Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Metadata gedownloade media

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Beste forumleden,

Sinds kort gebruik ik Plex op Windows om zo media te streamen via Chromecast 2.
Echter bij het toevoegen van nieuwe media in de bibliotheekmap van Plex haalt deze automatisch ergens een 'poster' vandaan. Dit betreft (denk ik) een lokaal plaatje.

Het desbetreffende plaatje wordt bij elk nieuw toegevoegd item automatisch toegevoegd en is compleet niet relevant.

Hoe zorg ik ervoor dat plex wel automatisch zoekt naar 'posters', maar niet dit lokale plaatje pakt?

Wanneer iemand een idee heeft hoor ik het graag.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Om wat voor bestanden gaat het? Film? Muziek? Series?
Afhankelijk van het soort library en de ingestelde agents wordt een passende afbeelding opgehaald op het net. En daarbij wordt (ook) naar de metadata gekeken. Hoe meer daar aan relevante info in staat, hoe kleiner de kans op fouten.
Let op: de gratis variant zal muziekinformatie ophalen bij Last.fm... en als meerdere artiesten een identieke naam hebben loop je tegen de beperkingen van Last.fm aan...

Enne... kijk ook eens hier: [Ervaringen] Plex - Deel 3

[ Voor 8% gewijzigd door Jester-NL op 12-11-2015 20:34 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Pellicaantje
Het plaatje is van een mp3'tje die ik van youtube geript heb. De bestanden betreffen MKV bestanden van series en films. De gegevens die het programma ophaalt kloppen, alleen de 'poster' niet.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Staat er wel metadata in de bestanden? En is deze correct?
Staan het MP3-tje en de series misschine in dezelfde doelmap?

Ik heb Plex met een Plexpass. Series en films gaan eigenlijk altijd wel goed. Soms, als een titel vaker is uitgegeven, en het juiste jaartal staat niet opgenomen in folderbenamingen danwel metadata, krijg ik wel eens een foute poster te zien. Niet onoverkomelijk, en snel te repareren.
Maar goed, mijn collectie is redelijk intensief getagd, geschoont en opnieuw (vanaf de grond) hertagt en (her)ingedeeld

[edit] Enne fwiw... ik zou nooit vertrouwen op metadata vam shizzle die je van youtube ript ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jester-NL op 15-11-2015 19:14 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Pellicaantje
Het mp3'tje stond in de zelfde map (downloads onder w10). Inmiddels is deze mp3 al lang en breed verwijderd van mijn computer.
De overige gegevens worden wél goed overgenomen, daarom vroeg ik mij af hoe het kan dat dit plaatje bij alle media wordt overgenomen. Terwijl de overige metadata juist wordt overgenomen/geladen.

Ik rip eigenlijk nooit van YouTube, echter dit nummer was nergens anders te krijgen :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

TheVMaster

Moderator WOS
Dit lijkt mij een 'Plex dingetje'. Voor de rest riekt dit ook wel een beetje naar rippen/downloaden van zaken, iets wat niet legaal is. Voor Plex zaken verwijs ik je naar het Plex topic : [Ervaringen] Plex - Deel 3
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.