Reparatie SmartTV duurt wel heel erg lang...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
3 Weken voor begin van mijn zomervakantie ging opeens mijn SmartTV stuk. Paniek in huis vanwege het gemis, etc etc etc. Vond het erg jammer dat een TV van zo'n normaal degelijk merk zo vlug stukgaat, maar goed. Tv naar de reparatie gebracht, het zou max 5weken duren. Na 5 weken gebeld, Hij was niet eens in het systeem te vinden. De 6e week konden ze hem vinden, het zou nog zo'n 1,5 week gaan duren. 2 Weken later: "Ja meneer, hij is deze week aan de beurt." Afgelopen week weer gebeld, hij is onderweg naar de store waar ik hem kan afhalen. Hij moet daar uiterlijk volgende zondag arriveren.

Ik ben nu dus in totaal 9,5 ipv 5 weken mijn TV kwijt geweest en voor 4,5 week aan het lijntje gehouden.
Kan ik op de een of andere manier klacht indienen of een vergoeding vragen? Of op de andere manier duidelijk maken dat dit echt niet de bedoeling is?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij er nu echt bijna is, is er niet bijster veel wat je kan eisen zonder het allemaal heel moeilijk te maken. Wel zou ik zeker duidelijk maken aan de winkel dat dit niet kan, en ze verzuimd hebben hun plichten na te komen. Je zou eventueel erop kunnen aandringen dat ze op papier zetten dat je garantie verlengd wordt met de tijd dat je het toestel buiten jouw schuld hebt moeten missen. In principe is dat geen raar verzoek, waarbij weigering door de winkel al wel een heel erg duidelijke indicatie genoemd mag worden dat ze compleet lak hebben aan de klant.

Het wetboek is er aardig duidelijk over: "binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast". Bezien een deurwaarder hedentendage niet eens de laatste TV in beslag mag nemen, kan een TV beschouwd worden als iets wat dicht tegen een eerste levensbehoefte aanzit. Overlast is dan al gauw van toepassing.
http://www.geldenrecht.nl...laat-tv-en-koelkast-staan

Precieze termijnen noemt de wet niet, maar voor een dergelijke reparatie zou ik zeggen dat als er geen tijdelijk leenmodel wordt gegeven, het met twee weken ten hoogste geregeld moet zijn. Als er wel een leenmodel is, wat redelijk aansluit op wat je had, dan is het probleem al een stuk minder.

Spreek eventueel af wat de procedure is als er weer problemen voordoen. Met name ten aanzien van een leenmodel of reparatieduur en wat er gebeurt als de afgesproken duur overschreden wordt. Het is makkelijker afspraken vooraf te maken dan wanneer je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
@Floppus:
Ik ben het met je eens, echter denk ik dat je geen rechter tegen zult komen die een termijn van 2 weken zal nemen. Opeens is een TV dan een luxe product en trekken wij als consument aan het kortste eind.

Ik verwacht dat (mocht het ooit ergens zo ver komen) er al snel een termijn van 2 maanden zal worden aangenomen als "redelijke termijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken mag kort lijken voor een reparatie, en dat is waarschijnlijk gewenning die mensen hebben aan het verhaal dat het opgestuurd moet worden naar de fabrikant en de winkelier verder ook niets kan doen. Dat verhaal gaat echter niet zomaar op - en ik ben er redelijk zeker van dat een rechter 2 maanden niet redelijk zou vinden, met name als de overlast niet wordt beperkt.

Als er een leentoestel komt, dan is 2 maanden waarschijnlijk wél weer redelijk.

Dat een winkelier kosten moet maken, tsja... Hij behoort vooraf op de hoogte te zijn van zijn rechten, plichten en risico's. Dat over tijd dat beeld van wat normaal is enigszins is verschoven, wil niet zeggen dat dat juist is, of dat de wet met die intentie is neergezet.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
Over welk merk hebben we het hier en heb je de garantie via de winkel geregeld of via de fabriekant, en een laatste iets wat van belang is, wat is het formaat van de TV. Ik heb namelijk goede ervaringen met TV Garantie.

Bij Sharp werd het toestel opgehaald aan huis en kreeg ik een vervangtoestel (wel kleiner, 40inch ipv 60inch, maar verwacht ook geen 60inch vervang toestel) en werd het toestel 2 weken later terug gebracht. Ok ze weigereden het wel te repareren omdat DSE niet onder hun garantie bleek te vallen, dat was dus een minder goed aspect (einde van Sharp voor mij), maar de procedure was goed.

Samsung heb ik ook ervaring mee, ze nemen gewoon de nieuwe onderdelen (of nieuwe TV) mee naar je huis en vervangen hem ter plaatse. Bij mij werd zo alles behalve het plastic frame en de voet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
@tomofp: het merk zou niet uit mogen maken. TS heeft een overeenkomst met de winkel.
Pagina: 1