Snappy home / office pc'tje

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk prive gebruikt worden, maar zal af en toe bijspringen voor zakelijk gebruik.
Voornaamste taken (die relevant zijn voor enig advies);
Grotere datasheets (excel) >40MB
Photoshop / lightroom (vriendin fotografeerd hobby-matig met een DSLR
Ben een sporadisch nostalgisch gamer (age of empires 3 en wellicht binnenkort de nieuwe UT)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Had zelf een bedrag van 600 euro in gedachten. Hiervoor zou ik graag ook een toetsenbord / muis bij halen. Gebruik momenteel een set voor 2 systemen en ben het gewissel met de usb-ontvanger zat.
Reden dat ik deze niet heb meegenomen in de lijst is omdat toetsenbord + muis in mijn ogen te persoonlijk zijn voor advies. Ik reken hier in mijn achterhoofd +/- 50 euro voor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Blijf hetzelfde scherm gebruiken Dell UH2515

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zal mijn lijst hieronder alvast toelichten;
mobo - een van de goedkoopste met hdmi / displayport. Stel er verder eigenlijk weinig eisen aan.
voeding - meeste taken zijn CPU intensief, het kleine beetje gamen hoop ik op de igpu te kunnen, dus vandaar laag wattage
cpu - wilde eerst voor de 6400 gaan maar 6500 past binnen budget dus waarom niet?!
geheugen - goedkoopste wat er te krijgen is
ssd - heb een hekel aan schijfopruiming. foto's van vriendin staan op externe opslag
kast - klein en stil, bijkomend pluspunt is ingebouwde cardreader

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voornaamste werk is CPU intensief, vandaar keuze voor intel. Dat AMD krachtigere Igpu's heeft neem ik voor lief.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb het "zware" gamen achter mij gelaten. Wil gewoon een lekker klein snappy systeempje.

Ga je overklokken?
Nope, want dan had ik wel een K-processor + ander mobo gekozen ;)

Wat verwacht je van ons?
Snuffel dagelijks op het forum en houd de ontwikkelingen redelijk bij. Verwacht dus al best een bang-for-buckje in elkaar te hebben gezet. Second opinion is altijd meer dan welkom. Daarnaast leuk om te sparren om wellicht nog meer bfb te krijgen c.q. een systeem dat net wat beter bij mijn wensen/gebruik past.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,95€ 209,95
1Asus B150M-C€ 69,70€ 69,70
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 44,95€ 44,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Crucial BX200 480GB€ 134,95€ 134,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,45

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Switchie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:19:
mobo - een van de goedkoopste met hdmi / displayport. Stel er verder eigenlijk weinig eisen aan.
voeding - meeste taken zijn CPU intensief, het kleine beetje gamen hoop ik op de igpu te kunnen, dus vandaar laag wattage
cpu - wilde eerst voor de 6400 gaan maar 6500 past binnen budget dus waarom niet?!
geheugen - goedkoopste wat er te krijgen is
ssd - heb een hekel aan schijfopruiming. foto's van vriendin staan op externe opslag
kast - klein en stil, bijkomend pluspunt is ingebouwde cardreader
Met de Gigabyte GA-H110M-S2H ben je dan nog goedkoper uit, het heeft alleen geen DisplayPort (vergelijk)
Omdat die meestal in de videokaarten wel zitten.
De Core i5-6400 is wel goed, maar als de 6500 binnen budget past waarom niet :P
Wat betreft het gamen zou het geen verschil uit moeten maken, in beide zit de Intel HD Graphics 530
Processor: i5-6400 vs 6500

Ik zou wel een wat minder budget SSD nemen, de BX100 of 850 EVO.
reviews: Crucial BX200-ssd: nieuwe inzet op de budgetmarkt

Optioneel kan je dan een 1TB harde schijf nemen naast een goede 250GB ssd, ipv een budget 500GB ssd

Dat je op de IGP soms wilt gamen is geen probleem, maar het is eigenlijk wel doodzonde van die Core i5.

Dan kan je beter een voeding met meer vermogen nemen als je in de toekomst er toch een videokaart in wilt zetten, of toch maar een Skylake Core i3 nemen, die hebben ook allemaal HD Graphics 530.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,80€ 59,80
1Crucial CT2K4G4DFS8213 -- 8GB DDR4-2133€ 44,95€ 44,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,33€ 80,33
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
Importeer productenTotaal€ 487,99

Ik spreek mezelf overal wel een beetje tegen lijkt het 8)7

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:34
Een 850 Evo is net zo'n budget ssd als de BX200. Beide hebben tlc geheugen.
Een BX100 lijkt mij dan logischer.

Dat een Core i5 doodzonde valt denk ik wel mee. De cpu mag hard genoeg aan de bak met Lightroom. gamen is voor zover ik begrijp toch bijzaak.

En Displayport heeft hij wel nodig. via de hdmi aansluiting kun je een U2515H niet op z'n max. resolutie laten werken.