Asus reparatietermijn | Wat is redelijk

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Ik heb eind december 2014 een nieuwe Asus notebook gekocht.

1 Oktober (10 maanden oud) heb ik deze opgestuurd naar het reparatiecentrum, het ding starte niet meer op. Eergisteren (10 November), heb ik deze terug ontvangen. Dat is 1.5 maand.
Nu zit de touchpad scheef in de laptop, en kan ik hem dus nog een keer terug sturen.

Ik denk dat het voor de hand ligt dat ik hier 'zwaar teleurgesteld' over ben, en van mij mogen ze dat ding houden. Ik heb van mijn werkgever een oud laptopje geleend ( met AMD cpu met volgens benchmarks de performance van een P4 ), maar kan dus gewoon straks 2 maanden geen gebruik maken van de laptop. Als ik mijn geld terug krijg koop ik wel een laptop van een ander merk.

Consuwijzer zegt dat een reparatietermijn 'redelijk' moet zijn, en dat ik daarna de 'verkoper' een redelijke termijn moet geven voordat ik mijn geld terug kan vragen.
https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-is

Nu is de verkoper Mycom, en had ik rond het versturen van de laptop weinig vertrouwen in deze keten ( nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard ).

Iemand ervaring met geld terug bij onredelijke reparatietermijnen of liefst een gefundeerde mening over wat 'redelijk' is als garantietermijn?

De reden van de lange reparatie is overigens naar mijn mening incompetentie bij het reparatiecentrum. Zoals gezegd startte hij dus niet meer op. Eerst een nieuwe HDD besteld (wachten) en geplaatst, hielp niet. Daarna nieuwe WIFI besteld(wachten) en vervangen. Daarna een nieuw toetsenbord geplaatst. Daarna een nieuw moederbord besteld(wachten) en vervangen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:06
Mijn Asus ultrabook heb ik gecrediteerd gekregen bij de Mediamarkt omdat hij niet binnen 21 dagen gerepareerd was, dat was de standaard termijn welke ze daar hanteerden

Heb je de laptop bij de winkel ingeleverd voor garantie of direct bij Asus geclaimed?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou je het redelijk vinden om het ding 10 maanden gebruikt te hebben, en dan je aankoopbedrag retour te krijgen omdat iemand in een reparatiecentrum een fuckup heeft gemaakt? Ze kunnen dat ding onmogelijk meer als nieuw verkopen, en jij hebt wel bijna een jaar van een apparaat gebruik kunnen maken. De huidige economische waarde is dan ook flink verminderd, dus als je al een vergoeding zou willen hebben, dan is dat zeker niet de nieuwwaarde.

Andere mogelijke oplossing zodat je je laptop niet kwijt bent: Als je dat ding toch gewoon even open schroeft en je touchpad recht zet, heb je toch ook een prima werkende laptop?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nooberke schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:02:
Mijn Asus ultrabook heb ik gecrediteerd gekregen bij de Mediamarkt omdat hij niet binnen 21 dagen gerepareerd was, dat was de standaard termijn welke ze daar hanteerden

Heb je de laptop bij de winkel ingeleverd voor garantie of direct bij Asus geclaimed?
Er staat in de OP, MyCOM is failliet, dus rechtstreeks bij Asus.
Kurkentrekker schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:47:
Zou je het redelijk vinden om het ding 10 maanden gebruikt te hebben, en dan je aankoopbedrag retour te krijgen omdat iemand in een reparatiecentrum een fuckup heeft gemaakt? Ze kunnen dat ding onmogelijk meer als nieuw verkopen, en jij hebt wel bijna een jaar van een apparaat gebruik kunnen maken. De huidige economische waarde is dan ook flink verminderd, dus als je al een vergoeding zou willen hebben, dan is dat zeker niet de nieuwwaarde.

Andere mogelijke oplossing zodat je je laptop niet kwijt bent: Als je dat ding toch gewoon even open schroeft en je touchpad recht zet, heb je toch ook een prima werkende laptop?
Ik zou het nieuwste type willen ja. Jij niet?

De f*ck-up:
Je brengt je PC ter reparatie naar de winkel waar je hem hebt gekocht, die stuurt hem door naar het reparatiecentrum, hij komt met een ander euvel terug. Waar ga jij dan contact mee opnemen? De winkel toch?! Je hebt tenslotte geen invloed op wie door de winkel ingeschakeld wordt om te repareren.

De vergoeding:
Stel de rep. termijn is te lang (denk het nog niet, maar stel...), dan wordt TS min of meer gedwongen om weer geld uit te geven omdat reparatie niet mogelijk is? Zo werkt het niet. Het is geen verzekeringswerk. Dus moet er iets komen (vergelijkbare laptop, of genoeg om een vergelijkbare weer te kopen, of het aankoopbedrag). Aangezien Asus zelf laptops maakt, zal het ongetwijfeld prima mogelijk zijn om een vergelijkbare, nieuwe, te leveren. Dus als het allemaal echt niet meer lukt, zal het dat worden.

Zelf repareren:
Dit zou ik niet doen omdat dan waarschijnlijk de resterende 14 maanden garantie gewoon komt te vervallen.

Alstu, mijn 2 cents :)
thegve schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:26:
Consuwijzer zegt dat een reparatietermijn 'redelijk' moet zijn, en dat ik daarna de 'verkoper' een redelijke termijn moet geven voordat ik mijn geld terug kan vragen.
Het duurt wel lang en al het trial & error vervangwerk geeft weinig vertrouwen!

Floppus heeft daar verstand van en post zo nu en dan wel eens wat...

Kijk hier eens:
Reparatie SmartTV duurt wel heel erg lang...

En dit is interessant leesvoer:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Succes!

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 12-11-2015 21:44 ]

Te koop....

• thegve
Zou je het redelijk vinden om het ding 10 maanden gebruikt te hebben, en dan je aankoopbedrag retour te krijgen omdat iemand in een reparatiecentrum een fuckup heeft gemaakt?
Ik zat een beetje te twijfelen over wat ik wel en niet direct in de OP zou zetten, omdat een 'emotionele' rant niet per se productief is, hoewel ik uiteraard wel zwaar pissed off ben, maar hierbij alsnog mijn mailwisseling met Asus, waarbij ik ze *kuch* de kans geef een wat competenter persoon hier op te zetten.
Ik:
Op 3 oktober heb ik mijn notebook ter reparatie aan DHL meegegeven. Inmiddels is
het 5 november en nog altijd is deze niet gerepareerd.
Ik heb regelmatig de status telefonisch in de gaten gehouden, en inmiddels is
vervangen (steeds per keer en ieder onderdeel los besteld):
- De harde schijf
- Het harde schijf board
- Wifi kaart
- Toetsenbord
En ondertussen is het moederbord in bestelling.
De klacht is dat het systeem niet opstart. Het is daarom onzinnig en ondeskundig
om wifi of toetsenbord te vervangen, en het is triviaal om in het reparatiecentrum een
andere schijf te proberen, hetzij als 'test onderdeel', hetzij uit een andere
reparatielaptop.
Ik ben nu de dupe hiervan omdat ik onnodig lang op mijn reparatie aan het wachten
ben. Tijdens het eerste telefoontje met de servicedesk had ik al aangegeven dat
mijn eigen inschatting de sata-controller op het moederbord is.
Ik zou graag zien dat een meer deskundige/ervaren medewerker naar mijn systeem
kijkt, en compensatie in bijvoorbeeld de vorm van een upgrade vind ik ook op zijn
plaats.
Reactie:
Uit de monteursmemo zie ik dat het toestel allereerst op uw probleem omschrijving correct is geconstatteerd en is uw melding dat dit is uitgetest met een SSD is hiervoor ook meegenomen.
Hieri hebben ze stappen ondernomen om dit te herstellen maar zijn erna helaas andere problemen geconstatteerd.

Er leken diverse problemen geconstatteerd te zijn waaronder inderdaad problemen met het toetsenbord maar ook de touchpad.
Deze onderdelen zijn niet vervangen maar hiervoor is dus het moederbord vervangen.
Mijn reactie hierop:
*De reparatie was in eerste instantie ook afgerond op de
probleemomschrijving van u en bleek er een probleem te zijn met de harde
schijf.*
Zonder harde schijf start het systeem niet op. Mijn klacht was dat het
systeem niet opstartte, dus de diagnose was verkeerd en de reparatie was
niet afgerond. Daarnaast vraag ik mij dan af wat er dan de eerste keer is
vervangen, als dit volgens u de harde schijf niet is geweest, volgens mij
wel namelijk.

*Wel is het zo dat de richtlijn ( 7 tot 10 werkdagen) op voorbehoud word
meegegeven mits de onderdelen die vervangen moeten worden op voorraad zijn
of niet.*

Ik zou er begrip voor hebben dat een reparatie lang duurt als dit echt
nodig is. In dit geval was dit gewoon echt niet nodig. Een harde schijf is
gewoon een standaard onderdeel, een wifi kaartje iets minder, maar is
gewoon mini pci. Ik mag verwachten dat er op een reparatiecentrum enkele
spares aanwezig zijn om te kunnen testen of het inderdaad de harde schijf
is, zonder dat er direct een nieuwe besteld hoeft te worden. 2.5" sata
disks worden al 10 jaar in alle gangbare laptops gebruikt ondertussen, kan
mij niet voorstellen dat er niet een paar liggen.
Als dan bevestigd is dat het systeem normaal start als er een test
onderdeel gebruikt is, kan er een nieuwe besteld worden in zekerheid dat
hiermee het probleem word opgelost.

*Ik begrijp dat er enigzins boosheid ontstaat omdat u het toestel langdurig
kwijt bent maar het zou ook erg vervelend zijn geweest dat wij enkel een
toestle op uw klacht hadden terug gestuurd en u vervolgens weer problemen
had ondervonden.*

Bent u van mening dat het 'logisch' is dat een Wifi-kaart, een harde
schijf, een harde schijf board, een toetsenbord, EN een moederbord in 1
keer defect zijn? Of zou er dan toch misschien een verkeerde diagnose
gesteld zijn?
Daarnaast heb ik telefonisch ook nog gehoord dat het toetsenbord vervangen
is, die lees ik nog niet terug in uw mail.
- Geen reactie -

Ik heb deze mail naar een klachtenadres gestuurd. Kennelijk is hun klachtenafdeling van mening dat dit een perfecte service is. Dit is dus niet zomaar '10 maanden kunnen gebruiken', ik heb ze gewoon de gelegenheid gegeven om dit alsnog netjes op te lossen, maar dit weigeren ze gewoon door het probleem te ontkennen.
De f*ck-up:
Je brengt je PC ter reparatie naar de winkel waar je hem hebt gekocht,
Hier zit mijn 'zwakte' qua recht op dit moment. Omdat MyCom op het punt van versturen op het punt stond failliet te gaan heb ik het niet aangedurft daar mijn laptop nog naartoe te brengen. Daarnaast moet ik bekennen dat ik er al wel was geweest, maar zij sowieso 50 euro 'diagnosekosten' in rekening wilden brengen, wat ik ook onredelijk vind voor een laptop van 10 maanden oud. Beide redenen gecombineerd was voor mij reden om rechtstreeks met Asus contact op te nemen.

De kern van mijn mening is dat ik mag verwachten dat een laptop binnen een redelijke termijn word gerepareerd. Ik denk dat voornamelijk het trial and error gehalte van hun oplossingen zorgen voor onnodig lange reparatietijden, wat mij nog eens extra frustreert.
Naar mijn mening is een 'redelijke' diagnose tijd minder dan 5 werkdagen. Dan lijk het mij redelijk dat eventuele onderdelen 3/4 dagen mogen kosten. Zou de totale doorlooptijd in de buurt van de 2 weken moeten liggen.
Was ik nog niet erg boos geworden als het 3 weken was geworden, maar dit is te gortig.

In ieder geval bedankt voor jullie mening. Even nadenken wat ik het handigst kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jezelf ook wel redelijk onredelijk bent hierin en ook vooral in je communicatie naar hun. Direct eisen stellen hoe jij wilt dat zij het oplossen. Feitelijk heb je garantie bij de verkoper die is failliet dus je mag blij zijn dat asus hem nog in behandeling neemt. En met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
In de basis had je natuurlijk naar de verkoper moeten gaan, hoewel ik in dit geval wel kan begrijpen dat je dat in dit geval niet gedaan hebt bij een dreigend faillissement. Aan fabrieksgarantie mogen echter wel andere voorwaarden hangen dan de zaken die consuwijzer aanhaalt, daar dat de wettelijke verplichtingen zijn, en fabrieksgarantie is geen wettelijke verplichting in Nederland. Ik durf dan ook niet met zekerheid te stellen dat de zaken als een "redelijke termijn voor reparatie" en een "redelijke termijn voordat je op ontbinding over kan gaan" hier ook van toepassing zijn, daar kan een jurist mogelijk een antwoord op geven.

Wel vind ik dat je nogal hoog van de toren aan het blazen bent in je communicatie, direct beginnen over upgrades en ervaren medewerkers terwijl je voor zover ik kan zien geen idee hebt wie de reparatie daadwerkelijk gedaan heeft. Het is extreem lullig dat je een probleem hebt, maar een maand is imho nu weer ook geen onoverkomelijke reparatie termijn, zeker niet als onderdelen niet op voorraad zijn. Dit kan gewoon voorkomen en testen met apparatuur die niet gecertificeerd is voor jouw apparaat gaan ze daar ook zeker niet doen, ze zullen dus altijd wachten op onderdelen die gegarandeerd compatible zijn met het apparaat.

Waar je juridisch recht op hebt durf ik zo niet te zeggen daar dit een niet standaard situatie is met een failliete verkoper en ik ken bijv de garantie voorwaarden van Asus niet uit mijn hoofd. Maar ik zou wel in de toekomst de communicatie wat zakelijker en minder hoog van de toren blazen, dat levert vaak meer op dan een pakket aan "eisen" op tafel te leggen en commentaar te leveren op de medewerkers. Dat kan je beter bewaren voor een later stadium wanneer duidelijk is dat je er op normale wijze niet meer uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelende combinatie van factoren; het recht op ontbinden of reparatie binnen een bepaalde termijn heb je niet richting de fabrikant via dwingend recht. Daar heb je de overeenkomst immers niet mee gesloten. En in dit geval bestaat de rechtspersoon waarmee je de overeenkomst had niet meer.

MyCom is eerst failliet gegaan. Daarna overgenomen. De naam blijft hetzelfde, wat het super onduidelijk maakt voor mensen die ooit wat gekocht hebben, omdat het feitelijk ineens een ander bedrijf is die niets met jou te maken hebben.
MyCom heeft ook aangegeven niet zomaar alle garantie over te nemen. Ontbinden gaan ze zeer zeker niet voor je regelen.

Meestal willen dergelijke doorstarts wel uit oogpunt van goodwill voor het merk / reclame iets doen, zoals de laptop opsturen naar de fabrikant. Een beetje de standaard garantieprocessen. Soms tegen een kleine vergoeding.

Je beste kans is wellicht proberen in direct contact te komen met Asus (social media?) en de situatie netjes uiteen te zetten. Wellicht dat ze op basis van de hernieuwde reparatie iets voor je kunnen betekenen om de zaak sneller opgelost te krijgen. Hoewel dat uiteraard geen garantie is.
De kern is dat je eigenlijk nergens meer rechten hebt anders dan wat de fabrikant als standaard service adverteert direct richting eindgebruikers. Die positie betekent een bescheiden houding en beleefdheid.

Een andere optie is kijken of de touchpad misschien geen defect heeft, maar alleen wat scheef zit. Voor de meeste laptops zijn filmpjes te vinden over openmaken, en onderdelen als een touchpad zijn meestal aardig bereikbaar.
Misschien is het zo op te lossen.

Is er wel een defect, dan is Asus misschien te overtuigen met verhaal en fotos om een losse touchpad op te sturen. Doe je het alsnog zelf, win win voor iedereen.

Garantie vervalt niet tenzij onkundigheid aangetoond kan worden. En sowieso: hoe veel garantie heb je werkelijk nog te verliezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
thegve schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:33:
[...]
maar hierbij alsnog mijn mailwisseling met Asus,
[...]

Omdat MyCom op het punt van versturen op het punt stond failliet te gaan heb ik het niet aangedurft daar mijn laptop nog naartoe te brengen.
[...]
De kern van mijn mening is dat ik mag verwachten dat een laptop binnen een redelijke termijn word gerepareerd.
[...]
Ik denk dat voornamelijk het trial and error gehalte van hun oplossingen zorgen voor onnodig lange reparatietijden, wat mij nog eens extra frustreert.
Naar mijn mening is een 'redelijke' diagnose tijd minder dan 5 werkdagen. Dan lijk het mij redelijk dat eventuele onderdelen 3/4 dagen mogen kosten. Zou de totale doorlooptijd in de buurt van de 2 weken moeten liggen.
Was ik nog niet erg boos geworden als het 3 weken was geworden, maar dit is te gortig.

In ieder geval bedankt voor jullie mening. Even nadenken wat ik het handigst kan doen.
Begrijp ik het nou goed dat je vindt dat Asus jouw overeenkomst met Mycom moet ontbinden en dat zij het geld dat je Mycom betaald hebt moeten terug betalen? Ik dacht dat ik al flink wat bizars gezien had op dit forum...
De kern van mijn mening is dat ik mag verwachten dat een laptop binnen een redelijke termijn word gerepareerd. Ik denk dat voornamelijk het trial and error gehalte van hun oplossingen zorgen voor onnodig lange reparatietijden, wat mij nog eens extra frustreert.
En dit heb je aan Asus dan wel Mycom voorgelegd? Zo nee: als nog doen. Zo ja: als ze hier niet in mee gaan zit er maar een ding op: naar de rechter stappen en daar je gelijk halen. Ik hoop dat je de voortgang van de zaak hier blijft posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
@tinzarian
Je hebt het verkeerd begrepen dat ik dat van Asus eis. Zie ook mijn eerder opmerkingen over 'mijn zwakke punt'. Ik was dus in eerste instantie naar MyCom teruggegaan met mijn laptop, zij begonnen onredelijke eisen te stellen in de vorm van 'diagnosekosten' van 50 euro, en daarnaast waren ze dus druk bezig met failliet gaan.
Om die reden dus direct naar de fabrikant, maar helaas stelt de wet aan hun nauwelijks eisen. Iets dat ik erg bizar vind overigens. Je bent in Europa kennelijk vrij om wat voor meuk dan ook op de markt te flikkeren, als je maar een verkoper zo gek vind het te verkopen. Die is dan verantwoordelijk hiervoor.. Maar goed, dat is de wet.

In mijn mail kun je lezen dat ik het aan Asus heb voorgelegd dat ik hun reparatietijd onredelijk vind, hier word echt ontkennend op gereageerd door Asus.
Met MyCom heb ik geen contact meer gehad, en daar zou ik dus helemaal opnieuw 'het traject' inmoeten, uiteindelijk komt hij dan alsnog in hetzelfde reparatiecentrum, en heb ik dan alleen MyCom om tegen aan te kunnen schoppen, wat me waarschijnlijk ook niet veel verder zal helpen.

Inmiddels is de laptop weer teruggezonden naar Asus overigens. Opvallend detail is dat ze intussen wel van koeriersdienst zijn gewisseld, nu TNT in plaats van DHL.

Waar ik nog aan zit te denken is even graven in de telefoonnummers die ik van hun kan vinden. Ik hoopte door een klacht te sturen dat deze zou worden opgepakt door iemand met een beetje verstand en authoriteit. Afgaande op de hoge hoeveelheid spel- en grammaticafouten per zin, en daarnaast de overduidelijke inhoudelijke onzin, is ook dit door een student/scholier oid behandeld.

Ik wacht maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
thegve schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:20:
Je bent in Europa kennelijk vrij om wat voor meuk dan ook op de markt te flikkeren, als je maar een verkoper zo gek vind het te verkopen. Die is dan verantwoordelijk hiervoor.
Dat is niet waar. De verkoper heeft regresrecht op de fabrikant en kan de schade dus op zijn beurt weer op de fabrikant verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
Dank je wel, weer wat geleerd.
Meer info hierover gevonden:
http://blog.iusmentis.com...onsumentenrecht-gastpost/

Over mijn toon van mijn communicatie, die vind ik niet echt overdreven. Ik heb diverse malen contact gehad over de reparaties, op een rustige en geduldige manier, uiteindelijk heb ik een klacht gestuurd die ik hierboven heb gepost, en hierbij was mijn geduld een beetje op.
De upgrade was wellicht wat 'hoog van de toren', maar vragen om een andere medewerker is naar mijn mening niet onredelijk. Ik probeer wel wat te bereiken, een te lief bericht haalt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
albino71 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:02:
Zelf repareren:
Dit zou ik niet doen omdat dan waarschijnlijk de resterende 14 maanden garantie gewoon komt te vervallen.
Dit is in veel gevallen niet waar.

Zolang je je volledig aan de service manual houdt dan vervalt je garantie niet. Al breekt je moederbord doormidden, zolang je de stappen van je service manual hebt gehouden en kunt aantonen dat je er niet van af bent geweken, heb je gewoon nog steeds garantie. Je kunt het aantonen door bijvoorbeeld te filmen hoe je je laptop repareert, dan is achteraf aan te tonen dat je je aan de service manual hebt gehouden.

Een tip voor Asus gebruikers: Stuur de laptop altijd op zonder SSD. Verwijder die vantevoren. Dat versnelt het reparatieproces naar minder dan een week.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 14-11-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Trommelrem schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:11:
[...]

Dit is in veel gevallen niet waar.

Zolang je je volledig aan de service manual houdt dan vervalt je garantie niet. Al breekt je moederbord doormidden, zolang je de stappen van je service manual hebt gehouden en kunt aantonen dat je er niet van af bent geweken, heb je gewoon nog steeds garantie. Je kunt het aantonen door bijvoorbeeld te filmen hoe je je laptop repareert, dan is achteraf aan te tonen dat je je aan de service manual hebt gehouden.

Een tip voor Asus gebruikers: Stuur de laptop altijd op zonder SSD. Verwijder die vantevoren. Dat versnelt het reparatieproces naar minder dan een week.
Kijk, dat wist ik niet.

Toch is zo'n reparatiehandleiding niet altijd beschikbaar en lijkt het me voor de gemiddelde gebruiker lastig om een laptop helemaal los te halen. Om het over specifiek gereedschap maar niet te hebben.

Kun je toelichten waarom een SSD verwijderen zo'n invloed heeft op de reparatietijd?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
albino71 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:32:
Kijk, dat wist ik niet.

Toch is zo'n reparatiehandleiding niet altijd beschikbaar en lijkt het me voor de gemiddelde gebruiker lastig om een laptop helemaal los te halen. Om het over specifiek gereedschap maar niet te hebben.
Bellen en dan sturen ze hem toe. Voor sommige fabrikanten staan ze gewoon online, zoals bij Dell vaak het geval is.
Kun je toelichten waarom een SSD verwijderen zo'n invloed heeft op de reparatietijd?
Dan gaat een reparatie niet langs de afdeling herinstallatie. Scheelt veel tijd. Blijkbaar hebben ze het daar vaak erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegve schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:59:
Dank je wel, weer wat geleerd.
Meer info hierover gevonden:
http://blog.iusmentis.com...onsumentenrecht-gastpost/

Over mijn toon van mijn communicatie, die vind ik niet echt overdreven. Ik heb diverse malen contact gehad over de reparaties, op een rustige en geduldige manier, uiteindelijk heb ik een klacht gestuurd die ik hierboven heb gepost, en hierbij was mijn geduld een beetje op.
De upgrade was wellicht wat 'hoog van de toren', maar vragen om een andere medewerker is naar mijn mening niet onredelijk. Ik probeer wel wat te bereiken, een te lief bericht haalt ook niets uit.
Ik denk dat je nog steeds je rechtspositie overschat, en heb het idee uit andere delen van je reacties dat je mijn post niet echt goed hebt doorgelezen. Of je hebt een ander beeld van hoe je een partij handig benadert waar je iets van gedaan wil hebben terwijl je eigenlijk aan die partij geen eisen kan stellen met het wetboek in de hand.

Met je redelijke termijn kan je nergens meer terecht; je consumentenrecht bestaat niet meer omdat de rechtspersoon waarmee je de verbintenis aanging niet meer bestaat. Het teruggaan naar MyCom is daarmee niet alleen op zijn best een 'restart' - ze hoeven je zaak niet eens aan te nemen.

Ik hoop voor je dat de reparatie nu vlot verloopt en dat het daarmee klaar is. Maar hou het voor de volgende keer in gedachte: als je niet 100% zeker bent van je rechtspositie dan kan de frontale aanval alleen maar schade doen omdat je niets hebt om het af te dwingen.
Pagina: 1