• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Vandaag tijdens het Glow festival in Eindhoven is de spiegel van mijn oude Canon 5D los gekomen. Nou lees ik hier dat dit een bekend probleem was en in 2009 gratis gefixt werd door Canon. Zou dat nog steeds gelden, of is het beter zelf die spiegel terug te lijmen aangezien de camera al zo oud is?

Als je dit dan leest lijkt het alsof ik net buiten de boot val, na 30 sept 2015 neemt Canon geen 5Ds meer in reparatie. Zou dat betekenen dat ook andere reparaties niet meer gedaan kunnen worden? Toch m aar sparen voor een 6D dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo'n anderhalf jaar (misschien wel 2,5 jaar) geleden is die van mij ook losgekomen. Werd door DSP en TechRepair gratis gerepareerd. Zou me niets verbazen als ze die reparatie nog steeds uitvoeren. Kan je zelf even navragen bij DSP (telefonisch goed bereikbaar).

Laatst heb ik mijn 5Dc in moeten sturen voor reparatie (sluiter en sensor vervangen), de sluiter vervangen kon nog wel maar reservesensoren hadden ze niet meer op voorraad. Mijn camera was dus total loss, daarom maar voor een 6D gegaan als vervanger :) Verwacht dus niet dat elke reparatie nog uitgevoerd kan worden.

In dit geval zou ik gewoon even bellen, je camera opsturen indien mogelijk (immers toch gratis) en ondertussen sparen voor een 6D. Wereld van verschil!

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 12-11-2015 22:55 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl