Beste allemaal
Ik heb sinds enige tijd geleden besloten om mijn stereoinstallatie die ik op de pc heb aangesloten te vervangen door een degelijke audio monitorset. Nu heb ik hier verschillende vragen over.
Met vriendelijke groet
Dietaahhhpro
Ik heb sinds enige tijd geleden besloten om mijn stereoinstallatie die ik op de pc heb aangesloten te vervangen door een degelijke audio monitorset. Nu heb ik hier verschillende vragen over.
- Allereerst wil ik mijn huidige audio-opstelling verkopen. Ik heb hier een panasonic SC-AK250 stereoinstallatie staan. Het bevat een speakerset met 5 cd-ingangen, een casetterecorder (old school), ... Volledige specs staan hier (p19): https://www.gebruikershan...08715.html?page=0020#af20
Deze installatie is ondertussen 9 jaar oud, maar haast niet gebruikt. Het totaalgebruik ligt in die 9 jaar samen niet boven de 50 uren. Ik heb de speakers toen vooral gekocht o.w.v. esthetische redenen en niet zozeer o.w.v. de prestatie. De stereo-miniketen heeft me in totaal toen 180 euro gekost. Kan iemand mij zeggen hoeveel deze installatie vandaag nog waard zou zijn? Er is geen enkel teken van gebruik te bekennen, buiten een handvol kleine krassen op de plastic zwarte cover van de versterker, waar je al met je neus tegen moet zitten om ze te zien. Na de speakers wat afgestoft te hebben zien ze er nog gloednieuw uit. Een goede prijsindicatie zou me erg vooruit helpen. Ik dacht zelf iets van 100 euro ervoor te kunnen vragen, of is dit te positief gezien? Indien ik foto's moet uploaden om een duidelijke indicatie te geven, doe ik dit graag! - Dan mijn speakersset die ik op het oog heb. Het betreft een audioengine A5+ monitorsetje, waar ik zeer goede verhalen over heb gehoord. Ik vermoed dat het geluidsverschil een grote verbetering zal geven tov de stereo die ik heb. Ik heb daar enkel nog een vraagje over; Moet ik een dac aansluiten om dit setje op de pc werkende te krijgen? Mijn moederbord is een Gigabyte H97-D3H waar er dus geen optische audio-ingang of coax ingang aanwezig is. Hoe zou ik de speakers dan het beste kunnen aansluiten? Is het mogelijk deze speakers via de usb-powercable aan te sluiten?
- Als laatste vraag wou ik weten of een dac aansluiten een echte meerwaarde biedt aan de stereoset. Ik had iets als de fiio D3 (D03K) in gedachten. Iemand bekend met deze combinatie of die andere tips/aanbevelingen kan geven? Alvast bedankt voor de moeite! Op vlak van audio heb ik me al aardig ingelezen, maar zelf heb ik nog maar weinig ervaring met dure audioapparatuur
Met vriendelijke groet
Dietaahhhpro