Hoe zijn de ervaringen met het merk Medion, en dan met name de bouwkwaliteit?

Ik heb een aantal Duitse reviews gelezen (daar is de aanbieding al eerder), maar daar vind ik weinig over de bouwkwaliteit. Verder zijn de reviews overwegend positief overigens.

Dank!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 19:53
Goede specs voor een klein prijsje en daarbij 3 jaar standaard garantie! ik zou zeggen gewoon kopen.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-06 00:10
Garantie is normaal wel redelijk tot goed te noemen bij Medion. Prijs is zeker niet slecht voor deze specs. Gewoon doen.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Voor de LBBG van december bespreken we in dit topic laptops tot 600 euro: [LBBG] Basislaptop december 2015 - Zoals je ziet steekt deze Medion daar duidelijk bovenuit met zijn specs.

Waar (goede specificaties) voor je geld krijg je dus zeker. Over de bouwkwaliteit kan ik geen concrete uitspraken doen, maar ook bij andere merken zit je met dit budget niet in het topsegment.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wat wil je precies doen met de laptop?

Laptop heeft een i5-5257U processor (zie cpu benchmarkt) dit is een 2.70GHz snelle dual core gebaseerd op de Broadwell architectuur. Misschien wil je liever een quad core processor om gelijktijdige applicaties te kunnen draaien. Daarnaast heeft deze laptop een FHD IPS scherm waardoor je een nette resolutie hebt van 1920x1080. Verder een twee usb3.0 en usb 2.0 poorten (volgens onderstaande bron een klacht dat deze wat ongelukkig zijn geplaatst maar vormt geen probleem voor randapparatuur). Wat betreft de hardeschijf vind ik persoonlijk 120gb ssd is op lang termijn aan de kleine kant. Ik vraag me ook af welke SSD door Medion gebruikt is. De Intel HD Graphics 6100 zijn prima onboard videokaarten maar niet voor geen high-end gaming op de hoogste resolutie, want gemiddeld zit je dan op 12~34 FPS. Volgens benchmark wesite notebookcheck.net zijn games met die videokaart op een lagere resolutie zijn redelijk tot acceptabel te noemen.

Interessante review met test kan je ook hier lezen. Specificaties uit bron.
Medion Akoya E6418
Hardware
Processor: Intel Core i5-5257U
Processor - kernen: 2
Processor - elementaire klok: 2.7GHz
Processor - Turbo klok: 3.1GHz
Processor - productie 14 nm
Processor - Cache 3 MB
Hoofdgeheugen 6 GB - DDR3
Grafische kaart
Intel HD Graphics 6100
Grafische kaart - grafisch geheugen -
Harde schijf
1x 128GB SSD
1x 1TB HDD
Optische drive DVD-brander
Monitor
Display - Technologie: IPS
Scherm - Scherm grootte: 15,6 inches
Display - resolutie: 1920 x 1080 pixels
Beeldscherm - 3D Capable: geen
Display - glare-type: geen
Display - LED: ja
Display - Touch: geen
Invoerapparatuur
Keyboard - key size: 15 x 15 mm
Keyboard - key afstand: 3 mm
Toetsenbord - Aantal knoppen: 103
Toetsenbord - Numblock: ja
Touchpad - Afmetingen: 105 x 63 mm
Touchpad - Multitouch: ja
Track Stick: geen
Verbindingen
HDMI: 1
DVI: -
DisplayPort -
Thunderbolt: -
VGA: 1
USB 2.0: 2
USB 3.0 2
Firewire -
eSATA: -
Audio: 1
Behuizing
Batterij: 44 Wh
Materiaal:
Plastic
Afmetingen: 380 x 260 x 25,0 mm
Gewicht 2,3 kg
Kosten en garanties
Prijs: 599 Euro
Garantie: 24 maanden

[Voor 6% gewijzigd door donderdraak op 16-11-2015 13:16. Reden: laptop specificaties toegelicht]

Topicstarter
Dank voor jullie reacties, erg fijn! Ik ga morgenvroeg maar eens rond openingstijd langs de Aldi :).

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 16:06

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weet iemand of Aldi laptops de Nederlandse qwerty layout heeft voor het toetsenbord of de Duitse layout? Ik vermoed dat het wel de Nederlandse zal zijn, maar ik kan het nergens terugvinden op de site van aldi/medion.
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties. Ze zijn voor mij ook erg behulpzaam geweest.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik ben altijd een beetje huiverig voor laptops die je in een supermarkt koopt. Beetje 't schoenmaker/leest verhaal. En de bouwkwaliteit weet ik ook zo net niet... Zelf ben ik dan van; liever nog een paar maandjes doorsparen'. Maar misschien zit ik er wel compleet naast?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:51
CPU is krachtig genoeg, Scherm met Full HD kan niet beter voor deze prijs, een volwaardige SSD (128 GB is ruimschoots voldoende voor windows/programmas aangezien er toch nog 1 TB HDD in zit voor opslag) en dat voor onder de €600.

Dit ga je nergens anders vinden. Van bouwkwaliteit zou ik niet al te veel verwachten maar om eerlijk te zijn, dat kan je bij ieder merk doen in deze prijsklasse. Ook nog eens 3 jaar garantie: gewoon kopen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05

HeatWave

Back to my tweakersroots!

NeFoRcE schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:34:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor laptops die je in een supermarkt koopt. Beetje 't schoenmaker/leest verhaal. En de bouwkwaliteit weet ik ook zo net niet... Zelf ben ik dan van; liever nog een paar maandjes doorsparen'. Maar misschien zit ik er wel compleet naast?
Dat zijn van de achterhaalde zaken allemaal. Medion is al jaren een redelijk grote speler met op zijn minst redelijk spul voor een goeie prijs. Het is allemaal geen high end, PC's zijn niet altijd even makkelijk uit te breiden door aangepaste moederborden (soms). Maar er is niet zoveel mis mee ook verder.

Voor de huis- tuin- en keuken gebruiker prima spul en gewoon met garantie uiteraard.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Anoniem: 574136

Dit is en dikke no-brainer: doen. De specs voor deze prijs vindt je nergens anders. Bouwkwaliteit is, zoals anderen ook al aangeven, vergelijkbaar aan de prijsklasse.

Je hebt dus 3 jaar garantie; ofwel, als je normaal met je laptop omgaat ben je 3 jaar 'gedekt' (nee, het is geen verzekering, laten we die discussie hier even buiten laten). Alle jaren die je daarna nog 'krijgt' zijn dus gewoon bonus.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46

MsG

Forumzwerver

rockhopper schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:32:
Weet iemand of Aldi laptops de Nederlandse qwerty layout heeft voor het toetsenbord of de Duitse layout? Ik vermoed dat het wel de Nederlandse zal zijn, maar ik kan het nergens terugvinden op de site van aldi/medion.
Verder ook iedereen bedankt voor de reacties. Ze zijn voor mij ook erg behulpzaam geweest.
Gewoon qwerty uiteraard. Ze zullen wel gek zijn hier laptops met Duitse toetsenborden te slijten, dat zou niet werken. Bij de desktop computers van de Aldi krijg je soms zelfs toetsenborden met een Nederlandse indeling, dat is soms wat minder handig, gezien nagenoeg iedereen in NL een US International keyboard gebruikt. Maar met de laptops hebben ze gelukkig gewoon US International :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de info MsG! Goed om te horen, op zich wel logisch maar..
Ik ken de Aldi wel, maar ik ben daar niet bepaald kind aan huis mbt pc/laptop kopen en tja met zo'n massa inkoop Duits bedrijf kan zo misschien net misgrijpen. Ik zal ter plekke natuurlijk wel even kijken ter extra controle, maar dat betekend gewoon vroeg voor de deur staan morgen :)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• m3gA
  • Laatst online: 11:41
Medion is tegenwoordig eigendom van Lenovo. Een van de grootste pc fabrikanten ter wereld. Dus de kwaliteit zal wel prima zijn.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 19:08
Wel lekker Full HD en 1000GB HDD en 120GB SSD.

