Ik heb alles geprobeerd wat ik met mijn kennis kon verzinnen, hopelijk zit hier een mede Tweaker met meer kennis of gewoon een heel goed idee.
Situatie:
-Mijn pc heeft sinds ik hem ongeveer 3 maanden geleden heb gekocht gewoon altijd gewerkt op mijn netwerk.
- Al mijn andere apparaten werken wel op op mijn netwerk, zowel bedraad als draadloos. (IPhone, Playstation 4, Google Chromecast 2, Marantz Reciever, Synology nas).
- Ik heb internet van Ziggo, hun modem in Bridge mode staan en een Netgear Router die mijn netwerk verkeer regelt.
- Sinds zaterdag gaf mijn pc (Windows 10 Pro) in het netwerkcentrum de melding bij mijn bedrade verbinding: Onbekend netwerk (ook was deze ineens openbaar).
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Windows probleem oplossing gedraaid: Foutmelding: Ethernet heeft geen geldige IP configuratie.
- Lan verbinding (in Windows) uitgezet en weer aangezet, geen effect.
- IP config / release & renew, geen effect.
- Router uitgezet en weer aangezet, geen effect.
- Alle andere apparaten gechecked, die deden het dus gewoon.
- PC op een andere poort van de router aangesloten, geen effect.
- Netwerkkabels gewisseld tussen de pc en andere apparaten, geen effect.
- Router teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen effect.
- PC, verbinden met een vast ip adres, default gateway & DNS ook hier kon ik geen verbinding mee maken.
- Lan Software van het moederbord verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (via DVD) geen effect.
- Wifi drivers van het moederbord geïnstalleerd (had ik nog nooit eerder gebruikt), die vindt wel mijn draadloos netwerk, maar als ik er verbinding mee wil maken krijg ik de foutmelding: Kan geen verbinding met dit netwerk maken.
- Windows 10 Pro opnieuw geïnstalleerd (schone installatie), geen effect.
- Windows 7 Home Premium erop gezet (ook schone installatie), ook geen effect.
Ik weet het echt niet meer, ik zou blij zijn als er iemand of natuurlijk meerdere mensen met me mee zouden willen denken! Alvast bedankt!
Situatie:
-Mijn pc heeft sinds ik hem ongeveer 3 maanden geleden heb gekocht gewoon altijd gewerkt op mijn netwerk.
- Al mijn andere apparaten werken wel op op mijn netwerk, zowel bedraad als draadloos. (IPhone, Playstation 4, Google Chromecast 2, Marantz Reciever, Synology nas).
- Ik heb internet van Ziggo, hun modem in Bridge mode staan en een Netgear Router die mijn netwerk verkeer regelt.
- Sinds zaterdag gaf mijn pc (Windows 10 Pro) in het netwerkcentrum de melding bij mijn bedrade verbinding: Onbekend netwerk (ook was deze ineens openbaar).
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Windows probleem oplossing gedraaid: Foutmelding: Ethernet heeft geen geldige IP configuratie.
- Lan verbinding (in Windows) uitgezet en weer aangezet, geen effect.
- IP config / release & renew, geen effect.
- Router uitgezet en weer aangezet, geen effect.
- Alle andere apparaten gechecked, die deden het dus gewoon.
- PC op een andere poort van de router aangesloten, geen effect.
- Netwerkkabels gewisseld tussen de pc en andere apparaten, geen effect.
- Router teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen effect.
- PC, verbinden met een vast ip adres, default gateway & DNS ook hier kon ik geen verbinding mee maken.
- Lan Software van het moederbord verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (via DVD) geen effect.
- Wifi drivers van het moederbord geïnstalleerd (had ik nog nooit eerder gebruikt), die vindt wel mijn draadloos netwerk, maar als ik er verbinding mee wil maken krijg ik de foutmelding: Kan geen verbinding met dit netwerk maken.
- Windows 10 Pro opnieuw geïnstalleerd (schone installatie), geen effect.
- Windows 7 Home Premium erop gezet (ook schone installatie), ook geen effect.
Ik weet het echt niet meer, ik zou blij zijn als er iemand of natuurlijk meerdere mensen met me mee zouden willen denken! Alvast bedankt!
PSN: Aramius1810