Overstap Telfort naar Ziggo: welke Z. modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een Telfort 'Internet Extra' pakket. VDSL over het KPN-netwerk. Voor mijn gevoel is dit minder stabiel dan de kabelinternet die ik vroeger bij Ziggo had. Zo heb ik tegenwoordig problemen met gamen via Steam (timeouts). In de netwerkfaq van Steam wordt KPN expliciet genoemd: Dutch Telecom (Steam traffic blocked). Dus ik vermoed dat KPN bepaalde poorten gesloten houdt.
Daarnaast gebruikt het gezin steeds meer internet dus ik vrees dat mijn 50mbps verbinding ook niet meer voldoende is.
En laat ik niet beginnen over de Arc. Experiabox 8.

Anyway, denken jullie dat het de overstap naar Ziggo waard is? Zo ja, welke Ziggo-modem zouden jullie mij dan aanraden? Want ik gok dat er beste crappy modems tussen zitten. Een eigen modem is op dit moment geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:48
Bij welke games op steam heb jij last van "gevoelsmatig lag"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ziggo levert toch meestal zelf modemrouters van Ubee? Die zijn sowieso ruk qua wifi. Je kunt er zelf een router achter hangen van een paar tientjes en vervolgens de Ubee in bridge mode laten zetten naar jouw eigen router, dan werkt de verbinding vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
plizz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:38:
Bij welke games op steam heb jij last van "gevoelsmatig lag"?
Waar lees je dat ik last heb van gevoelsmatige lag? Ping is gewoon in orde. Maar ik heb tijdens CS:GO competities op officiële Steam servers soms last van daadwerkelijke timeouts met disconnects als gevolg.

Dat de verbinding voor mijn gevoel instabiel is komt vooral omdat op verschillende apparaten bufferen/streamen van media soms hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zijn zat mensen die nergens last van hebben. Qua 'blokkeren' valt het ook allemaal wel mee, waarschijnlijk wordt bedoeld dat upnp standaard uit staat om dat het op zich ook een security issue is.

De stabiliteit tussen Ziggo en KPN is niet echt verschillend, bij Ziggo heb je soms dat DNS faalt, dat heb je al sinds het van Essent was en @Home als naam had.

VDSL is verder meer dan snel genoeg voor gaming, ook qua latency is er weinig verschil met ziggo.
Als je last hebt van je netwerk of internetverbinding tijdens het samen is dat meestal door een probleem binnen je netwerk en niet echt door je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
CptChaos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:43:
Ziggo levert toch meestal zelf modemrouters van Ubee? Die zijn sowieso ruk qua wifi. Je kunt er zelf een router achter hangen van een paar tientjes en vervolgens de Ubee in bridge mode laten zetten naar jouw eigen router, dan werkt de verbinding vele malen beter.
Ik kees dat het vooral Ubee en Cisco modems zijn inderdaad. Ubee ken ik niet, maar Cisco's zijn toch zo slecht nog niet?

Ik heb voor de bovenverdieping al een aparte router die ik als WiFi-AP gebruik, en alle desktops zijn gewoon bekabeld via netwerkswitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik zou niet weten waarom KPN/Telfort Steam Traffic geblokkeerd heeft. Bij mij werkt het geweldig.

De V8 is inderdaad ruk, maar de Ubee's bij Ziggo zijn dat ook.
Je kan de V8 'gemakkelijk' Bridgen waardoor je je eigen router kan gebruiken.

Dat die 50Mbit niet voldoende is, is 50 je maximale DSL snelheid? Telfort levert namelijk Abonnementen tot 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
johnkeates schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:12:
Er zijn zat mensen die nergens last van hebben. Qua 'blokkeren' valt het ook allemaal wel mee, waarschijnlijk wordt bedoeld dat upnp standaard uit staat om dat het op zich ook een security issue is.

De stabiliteit tussen Ziggo en KPN is niet echt verschillend, bij Ziggo heb je soms dat DNS faalt, dat heb je al sinds het van Essent was en @Home als naam had.

VDSL is verder meer dan snel genoeg voor gaming, ook qua latency is er weinig verschil met ziggo.
Als je last hebt van je netwerk of internetverbinding tijdens het samen is dat meestal door een probleem binnen je netwerk en niet echt door je provider.
Ik geloof best dat er zat mensen zijn die er geen probleem hebben hoor.. maar kennelijk vond Steam het toch nodig om in de netwerk faq te vermelden.
Known Issues with Internet Service Providers (ISPs)

There are several ISPs which block ports required for the proper operation of Steam and Steam games:
012.net (Steam traffic blocked)
Bluewin (Firewall blocks Steam from provider side - must be disabled through provider's service portal)
Dutch Telecom (Steam traffic blocked)
ISPFree (Steam traffic blocked)
Micronet Broadband (Steam traffic blocked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
RobinF schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:17:
Ik zou niet weten waarom KPN/Telfort Steam Traffic geblokkeerd heeft. Bij mij werkt het geweldig.

De V8 is inderdaad ruk, maar de Ubee's bij Ziggo zijn dat ook.
Je kan de V8 'gemakkelijk' Bridgen waardoor je je eigen router kan gebruiken.

Dat die 50Mbit niet voldoende is, is 50 je maximale DSL snelheid? Telfort levert namelijk Abonnementen tot 80.
Toen ik de Internet Extra abonnement begin dit jaar afsloot was dat tot 50 mbps. Ze hebben het onlangs tot 80 mbps gemaakt. Maar om daar van te profiteren moet ik een jaarcontract aangaan.

In de praktijk haal ik rond de 45-47 mbps wat best netjes in de buurt van de 50 komt. (Ik sluit trouwens niet uit dat gamen terwijl het gezin aan het HD-streamen is misschien de timout problemen veroorzaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
En je PC is wel bedraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die Experiaboxen zijn ruk, maar ze hebben wel een leuke feature. Je krijgt namelijk een /30 subnet. Het enige vrije IP adres kun je dan gebruiken voor een eigen router, die je aan de LAN zijde aansluit. Je eigen router heeft dan een publiek IP adres. Je moet alleen wel in je eigen router het publieke IP adres handmatig invoeren.

Let erop dat je bij Ziggo alleen een vast IP adres krijgt bij het MKB pakket (/29) of het particuliere pakket (in bridge). In het ZZP pakket kun je geen eigen router aansluiten!

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TTMJ! schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:14:
[...]

Ik kees dat het vooral Ubee en Cisco modems zijn inderdaad. Ubee ken ik niet, maar Cisco's zijn toch zo slecht nog niet?

Ik heb voor de bovenverdieping al een aparte router die ik als WiFi-AP gebruik, en alle desktops zijn gewoon bekabeld via netwerkswitches.
Ik heb geen ervaring met Ziggo/Cisco, wel met Ziggo/Ubee. De Ubee is geen leuke router. Geen idee of je bij Ziggo mag kiezen tussen Cisco of Ubee. Zou dan eerder het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De enige routers van Ziggo die echt goed waren, waren de routers zonder NAT die maar 1 ethernet poort hadden. Dat was al sinds @Home zo; de Motorola SurfBoard modems bijv.

De ExperiaBox V8 is toevallig de enige courante ExperiaBox die bridging officieel ondersteunt, zowel via PPPoE pass, als via externe subnet intern gebruiken.

Dat Steam 'iets' over dutch telecom zegt, betekent op zich vrij weinig. KPN doet niet aan 'blokkeren' aan de buitenkant, als ze dat deden hadden ze binnen de kortste keren een rechtszaak om hun nek hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door johnkeates op 14-11-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
CptChaos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:53 Geen idee of je bij Ziggo mag kiezen tussen Cisco of Ubee.
Daar heb je zelf geen keuze in. Overigens levert Ziggo sinds enige tijd ook Technicolor modems, deze werkt bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 10:48
Je kan ook kijken of je een andere modem/router kan kopen. Dan kan je gewoon knallen en heb je gewoon een stabiele verbinding.
Ik zit zelf bij KPN met een V10 en dat ding is bijna perfect. Echt bijna nooit storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Quas schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:27:
Je kan ook kijken of je een andere modem/router kan kopen. Dan kan je gewoon knallen en heb je gewoon een stabiele verbinding.
Ik zit zelf bij KPN met een V10 en dat ding is bijna perfect. Echt bijna nooit storing.
Mja op dit moment lijkt het aan het KPN-netwerk zelf te liggen als ik Steam Support mag geloven. Het timout-probleem doet zich alleen voor bij Steam's servers. Als ik via CEVO oid speel heb ik nooit last van timeouts.

[ Voor 12% gewijzigd door TTMJ! op 14-11-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24
Waarom niet een ander modem proberen? Een Fritz!box 7360 bijv.? 4-5 tientjes op Marktplaats.
De ervaring daarmee zijn volgens mij erg goed in Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20. Stuk stabieler dan zo'n EB V8 gok ik.

Ik ga juist van Ziggo > Telfort, maar dat is meer vanwege de prijs (vind Ziggo te duur worden), stabiliteit is prima. Heb wel het Ubee modem gelijk in bridge laten zetten en eigen router erachter. Een modem van Ziggo is namelijk ook maar een brak ding is mijn ervaring :+

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2015 22:10 ]

Pagina: 1