Laats een vriend die gewoon een pc wilde voor hetzelfde geld 1000GB HD en i3 en een archaïsche beeld resolutie.

Hier ben ik zwaar van onder de indruk.

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Wel ff goed opletten met hoe hij is geïnstalleerd, een vriend mij had laatst een medion pc gekocht met 8gb ram waarop 32-bits Windows geïnstaleerd was.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

@ts, bedoel je niet <€600 in plaats van >€600.

Hoi!

• Standeman
  • Registratie: November 2000

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

caspervu schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:04:
Wel ff goed opletten met hoe hij is geïnstalleerd, een vriend mij had laatst een medion pc gekocht met 8gb ram waarop 32-bits Windows geïnstaleerd was.
Ik zou sowieso dat hele ding wipen en opnieuw installeren. Voor die prijs zal de hoeveelheid bloatware en andere zooi niet gering zijn ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:16
Nog even een andere ervaring. Een paar jaar geleden ook een Medion laptop voor mijn vriendin gekocht bij de Aldi, ik geloof dat hij 400 euro was. Ik koop absoluut niets meer van Medion. Bouwkwaliteit was slecht, toetsenbord zakte door bij het typen en het scharnier van het scherm was erg zwak. Laptop is 3x opgestuurd voor verschillende reparaties, die niet altijd vergoed werden (zoals kapot scharnier). Iedere keer de laptop weer ongeveer een maand kwijt, waarbij het contact met de klantenservice ook niet prettig was; een betaald nummer bellen en uiteindelijk weer doorverwezen worden naar een ander nummer, en email contact waarbij het Nederlands niet al te best was. Aldi verwijst trouwens, hoewel ze wettelijk verantwoordelijk zijn voor de garantie, gewoon door naar Medion. Uiteindelijk dus veel kopzorgen en de prijs van de laptop over de jaren heen ook een stuk hoger geworden. Afgelopen keer dat hij weer stuk was het er maar gewoon bij laten zitten en een andere laptop gekocht.

Realiseer je dus waar je aan begint. De specs zijn inderdaad erg goed voor de prijs, maar op andere dingen wordt bezuinigd, en als er iets stuk gaat, wat bij ons dus snel gebeurde, ben je de klos.

Wie weet is het sinds vorig jaar verbeterd en het was natuurlijk een andere laptop, maar misschien heb je iets aan onze ervaring. ;)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

vegury schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:54:
Nog even een andere ervaring. Een paar jaar geleden ook een Medion laptop voor mijn vriendin gekocht bij de Aldi, ik geloof dat hij 400 euro was. Ik koop absoluut niets meer van Medion. Bouwkwaliteit was slecht, toetsenbord zakte door bij het typen en het scharnier van het scherm was erg zwak. Laptop is 3x opgestuurd voor verschillende reparaties, die niet altijd vergoed werden (zoals kapot scharnier). Iedere keer de laptop weer ongeveer een maand kwijt, waarbij het contact met de klantenservice ook niet prettig was; een betaald nummer bellen en uiteindelijk weer doorverwezen worden naar een ander nummer, en email contact waarbij het Nederlands niet al te best was. Aldi verwijst trouwens, hoewel ze wettelijk verantwoordelijk zijn voor de garantie, gewoon door naar Medion. Uiteindelijk dus veel kopzorgen en de prijs van de laptop over de jaren heen ook een stuk hoger geworden. Afgelopen keer dat hij weer stuk was het er maar gewoon bij laten zitten en een andere laptop gekocht.

Realiseer je dus waar je aan begint. De specs zijn inderdaad erg goed voor de prijs, maar op andere dingen wordt bezuinigd, en als er iets stuk gaat, wat bij ons dus snel gebeurde, ben je de klos.

Wie weet is het sinds vorig jaar verbeterd en het was natuurlijk een andere laptop, maar misschien heb je iets aan onze ervaring. ;)
Inmiddels schijnt dat beleid flink aangepast te zijn naar kritiek van de Consumentenbond. In hoeverre dat in de praktijk is doorgevoerd, is natuurlijk even de vraag!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 01:41
Dit is duidelijk een no brainer. Mijn broertje heeft voor zijn studie jarenlang een Medion laptop gehad, en dat ding was onverslijtbaar. Het is dat de techniek gewoon te sterk verouderd was, anders had ie em nog gehad.
Nu heeft ie een Apple, en tja... als je te hard niest is ie stuk vergeleken met de Medion.

Nu is dit geen garantie dat deze laptop net zo sterk is. Alleen de ervaring is heel goed te noemen.

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Over all conclusie is dus eigenlijk:

Er is qua prijs/kwaliteitverhouding op dit moment geen betere op de Nederlandse markt te koop?

Of concludeer ik dan te snel en niet correct?

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

CMJLA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:17:
Over all conclusie is dus eigenlijk:

Er is qua prijs/kwaliteitverhouding op dit moment geen betere op de Nederlandse markt te koop?

Of concludeer ik dan te snel en niet correct?
Als de bouwkwaliteit redelijk is heb je helemaal gelijk.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06-2022
Dus; Wie gaat morgen naar de Aldi om dat ding te 'prikken' en de beoordeling van bouwkwaliteit terug te koppelen? :P

Ik vraag mij uberhaubt af hoeveel voorraad ze hebben.

• CMJLA
Wat dan hiervan te denken?

Testrapporten voor de Medion Akoya E6418-MD99620

77% Das neue ALDI Notebook für 599 Euro
Bron: Notebookinfo Duits DE→NL
Enkel testrapport, online beschikbaar, Gemiddeld, Datum: 22-10-2015
Beoordeling: Totale score: 77%

70% Das Aldi-Notebook
Bron: Chip.de Duits DE→NL
Enkel testrapport, online beschikbaar, Gemiddeld, Datum: 21-10-2015
Beoordeling: Totale score: 70% prijs: 90% prestatie: 100% functionaliteiten: 92% beeldscherm: 80% mobiliteit: 33% ergonomie: 53%

Medion Akoya E6418
Bron: HardwareLuxx Duits DE→NL
Enkel testrapport, online beschikbaar, Lang, Datum: 19-10-2015

60% Medion Akoya E6418 mit flotter SSD
Bron: Netzwelt Duits DE→NL
Enkel testrapport, online beschikbaar, Gemiddeld, Datum: 19-10-2015
Beoordeling: Totale score: 60% prestatie: 70% functionaliteiten: 80% beeldscherm: 70% ergonomie: 40%

Commentaar

Intel Iris Graphics 6100:

Geïntegreerde grafische kaart (GT3) in de Core processors van de Broadwell U-serie (28 W TDP).

Deze grafische kaarten zouden alle huidige spellen moeten kunnen draaien, maar de meeste spellen zullen alleen met gemiddelde of lage detail instellingen en lage resoluties goed werken. Oudere of minder veeleisende spellen kunnen nog wel met goede grafische instellingen gespeeld worden.

>> Meer informatie kan gevonden worden in ons Vergelijk van Mobiele Grafische Kaarten en de passende Benchmark Tabel.

5257U:
>> Meer informatie kan gevonden worden in ons Vergelijk van Mobiele Processors.

15.6": 15-16 inch is een standaard schermgrootte voor laptops en dekt de grootste variëteit aan producten.
>>Om de fijnheid van het scherm te vinden, kijk in onze DPI-lijst.

2.3 kg: Dit gewicht is typisch voor laptops met een 14-16 inch schermdiagonaal.

Medion: Medion AG is een Duits consumenten electronica bedrijf. Het is actief in de VS, Europa en Azië. Hun belangrijkste producten zijn computers, TV’s, koelkasten, broodroosters en fitness toestellen. De producent van medion laptops s vooral actief op de Duitse markt, maar ook op iets beperktere schaal in de rest van West-Europa. Hun marktaandeel is laag en het aantal beschikbare testrapporten is beperkt. Vooral supermarkt ketens zoals Aldi verkopen hun laptops.

Medion testrapporten

69%: Dit cijfer is slecht. De meeste notebooks hebben een hoger cijfer. Dit is niet aanbevolen bij aankoop.

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 13:20
Mijn ervaringen gingen voor dat het overgenomen was.
Hadden een Medion laptop, die buiten de garantie was.
De accu deed het niet meer goed maar wij wilden hem wel graag repareren, daarom hadden we hem alsnog naar Medion gestuurd. Tot onze verbazing kregen wij een nieuwe laptop terug, zonder enige kosten.
Ook was de communicatie onderling zeer goed. Het is en blijft een Aldi merk, maar prijs/kwaliteit is het zeker een goed merk! :)

• CMJLA
Als ik schrijf:

"Wat dan hiervan te denken?"

doel ik met name op het laatst vermelde in mijn vorige reactie!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Kan je een directe link geven naar de bron(nen), leest wat makkelijker... Wat er nu staat kan ik nergens terug vinden op Chip.de

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik neem aan dat het deze review is :http://www.chip.de/artike...tebook-Test_84555750.html

Om het even samen te vatten:

Ze zijn erg onder de indruk van de prestaties en het scherm. Volgens hen zijn deze bij geen andere laptop in deze prijsklasse zo goed als bij deze medion. De laptop laat echter wel steken vallen op andere gebieden. Zo vinden ze de accutijd tegenvallen (meer dan 8 uur met office. Hoe ze erbij komen dat dat slecht is :| ) en maakt de ventilator erg veel herrie.

Conclusie: Als je met de laatste twee punten kan leven is het een erg goede laptop voor die prijs.

Er wordt niks gezegd over de bouwkwaliteit van de laptop.

• rty
  • Niet online
Ik zie het al, hier heeft CMJLA het hele verhaal vanaf gehaald. http://www.notebookcheck....418-MD99620.152848.0.html
Ik dacht dat CMJLA zelf stukjes en beetjes van verschillende sites had gehaald.
Edit: die site doet niet meer dan wat reviews opsommen en voegt een laatste zin toe op basis van het gemiddelde.

In de eerdere gelinkte review naar hardwareluxx stond juist dat het niet veel herrie maakte en het scherm tegenviel, mooi die tegenspraak. :P

[Voor 13% gewijzigd door rty op 17-11-2015 16:40]

• Anoniem: 356920
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Al 5 jaar een Medion laptop in gebruik hier, achteraf voorzien van een SSD, nog nooit een probleem mee gehad, loopt steeds als een lier.

Nu met Linux Mint als OS voor een super ervaring.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 23:18
Gewoon doen voor dat geld, top specs voor een hele nette prijs!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tis al even geleden maar ik vroeger regelmatig Aldi-PC's gehaald van het medion merk. Prima's PC's voor een scherpe prijs. Medion is een prima merk. Zelf nooit problemen mee gehad.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• dinodraqu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 19:55
Je moet er morgen misschien wel vroeg bij zijn. Ik moest een tijdje terug voor iemand bij de Aldi langs om een laptop te halen omdat zij zelf niet kon. Op weg naar mijn werk langs 3 Aldi's geweest en bij alle drie rond 9:30 uur al uitverkocht. Ging toen dacht ik wel om een goedkoper model.

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12-2022
Zonder hier alle details uit te wijden zijn mijn ervaringen wat betreft de garantie van Medion laptops bijzonder slecht. Is voor mij een reden dat dit merk inmidels door mij is geblacklisted.

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05-2022
Heb in 2011 een medion laptop van ongeveer 500 euro gekocht, net na de garantieperiode begaf de hdd het :p

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Viince1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:36:
Ik vraag mij uberhaubt af hoeveel voorraad ze hebben.
Ik ben ooit in de magazijn van de lokale Aldi geweest, ze hadden 15 desktops van 3 modellen.
Van laptops hebben ze inderdaad maar slechts 3 per supermarkt.

Ontopic: Geen ervaring met laptops.

Desktop met i3 en 5400 RPM HDD is de eerste en oudste Medion-desktop in huis.
Defect: DVD-drive weigert DVD groter dan 3 GB te lezen. Ik denk dat het een productiefout is.
Komt uit 2011

Tweede desktop, met i5
Defect: één kapotte USB 2.0 poort. Geeft wel stroom maar er komt geen data doorheen.
Komt uit 2012, dit is mijn pc, pc onder en boven zijn niet van mij, maar van familieleden. ;(

Derde desktop met i3
Defect: niets. 8)
Komt uit 2014

[Voor 43% gewijzigd door MedionAkoya op 17-11-2015 21:36]

Trein?

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:43
Deze laptop wordt blijkbaar niet bij Aldi België verkocht.

Wat zijn de verschillen met volgende laptop? Is deze ook zijn geld waard?

http://www.medion.com/be/...018517a1.html?&wt_cc1=1_1

• L0wleveL
  • Laatst online: 02-06 17:15
Drossie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:

Wat zijn de verschillen met volgende laptop? Is deze ook zijn geld waard?

http://www.medion.com/be/...018517a1.html?&wt_cc1=1_1
Pro:
Meer werkgeheugen 8 vs 6GB

Con:
Beeldscherm heeft lagere resolutie 1366x768 vs 1920x1080
Slechtere processor i5-5200U vs i5-5257U
Slechtere on chip "videokaart" Intel® HD 5500 vs Intel HD 6100
Geen SSD

Of de prijs het dan nog waard is... ik denk dat je in de pricewatch laptops met betere specs kunt vinden voor dit geld.

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-06 14:26
Aldi komt vaak gefaseerd per land met zijn aanbiedingen.
In Duitsland was deze laptop ca. 2 weken geleden in de aanbieding.
Ik weet niet of Belgie na Nederland komt.
Tot 25 november in ieder geval geen aanbieding op http://nl.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_1811_5_1907.html

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

CPU, Iris 6100, scherm IPS en Full HD, SSD allemaal prima voor die prijs- maar:

-Hoe lang gaat de accu mee;
-Hoeveel warmte produceert hij en hoeveel geluid produceert de fan;
-Welke versie hdmi (ivm 4K support van de Iris gpu);
-Hoeveel rpm is de hdd (5400 waarschijnlijk) en kun je deze verwisselen door een losse ssd?

Op zich een redelijk tot goede prijs, als de componenten van goede kwaliteit zijn- maar je zult rond deze prijsklasse of iets daarboven ook andere laptops vinden die wellicht net 4K support hebben op Display-port (denk niet dat deze laptop voor dit geld hdmi 2.0 heeft) en een betere accu-duur. Het hangt net van de details af imo of dit echt een harde prijsknaller is, of gewoon een nette tot redelijk goede deal. Ik denk het laatste, dus heb je laptop nodig, dan kun je hier niet echt een buil aan vallen denk ik (tenzij je de accu intensief nodig hebt.)

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• Michiel71
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
yalerta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:53:
Aldi komt vaak gefaseerd per land met zijn aanbiedingen.
In Duitsland was deze laptop ca. 2 weken geleden in de aanbieding.
Ik weet niet of Belgie na Nederland komt.
Tot 25 november in ieder geval geen aanbieding op http://nl.aldi.be/aldi_vanaf_woensdag_1811_5_1907.html
Deze laptop wordt tzt ook in België verkocht.
http://aldi.medion.com/md99620/be_nl/

En in Luxemburg:
http://aldi.medion.com/md99620/lu_de/

En hier kun je de Nederlandse handleiding downloaden:
https://www.medion.com/de...uch_details.php?did=15027

Hier vind je op een A4 alle specificaties:
http://aldi.medion.com/md99620/nl/content/ausstattung.php

[Voor 23% gewijzigd door Michiel71 op 18-11-2015 06:07]

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 12:34
ben bij twee zaken geweest, zij hadden er maar één per filiaal binnengekregen, dus helaas.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• rty
  • Niet online
Drossie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:
Hij is al in Belgie verkocht geweest.

