Naast mijn 4k(LG) tv komt een bureau te staan waarop ik graag een game desktop wil plaatsen. Ik gebruik een 24" monitor om standaard zaken als browsing te doen, mijn tv dient om vanuit de zetel te gamen met een xbox controller of dergelijke. Ik verkies 60fps op zeer hoge settings op 1080p omdat ik denk dat 4k met dezelfde stats moeilijk zal zijn?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, Films kijken, emulators op runnen om old school games te spelen via de tv, af en toe wat photoshop,...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zie de range graag tussen €800 en €1000. in geval van €800 verwacht ik dat dat de prijs zal zijn zonder verzendkosten en dergelijke, bij de €1000 heb ik dit het liefst inbegrepen. (België)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in principe een mid case, maar een nieuwe mag wel. Scherm, toetsenbord, muis en toestanden heb ik zelf, ik heb enkel de desktop zelf nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou willen dat er toch rekening mee gehouden wordt dat ik hem over een paar jaar makkelijk kan upgraden zonder in 1 keer het moederbord, cpu en grafische kaart te moeten vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als processor heb ik liefst een intel, over de grafische kaart ben ik vrij zeker: GTX970 (tenzij dit mij wordt afgeraden.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel elektriciteit slikken
Graag had ik zeker een ssd om windows op te draaien en eventuele veel gespeelde games. Een HDD heb ik nog wel liggen, maar ééntje van 7200rpm is ook wel welkom aangezien deze niet zo duur zijn volgens mij?
Ga je overklokken?
Neen, zie me maar als een matige pc kenner, ik vind mijn weg meestal wel (desnoods via google), maar aan overklokking en dergelijke heb ik nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een krachtige Game pc die in de toekomst ook makkelijk uitbreid/upgrade-baar is.
Bedankt voor jullie hulp!
Edit: Aangezien ik een eigen poging was vergeten:
problemen/vragen met deze build:
Nogmaals dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, Films kijken, emulators op runnen om old school games te spelen via de tv, af en toe wat photoshop,...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zie de range graag tussen €800 en €1000. in geval van €800 verwacht ik dat dat de prijs zal zijn zonder verzendkosten en dergelijke, bij de €1000 heb ik dit het liefst inbegrepen. (België)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in principe een mid case, maar een nieuwe mag wel. Scherm, toetsenbord, muis en toestanden heb ik zelf, ik heb enkel de desktop zelf nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou willen dat er toch rekening mee gehouden wordt dat ik hem over een paar jaar makkelijk kan upgraden zonder in 1 keer het moederbord, cpu en grafische kaart te moeten vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als processor heb ik liefst een intel, over de grafische kaart ben ik vrij zeker: GTX970 (tenzij dit mij wordt afgeraden.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel elektriciteit slikken
Ga je overklokken?
Neen, zie me maar als een matige pc kenner, ik vind mijn weg meestal wel (desnoods via google), maar aan overklokking en dergelijke heb ik nog nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een krachtige Game pc die in de toekomst ook makkelijk uitbreid/upgrade-baar is.
Bedankt voor jullie hulp!
Edit: Aangezien ik een eigen poging was vergeten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,- | € 362,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 69,80 | € 69,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Corsair CS550M | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Adata Premier Pro SP900 128GB | € 52,50 | € 52,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,80 | |
problemen/vragen met deze build:
- Lukt ultra res op 1080p aan 60fps met deze build?
- Is de voeding voldoende?
- Nu heb ik vrij weinig harde schijf ruimte, maar ik heb een hdd. toch is misschien een hdd van 7200rpm een goed idee?
- 8GB ram genoeg? ik ken ook niets van de merken, wat blijft het langste goed, of moet ik naar ddr4 gaan?
- Is de 4GB grafisch geheugen voldoende? ik nam aan dat de 970 zeker goed was voor de fps te halen op hoge quality??
- Ik ken niets van moederborden, was een gokje
Nogmaals dank!
[ Voor 44% gewijzigd door Axel Lambregts op 10-11-2015 10:39 . Reden: Eigen build was niet aanwezig ]