Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk prive gebruikt worden, maar zal af en toe bijspringen voor zakelijk gebruik.
Voornaamste taken (die relevant zijn voor enig advies);
Grotere datasheets (excel) >40MB
Photoshop / lightroom (vriendin fotografeerd hobby-matig met een DSLR
Ben een sporadisch nostalgisch gamer (age of empires 3 en wellicht binnenkort de nieuwe UT)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Had zelf een bedrag van 600 euro in gedachten. Hiervoor zou ik graag ook een toetsenbord / muis bij halen. Gebruik momenteel een set voor 2 systemen en ben het gewissel met de usb-ontvanger zat.
Reden dat ik deze niet heb meegenomen in de lijst is omdat toetsenbord + muis in mijn ogen te persoonlijk zijn voor advies. Ik reken hier in mijn achterhoofd +/- 50 euro voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Blijf hetzelfde scherm gebruiken Dell UH2515
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zal mijn lijst hieronder alvast toelichten;
mobo - een van de goedkoopste met hdmi / displayport. Stel er verder eigenlijk weinig eisen aan.
voeding - meeste taken zijn CPU intensief, het kleine beetje gamen hoop ik op de igpu te kunnen, dus vandaar laag wattage
cpu - wilde eerst voor de 6400 gaan maar 6500 past binnen budget dus waarom niet?!
geheugen - goedkoopste wat er te krijgen is
ssd - heb een hekel aan schijfopruiming. foto's van vriendin staan op externe opslag
kast - klein en stil, bijkomend pluspunt is ingebouwde cardreader
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voornaamste werk is CPU intensief, vandaar keuze voor intel. Dat AMD krachtigere Igpu's heeft neem ik voor lief.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb het "zware" gamen achter mij gelaten. Wil gewoon een lekker klein snappy systeempje.
Ga je overklokken?
Nope, want dan had ik wel een K-processor + ander mobo gekozen
Wat verwacht je van ons?
Snuffel dagelijks op het forum en houd de ontwikkelingen redelijk bij. Verwacht dus al best een bang-for-buckje in elkaar te hebben gezet. Second opinion is altijd meer dan welkom. Daarnaast leuk om te sparren om wellicht nog meer bfb te krijgen c.q. een systeem dat net wat beter bij mijn wensen/gebruik past.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk prive gebruikt worden, maar zal af en toe bijspringen voor zakelijk gebruik.
Voornaamste taken (die relevant zijn voor enig advies);
Grotere datasheets (excel) >40MB
Photoshop / lightroom (vriendin fotografeerd hobby-matig met een DSLR
Ben een sporadisch nostalgisch gamer (age of empires 3 en wellicht binnenkort de nieuwe UT)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Had zelf een bedrag van 600 euro in gedachten. Hiervoor zou ik graag ook een toetsenbord / muis bij halen. Gebruik momenteel een set voor 2 systemen en ben het gewissel met de usb-ontvanger zat.
Reden dat ik deze niet heb meegenomen in de lijst is omdat toetsenbord + muis in mijn ogen te persoonlijk zijn voor advies. Ik reken hier in mijn achterhoofd +/- 50 euro voor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Blijf hetzelfde scherm gebruiken Dell UH2515
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zal mijn lijst hieronder alvast toelichten;
mobo - een van de goedkoopste met hdmi / displayport. Stel er verder eigenlijk weinig eisen aan.
voeding - meeste taken zijn CPU intensief, het kleine beetje gamen hoop ik op de igpu te kunnen, dus vandaar laag wattage
cpu - wilde eerst voor de 6400 gaan maar 6500 past binnen budget dus waarom niet?!
geheugen - goedkoopste wat er te krijgen is
ssd - heb een hekel aan schijfopruiming. foto's van vriendin staan op externe opslag
kast - klein en stil, bijkomend pluspunt is ingebouwde cardreader
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voornaamste werk is CPU intensief, vandaar keuze voor intel. Dat AMD krachtigere Igpu's heeft neem ik voor lief.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb het "zware" gamen achter mij gelaten. Wil gewoon een lekker klein snappy systeempje.
Ga je overklokken?
Nope, want dan had ik wel een K-processor + ander mobo gekozen
Wat verwacht je van ons?
Snuffel dagelijks op het forum en houd de ontwikkelingen redelijk bij. Verwacht dus al best een bang-for-buckje in elkaar te hebben gezet. Second opinion is altijd meer dan welkom. Daarnaast leuk om te sparren om wellicht nog meer bfb te krijgen c.q. een systeem dat net wat beter bij mijn wensen/gebruik past.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,95 | € 209,95 |
| 1 | Asus B150M-C | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial BX200 480GB | € 134,95 | € 134,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 551,45 | |
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren