[LBBG] Basislaptop december 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:23

In de Laptop Best Buy Guide van december gaan we met een budget van 600 euro op zoek naar een basislaptop. Het doel is om voor 600 euro zo veel mogelijk waar voor ons geld te krijgen en een laptop te selecteren waar alle basistaken mee uitgevoerd kunnen worden.

Toen we voor de LBBG van augustus op zoek gingen naar een basislaptop moesten we nog kiezen tussen een full-hd-scherm of een ssd. De combinatie van beiden pastte niet binnen het budget. Nu zijn er wel een paar opties voor onder de 600 euro die een full-hd-scherm met ssd of hybride schijf combineren. Wat ons betreft is deze combinatie een pré voor de basislaptop, maar alternatieve suggesties zijn uiteraard welkom.

De basislaptop die uiteindelijk gekozen wordt, willen we ook zelf gaan testen voor de LBBG. De deadline voor het aanvragen van suggesties is dan ook 20 november, 08:00.
Kandidaten
Op papier lijkt de pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H een aantrekkelijke optie. De 15,6"-laptop met Core i3-4010U-cpu en 4GB ram heeft een full-hd-scherm met een onbekend paneeltype en een 128GB ssd. Er staat Windows 8.1 op, maar een upgrade naar Windows 10 kan uiteraard uitgevoerd worden. We vinden 'm er ook wel strak uitzien, de vraag is hoe dat in real life is.

Acer biedt met de pricewatch: Acer Aspire E5-573-34S7 ook een full-hd-scherm en 128GB-ssd. De cpu is een nieuwere i3-5005U van de Broadwell-generatie. Het matte scherm lijkt op voorhand een pluspunt. Probleempje is echter dat dit model nog niet leverbaar is, webwinkels verwachten 'm rond 25 november, dus vermoedelijk te laat voor ons om te testen.

De in de pricewatch populaire pricewatch: Asus X555LA-DM1677T past ook precies in het budget. Met zijn Core i5-5200U is het de krachtigste van het stel. Het full-hd-scherm is mat, er is 4GB ram aanwezig maar een ssd ontbreekt. Voor de handige Tweaker is zelf upgraden naar een ssd uiteraard een optie.

Welke laptop zie jij graag in de komende BBG verschijnen? Suggesties zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:26
Wellicht pricewatch: Acer Aspire E5-771-37QG 17,3" laptop, met zowel een 128GB SSD als een 500GB harddisk.

[ Voor 15% gewijzigd door VHware op 06-11-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Xtuv schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:56:

De in de pricewatch populaire pricewatch: Asus X555LA-DM1677T past ook precies in het budget. Met zijn Core i3-5200U is het de krachtigste van het stel. Het full-hd-scherm is mat, er is 4GB ram aanwezig maar een ssd ontbreekt. Voor de handige Tweaker is zelf upgraden naar een ssd uiteraard een optie.

Welke laptop zie jij graag in de komende BBG verschijnen? Suggesties zijn welkom! :)
Ik zou heel graag de Asus X555LA-DM1677T zien. of de HP Pavilion 15-ab121nd
Jullie hebben wel een foutje gemaakt ;) de Asus X555LA heeft een i5-5200u inplaats van i3. ff aanpassen

[ Voor 1% gewijzigd door TweakTweet op 06-11-2015 20:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
TweakTweet schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:00:
[...]

Ik zou heel graag de Asus X555LA-DM1677T zien. of de HP Pavilion 15-ab121nd
Jullie hebben wel een foutje gemaakt ;) de Asus X555LA heeft een i5-5200u inplaats van i3. ff aanpassen
Goed gezien, aangepast! :)

De AMD A8-7410 van de HP Pavilion is niet echt een hoogvlieger. Wat zou de reden voor jou zijn om die te kiezen?
VHware schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:00:
Wellicht pricewatch: Acer Aspire E5-771-37QG 17,3" laptop, met zowel een 128GB SSD als een 500GB harddisk.
Ziet er uit als vrij veel waar voor het geld inderdaad :) Ik ben in de eerste selectie uitgegaan van maximaal 15,6", voor een basislaptop die ook mobiel gebruikt gaat worden lijkt mij 17,3" aan de grote kant.

[ Voor 36% gewijzigd door Xtuv op 06-11-2015 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Xtuv schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:29:
[...]

Goed gezien, aangepast! :)

De AMD A8-7410 van de HP Pavilion is niet echt een hoogvlieger. Wat zou de reden voor jou zijn om die te kiezen?
Oke ik twijfelde tussen de HP en de Asus X555LA maar aangezien ik nu van meerdere kanten hoor dat de AMD A8 geen "hoogvlieger" is en jij de Asus X555LA selecteert voor het €600 budget wat ik ook heb, lijkt het me beter om voor de Asus X555LA te gaan.

Ik hoop dan ook dat jullie deze gaan reviewen en wil hem in de decembermaand gaan aanschaffen aangezien er dan vaak flink gestunt wordt.

Ik wacht af! Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 00:19
Asus is een prima merk maar het is een ramp om reviews te vinden omdat ze van laptops die in een detail verschillen een compleet nieuw typenummer maken i.p.v. alleen maar het tweede deel van de code te wijzigen.

Wat betreft de X555LA zijn er ook wat verschillende smaken die bijna gelijk zijn:
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T €599 4Gb/500Gb
pricewatch: Asus X555LA DM1872T €628 6Gb/1Tb eind nov. leverbaar
pricewatch: Asus R556LA-DM1873T €649 8Gb/1Tb eind nov. leverbaar
pricewatch: Asus F555LA-DM1874T €649 8Gb/1Tb op voorraad

Ik heb deze voor een kennis gekocht en heb een beetje gemengde gevoelens. Blijkbaar is de meerprijs voor een 1920x1080 scherm zoveel meer dat je op een prijs van €600 uitkomt. Voor een beetje performance moet er ook nog een SSD in van minimaal 256Gb en dan kom je op €680. Voor zo'n totaalprijs verwacht je dan een beetje kwaliteit maar het blijft een goedkope PC van €450 die is opgeleukt.
Het scherm is ok, maar niet erg helder. Scherm kan maar 130 graden open en is niet erg stabiel bij schudden.
Toetsenbord is redelijk stevig en voelt prettig aan. Jammer dat er geen caps-lock lampje is en de cursortoetsen zitten 'verborgen' tussen de andere toetsen zodat niet te vinden in het donker.
Ziet er chique uit met z'n zilverkleur en het fijne reliëf motief in het deksel.

Het alternatief is de pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H (i3-4010U) of identiek maar iets snellere pricewatch: Asus P4510LA-CN199H (i3-4030U).
+ pijltjestoetsen vrijliggend
+ toetsenbord wat beter dan in de goedkopere Asus lijn.
0 touchpad is kleiner maar heeft fijne losse drukknoppen
- Touchpad heeft soms delay (bekend probleem van dit type)
- i3-4010U is 33% langzamer dan de i5-5200 van de X555 varianten
- Saai zwart
- 3mm dikker dan de X555 varianten
- Windows 8. Update naar Win10 is gratis maar onbekend of alle drivers beschikbaar zijn.
Ik ben heel benieuwd hoe de bouwkwaliteit is van deze lijn. 'Pro' suggereert een grotere betrouwbaarheid maar hopelijk kan iemand dat bevestigen?

Algemeen vind ik wel dat nieuwe computers een SSD vereisen. Het inbouwen hiervan is echter iets dat bij veel laptops best lastig gaat en voor kopiëren van de data zal lang niet iedereen de juiste apparatuur hebben. Voor een beetje tweaker allemaal geen probleem maar de BBG is juist ook bedoelt voor de niet-tweakers. Jammer dat er nog zo weinig laptops met SSD worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:26
Xtuv schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:29:
Ziet er uit als vrij veel waar voor het geld inderdaad :) Ik ben in de eerste selectie uitgegaan van maximaal 15,6", voor een basislaptop die ook mobiel gebruikt gaat worden lijkt mij 17,3" aan de grote kant.
Er zijn ook mensen (voornamelijk niet-tweakers) die een laptop willen om mee te kunnen internetten, tekstverwerken, filmpje etc. thuis en dat deze opgeborgen kan worden en soms meenemen :) Vandaar deze suggestie + dat deze veel waar voor je geld geeft. Misschien als 'buitenbeetje'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
VHware schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:29:
[...]

Er zijn ook mensen (voornamelijk niet-tweakers) die een laptop willen om mee te kunnen internetten, tekstverwerken, filmpje etc. thuis en dat deze opgeborgen kan worden en soms meenemen :) Vandaar deze suggestie + dat deze veel waar voor je geld geeft. Misschien als 'buitenbeetje'? ;)
Toch denk IK dat het overgrote deel een 15,6" kiezen boven een 17,3" en daarom lijkt het mij het meest rendabel voor iedereen om een 15,6" te reviewen.
Das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Van de Asus PU551LA kan ik geen review vinden, maar Notebookcheck heeft wel de PU551JH getest: http://www.notebookcheck....tion-Review.143300.0.html
Die heeft in ieder geval dezelfde behuizing. Als de PU551LA ook hetzelfde ips scherm (bij Asus weet je dat nooit) is het toch best wel een mooie laptop.

De X555 vind ik eerlijk gezegd vanwege de hdd geen optie. De laptop is daardoor veel te traag. Een snellere cpu kan dat niet goed maken.
Als je er dan zelf nog een ssd bij moet kopen, valt die simpelweg buiten het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:39
[b]Er zijn ook mensen (voornamelijk niet-tweakers) die een laptop willen om mee te kunnen internetten, tekstverwerken, filmpje etc. thuis en dat deze opgeborgen kan worden en soms meenemen :) Vandaar deze suggestie + dat deze veel waar voor je geld geeft. Misschien als 'buitenbeetje'? ;)
[b]Toch denk IK dat het overgrote deel een 15,6" kiezen boven een 17,3" en daarom lijkt het mij het meest rendabel voor iedereen om een 15,6" te reviewen.
Das mijn mening :)
Hierboven vermeldde quotes lijken me ook een goede reden om ook 13,3" laptops mee te nemen in dit topic.
Ben zelf namelijk op zoek naar een nieuwe "huis-tuin en keuken laptop", voornamelijk om te internetten, youtube, spelletjes voor de kinderen en tekstverwerking indien nodig.
15" en zeker 17" vind ik wat te groot voor een 2de laptop in huis, die voornamelijk op de bank voor tv gebruikt zal worden.
Als ik zwaardere applicaties moet draaien of een groter scherm wil, dan neem ik de laptop van mijn werk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Misschien wel, maar dan zit je budget ook al weer 300 euro hoger.
Het was me bij het zoeken naar een nieuwe laptop wel al opgevallen dat er weinig 13,3" kandidaten zijn voor een budget van 600 of zelfs 700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:39

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

wiemelen schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:15:
Hierboven vermeldde quotes lijken me ook een goede reden om ook 13,3" laptops mee te nemen in dit topic.
Omdat er behalve de prijs van 600 Euro en het begrip basistaken nog steeds geen duidelijke definitie is wat een basislaptop nu precies is zou een 13.3" ook nog binnen de specificatie van de basislaptop vallen. Maar zoals je zelf ook al aangeeft zie jij een dergelijke laptop zelf ook als een tweede laptop. Als ik mij voorstel dat mensen geen systeem van hun werk hebben, en alle laptoptaken met een systeem moeten doen dat met deze BestBuy wordt gekocht dan neig ik zelf toch naar een iets groter scherm. Waarom?..... tja.... lastig te beargumenteren moet ik toegeven. Die basistaken zouden voor mij zijn:
  • Gebruik internet (internetbankieren).
  • Gebruik Word, Excel, Powerpoint (eenvoudigste office versie).
  • Eenvoudige fotobewerking.
Als ik mijzelf voorstel hoe ik internet (gauw 7 tabbladen open) of Excel gebruik (wil veel oppervlak zien) dan gaat mijn voorkeur toch snel uit naar een 15.6 scherm. Ik kan mij daarom ook vinden in de apparaten die in de topic ter discussie staan. Vanuit de gedachte dat het een manus van alles moet zijn zou ik nog eerder een 17" beeldscherm formaat acceptabel vinden dan een 13.3" scherm (15.6" als mediaan nemende). Het woordje "ik" is schuin en dik gedrukt. Dit bedoel ik ter relativering. Het is mijn interpretatie van basisgebruik, Net zoals jij ook je interpretatie hebt dat je op een 13.3" systeem uitkomt. Wat ik heel graag zou zien is:
  1. Dat de syteemdefinitie eenduidiger wordt vastgesteld. Omschrijving --> precieze activiteiten, user cases zo je wilt --> hardware selectie met bandbreedtes hierin.
  2. Maak aparte definitietopics waarin die systeem definitie wordt onderhouden. Deze topics staan los van de selectietopics waarin iedere maand de selectie van de systemen gebeurt. Zo wordt de discussie van configuratie ontkoppeld van de keuze van systemen. Uiteraard moet die configuratie wat bandbreedte hebben om nog wat te kiezen hebben. In de topicstart wordt de actuele status van bijvoorbeeld een basislaptop bijgehouden met de argumentatie waarom, met eventueel een historie log van de wijzigingen.
  3. In de systeem definitie is ook de prijsstelling duidelijk beargumenteerd. De richtprijs is afhankelijk van de marktprijzen, maar ook van de doelgroepen voor het systeem.
Die systeemdefinitie, het bepalen van het budget en het aanwijzen van de doelgroepen is nooit een absolute werkelijkheid. Ze zijn slechts een set aan afspraken. Ze kunnen wel helpen bewust te zijn in de keuzes, de verdediging van de op de BBG volgende FP topics kan ook eenduidiger worden.

