Toon posts:

Game pc kopen op marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de laatste nieuwe games probleemloos spelen, denk aan Fallout4 GTA, Fifa enz...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 600€

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik sta open voor alle merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een pc die mij de komende jaren verder helpt, en niet dat ik volgend jaar een nieuwe moet kopen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?Ik verwacht eerlijk advies over een game pc die ik op internet heb zien staan, aangezien ik zelf niet voldoende kennis heb om hierover te oordelen, deze pc staat op marktplaats en trekt mijn aandacht

http://www.marktplaats.nl...ail&utm_campaign=ASQ_MAIL

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00
Als je het mij vraagt is deze pc aardig prijzig. Ik heb onlangs voor een maat een vergelijkbare pc voor 700euro in elkaar gezet met nieuwe onderdelen. Daar zat een i5 4570 (10% sneller), R380 (15% sneller), 8gb, 550w voeding en een 120gb ssd in.

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11 20:42
Voor 400-450 euro zou dit een prima pc zijn alleen de gpu is denk ik wel aan vervanging toe.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou liever een nieuwe pc in elkaar zetten met een nieuwe generatie i5/i7 processor. Dan maar een mindere videokaart maar dan kan je altijd weer upgraden naar een snellere op een later moment. De rest is niet zo spannend maar uit ervaring is het verschil tussen de I5 en de I7 soms een kwart tot de helft meer framerates. Dus als een oudere videokaart een lage framerate met een I5 scoort dan haalt een I7 vaak een stuk meer en dan kan je toch verder met de oude videokaart.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:26
Dus als een oudere videokaart een lage framerate met een I5 scoort dan haalt een I7 vaak een stuk meer en dan kan je toch verder met de oude videokaart.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Nu heb ik er niet zo veel verstand van, maar een enkele game uitgezonderd dacht ik dat de i5 juist sneller was omdat de i7 niet optimaal benut wordt door de meeste games.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
itsalex schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:35:
Ik zou liever een nieuwe pc in elkaar zetten met een nieuwe generatie i5/i7 processor. Dan maar een mindere videokaart maar dan kan je altijd weer upgraden naar een snellere op een later moment. De rest is niet zo spannend maar uit ervaring is het verschil tussen de I5 en de I7 soms een kwart tot de helft meer framerates. Dus als een oudere videokaart een lage framerate met een I5 scoort dan haalt een I7 vaak een stuk meer en dan kan je toch verder met de oude videokaart.
Heb je daar ook benchmarks van want dit is in tegenspraak met 99% van de benchmarks die ik ken. Een i7 voegt nauwelijks wat toe aan gaming boven een i5, een paar exentrieke spellen uitgezonderd.

Edit: redhat was me net een paar seconden voor. Een i7 is niet langzamer, maar je betaald ruim 100euro meer voor een te verwaarlozen toename in fps.

[ Voor 8% gewijzigd door Philpend op 15-11-2015 12:41 ]

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00
itsalex schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:35:
Hier ben ik het niet mee eens. Hoewel de processor zeer belangrijk is, moet het vooral "goed genoeg" zijn, ofwel niet de bottleneck op de videokaart zijn. Zoals deze review illustreert is er daadwerkelijk een klein performance verschil tussen i5 en i7, maar is dit vaak nihil. De enige spellen waarbij een i7 veel zal toevoegen zal bij simulatiespellen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is deze pc verkocht,

Ik heb er nog 1 zien staan wat is jullie mening hierover ?
http://www.marktplaats.nl...ail&utm_campaign=BID_MAIL

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Uiterst krachitge CPU, uiterst teleurstellende GPU...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Philpend
De stelling dat je zware games met die videokaart goed kan spelen is zeer onjuist (tenzij je alle setting op low zet en met 30fps genoegen neemt). De stelling dat je er een tweede videokaart bij kan prikken is sowieso onjuist met dit h81 moederbord. Voor 400 euro zou het een leuke basis zijn waar je dan zelf nog een betere videokaart in moet zetten. Volgens mij ontbreekt ook een ssd.

Waarom kijk je op marktplaats en niet op de V&A van tweakers. Als voorbeeld deze van 395 euro:
V&A aangeboden: Paradigit Enforcer i5-4440, 1 TB, 128 GB SSD, 8 GB RAM, NVIDI...
Zet er zelf een betere videokaart in en je hebt een prima systeem voor je 650 euro's of minder.
Nb dit is slechts een voorbeeld, kijk zelf in de V&A

[ Voor 41% gewijzigd door Philpend op 15-11-2015 13:58 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Momenteel zit de PC al aan €425, gezien de vraagprijs zal hij hier niet voor weg gaan. Er van uit gaande dat de PSU ook niet al te geweldig is, zal deze ook vervangen moeten worden, waardoor ik niet denkt dat de PC+PSU+GPU onder de €600 gaat uitkomen...

Snel rekenvoorbeeld:
[list]
• PC: €450
• PSU: €60
• Resterend bedrag voor GPU: €90

Voor €90 vallen er ook niet echt hoogstaande GPU's te halen waarmee je 60fps en ultra kan halen, maar met een 7950 (= AMD R9 280) vallen toch prima prestaties te behalen..... zeker beter dan een GTX650 :P
Klik

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Marktplaats, brrrrrrrrrrrr

Is het niet een idee om een pc samen te stellen uit losse onderdelen, goede kant en klare PC's zijn ook op de Tweakers V&A zeldzaam, vaak met brakke voedingen, of onbekende verkopers.

Op de V&A zie ik:
Meerdere LGA 1155 i5's voor zo'n 100 euro, die dingen zijn niet veel trager dan een moderne i5, minimaal 80 euro minder dan een nieuwe
LGA1155 zijn wat zeldzaam blijkbaar tweedehands, een nieuwe pricewatch: MSI H61M-P31/W8 is dan zo gek nog niet, wel is die wat beperkt, zo heb je maar 4x SATA 300 voor je HDD/SSD, echter, een SSD is ook nog snel zat op SATA-300.
Qua videokaart: De HD7950's zijn een beetje opgedroogt, maar een R9 280x heb je voor 130 euro.
Geheugen: 8GB DDR3 kun je tweedehands al voor twee tientjes hebben.

In principe kun je dat allemaal dus hebben voor zo'n 300 euro,

Van de andere 300 euro zou ik dan voeding, behuizing, een HDD en een SSD scoren. Dat zijn namelijk dingen die tweedehands vaak niet echt interessant zijn: SSD's zijn tweedehands te duur, vaak heb je voor 20% meer een nieuwe, goede voedingen voor een goede prijs zijn zeldzaam, net als kasten + ze zijn een hell om te verzenden. HDD's zijn toch van nature ietwat onbetrouwbaar, en ze laten verzenden is niet altijd even handig. Al kan een tweedehands HDD wel 50%, da's 25 euro, goedkoper zijn dan een nieuwe.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide 100R€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Integra M 550W€ 64,95€ 64,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 246,80

Is dan wat ik nieuw zou kopen.

Samen met dus een leuke i5 + een R9 280-achtig-iets, heb je dan een behoorlijk geweldig systeempje waarmee je prima kan gamen.

People as things, that’s where it starts.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Helemaal eens met hierboven. Ik zou nog wel het voorgestelde mobo vervangen door de ook prima zijnde pricewatch: ASRock H61M-DG3/USB3 omdat die wel een USB 3.0 header heeft voor de USB 3.0 aansluitingen aan de voorkant van de behuizing :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Aan die zat ik ook te twijfelen, maar die heeft weer een erg matige audiochip.

People as things, that’s where it starts.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Ja de audio... Geluid is echter ook weer niet zo slecht dat je naar een blikken sound zit te luisteren tijdens het gamen. Goei koptelefoontje of geluidssetje doet al wonderen. Vind die USB 3.0 header toch altijd wel prettig :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DtenBrink schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:40:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Hoewel de processor zeer belangrijk is, moet het vooral "goed genoeg" zijn, ofwel niet de bottleneck op de videokaart zijn. Zoals deze review illustreert is er daadwerkelijk een klein performance verschil tussen i5 en i7, maar is dit vaak nihil. De enige spellen waarbij een i7 veel zal toevoegen zal bij simulatiespellen zijn.
Ik heb met een klant gehad met dezelfde videokaart en een I7-3xxx ipv de I5-3xxx dat de framerate flink omhoog schoten ofwel ipv met de I7 >30 fps in plaats van <20 fps. Het is toch de rekenkracht en ja het was een simulatiespel. Misschien bij shooters zal het niet zoveel uitmaken maar waar rekenkracht nodig is zoals Flight Simulator daar merk je het echt wel mee.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Philpend
itsalex schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:28:
[...]
zoals Flight Simulator daar merk je het echt wel mee.
Flight simulator is inderdaad een van die exentrieke spellen waar je beter een i7 neemt. Voor de overige 98% van de spellen maakt het geen verschil.
Pagina: 1