Ik heb (in nederland) de laatste op kunnen halen bij mijn lokale Aldi, er was daar meer dan 1(2 :P), maar als je na openingstijd kwam was je dus al te laat...

Op zich mooi ding. Je kan hem wel indrukken op een aantal plekken, vooral rond de DVD speler. De behuizing had wel wat dikker gemogen. Scherm ziet er aardig uit, al lijkt de maximale brightness wat laag te zijn.

Topicstarter
Voor mij ook helaas. Ben bij 3 filialen geweest; bij eentje was ik de eerste maar waren ze helemaal niet binnengekomen, bij de andere 2 (toen ik daar aankwam) al uitverkocht, ze hadden er daar maar 1 (!) binnengekregen. Fijne aanbieding zo.

Op zoek naar een vergelijkbaar exemplaar dan maar..

• Michiel71
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Elk filiaal heeft één notebook binnen gekregen.
Misschien heeft de bedrijfsleider dit enige exemplaar gisteren
met personeelskorting gekocht voor eigen gebruik.

• Cisk
  • Laatst online: 28-10-2022
2 notebooks in Waddinxveen bij de Aldi en uiteraard in no time weg.

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:43
Net in Ede (Parkweide) geweest. Stond daar om 07.35 (opening om 08.00 uur) en rond 7.45 kwam daar een medetweaker bij nog iemand anders. Om 8.00 uur stonden er zeven mensen voor de deur. Toen de deur open ging stond er geen laptop in de winkel, terwijl er mensen binnen bleven komen. Uiteindelijk kregen we uit het magazijn drie modellen, die we (de eerste drie mensen) hebben meegenomen. Zuur voor de anderen, want die kwamen er ook speciaal voor. De dame vertelde dat elk filiaal 3 of 5 stuks kreeg, en dat ze het elders nog konden proberen. Ik heb 'm hier net uitgepakt en geherinstalleerd met een schone Windows 10. De hoeveelheid bloatware viel me mee: Trial van O365, paar URL's op bureaublad, wat brandsoftware, McAfee Trial en dat was het dan ook wel. Toch werk ik liever met schone stations. Laptop maakt goede indruk, is erg stil en snel. Je kunt het numpad inderdaad wel wat indrukken bij de DVD-speler, maar dat is op zich niet storend. Verder hoef ik hier geen verkoopverhaal op te hangen, want ik denk dat 'ie inmiddels nergens meer te verkrijgen is...

• L0wleveL
Ik zit dit bericht op de Medion te typen. Ik woon in het noorden van het land en was bewust naar een ander klein dorp gereden waarvan mijn ervaring is dat daar geen run op Aldi gadgets is.

Ik had alle voor en nadelen van te voren al gelezen in de duitse reviews en op basis daarvan de knoop doorgehakt. Met de specs die ik zelf in een nieuwe laptop zocht kwam ik steeds op de ASUS ROG gaming laptops uit.

Mijn wensenlijst was:
  • I5+, generatie 5 of 6
  • 4GB+ memory
  • SSD 128GB+ en ruimte voor HDD (of aanwezig),
  • IPS scherm, mat
  • Full HD (1920x1080)
  • Wireless AC
Gewicht en accuduur konden mij niks schelen gezien hij bijna alleen maar op de bank gebruikt word vlakbij een stopcontact.

Dit was voor mij daarom een no-brainer. Die Asus ROG heeft een (veel) snellere CPU en losse videokaart, maar met wat ik er mee doe heb ik dat niet nodig en zeker geen €500 extra voor over.

Mijn referentiekader:
Ik kwam van een 5 jaar oude budget Acer af die nu echt uit elkaar begon te vallen. Op mijn werk heb ik te maken met reguliere desktops maar werk ik af en toe ook op de Surface Pro 3.

De laptop is enorm responsive, start erg snel op, ziet er nog leuk uit ook vind ik. Er is vrijwel geen bloatware geïnstalleerd. Alleen McAfee trial, MS Office trail en de Media Suite van Cyberlink. Verder alleen drivers en systeem software voor bijvoorbeeld touchpad.

Nadeel, toetsenbord vind ik wat rammelig. Hij typt prima maar je hoort hem duidelijk. Behuizing geeft inderdaad wat mee, maar alleen als ik bewust druk uitoefen, niet bij normaal gebruik.

So far een Big Smile ervaring voor mij.

• Solari99
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 23:25
Laptop is ook via Medion.nl te bestellen

Topicstarter
Je doelt waarschijnlijk op deze (http://www.medion.com/nl/...1&wt_cc3=Weekaanbieding), maar dat is niet dezelfde - bijvoorbeeld geen SSD meen ik te zien.

• rty
  • Niet online
Solari99 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:45:
Ik kan hem niet vinden op Medion.nl, heb je een link?

• Solari99
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 23:25
verkeerde link excuses.
lijkt of de link op medion.nl nu weg is.

[Voor 75% gewijzigd door Solari99 op 18-11-2015 12:59]

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:57
XooL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:48:
Net in Ede (Parkweide) geweest. Stond daar om 07.35 (opening om 08.00 uur) en rond 7.45 kwam daar een medetweaker bij nog iemand anders.
Hoi :-)

Als ik het zo lees hebben we geluk met het beschikbare aantal laptops. Ik begrijp ook niet dat ze er niet gewoon een stuk of 10/20 per filiaal uitzetten, volgens mij raakt Aldi de laptops met gemak kwijt. Misschien zit er een (marketing)idee achter ofzo, maar het zorgt wel voor een hoop teleurstelling.

• L0wleveL
Het device dat het dichtste bij de specs van de aldi variant komt is deze

- i3-5157U ipv i5-5257U
- SSHD 1000GB ipv SSD 128GB + HDD 1000GB
+ 8GB vs 6GB
+ WiDi vs HDMI
- €669 vs €599

full specs aldi variant
full specs medion

[Voor 0% gewijzigd door L0wleveL op 18-11-2015 13:21. Reden: typo]

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Solari99 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:45:
en dan voor 499,- ofzo :') nep-Aldi

Gewoon voor 599,- en op voorraad:

http://www.medion.com/nl/...1_1&wt_cc3=Weekaanbieding

(koop hem zelf niet, maar voor de liefhebber)

CRAP, dit is de verkeerde link zie ik net, dit gaat over de 6415- foutje!
De 6418 staat er idd niet meer op (je suis #spuit11 :') )

[Voor 57% gewijzigd door johncheese002 op 18-11-2015 16:22]

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook hier helaas achter het net gevist. Teleurstellend, maar een klachten mailtje naar Aldi (hopelijk komt er dan weer snel een soortgelijke aanbieding).
Ik ben in 2 zaken geweest, één al een half uur voor opening maar daar was ik de 5e (2 geleverd) en in een ander filiaal waren er kennelijk 3 geleverd die er om 8:35 (5 min na opening) ook al weg waren (toen was ik in die winkel).
Bedankt voor de tip van de Medion webshop. Kennelijk moet ik die site maar in de gaten houden of de laptop tzt daar ook verschijnt.

• denbis6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-12-2022
Gisteren stond ik bij de aldi voor de deurvin hippolytushoef voor een aankoop van 2 laptops.
ik stond er om 8:15u, was de eerste

echter vertelde de fil leidster dat de enige laptop die ze binnen had gekregen gisteren al gereserveerd was.

GERESERVEERD!!!!! hoe kan dat nou, de aanbieding gaat vandaag in , ben de eerste , maar hij wordt uiteindelijk gekocht door iemand die geen zin had om vroeg voor de deur te staan!
Dus voortaan maar reserveren dan?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 10:46
@denbis6. Waarschijnlijk heeft die persoon de laptop voor zichzelf of een bekende gereserveerd.

Netter taalgebruik mag ook.

[Voor 24% gewijzigd door DaMarcus op 19-11-2015 12:12]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee