internet valt weg na update windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08-2022
hallo allemaal,
nou kom ik hier met een vrij amateuristisch lijkende vraag, maar heb toch echt de hulp van een gevorderde expert nodig zo te merken, want kpn weet het niet, lenovo weet het niet (op website van lenovo fora gaat het hier wel over maar hun oplossingen werken niet voor mij) en blijkbaar weet microsoft het zelf ook allemaal niet meer. hun troubleshoot programmatje wat je speciaal voor dit kan downloaden van hun site helpt ook niet. (als je zoekt op google over internet valt weg windows 10 kom je het vanzelf tegen)
het schijnt dat meerdere mensen van verschillende providers en met verschillende systemen dit probleem ook hebben na update windows 10, ik heb hier en daar ook oplossingen gezien maar die hebben bij mij tot nu toe nog niet geholpen of ik heb er misschien een over het hoofd gezien...
ik ben ten einde raad, m'n zwager zit ook in de pc wereld hij zei me om maar een topic op tweakers te starten hierover omdat het volgens hem vanalles kan zijn.
voor zover ik zelf al onderzoek heb gedaan ligt het in ieder geval ergens aan de netwerkinstellingen.
ik ben al bezig met pc's sinds ik 8 jaar oud was heb verstand van hardware maar wat minder van programmeren etc dus zoals de titel al aangeeft, hiervoor had ik windows 8.1 en alles werkte perfect, systeem is een lenovo thinkstation s20, had er eerst een wifi kaart inzitten maar toen het internet begon weg te vallen heb ik die er als eerste maar eens uit gehaald en het via de kabel aangesloten, dat bleek even te werken tot er na een kwartier weer hetzelfde probleem kwam.
aan mijn router thuis van kpn ligt het niet want op mijn mobiel en wii heb ik wel gewoon wifi ontvangst, het is echt de pc met windows 10 die het internet verliest en vervolgens zegt dat hij de xperiabox niet kan vinden.
het gekke is dat als ik mijn mobieltje aansluit via usb als tethering dan heeft mijn pc wel verbinding.
ik heb al die dingen geprobeerd in de cmd zoals in het andere topic waar ik twintig keer in gereageerd heb (Internet valt weg in Windows 10), heb ook de oude drivers van windows 7 van de website van lenovo (zoals daar word aangeraden met dit probleem) erop gezet, maar nogsteeds heb ik hetzelfde probleem.

het lijkt eigenlijk wel of ik er expres wordt afgegooid, ff pc opnieuw opstarten helpt ook voor een aantal minuten is er dan weer verbinding om vervolgens weer hetzelfde mee te maken.
alleen het vervelende van deze windows 10 is dat het afsluiten een aantal minuten duurt, terwijl dit met windows 8.1 totale reboot duurde maar 30 seconden ofz, dus elke keer opnieuw opstarten wordt je ook knetter van (als iemand trouwens ook meteen een oplossing heeft voor dat ellendige lange aanblijven van de pc bij het afsluiten ben je echt een topper)

please iemand help me want ik zit hier nu al maanden mee en volgensmij kan ik niet eens meer terug naar 8.1 nu.

even een link naar wat ik heb geprobeerd maar wat niet heeft gewerkt; https://forums.lenovo.com...s-10-upgrade/td-p/2135430

hm op de site van microsoft je vraag stellen heeft blijkbaar ook weinig zin kijk maar iemand heeft al bijna een week geen antwoord gekregen;
http://answers.microsoft....-9eb6-709cb9b79983?auth=1

als iemand mij hiermee kan helpen ben ik diegene echt eeuwig dankbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
is er een reden dat er op mijn vraag niet wordt gereageerd en op andere topics wel? vindt men het dom dat ik naar windows 10 ben gegaan ofzo? of weet niemand er een antwoord op?
ik zie namelijk dat er sinds ik dit topic ben gestart wel op andere topics is gereageerd afgelopen paar uur die ook over internet problemen gaan.
als dit topic te lastig is kan iemand het dan even op zn minst zeggen ik ben nieuw hier op dit forum dus als ik lastig ben zal ik jullie niet meer lastig vallen

[ Voor 4% gewijzigd door jroen86 op 09-11-2015 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 11:32
Vragen stellen is niet dom. Jouw situatie met je probleem is lastig en heeft geen kant en klare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09

Hupske

AFCA

Je hebt dus een computer met een wifi kaart. En je wilt via de Wifi verbinden, maar je word er telkens uit gegooid. En dit gebeurd dus ook met de kabel?

Op welk IP adres zit je computer? En duik dan eens het modem in van KPN om te kijken welke IP adressen er gebruikt worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
ik lees net in ander topic met zelfde probleem dat iemand het vinkje noemt van energiebeheer van je netwerkkaart.... dat stond bij mij wel aangevinkt (kortom kaart wordt uitgeschakeld om energie te besparen) iemand op microsoft forum noemde dit ook al........ serieus als dit het hele probleem veroorzaakt dan ben ik echt een ezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zit vaak in een klein hoekje, en soms is dat hoekje zo voor de hand liggend dat je denkt 'nee daar kan het echt niet aan liggen'. Overkomt iedereen, daar ben je echt niet dom voor ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer ook even de laatste Broadcom drivers
https://www.broadcom.com/...etxtreme-i-desktop-mobile

Overigens dat je met wifi ook problemen hebt lijkt los te staan, te zien aan de andere topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jroen86 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:07:
ik lees net in ander topic met zelfde probleem dat iemand het vinkje noemt van energiebeheer van je netwerkkaart.... dat stond bij mij wel aangevinkt (kortom kaart wordt uitgeschakeld om energie te besparen) iemand op microsoft forum noemde dit ook al........ serieus als dit het hele probleem veroorzaakt dan ben ik echt een ezel
Hoezo zou jij een ezel zijn? Wat dacht je van de Lenovo en KPN supportmedewerkers die hiermee hun geld moeten verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
hupske schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:07:
Je hebt dus een computer met een wifi kaart. En je wilt via de Wifi verbinden, maar je word er telkens uit gegooid. En dit gebeurd dus ook met de kabel?

Op welk IP adres zit je computer? En duik dan eens het modem in van KPN om te kijken welke IP adressen er gebruikt worden.
nee ik heb de wifi kaart eruit gehaald poosje terug om te kijken of het daaraan lag, zit nu alleen via de kabel aangesloten, maar valt via kabel ook uit.

opzich als het dat energiebesparing vinkje is dan zou dat wel logisch zijn dat dat vinkje ook op mijn wifikaart ingeschakeld stond, en nu dus ook op de onboard kaart.

ik ben momenteel even aan het afwachten tot mijn verbinding weer uit valt en dan ga ik dat vinkje uitzetten om te zien of dan de kaart weer geactiveerd wordt.............. (oke terwijl ik dit typte viel hij uit, vinkje uitgezet, hielp niet verbinding bleef weg)

om de vraag te beantwoorden als de verbinding weg valt kan ik ook niet in mijn modem komen door het ip in te typen via een browser nee, geeft bij 'probleem oplossen' ook melding pc kan de xperiabox niet vinden

heb net bij netwerkverbindingen ook even rechterklik- problemen vastellen gedaan maar is ook niks uit gekomen.
en toevallig loopt dat venstertje nu vast, (ok even opnieuw opgestart lang leven google pagina herstellen hoef ik niet dit hele bericht overnieuw te schrijven)

ok het was dus in ieder geval niet de energiebesparing die aangevinkt stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
even iets anders tussendoor wat trouwens ook wel lijp is. ik sluit nu dus weer net mn mobiel aan via usb tethering om toch verbinding te krijgen op mn pc, maar windows 10 maakt er elke keer een nieuw netwerk van en vraagt dan of ik mijn pc herkenbaar wil laten maken in dit netwerk "71" is hij nu al, kortom eind van het jaar zit ik op netwerk "253" ofz als het zo doorgaat, ook beetje apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
wagenveld schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:12:

Overigens dat je met wifi ook problemen hebt lijkt los te staan, te zien aan de andere topics.
deze ga ik even proberen bedankt in ieder geval alsvast voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:21

3DDude

I void warranty's

Uitsluiten he,

Drivers (windows 10) opzoeken voor jouw merk en type laptop.
- Die installeren.

Ping naar jouw experiabox doen (doe je ping IP experia -t) --> Dit IP kan jer achterhalen in cmd "ipconfig" te typen, en te kijken naar jouw default gateway - dat moet de experia box zijn van kpn! Let OP: Is dit een andere dan heb je mogelijk een andere router / kastje ertussen??? )
en een ping naar google (doe je ping google.com -t)

Krijg je bij google een timeout, maar bij je experia niet? --> Internet provider mogelijk bellen
Krijg je bij beiden een timeout, maar bij een andere computer (waar je hetzelfde uitvoert) niet? --> jouw laptop.

Succes, testen kan uiteraard via wifi maar ook met kabel!

Driver: apparaat uit device manager verwijderen, en scan for hardware changes. Anders mogelijk de x64 driver proberen..

[ Voor 26% gewijzigd door 3DDude op 09-11-2015 23:48 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
jroen86 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:31:
[...]wagenveld schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:12:

deze ga ik even proberen bedankt in ieder geval alsvast voor de reacties
als ik deze driver update via apparaatbeheer krijg ik code 10 'dit apparaat start niet' te zien :F

("er is tijdens de installatie van het stuurprogramma van het apparaat een probleem opgetreden")

[ Voor 37% gewijzigd door jroen86 op 09-11-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
3DDude schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:37:
Uitsluiten he,

- Die installeren.

Ping naar jouw experiabox doen (doe je ping IP experia -t)

Krijg je bij google een timeout, maar bij je experia niet? --> Internet provider mogelijk bellen
Krijg je bij beiden een timeout, maar bij een andere computer (waar je hetzelfde uitvoert) niet? --> jouw laptop.

Driver: apparaat uit device manager verwijderen, en scan for hardware changes. Anders mogelijk de x64 driver proberen..
het is een lenovo thinkstation s20, desktop. ik ga nu even alles proberen wat jij noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
3DDude schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:37:
Uitsluiten he,

- Die installeren.

Ping naar jouw experiabox doen (doe je ping IP experia -t) --> Dit IP kan jer achterhalen in cmd "ipconfig" te typen, en te kijken naar jouw default gateway - dat moet de experia box zijn van kpn! Let OP: Is dit een andere dan heb je mogelijk een andere router / kastje ertussen??? )

toon volledige bericht
nu heeft mijn pc verbinding via mobiele tethering usb (en mobiel heeft verbinding via wifi) en ping naar ip is ongeveer 16ms en naar google ongeveer 54ms...

zal het eens proberen als de verbinding weggevallen is momentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
nope, als de verbinding weggevallen is pingt hij niet naar google.com kan host niet vinden en ook niet naar IP zegt faillure

zit geen kastje tussen trouwens, kabel gaat rechtstreeks van xperiabox naar onboard pc kaart

[ Voor 27% gewijzigd door jroen86 op 09-11-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
het is toch gewoon verrekte vaag dat in windows 8.1 alles het razendsnel deed, had downloads met bijna 6 mb per seconde in steam, nu windows 10 erop en bam verbindingsgezeik

heb kpn al paar keer hierover gebeld, eerst wisten ze er niks van, vandaag weer gebeld nu schijnen ze er vaker van gehoord te hebben maar ze kunnen er niks aan doen ze zeggen dat hun hun werk hebben gedaan en dat het aan windows ligt (of aan netwerkkaart)

[ Voor 42% gewijzigd door jroen86 op 10-11-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
oke ik heb nu het volgende gedaan; in apparatenbeheer heb ik alle netwerkadapters verwijderd, er stonden er 2, de broadcom netxtreme gigabit, maar ook een TAP- windows adapter v9

toen ik dit had gedaan heb ik opnieuw opgestart, toen stond tot mijn lichte verbazing de broadcom adapter er weer tussen en had ik ook weer verbinding (voor hoelang is nog de vraag dat wacht ik nu even af, ben morgen toch vrij)
maar die TAP adapter is er niet meer terug gekomen! ik weet ook niet waar die vandaan kwam heb ik zelf iig niet gedaan.

vervolgens heb ik in apparatenbeheer de drivers van de broadcom geupdate met die files van de broadcom site die Wagenveld noemde, dat lukte dit keer dus wel (vorige keer kreeg ik code 10 en kon die drivers niet installeren) maar nu lukte het maar toen kreeg ik vervolgens te zien dat er zo'n rood rondje met wit kruisje bij het netwerkicoontje stond, kortom geen verbinding, dus heb ik die stuurprogrammas maar weer verwijderd en opnieuw opgestart zodat weer automatisch de broadcom adapter in apparatenbeheer kwam te staan.

nu maar weer even afwachten of hij weer gaat uitvallen of niet. (stuurprogramma dat windows nu blijkbaar automatisch erop zet bij opnieuw opstarten staat datum 2013 bij dus is niet de laatste van broadcom lijkt mij)
ik vraag me af of die TAP- windows adapter v9 er iets mee te maken heeft gehad

[ Voor 5% gewijzigd door jroen86 op 10-11-2015 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
TAP is van Openvpn, dat zal er wel opgestaan hebben. Je hebt duidelijk een probleem met de drivers van je netwerk kaart. Volgens jouw link van Lenovo wordt je desktop ook niet meer ondersteund met W10. Daar kun je trouwens ook al lezen dat het hoogstwaarschijnlijk de driver+W10 is die je probleem veroorzaakt. KPN etc erbij betrekken schiet je dus niks mee op.
Als verschillende drivers nou gwn niet werken en je probleem blijft hetzelfde, dan zou ik je aanraden om een simpele netwerk kaart erbij te drukken die wel compatibel met W10 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
wagenveld schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:05:
TAP is van Openvpn, dat zal er wel opgestaan hebben. Je hebt duidelijk een probleem met de drivers van je netwerk kaart. Volgens jouw link van Lenovo wordt je desktop ook niet meer ondersteund met W10. Daar kun je trouwens ook al lezen dat het hoogstwaarschijnlijk de driver+W10 is die je probleem veroorzaakt. KPN etc erbij betrekken schiet je dus niks mee op.
Als verschillende drivers nou gwn niet werken en je probleem blijft hetzelfde, dan zou ik je aanraden om een simpele netwerk kaart erbij te drukken die wel compatibel met W10 is.
oke dankje, dan moet ik dat maar eens gaan doen, ik kan sowieso wel een snellere wifi kaart gebruiken voor mn pc.

heb vandaag trouwens ook nogsteeds zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
maar trouwens, dan zou mijn oude wifi kaart dus ook niet compatibel met windows 10 meer moeten zijn... dat is een Linksys wireless-G pci adapter (model no. WMP54G) van 2,4ghz.

wat een stunt van microsoft dan hebben ze dealtjes met fabrikanten van netwerkkaarten gemaakt ofzo dat iedereen nu door windows 10 een nieuwe kaart nodig gaat hebben O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat is een Ralink chip zo te zien, niet zo vreemd dat die ook niet werkt. Maar waarom wifi als je ook een netwerk kabel hebt liggen blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
wagenveld schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:52:
Dat is een Ralink chip zo te zien, niet zo vreemd dat die ook niet werkt. Maar waarom wifi als je ook een netwerk kabel hebt liggen blijkbaar?
ja denk inderdaad een lan kaart ook wel sneller is maargoed.

echt een mooie actie van microsoft zeg... "update nu gratis naar windows 10" tjongejongejonge als ze even gezegd hadden dat mijn hardware daar niet mee zou gaan werken dan had ik het dus mooi niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
he trouwens, waarom heb ik dan eigenlijk wel de eerste 10 minuten wel verbinding met deze netwerkkaarten, dat bewijst dat de kaart het wel gewoon kan doen maar dat ik er om een of andere reden wordt uitgegooid

[ Voor 33% gewijzigd door jroen86 op 10-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Tsja, MS doet echt niet z'n best om jou dwars te zitten hoor. Hardware fabrikanten zijn nou eenmaal oha niet ingesteld om 5 jaar later nog weer nieuwe drivers te gaan schrijven voor hun spullen.
Waarom het wel even werkt is ieders gok, kan zijn dat de driver crashed of dat er een lek ergens zit. Als je online ook leest dan blijkt het zelfs als het werkt erg langzaam te zijn.

Deze moet het prima doen onder W10:
pricewatch: Digitus Gigabit Ethernet USB 3.0 adapter

Hoef je je pc ook niet weer open te schroeven, wel zo makkelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door wagenveld op 10-11-2015 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wagenveld schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:00:
Tsja, MS doet echt niet z'n best om jou dwars te zitten hoor. Hardware fabrikanten zijn nou eenmaal oha niet ingesteld om 5 jaar later nog weer nieuwe drivers te gaan schrijven voor hun spullen.
Waarom moet dat dan ook? Er is toch een prima driver beschikbaar? Alleen MS heeft besloten om weer eens de driverinterface om te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@jroen86 graag je laatste reactie edittem als je nieuwe informatie hebt, ipv elke keer te reageren.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
wagenveld schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:00:
Waarom het wel even werkt is ieders gok, kan zijn dat de driver crashed of dat er een lek ergens zit. Als je online ook leest dan blijkt het zelfs als het werkt erg langzaam te zijn.

Deze moet het prima doen onder W10:
pricewatch: Digitus Gigabit Ethernet USB 3.0 adapter

Hoef je je pc ook niet weer open te schroeven, wel zo makkelijk.
tja dat is ook wel weer zo, ik moet maar gewoon even upgraden. heel erg bedankt voor de hulp allemaal!
en goede tip van die usb adapter Wagenveld dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
even een update hiero, windows 10 ging gister lang updaten op mijn pc, sindsdien heb ik geen verbinding problemen meer gehad, ik hoop dat het zo blijft :) . want ik zat tot deze tijd telkens via usb tethering op mn wifi
Pagina: 1