Nog maar een keer duidelijk maken: dit is bedoeld als voorzet, Als die discussie op een ander vlak al is gevoerd, en ik hier verkeerd zit hoor ik dat graag. Ik zeg met deze reactie A, en wil best ook B zeggen door te helpen die definities scherp te krijgen. Wel ben ik van mening dat het initiatief hiervoor vanuit Tweakers (of moderatoren?) moet komen. Misschien had dit een aparte topic moeten zijn, maar het punt van wiemelen gaf even aanleiding tot de reactie.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
@teacup : je haalt een aantal goede argumenten aan, waar ik het ook volledig mee eens ben. Maar ik wil daar toch nog 2 dingen aan toevoegen :
a) als de gemiddelde tablet gebruiker een scherm van 10" voldoende vindt om te internetten, mails te lezen en te facebooken, dan zullen ze wel niet ongelukkig worden van een 13" laptop :) Misschien dat de gemiddelde Tweakers lezer net iets andere wensen heeft, maar zij zijn niet altijd de eindgebruiker van de gekochte spullen :P
b) ik was gisteren nog in een locale computerwinkel. Daar stonden een paar leuke 15" en 17" modellen, weliswaar net boven het 600 euro budget (asus, acer, lenovo en HP). Toch vreemd om dan vast te stellen dat de 13" modellen vaak in een hogere prijscategorie vallen. Komt natuurlijk door de betere specificaties die erop zitten. Stel ik me alleen de vraag waarom dezelfde specificaties van de 15" niet beschikbaar zijn op de 13" :? . Lijkt me dat specificaties toch onafhankelijk zouden moeten kunnen zijn van de schermgrootte.

Maar ongeacht welke modellen er uiteindelijk allemaal in dit topic besproken zullen worden, ik ga het toch in de gaten houden. Je weet maar nooit welke onbekende, leuke modellen ten tonele verschijnen :*) misschien dat ik uiteindelijk zelfs voor een 15" ga, mits voldoende overtuigende argumenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

wiemelen schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:41:als de gemiddelde tablet gebruiker een scherm van 10" voldoende vindt om te internetten, mails te lezen en te facebooken, dan zullen ze wel niet ongelukkig worden van een 13" laptop.
Dat ik mijn argumenten geef voor een 15.6" wil niet zeggen dat er geen zijn voor een 13.3". Je hebt gelijk dat gebruikers meer gewend zijn geraakt aan kleinere displays. Niets is in steen gehouwen wat mij betreft. Zoals ik al zei, de huidige spec voor de basislaptop geeft ruimte voor het wijzigen van de diagonaal.
Toch vreemd om dan vast te stellen dat de 13" modellen vaak in een hogere prijscategorie vallen.
En ik verwacht dat dit de eigenlijke is reden voor de oververtegenwoordiging van 15.6" bij de basislaptops. Dit heeft niet alleen met de configuratie te maken, maar ook met de compactheid van de behuizing. Het kost meer om iets compact te bouwen. Er kan niet gegrepen worden naar standaard componenten, de accu krijgt een uitzonderlijke vorm, betere materialen zijn nodig voor het creëren van de benodigde stijfheid. Een dunne, lichte laptop straalt ook meer exclusiviteit uit en kan zodoende in een hoger segment worden verkocht.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
carlo schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:17:

Algemeen vind ik wel dat nieuwe computers een SSD vereisen. Het inbouwen hiervan is echter iets dat bij veel laptops best lastig gaat en voor kopiëren van de data zal lang niet iedereen de juiste apparatuur hebben. Voor een beetje tweaker allemaal geen probleem maar de BBG is juist ook bedoelt voor de niet-tweakers. Jammer dat er nog zo weinig laptops met SSD worden aangeboden.
Bedankt voor je uitgebreide reactie :)

Ik ben het met je eens wat ssd betreft. Helaas blijft het moeilijk om voor een scherpe prijs laptops met full-hd-scherm én ssd te vinden. De AsusPro is een van de weinigen. Wel een interessante laptop om te testen denk ik, ook gezien jouw vragen over de bouwkwaliteit. Als we dit model testen, dan gaan we uiteraard kijken of alles goed werkt onder Windows 10.

Als je nog suggesties voor alternatieven hebt, graag!
VHware schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:29:
[...]
Klopt, dat is zeker een belangrijke doelgroep. Die willen we eigenlijk bedienen met de 'multimedialaptop', daarvoor hebben we wel een groter budget vastgesteld. Het zou zeker interessant zijn om een keer naar goedkope 17,3"-laptops te kijken, maar voor deze 'basis'-bbg houden we bij voorkeur een iets handzamer formaat aan.
teacup schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:11:
[...]

Omdat er behalve de prijs van 600 Euro en het begrip basistaken nog steeds geen duidelijke definitie is wat een basislaptop nu precies is zou een 13.3" ook nog binnen de specificatie van de basislaptop vallen.
Goede punten die je aanhaalt Teacup. Ik denk dat de systeemdefinities inderdaad wel meer verduidelijkt kunnen worden. Een vorm waarin de definities vastgelegd en bijgesteld worden klinkt ook interessant. Zeker stof tot nadenken, maar inderdaad meer iets voor een ander topic en iets om in de toekomst naar te kijken.

Ik denk dat we het er over eens zijn dat een 15,6"-laptop voor 600 euro en 'basistaken' de meest logische keus is. Stel dat er nu veel meer 13,3"-laptops waren die binnen dit budget dezelfde of betere specs bieden, dan zouden we wellicht sneller daar naar kijken. Een 13,3"-laptop is wat mij betreft ook wel te verdedigen als basislaptop - al zal niet iedereen het formaat aanspreken.

Heb jij concrete voorkeuren voor deze BBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Waar ik nog wel erg benieuwd naar de vraag "wat zijn de voordelen en nadelen van een i3 ten opzichte van een i5?" Vooral levensduur van de laptop vind ik een belangrijk punt, dat je er een goed aantal jaar mee kan doen.
Deze vraag is tot nu toe nog nergens beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
TweakTweet schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:00:
Waar ik nog wel erg benieuwd naar de vraag "wat zijn de voordelen en nadelen van een i3 ten opzichte van een i5?" Vooral levensduur van de laptop vind ik een belangrijk punt, dat je er een goed aantal jaar mee kan doen.
Deze vraag is tot nu toe nog nergens beantwoord.
Ondertussen gaan we erg off-topic.

Google kan het verschil tussen i3 en i5 veel beter uitleggen dan menig Tweaker, maar ik ga toch een poging doen.
De i3 is gericht op gemiddeld gezin gebruik, de i5 meer op actief/zwaarder computergebruik. Dit vertaalt zich ook naar de techniek.
Zo zal de Intel i3 in de regel langzamer zijn dan de Intel i5 vanwege langzamere kloksnelheden.
Vaak heeft een I5 ook meer 'cache' (geheugen op de processor zelf). Hierdoor komt hij beter uit de verf met herhaaldelijke taken en/of berekeningen.
Verder hebben I5 modellen een 'turbo boost', wat de kloksnelheid tijdelijk hoger zet om een taak snel af te krijgen. Dit kost natuurlijk allemaal wat meer stroom, dus zo kan de i3 weer iets zuiniger zijn.

Ik zie vrij weinig relatie tussen de processor en 'levensduur', en over welke levensduur hebben we het: economische levensduur of technische levensduur?
Het komt maar zelden voor dat een processor stuk gaat. Er is waarschijnlijk niks mis met de processor die jij tien jaar geleden in je laptop had zitten, technisch gezien werkt 'ie perfect.
Economisch gezien is een processor na 4-5 jaar echt wel 'op'. Hij kan niet meer snel genoeg de berekeningen beantwoorden die nodig zijn om een vlotte gebruikerservaring te garanderen, of de gebruikerservaring die hij bood toen hij net uit de doos kwam.

[ Voor 21% gewijzigd door Viince1 op 09-11-2015 14:11 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 481130

Ik heb 2 weken geleden de Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H gekocht omdat deze voldeed aan mijn eisen voor een nieuwe laptop. <600, mat full hd, ssd.
Maar heb zojuist al een 2e exemplaar retour gestuurd.
De 2 modellen die ik had ontvangen hadden allebei problemen met het beeldscherm.
Bij de 1e viel deze random uit en de 2e bleef zwart na opstarten en gaf pas beeld nadat de laptop in slaapmodus was gezet en opnieuw gestart.

Daarom zou ik dit model niet willen nomineren als basislaptop voor december 2015.

Ben wel benieuwd wat er wel beschikbaar is of komt met mat full hd en ssd voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
Die 2e laptop klinkt meer als een driver probleem. Heb je de laptop toevallig geüpdate naar Windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Windows 10 heeft inderdaad een structureel issue met zwarte schermen bij opstarten, dit zou je tweede probleem kunnen zijn geweest. Kijk bijvoorbeeld bij Windows Ten Forums, naast deze bron is veel meer over te vinden op het net.

Baskoe, het is heel goed dat je het ons meldt. Het lastige voor ons is alleen dat dit twee verschillende incidenten zijn zonder dat we daarbij de oorzaak scherp hebben kunnen krijgen. Je hebt zonder meer pech met de opstartproblemen die je hebt. Ik hoop alleen dat je ook begrijpt dat we op grond van de ervaringen van een persoon niet gemakkelijk een product kunnen diskwalificeren. Zouden meer tweakers met eenzelfde verhaal komen, dan begint er wel rook bij zo'n apparaat vandaan te komen.

Wel hoop ik dat voor jou driemaal scheepsrecht gaat gelden en dat je met je derde zending een exemplaar ontvangt dat wel zonder problemen werkt.
Xtuv schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:45:
Heb jij concrete voorkeuren voor deze BBG?
Nog even in reactie op je vraag, het is tenslotte een BBG topic :). Mijn voorkeur neigt toch wel naar de pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H, ondanks de vervelende ervaring die baskoe met de laptop heeft gehad. Zowel een zwart scherm als de uitvalproblemen kunnen goed met niet-hardware-specifieke issues te maken hebben. Vanmiddag vond ik dezelfde review die wappiewappie al eerder aanwees. De behuizing is de enige overeenkomst, maar die lijkt dik in orde voor de prijsklasse. Een net keyboard (zonder backlight, maar dat is niet gek) en een redelijk touchpad lijken dit systeem een goeie deal te maken. De andere hardware componenten verhullen zich dan wat in rook natuurlijk.

Qua styling spreekt de Acer mij toch ook wel aan. Ik hou van low profile.Als alternatief voor de genoemde Acer laptop is misschien de pricewatch: Acer Aspire E5-573-37QE een alternatief. Die heeft gewoon een gigabit UTP aansluiting, verder identiek. Om heel eerlijk te zijn vind ik de behuizing nog iets meer esthetisch dan de Asus tegenhanger. Ze is grijs, mat en low profile. en oogt echt rustig. (zie Notebookcheck) De behuizing is plastic, maar schijnt prettig aan te voelen. Afwerking (randen) en robuustheid kunnen beter. Het gereviewde model (niet het hier aangeboden exemplaar) had een goed backlit toetsenbord en misschien een iets beter Touchpad.

Ik kan met beide opties meegaan.

Veel meer muziek zie ik niet. Heb nog even bij Dell, Lenovo een HP gekeken. Bij Dell was ik snel klaar, die zwoegt nog door zijn voorraad hard discs heen, en configureert pas SSD's boven de 1000 Euro (een kans voor een bedrijfje om Dell systemen in te kopen en met SSD uit te leveren). Bij HP kwam ik niet onder de 748 Euro voor 14-16 inch Full HD, en dan nog weer met een gewone harde schijf. Lenovo, toch eigenlijk mijn favoriet, spiegelt Dell en HP onder de 600 Euro met HD schermen en hard discs.

[ Voor 56% gewijzigd door teacup op 09-11-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481130

Ik heb dus 2 asus PU551LA in huis gehad. de behuizing voelde solide en ook het toetsenbord vond ik dik in orde (solide) wat me wel opviel aan de zwarte behuizing is dat deze heel gevoelig is voor vingers en na een paar keer beetpakken vol met afdrukken zit. Klein detail die mij opviel na mijn vorige zilveren laptop.

Bij het probleem dat ik bij de 2e laptop had dacht ik ook aan een driver probleem. Maar de laptop werd geleverd met Windows 8.1 en daar deed het verschijnsel zich ook al voor. Ik dacht met updaten naar Windows 10 (schone installatie) het misschien te verhelpen maar dat was niet zo. Nog gebeld met de Asus helpdesk en zij kende het verschijnsel wel bij andere modellen maar niet bij deze serie. Er werd mij verteld dat er wel gewerkt wordt aan een bios update waarin dit verholpen zou gaan worden maar geen tijdstip en zekerheid.

Ik zit er nu aan te denken om de Acer Aspire E5-573-37QE te bestellen (hoewel ik ook geen goede ervaringen had in het verleden met dit merk). Deze heeft bijna dezelfde specs als de asus maar met een nieuwere cpu. Moet alleen nog bevestigt krijgen dat het ook een mat scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

-Sander-

///M Powerrrrrr

Is de Dell Inspiron 15 5000 niet wat voor de lijst?
Mooie laptop en als i3/i5/i7 te krijgen met prima prijzen.

Zelf heb ik gisteren een Asus R556LA binnen gekregen maar vandaag terug gebracht vanwege de slechte bouwkwaliteit. Ik overweeg dus nu om de Dell aan te schaffen.

[ Voor 73% gewijzigd door -Sander- op 10-11-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ik denk dat de Inspiron 15 5000 alles heeft om een goede kandidaat te zijn, afgezien van haar TN scherm met een schermresolutie van 1366x768 pixels en het gebruik van een klassieke Hard disk (hoewel 1 TB). Toetsenbord is OK, over de touchpad lees ik verschillende berichten. In reviews wordt het scherm van de Aspire E5 beter geacht als dit Dell scherm.

Als ik op een budget een laptop zou moeten kopen dan zou ik zelf voor een goed scherm, toetsenbord en touchpad zorgen, en dan pas een processor kiezen. De eerste drie zijn heel belangrijk voor de beleving van een laptop. Het uiterlijk van de Dell vind ik trouwens wel heel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Is de nieuwe aldi aanbieding wellicht een optie?
http://www.aldi.nl/aldi_1...620_48_5_16220_27776.html
Hoe verhoudt deze zich specswise tov andere laptops die hier genoemd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 22:05
Qua specs is de medion beter dan de hierboven vermelde laptops:
  • 15,6" full hd ips scherm
  • i5 processor
  • 128 GB ssd + 1TB hdd
  • 6GB ram
  • Gigabit LAN
Helaas is deze niet geschikt voor deze Laptop Best Buy Guide omdat hij zal uitverkocht zijn tegen december.
Ik weet niets van de bouwkwaliteit van medion, anders zeker een aanrader denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 00:19
De Medion van de Aldi ziet er op papier goed uit. Medion heeft niet bij iedereen een goede naam, maar grootste probleem voor deze BBG is dat deze actie op 18 november start en dat leverbaarheid vanaf 1 december onduidelijk is.
De BBG kan niet een aanbeveling doen op basis van acties en ook moet de aanbeveling door meerdere winkels worden geleverd. Dit is een groot nadeel waardoor de BBG lang niet altijd zijn naam waar kan maken. We doen een goed advies, maar 'best buy' is het zelden, met een beetje verder zoeken kun je in een aanbieding beter scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Anoniem: 481130 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:44:
Bij het probleem dat ik bij de 2e laptop had dacht ik ook aan een driver probleem. Maar de laptop werd geleverd met Windows 8.1 en daar deed het verschijnsel zich ook al voor. Ik dacht met updaten naar Windows 10 (schone installatie) het misschien te verhelpen maar dat was niet zo. Nog gebeld met de Asus helpdesk en zij kende het verschijnsel wel bij andere modellen maar niet bij deze serie. Er werd mij verteld dat er wel gewerkt wordt aan een bios update waarin dit verholpen zou gaan worden maar geen tijdstip en zekerheid.
Je hebt ook al geprobeerd om de nieuwste drivers van Intel te installeren?
evt. met behulp van ddu. Windows wil namelijk nog wel eens vervelend zijn door na de deïnstallatie van de oude gpu drivers, zelf de verkeerde drivers weer opnieuw te installeren.

Na jouw reactie heb ik nog gegoogeld of dit laptopmodel vaker last heeft van een niet werkend scherm, maar ik kan niks bijzonders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
rauwst schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:42:
Is de nieuwe aldi aanbieding wellicht een optie?
http://www.aldi.nl/aldi_1...620_48_5_16220_27776.html
Hoe verhoudt deze zich specswise tov andere laptops die hier genoemd zijn?
Silhouet schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:33:
Qua specs is de medion beter dan de hierboven vermelde laptops:
  • 15,6" full hd ips scherm
  • i5 processor
  • 128 GB ssd + 1TB hdd
  • 6GB ram
  • Gigabit LAN
Helaas is deze niet geschikt voor deze Laptop Best Buy Guide omdat hij zal uitverkocht zijn tegen december.
Ik weet niets van de bouwkwaliteit van medion, anders zeker een aanrader denk ik.
Op papier een erg scherpe aanbieding inderdaad. Voor dat geld lijkt het mij een uitstekende koop, zeker gezien er ook een ips-scherm in zit. Maar zoals aangegeven door Silhout en Carlo kunnen we deze helaas niet meenemen in de LBBG.

• Xtuv
[b]teacup schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:58:
Nog even in reactie op je vraag, het is tenslotte een BBG topic :). Mijn voorkeur neigt toch wel naar de pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H, ondanks de vervelende ervaring die baskoe met de laptop heeft gehad. Zowel een zwart scherm als de uitvalproblemen kunnen goed met niet-hardware-specifieke issues te maken hebben. Vanmiddag vond ik dezelfde review die wappiewappie al eerder aanwees. De behuizing is de enige overeenkomst, maar die lijkt dik in orde voor de prijsklasse. Een net keyboard (zonder backlight, maar dat is niet gek) en een redelijk touchpad lijken dit systeem een goeie deal te maken. De andere hardware componenten verhullen zich dan wat in rook natuurlijk.

Qua styling spreekt de Acer mij toch ook wel aan. Ik hou van low profile.Als alternatief voor de genoemde Acer laptop is misschien de pricewatch: Acer Aspire E5-573-37QE een alternatief. Die heeft gewoon een gigabit UTP aansluiting, verder identiek. Om heel eerlijk te zijn vind ik de behuizing nog iets meer esthetisch dan de Asus tegenhanger. Ze is grijs, mat en low profile. en oogt echt rustig. (zie Notebookcheck) De behuizing is plastic, maar schijnt prettig aan te voelen. Afwerking (randen) en robuustheid kunnen beter. Het gereviewde model (niet het hier aangeboden exemplaar) had een goed backlit toetsenbord en misschien een iets beter Touchpad.

Ik kan met beide opties meegaan.
De deadline is in zicht (morgenochtend). We zullen een keuze moeten maken nu. Wat mij betreft gaat het tussen de Asus en de Acer. De Acer is nu al 50 euro goedkoper, dus dat lijkt mij een sterk argument.

http://tweakers.net/price...re/listing/466724;465837/

• TweakTweet
Xtuv schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:44:
[...]

De deadline is in zicht (morgenochtend). We zullen een keuze moeten maken nu. Wat mij betreft gaat het tussen de Asus en de Acer. De Acer is nu al 50 euro goedkoper, dus dat lijkt mij een sterk argument.

http://tweakers.net/price...re/listing/466724;465837/
Mij lijkt de Asus een goede kandidaat omdat deze een i5 heeft waardoor je toch net iets meer kan en veel mensen toch wel Acer afschrijven omdat ze er slechte ervaringen mee hebben (ik ook) en misschien is deze acer wel heel goed maar ik denk dat veel mensen er niet meer op gokken. Dat is mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ik sluit me aan bij tweaktweet.De i5 geeft een edge voor de toekomstbestendigheid. Dat van die i5 is een vergissing, tweaktweet. Beiden zijn i3. Voor deze Asus variant is gekozen omdat de i5 geen SSD heeft. Op dit vlak ga ik helemaal mee met de spec. SSD heeft voorrang boven een stap in de processor configuratie.

Ik zou de Asus trouwens wel eens getest willen zien, om te zien of de pretenties van een workstation light behuizing worden waargemaakt. Ik hoop van harte dat de ervaring van baskoe een incident blijft, Hij heeft zijn best gedaan om ons te waarschuwen. Is er nog nieuws... Baskoe?

Gebruikersbeleving is alleen meer dan een hooivork met performance elektronica. De ogenschijnlijk saaie Acer zou wel eens een heel comfortabele laptop kunnen zijn. Tegenover de Asus biedt ze een backlit toetsenbord voor 50 Euro minder. Behuizing wat saai? Ja, maar oogt wel effectief, met matte oppervlakken waar het nodig is, een gebruikerslaptop. Touchpad netjes in het midden. Acer slecht? Ik geloof niet in dogma's. De swifts van Acer zijn heel verdienstelijk. De wazigheid van het bedrijfsprofiel van Acer is niet slechter als dat van Asus. Even onduidelijk als je het mij vraagt. Welkom in basislaptopland.

ik corrigeer dus mijn mail en ga voor de Acer. Maar een zuidwestertje opzetten als de BBG online gaat.

edit:
Maar die basislaptop definitie is wel wat knellend. Zelf zal ik verder eens werk maken (beloftes beloftes ...zucht) om in een gescheiden thread dat voorstelletje wat uit te werken om de BBG iets anders te benaderen. Dan kan meteen gekeken worden of die benadering levensvatbaar is (lees: positieve reacties krijgt en inhoudelijk aanpassingen krijgt)

[ Voor 33% gewijzigd door teacup op 19-11-2015 21:45 ]

• gberen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-10-2022
Vandaag bij de mediamarkt geweest en vond de peaq er wel erg strak uitzien. Wat vinden jullie van deze: https://www.mediamarkt.nl...b-c1015-i2n2-1408668.html ? Kon deze uitvoering niet vinden op tweakers. 128 ssd en 500 gb hdd. Processor zal wel geen topper zijn of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Voor dat geld is het geen topper te noemen inderdaad. Maar voor lichte office werkzaamheden en een paar tabjes in de browser zal hij wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Op zich een leuk apparaat, maar een tweede HD is niet deel van de spec voor de basislaptop. In plaats van een extra HD een beter geconfigureerde processor kiezen zou de laptop beter aan de spec laten voldoen. Een Core i processor, al hoeft dit geen i5 te zijn, is wel zo prettig voor de toekomstbestendigheid van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Is dit misschien wat denken jullie? nu een aanbieding http://www.laptopshop.nl/...ad-g50-80-80e50394nx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Die heeft een prut scherm. Sowieso ben ik niet zo kapot van Ideapads, vanwege de bios white list.

Dan vind ik de Peaq interessanter. Daar staat tenminste duidelijk bij dat er ips scherm in zit.
De eis voor een Core i cpu vind ik een beetje onzin. Zolang het geen Atom is, zijn alle cpu's snel genoeg voor basistaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:13
Ik vind die Peaq die hier werd genoemd een beetje erg uit balans. 8 GB RAM op een Pentium processor?
Met de gestelde eisen (met name Full HD scherm en SSD) kom ik uit op de pricewatch: Acer Aspire E5-573-37QE als Best Buy met een goede tweede plaats voor de pricewatch: Asus AsusPro Essential PU551LA-CN395H. Ik ben wel benieuwd welke Julian nu uiteindelijk heeft besteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Een Core i3-4010U is volgens passmark max. 25% sneller dan een Pentium 3805U.
Singlethreaded is een Pentium zelfs sneller.

[ Voor 15% gewijzigd door wappiewappie op 21-11-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilsmaelv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de 2 gekozen laptops. Dus ik lees even mee.
Wanneer zal er meer bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Kijk eens goed naar de titel van dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
Jammer dat 128gb nog de norm is gebleven voor SSD, ik had de hoop dat dit nu inmiddels wel zou overgaan naar 256gb.

En de Aldi heeft die Medion laptops niet meer (kennelijk staan er steeds mensen aan de deur te wachten op die dingen), wel dacht de verkoopster dat ze in de eerste week van december weer nieuwe laptops krijgen.

[ Voor 48% gewijzigd door Cobb op 24-11-2015 16:51 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Bedankt voor alle tips hier!

Ik heb uiteindelijk deze gekocht met 100 euro cashback.
pricewatch: Asus F555LA-DM2095T

Dit topic heeft me immens geholpen bedankt!
Cobb schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:39:
Jammer dat 128gb nog de norm is gebleven voor SSD, ik had de hoop dat dit nu inmiddels wel zou overgaan naar 256gb.

En de Aldi heeft die Medion laptops niet meer (kennelijk staan er steeds mensen aan de deur te wachten op die dingen), wel dacht de verkoopster dat ze in de eerste week van december weer nieuwe laptops krijgen.
Ook aan jou dus als je zoekende bent. Je krijgt nu 100 euro cashback en een IPS scherm klinkt niet slecht man!

[ Voor 53% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 27-11-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708981

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:28:

Ik kom uiteindelijk ook op bovenstaande laptop uit. Enige 'nadeel' is (zeg ik als leek) dat het geen mat scherm is, verder wel i5, full-hd, ips, 256gb SSD etc. Valt overigens ook net binnen de prijsklasse nu er bij mediamarkt een 100,- cashback geldt :).

Iemand die me kan verzekeren dat we (ik) niet iets heel belangrijks over het hoofd zien bij deze laptop waardoor het toch geen goede koop is? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Anoniem: 708981 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:23:
[...]

Ik kom uiteindelijk ook op bovenstaande laptop uit. Enige 'nadeel' is (zeg ik als leek) dat het geen mat scherm is, verder wel i5, full-hd, ips, 256gb SSD etc. Valt overigens ook net binnen de prijsklasse nu er bij mediamarkt een 100,- cashback geldt :).

Iemand die me kan verzekeren dat we (ik) niet iets heel belangrijks over het hoofd zien bij deze laptop waardoor het toch geen goede koop is? :F
Denk dat het enige nadeel is hoe de pijltjes toetsen zijn weggemoffeld, maar dit is voor mij geen probleem want ik gebruik hem toch niet voor gamen etc. Verder en dit weet ik niet zeker zou hij volgens de medimarkt maar een RAM slot hebben, maar dit weet ik niet zeker en het is voor mij geen probleem want 4 gig voldoet wel voor wat ik wil, en het is altijd mogelijk een bankje van 8 erin te zetten.

Maar ik weet niet of er een tweede slot is, ik neem aan van wel maar het staat er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Anoniem: 708981 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:23:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of dat wel echt een IPS-scherm is. Om de volgende redenen:
1. De enige die hem verkoopt is Media Markt en die reppen met geen woord over het paneeltype.
2. Hij staat niet op de Asus-site, dus je kunt het daar ook niet opzoeken. Media Markt is de enige mogelijke bron.
3. Het zou de enige F555LA zijn met IPS-scherm.

Als het echt een IPS-scherm is is het een meer dan prima koop! Asus moet echt eens iets doen aan het feit dat hun website zo weinig informatie bevat -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Jerrythafast schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:37:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of dat wel echt een IPS-scherm is. Om de volgende redenen:
1. De enige die hem verkoopt is Media Markt en die reppen met geen woord over het paneeltype.
2. Hij staat niet op de Asus-site, dus je kunt het daar ook niet opzoeken. Media Markt is de enige mogelijke bron.
3. Het zou de enige F555LA zijn met IPS-scherm.

Als het echt een IPS-scherm is is het een meer dan prima koop! Asus moet echt eens iets doen aan het feit dat hun website zo weinig informatie bevat -O-
Maar zelfs als het geen IPS-scherm is, zal hij alsnog het geld waard zijn voor 599? Want je krijgt 100 euro terug en dan heb je toch die SSD erin zitten met een i5. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:57:
[...]

Maar zelfs als het geen IPS-scherm is, zal hij alsnog het geld waard zijn voor 599? Want je krijgt 100 euro terug en dan heb je toch die SSD erin zitten met een i5. Of zie ik dat verkeerd?
Zeker, de meegeleverde 256 GB SSD geeft deze laptop nog altijd een streepje voor op andere laptops met een vergelijkbare prijs. Maar je kunt er niet achteraf nog een IPS-scherm in zetten... dus als je moet kiezen tussen IPS of SSD, dan kies ik IPS en koop ik er zelf een SSD bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Jerrythafast schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:10:
[...]

Zeker, de meegeleverde 256 GB SSD geeft deze laptop nog altijd een streepje voor op andere laptops met een vergelijkbare prijs. Maar je kunt er niet achteraf nog een IPS-scherm in zetten... dus als je moet kiezen tussen IPS of SSD, dan kies ik IPS en koop ik er zelf een SSD bij.
Duidelijk, betreft IPS. ik geloof dat er in de basis laptops geen enkel full hd is met IPS-scherm. Kan het mis hebben, ik heb hem besteld en hij komt morgen, wat erin zit mag ik aannemen staat toch wel in een boekje bij de laptop? Of valt toch wel ergens aan af te lezen hoop ik? Dan zal ik het sowieso laten weten. Ik had een budget van 600 euro, en deze komt van 699 naar 599, en ik hoef geen SSD erin te bouwen niks niet.

Ik zal jullie laten weten wat het allemaal is, als ik hem krijg, morgen dus. Als het goed is, hebben ze dan ook nog de cashback acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:13:
[...]

Duidelijk, betreft IPS. ik geloof dat er in de basis laptops geen enkel full hd is met IPS-scherm. Kan het mis hebben, ik heb hem besteld en hij komt morgen, wat erin zit mag ik aannemen staat toch wel in een boekje bij de laptop? Of valt toch wel ergens aan af te lezen hoop ik? Dan zal ik het sowieso laten weten. Ik had een budget van 600 euro, en deze komt van 699 naar 599, en ik hoef geen SSD erin te bouwen niks niet.

Ik zal jullie laten weten wat het allemaal is, als ik hem krijg, morgen dus. Als het goed is, hebben ze dan ook nog de cashback acties.
IPS onder de 600 euro is inderdaad dungezaaid. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, zou top zijn als het echt IPS is :Y Je kunt het vrij eenvoudig zien door je scherm te draaien van helemaal dicht naar maximaal open. Als de kleuren daarbij de hele tijd min of meer gelijk blijven en het scherm goed afleesbaar blijft is het IPS, anders TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021

Thanks for de tip, heb deze ook besteld. Eerst de Acer Aspire E5-573-37QE gekocht, maar vond het touchpad echt verschrikkelijk. Het touchpad zit los aan de onderkant (als muisknoppen in te drukken). Icm eem redelijk ruw/stroperig oppervlak, zorgt dit voor een licht trillend touchpad. Ergerde me kapot aan het lawaai. Had eigenlijk een omruil aangevraagd, omdat het wellicht een fabricagefout is, maar deze Asus is toch een mooiere koop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55

Is deze wel/niet met optische drive? Tweakers zegt wel bij specs. MM niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
baronruud schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:45:
[...]

Is deze wel/niet met optische drive? Tweakers zegt wel bij specs. MM niet?!
Op de plaatjes staat ie bij de MM dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyrikov
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
De MM website geeft aan dat die asus een TFT-LCD display heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Zyrikov schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:26:
Maar voor het geld krijg je toch niet gauw een IPS.. Denk ik. Dat hadden we vastgesteld meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Zyrikov schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:26:
Media-Markt geeft bij al haar laptops aan dat het TFT-LCD schermen zijn, wat trouwens volledig correct maar totaal irrelevant is -O-. Het enige redelijkerwijs mogelijke alternatief zou OLED zijn maar dat bestaat nog niet voor laptops.

Zelfs als ze in het verhaaltje bij een laptop keurig vermelden "Het 15,6-inch scherm maakt gebruik van IPS-technologie waardoor kleuren levensecht zijn." staat er bij de specificaties nog domweg "TFT-LCD".
Voorbeeld: Peaq PNB C1015 - I2N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55
Ik kom op 2 opties uit. Allebei 599,-

http://tweakers.net/price.../473729;462969/categorie/

4gb, ssd, en mat scherm of 8gb, normale hdd en glanzend scherm...

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 27-11-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470679

Zelf ook aan't zien voor die F555, voor de vriendin, is wel heel weinig info over en alleen te koop bij MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
De website van MM blijft crashen bij het bestellen van die laptop. Op 2 browsers al. Telefonicsh wordt je ook niet verder geholpen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baronruud schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:49:
Ik kom op 2 opties uit. Allebei 599,-

http://tweakers.net/price.../473729;462969/categorie/

4gb, ssd, en mat scherm of 8gb, normale hdd en glanzend scherm...
Bij mij werkte het om eerst in te loggen, en daarna pas te bestellen. Hoop dat t voor jou ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Iemand die de F555 al ontvangen heeft en kan bevestigen/ontkrachten dat er Bluetooth op zit? Volgens de website van de Mediamarkt niet, volgens de Pricewatch wel.

Verder zie ik eigenlijk maar één echt nadeel: de RAM is "on-board" RAM en daarmee niet vervangbaar. Mocht deze ooit kapot gaan, dan kun je je hele moederbord (en dus laptop(?)) weggooien. Defecte on-board RAM is volgens diverse internet topics ook niet uit te schakelen in het BIOS. Hoe vaak gaat RAM nu daadwerkelijk kapot is dan de vraag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Ik sta nu in de mm voor de asus, maar die heeft geen ips scherm. Het is ook een mat scherm. Voor zover ik kan zien ook geen bluetooth.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 28-11-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:31:
Ik sta nu in de mm voor de asus, maar die heeft geen ips scherm. Het is ook een mat scherm. Voor zover ik kan zien ook geen bluetooth.
d:)b Heb het gelijk doorgegeven aan de Pricewatch crew, voordat nog meer mensen hiermee voor teleurstellingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mat scherm? Dat zou wel erg afwijkend zijn van de specificaties op MM.. (Daar "vergis" je je minder makkelijk in dan wel of niet ips lijkt me..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Wasrek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:28:
Iemand die de F555 al ontvangen heeft en kan bevestigen/ontkrachten dat er Bluetooth op zit? Volgens de website van de Mediamarkt niet, volgens de Pricewatch wel.

Verder zie ik eigenlijk maar één echt nadeel: de RAM is "on-board" RAM en daarmee niet vervangbaar. Mocht deze ooit kapot gaan, dan kun je je hele moederbord (en dus laptop(?)) weggooien. Defecte on-board RAM is volgens diverse internet topics ook niet uit te schakelen in het BIOS. Hoe vaak gaat RAM nu daadwerkelijk kapot is dan de vraag?
Ik heb hem nu liggen hier, en hij is nog niet opgeladen ik zou niet weten hoe ik kan zien of er blue tooth op zit.

De rRAM heb ik over nagedacht. En ondanks ik niet veel van latops afweet zit er hier een klepje. Ik heb geen verstand van wat dit klepje is, dus ik post het hier. Het zou voor mij heel aannemelijk zijn dat dit voor de ram is, maar geen idee. Voor een harde schijf lijkt het me klein.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/tdftpxs63/IMG_20151128_123944602.jpg

Mijn SSD erop gelegd voor de grote, maar dat past dus voor geen meter, het lijkt me dus echt dat dit klepje voor de ramp is, maar ik krijg hem niet open te korte nagels.

[ Voor 11% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 28-11-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Anoniem: 708981 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:28:
Een mat scherm? Dat zou wel erg afwijkend zijn van de specificaties op MM.. (Daar "vergis" je je minder makkelijk in dan wel of niet ips lijkt me..)
Ja ook een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik twijfel altijd wat ik nou liever heb. Hier zijn meer voorstanders van een mat scherm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik vond het scherm tegenvallen ook vergeleken met een goed ledscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
LootBoxSurvivor schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:46:
[...]

Ik heb hem nu liggen hier, en hij is nog niet opgeladen ik zou niet weten hoe ik kan zien of er blue tooth op zit.

De rRAM heb ik over nagedacht. En ondanks ik niet veel van latops afweet zit er hier een klepje. Ik heb geen verstand van wat dit klepje is, dus ik post het hier. Het zou voor mij heel aannemelijk zijn dat dit voor de ram is, maar geen idee. Voor een harde schijf lijkt het me klein.

[afbeelding]

Mijn SSD erop gelegd voor de grote, maar dat past dus voor geen meter, het lijkt me dus echt dat dit klepje voor de ramp is, maar ik krijg hem niet open te korte nagels.
Bedankt voor de foto! Ik heb er ook weinig verstand van, maar het kan zijn dat er ook een los geheugenslot is voor eventuele uitbreiding.

Voor wat betreft Bluetooth zou ik iets in het configuratiescherm verwachten (als dat nog bestaat in Windows 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Wasrek schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor de foto! Ik heb er ook weinig verstand van, maar het kan zijn dat er ook een los geheugenslot is voor eventuele uitbreiding.

Voor wat betreft Bluetooth zou ik iets in het configuratiescherm verwachten (als dat nog bestaat in Windows 10).
Ja ik moet dat klepje misschien openen maar heb geen idee hoor, met een schroevendraaier open breken is niet bepaald geweldig... Betreft blue tooth ik zal dadelijk eens voor je kijken want hij is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:31:
Weet je zeker dat het hetzelfde model is. De modelnamen van Asus zijn nogal onduidelijk en de F555 kent meerdere uitvoeringen. En zelfs als het hetzelfde model is kan het volgens mij nog voorkomen dat in het ene exemplaar een ips scherm zit en het andere een tn scherm. Met de N750 was dat ook het geval. |:(
LootBoxSurvivor schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:46:
Zit er geen schroefje onder dat ronde stickertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
LootBoxSurvivor schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:13:
[...]

Ja ik moet dat klepje misschien openen maar heb geen idee hoor, met een schroevendraaier open breken is niet bepaald geweldig... Betreft blue tooth ik zal dadelijk eens voor je kijken want hij is opgeladen.
Wat vind jij van het scherm?
wappiewappie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:40:
[...]

Weet je zeker dat het hetzelfde model is. De modelnamen van Asus zijn nogal onduidelijk en de F555 kent meerdere uitvoeringen. En zelfs als het hetzelfde model is kan het volgens mij nog voorkomen dat in het ene exemplaar een ips scherm zit en het andere een tn scherm. Met de N750 was dat ook het geval. |:(

[...]

Ja het MM artikelnummer kwam ook overeen.

[ Voor 42% gewijzigd door Cobb op 28-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:41:
[...]

Wat vind jij van het scherm?

[...]

Ja het MM artikelnummer kwam ook overeen.
Ik vind het een heel mooi scherm persoonlijk, weet niet wat voor een scherm het is, maar het ziet heel netjes uit. Ik vind het scherm niet lelijk of slecht. Het enige probleem dat ik heb, is dat bepaalde dingen niet zo netjes uitzien. Ik ben hartstikke nieuw met windows 8/10, en als ik bijvoorbeeld een programma opstart. Dit keer was het de Word clone van ASUS en daarbinnen zagen de teksten heel lelijk uit. Bv bestand opslaan dat soort randtekst was mega lelijk... En totaal niet scherp. Maar ik ben nu word aan het installeren en dan laat ik meer weten.

Die is zo klaar als het goed is. Maar goed voor mij is deze laptop iets voor als ik beneden zit mijn desktop staat boven. En om mee naar school te nemen, dus het is niet bepaald dat ik echt films wil kijken etc. Daarvoor is de dekstop met twee schermen. Maar ik vind het zelf best een mooi scherm. Nu is mijn dekstop scherm een BENQ GL2450H.
wappiewappie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:40:
[...]

Er zit bij het klepje geen stickertje, wel de rand van een stikker die je in het midden ziet <-- maar dat is een of andere windows stikker. Overigens wel lullig dat mijn exemplaar de sticker met de specs, totaal verkeerd heeft staan. Scheef erop geplakt.

[ Voor 31% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 28-11-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711846

Dag mannen,

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe laptop nu mijn oude het bijna begeeft (Samsung R610 uit 2009). Hij heeft het lang volgehouden, maar is nu toch echt aan vervanging toe. Ik heb een budget van €400,- tot €700,-

Ik had de aanbieding van incognito22 ook gezien bij Mediamarkt, zo ben ik hier beland. Is dit de beste aanbieding of zijn er nog meer mooie aanbiedingen?
Er zijn ook laptops bij campusshop en Paradigit in de BlackFriday aanbieding, zoals:

http://www.campusshop.nl/...e-c55d-c-16f/details.aspx
http://www.campusshop.nl/...ntial-g50-80/details.aspx
http://www.mediamarkt.nl/...55la-dm2095t-1414636.html
http://www.paradigit.nl/c...lap/32_black/default.aspx

Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, want ik heb er maar heel weinig verstand van. De aanbiedingen lopen allen sowieso t/m morgen, en bij Paradigit volgens mij zelfs t/m maandag.

Ook zou ik graag willen weten of 256 SSD niet heel erg weinig is qua opslagcapaciteit. Is dit eenvoudig en goedkoop om uit te breiden (met meer SSD of met HDD)?
En is 4GB werkgeheugen niet erg weinig tegenwoordig? kan dit makkelijk/goedkoop worden uitgebreid?

Mijn zusje heeft pas deze laptop aangeschaft:
http://www.paradigit.nl/a...01h/80036776/details.aspx
Is dit iets? Hoe staat deze tot bovenstaande aanbiedingen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en hoor het heel graag, Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 711846 op 28-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Swagger, je kunt beter een topic openen in het koopadvies forum. Ik zou mij niet laten verleiden tot een snelle aankoop door de blackfriday sale als je niet precies weet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, bedankt voor je reactie. Dit mag ik gewoon doen in het Laptop aankoopadvies forum?

Ik zoek een redelijke laptop voor eenvoudige school en werk werkzaamheden, voornamelijk voor Word en Browsen en af en toe een filmpje kijken. Ik laat me niet per se lijden door Black Friday, maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:58:
Swagger, je kunt beter een topic openen in het koopadvies forum. Ik zou mij niet laten verleiden tot een snelle aankoop door de blackfriday sale als je niet precies weet wat je zoekt.
Maar heb je misschien een advies voor mijn verhaal :P? Dat zou me erg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Edit heb hem in je topic gezet mijn reactie.

[ Voor 105% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 28-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Asus is echt verschrikkelijk met al die verschillende type nummers. Asus was altijd echt een goed a-merk maar ik krijg echt sterk de indruk dat ze express zoveel verschillende types op de markt gooien zodat niet meer goed is na te gaan wat je nu precies koopt. Ik vind de budget (als je 600 tot 700 euro budget kunt noemen) modellen,die ik vandaag ook gezien heb er niet stevig uit zien en aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Cobb schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:26:
Asus is echt verschrikkelijk met al die verschillende type nummers. Asus was altijd echt een goed a-merk maar ik krijg echt sterk de indruk dat ze express zoveel verschillende types op de markt gooien zodat niet meer goed is na te gaan wat je nu precies koopt. Ik vind de budget (als je 600 tot 700 euro budget kunt noemen) modellen,die ik vandaag ook gezien heb er niet stevig uit zien en aanvoelen.
Ben het hier wel mee eens, ze maken van alles wat... En dan is het verschil soms nihil een harde schijf of ram etc... En ze doen het er gewoon om, om laptops anders te maken maar nooit een perfecte, er is altijd één imperfectie. Of zoiets ze maken nooit gewoon de juiste prima laptop, nee er komt altijd wel wat te kort. Gooien ze een SSD erin flikkeren ze de ram on board in plaats van apart etc. Je word er ziek van maja, wat wil je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica