Misschien mining pc als het lukt?

Pagina: 1
Acties:

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
hallo medetweakers,

Ik heb hier nog 9 nvidia nvs 290 kaarten en 1 nvidia nvs 295 liggen, misschien is het leuk om hier een beetje mee te minen. Ik heb er totaal geen verstand van maar het lijkt me leuk om een keer te proberen ;) . Op internet las ik dat er geen Sli bridge nodig was (wat de nvs 290/295 ook niet ondersteund) maar dat elke kaart gewoon in solo werkt. Maarja Nunspeet ik niet of dit allemaal wel mogelijk is met deze oude meuk ;). Misschien weten jullie hoe en wat :? .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? proberen te minen ;)

Wat mag het systeem gaan kosten? niet veel, arme scholier aangezien ik de gpu's al heb onder de €100.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model de gpu's en alle benodigde randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? aangezien de andere hardware niet zo belangrijk is dacht ik aan een oude p4 of c2d met een bordje dat aardig wat kaartjes ondersteund.
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? neu
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Tja het is bedoelt voor mijn hobby en om een beetje bekend te worden met minen, het systeem zal waarschijnlijk geen 24/7 gaan draaien
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken? als het nodig is
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons? een beetje hulp, waarschijnlijk kan het helemaal niet en is dit topic nutteloos ;) maarja ik kan het altijd proberen
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zelf dacht ik er aan om een oud p4 systeem te kopen en daar dan een bordje in te zetten die aardig wat nvs 290'tjes ondersteund in te zetten :P

Ik kan zelf niet echt met een lijstje komen omdat ik er geen snars van snap dus ja, bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Tjsa, primaire vraag is: wie betaald je stroomrekening. Minen met dit soort videokaarten kan niet uit. Zonder nuance, zonder "eigenlijk niet", klaar.

Wat voor slot hebben die videokaarten? Ik neem aan PCI-E. Succes een P4 bordje te vinden waar dat in kan. Daarnaast: 32-bit denk ik dat je mee door je adresruimte heen loopt om die videokaarten een 'plekje' te geven. Je zult wat moderner moeten denken...

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Ik zou ook naar een dikke voeding kijken als ik jou was.. :)

• Ugraded
KappaRoss schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:26:
Ik zou ook naar een dikke voeding kijken als ik jou was.. :)
pricewatch: PNY Nvidia Quadro NVS 290 x1 Deze kaart verbruikt toch nie heel veel stroom?

• Ugraded
Umbrah schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:07:
Tjsa, primaire vraag is: wie betaald je stroomrekening. Minen met dit soort videokaarten kan niet uit. Zonder nuance, zonder "eigenlijk niet", klaar.

Wat voor slot hebben die videokaarten? Ik neem aan PCI-E. Succes een P4 bordje te vinden waar dat in kan. Daarnaast: 32-bit denk ik dat je mee door je adresruimte heen loopt om die videokaarten een 'plekje' te geven. Je zult wat moderner moeten denken...
Het is ook niet bedoeld om winst te maken fso maar alleen om een beetje kennis te maken met minen. De kaart heeft een pci-e x16 slot nodig, is dat mogelijk icm een c2d

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-11 09:57
Deze ondersteund er 2: pricewatch: Supermicro C2SBX

Voor de rest zoeken op socket 775 en dan pci slots.

Ik kan er zogauw geen betere vinden als boven genoemde, en dat is puur kijkende naar de eis van PCI 16x en 775 socket. Kwalitief gezien geen flauw benul van het merk/bord.

[ Voor 0% gewijzigd door Gillded op 15-11-2015 11:32 . Reden: Typos ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het maakt voor minen niet veel uit of je nou PCIe x16 of x1 gebruikt.
Als je een bord pakt met zoveel mogelijk PCIe slots, in welke maat dan ook, is dat prima. Ff voorzichtig het achterste schot uit een X1 slot snijden en dan kan je daar gewoon een x16 kaart in prikken.

Data bandbreedte is namelijk niet echt van belang voor mining toepassingen.
Er zijn zelfs USB mining stickies (geweest?) die met tientallen op gigantische USB hubs werden gehangen en van data werden voorzien via 1 USB2.0 poortje.
En hell, een RaspberryPi development bordje is al krachtig genoeg om als USB host te dienen voor de mining software, wat maar even benadrukt hoe weinig CPU je nodig hebt.

Trouwens, nVidia kaarten zijn nou niet echt eerste keus voor mining toepassingen.
Ze presteren daar in best wel ondermaats. Daarom zie je ook zoveel AMD kaarten als ex-mining kaart aangeboden worden.
Ze zijn, ook in AMD variant, niet meer rendabel op performance-per-watt gebied. Je stookt vele malen meer energie weg dan de resulterende cryptovaluta (bitcoins? of welke coin je ook maar doet) oplevert.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 15-11-2015 11:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Die kaarten zijn de low end uit 2007 en 2008 (GeForce 8500/9400 soort of.)

Het enige waar die kaarten ooit goed voor zijn geweest is beeld geven, in 2D. Om even aan te geven, de 290's hebben 16 cudacores, het topmodel toentertijd had er 128. En dat is al 8 jaar geleden.

V&A aangeboden: Asus ENGTX275/HTDI/896MD3

Voor 25 euro heb je één kaart die sneller is dan de 10 die je nu hebt samen.

Dit hele project is echt gewoon energie/geld verbranden.

Waarschijnlijk zijn de bloks die je minet al verlopen voordat je ze af hebt.

• Ugraded
:'( Achja de tijd gaat zo snel, maar het is nog steeds niet bedoeld als 24/7 mining project, maar om een beetje kennis te maken, kan ik niet beter al mijn meuk verkopen en proberen een paar oude (nog beetje redelijke) mining kaartjes te vinden?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zijn geen "beetje redelijke" mining kaarten meer te krijgen. Period.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ugraded schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:42:
[...]

:'( Achja de tijd gaat zo snel, maar het is nog steeds niet bedoeld als 24/7 mining project, maar om een beetje kennis te maken, kan ik niet beter al mijn meuk verkopen en proberen een paar oude (nog beetje redelijke) mining kaartjes te vinden?
Kortgezegd: ja
Verkoop de zooi en koop er een leuke AMD kaart voor terug.
Dan levert het tenminste nog iets op ;) Staat nogsteeds niet in verhouding, maargoed, das wel een leuke kennismaking.
Leukste kaarten zijn de modellen met de meeste streamprocessors tegen een zo laag mogelijk verbruik.
Makkelijkste manier om dat te berekenen is gewoon de specs opzoeken en afzetten tegen de TDP waarde van de GPU. Niet 100% accuraat, maar das wel makkelijk rekenen en geeft een redelijke schatting.
Hoeveelheid RAM op de kaart is niet interessant, kloksnelheid van de GPU wel.

Je kan ook opteren voor een RaspberryPi icm een paar USB hubs (met eigen powersupply!) en van die mining stickjes (die moeten nu wel goedkoop op de kop te tikken zijn op Ebay oid)
Heb je wel wat Linux kennis voor nodig trouwens, maar er zijn vast wel guides te vinden op internet.
Denk dat dat je 'best bet' is als het energietechnisch acceptabel moet zijn.
br00ky schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:43:
Er zijn geen "beetje redelijke" mining kaarten meer te krijgen. Period.
Economisch gezien helemaal correct.
Maar als het gaat om gewoon proberen voor de fun, zijn er nog best kaarten waarbij je dagelijks de teller zal zien oplopen. Heb je in ieder geval nog eer van je werk.

Andere projecten zijn ook leuk om eens naar te kijken.
Je hoeft het niet te doen voor persoonlijk gewin. Ik gooi maar even termen als BOINC, F@H en Distributed.net
Genoeg onderzoeken om aan mee te werken om de mensheid te helpen met het zoeken naar oplossingen voor medische vraagstukken, of om mee te helpen aan het verbeteren van encryptie bijvoobeeld.
Bij dergelijke projecten uiteraard wel even goed kijken welk project ondersteuning bied aan jouw merk videokaart trouwens :) Sommige draaien alleen op nVidia, andere alleen op AMD, sommige op beide en sommige alleen maar op de CPU.

[ Voor 53% gewijzigd door McKaamos op 15-11-2015 12:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
https://en.bitcoin.it/wik...lized_hardware_comparison

Daar staat voor heleboel kaarten wat de snelheid is, wat het verbruik per eenheid is enz.

Een 8400 GS (is ongeveer gelijk aan een nvs 290 doet maximaal 2,3 Mhash/s. Een 7950, die voor zo'n 100 euro te krijgen is, doet er 500.

De gtx 275 in de link die ik noemde doet er blijkbaar 50+ (dus 20 x sneller dan een nvs 290).

• DoubleUx2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 17:22
http://www.coinwarz.com/c...0&er=248.94000000&hc=1000

Vul hier eens de gegevens in om te zien of je winst kan maken. (Kan verklappen dat je verlies gaat draaien tenzij iemand anders de stroom rekening betaald(en die zal niet blij zijn met de extra kosten))
$/kWh is in Nederland ongeveer $0,30

Verhuizen naar bijvoobeeld India waar stroom veel goedkoper is kan altijd maar dat brengt dan andere moeilijkheden met zich mee ;).

Ik heb vorig jaar proberen mee te doen met bitcoin minen, 2x Antminers gekocht maar voordat deze arriveerde was de koers al gekelderd en de moeilijkheidgraad met 20% omhoog gegaan.
Gelijk de boel verkocht aangezien ik dikke verliezen zou draaien.

Uit proberen is leuk maar verwacht niet dat je in Nederland het voor elkaar krijgt nog fatsoenlijk winst te draaien.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 09:21
Te laat om met gpu's bitcoin / litecoins te minen = een feit.
Maar ik maak ontiegelijk veel winst (beetje geluk nodig) door alt coins te minen, coins die alleen werken met gpu's en waar nog geen asic hardware voor beschikbaar is.

Zo heb ik met bytecoin, digibyte en etc veel winst gemaakt zonder asic /scrypt hardware te gebruiken.

Advies:
registreren op www.bitcointalk.org
nieuwe coins volgen, zodra ze online komen direct gaan minen, block rewards zijn hoog.

Nah genoeg mogelijkheden indien je het met je cpu/gpu wilt doen.

Indien je alleen een CPU hebt volg de cryptonight coins, deze zijn het meest rendabel met je CPU en maak je winst op ( mits je een CPU hebt die snel / high end is )

Wat doe je met de zogenaamde alt coins?
Verkopen voor bitcoins op bijv:
hitbtc.com (goed voor de cryptonight / cpu coins)
bittrex.com (goed voor vrijwel alle alt coins)

Genoeg te beleven / minen / testen met alleen gpu's of cpu's :D

Wat ik ten zeerste adviseer om NIET te doen: bitcoin (sha256) of litecoins (scrypt) te minen met je GPU's, dit doordat er speciale hardware voor is die 1. energie zuiniger zijn 2. veel meer snelheid geven voor zeer weinig geld.

Voor GPU:
Zoek naar coins in het algo: x11, x13, x15 oid (is geen speciale hardware equip voor, alleen gpu's)
Zelf zeer veel winst gemaakt met cannabiscoin die gebaseerd is op X11, die kan je alleen minen met je gpu's. Zo zijn er inmiddels meer algo's die puur en alleen voor gpu/cpu gemaakt zijn.
Voor CPU:
cryptonight coins. Kan met CPU maar ook met GPU, echter is het verschil qua snelheid minimaal waardoor GPU niet rendabel is wegens stroomverbruik vs snelheid.

Voorbeeld:
dashcoin = x11 = gpu/cpu only
http://coinmarketcap.com/currencies/dash/
Nummer 5 wereldranglijst qua marktkapitaal.

Uiteraard bestaat dashcoin alweer een tijdje dus de blockrewards zijn een stuk lager = moeilijker te minen.

Het is een beetje een mix van geluk en goed verdiepen zodat je met een coin die aangekondigd is of net online is om daarop in te stappen.
Geluk is nodig = het moet een exchange op gaan zodat je het kan verkopen voor bitcoins, maar ook de waarde, indien niemand er interesses in heeft kom je er niet vanaf.
Zelf met cannabis ongeveer 50 euro aan stroom gekost, ongeveer 1000 euro winst gemaakt, verkocht toen de prijs de lucht in vloog.
Wat een goede maar tevens ook een slechte eigenschap kan zijn:
Geduld hebben, hopen dat de prijs zo hoog wordt dat je rijk wordt. Wat veelal gebeurt zijn de wolf of wallstreet types, deze zorgen dat de prijs hoog wordt, waardoor je denkt: hij gaat nog hoger en hoger. Dit laatste gebeurt veelal niet. De prijs schiet de lucht in en wordt vervolgens massaal gedumpt. Indien jij niet oplet en het niet ook verkoopt wanneer de prijs hoog is, dan kan het zijn dat je met een zak stof blijft zitten.
Geduld kan ook positieve gevolgen hebben, stel de prijs gaat NOG hoger dan heb je nog meer winst.

[ Voor 45% gewijzigd door LopendeVogel op 15-11-2015 12:52 ]

Pagina: 1