Internet valt weg in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627308

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben thuis een Dell Studio XPS 8100 staan, verbonden met het internet via ethernet.
Het internet heeft het altijd prima gedaan, maar na de update naar Windows 10 valt het steeds op een gegeven moment uit, vooral als ik bijvoorbeeld een video op youtube kijk.
Toen ik het probleem probeerde op te lossen met Windows netwerkcontrole, kwam er 'Default getaway not available' uit.
Het modem opnieuw opstarten geeft maar een tijdelijke oplossing, hetzelfde geld voor de kabel er uit halen en er weer in doen. Er lijken geen nieuwe drivers voor de internet adapter beschikbaar te zijn.

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 16:39

spartacusNLD

This is Sparta!!

probeer deze software is: http://www.rizonesoft.com/software/complete-internet-repair/ :)

download link: http://www.rizonesoft.com...complete-internet-repair/

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2015 12:51 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Wat geeft het intypen van ipconfig /all in de commando promp als resultaat bij default gateway?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:23:
Wat geeft het intypen van ipconfig /all in de commando promp als resultaat bij default gateway?
192.168.178.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Als je dit ip adres nu intypt in je browser, kom je dan op de configuratie pagina van je router uit?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Als je dit ip adres nu intypt in je browser, kom je dan op de configuratie pagina van je router uit?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Oké de default gateway is dus momenteel gewoon beschikbaar is nu duidelijk. Voer hetzelfde ook eens uit als je de verbinding met internet verliest, (dus ipconfig /all) en windows netwerkcontrollen aangeeft "default gateway nog available".

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Oké de default gateway is dus momenteel gewoon beschikbaar is nu duidelijk. Voer hetzelfde ook eens uit als je de verbinding met internet verliest, (dus ipconfig /all) en windows netwerkcontrollen aangeeft "default gateway nog available".
Dan staat er nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je nu op het moment dat internet uitvalt, een command prompt opent (Start => Run => type in: CMD, geef enter) en dan intypt: tracert google.com
Kun je het resultaat hiervan eens hier copy pasten?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Anoniem: 627308 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Dan staat er nog steeds hetzelfde.
Heb je ook ook het IP-adres vervolgens weer in de browser ingetypt? Als je weer bij de configuratie pagina van je router uitkomt kunnen we denk ik de conclusie wel trekken is de default gateway gewoon beschikbaar is.

Ping eens op moment dat de verbinding wegvalt je router, en post hier even de resultaten.

Graag ook even testen wat EIConder in zijn reactie beschrijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 05-08-2015 14:08 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ElCondor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:51:
Als je nu op het moment dat internet uitvalt, een command prompt opent (Start => Run => type in: CMD, geef enter) en dan intypt: tracert google.com
Kun je het resultaat hiervan eens hier copy pasten?
"Unable to resolve target system name Google.com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Heb je ook ook het IP-adres vervolgens weer in de browser ingetypt? Als je weer bij de configuratie pagina van je router uitkomt kunnen we denk ik de conclusie wel trekken is de default gateway gewoon beschikbaar is.

Ping eens op moment dat de verbinding wegvalt je router, en post hier even de resultaten.

Pinging 192.168.178.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.178.13: Destination host unreachable.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

En de configuratiepagina is niet te bereiken wanneer de verbinding is weggevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Anoniem: 627308 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:20:
[...]

Pinging 192.168.178.1 with 32 bytes of data:
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.178.1:
Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss)
Anoniem: 627308 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:26:
[...]

En de configuratiepagina is niet te bereiken wanneer de verbinding is weggevallen
Oke lijkt erop dat dus de verbinding met je router verloren gaat. Op moment dat je de verbinding kwijt ben typ dan eens in in de commando promp (geopend al administrator)

ipconfig /release wacht even en typ dan in ipconfig /renew. Heb je nu weer verbinding? En blijft die verbinding ook?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

[...]

Oke lijkt erop dat dus de verbinding met je router verloren gaat. Op moment dat je de verbinding kwijt ben typ dan eens in in de commando promp (geopend al administrator)

ipconfig /release wacht even en typ dan in ipconfig /renew. Heb je nu weer verbinding? En blijft die verbinding ook?
Nee, ik krijg een error bij ipconfig /release: 'Er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Eventueel zou je even de draadloze netwerk adapter kunnen uitschakelen en weer inschakelen (via netwerkcentrum nog steeds in Windows 10 neem ik aan) en vervolgens de PC opnieuw opstarten. Dan worden de instellingen voor de netwerk adapter terug gezet naar de standaard waarden mischien dat dat werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 05-08-2015 15:52 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:39
Anders netwerk driver updaten.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56
Die zijn er niet zoals ie al schreef in zijn openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Anoniem: 627308 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:51:
[...]

Nee, ik krijg een error bij ipconfig /release: 'Er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk.'
Dat krijg je wanneer je pc geen ip adres heeft gekregen. Dan valt er niks te releasen.
Kun je in plaats van dhcp je pc een vast ip adres geven inclusief gateway en dns. Kijk dan eens hoe de verbinding met de router blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

EverLast2002 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:55:
[...]

Dat krijg je wanneer je pc geen ip adres heeft gekregen. Dan valt er niks te releasen.
Kun je in plaats van dhcp je pc een vast ip adres geven inclusief gateway en dns. Kijk dan eens hoe de verbinding met de router blijft.
Klop had ik even niet aan gedacht toen ik vroeg een ipconfig /release uitevoeren dit niet gaat als de PC geen ip adres heeft gekregen.

Maar goed ik ben benieuwd of geholpen heeft wat ik in mijn reactie van 15:51 uur voorstelde.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Die Dell pc heeft geen onboard wlan....wel een ethernet nic.

@TS:
Geef eens het commando "netsh int ip reset" en herstart je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:26:
[...]

Klop had ik even niet aan gedacht toen ik vroeg een ipconfig /release uitevoeren dit niet gaat als de PC geen ip adres heeft
Geeft niks, alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EverLast2002 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:48:
Die Dell pc heeft geen onboard wlan....wel een ethernet nic.

@TS:
Geef eens het commando "netsh int ip reset" en herstart je pc.
Heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:51:
Eventueel zou je even de draadloze netwerk adapter kunnen uitschakelen en weer inschakelen (via netwerkcentrum nog steeds in Windows 10 neem ik aan) en vervolgens de PC opnieuw opstarten. Dan worden de instellingen voor de netwerk adapter terug gezet naar de standaard waarden mischien dat dat werkt.
Heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Werkt het instellen van een vast ip adres en DNS? Zoals EverLast2002 voorsteld in zijn reactie van 05-08-2015 20:55 uur.

[ Voor 108% gewijzigd door Zeehond op 06-08-2015 18:17 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
@TS
is je Dell pc het enige apparaat met de storing, of heeft bijv je smartphone oid er ook last van?
Welke provider en router betreft het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688035

Precies het zelfde probleem. Lijkt alsof de LAN adapter volledig wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was wat korte reaktie maar hierbij wat meer details.
Vandaag upgrade naar Windows 10
Dell PC XPS8100
Netwerk Adapter: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Media disconnected, led bij ethernet aansluiting knippert
Probleem wordt opgelost door de probleemoplosser van WIndows zelf maar treedt weer op na een tijdje. Dus wie weet de oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 688035 op 06-08-2015 18:54 . Reden: Was niet duidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EverLast2002 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:00:
@TS
is je Dell pc het enige apparaat met de storing, of heeft bijv je smartphone oid er ook last van?
Welke provider en router betreft het hier?
Ja, het probleem doet zich alleen voor bij de Dell pc, vermoedelijk omdat dat ook het enige apparaat in huis is dat via kabel internet heeft. Mijn smartphone heeft prima verbinding.
De provider is Ziggo (al mee gebeld, veelvoorkomend probleem blijkbaar) en de router is een ubee EVW3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeehond schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:35:
Werkt het instellen van een vast ip adres en DNS? Zoals EverLast2002 voorsteld in zijn reactie van 05-08-2015 20:55 uur.
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik geloof dat er een soortgelijk topic was met dit fenomeen. Fixed ip was niet de oplossing, omruilen modem via ISP wel meen ik. Bood Ziggo dat zelf niet aan toen je je probleem meldde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
Anoniem: 627308 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

... Mijn smartphone heeft prima verbinding.
En als je je dataverbinding uitzet op je smartphone en alleen wifi aanzet, dan heb je dezelfde storing vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
EverLast2002 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

En als je je dataverbinding uitzet op je smartphone en alleen wifi aanzet, dan heb je dezelfde storing vermoed ik.
Nee, ik gebruik alleen wifi en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Heb je al geprobeerd met een andere utp kabel te testen ?
Daarna zou je eens de DNS servers in je modem kunnen veranderen naar bijv. 8.8.8.8 en 208.67.222.222 ipv de Ziggo DNS servers te gebruiken.
Of koop een los netwerkkaartje dat zeker Windows 10 ondersteuning/drivers heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door EverLast2002 op 06-08-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Helaas is mij ideeën bus leeg StevenDB99 :|

Hopelijk kan iemand anders je helpen (EverLast2002?)

Mocht er bij mij nog een idee komen binnen wandelen hoor je het.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is echt een probleem met Windows 10 en de netwerkkaart. Verbinding valt weg met YouTube en video.
Bijzonder irritant.
ISP is xs4all met fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Al met een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Had ik ook al voorgesteld, we krijgen alleen weinig feedback wat er nu wel en niet geprobeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146128

Hier exact hetzelfde probleem sinds de upgrade naar Windows 10 :-(

ASUS N751JK notebook met een Realtek PCIe GBE Family netwerkkaart aangesloten op een Fritz!Box 7340 (ook van XS4ALL) via een Netgear GS108 switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121599

Bij mijn Asus N751JX laptop kreeg ik met Windows10 ook steeds dat de Standaard Gateway niet bereikbaar was. Draadloos bleef de verbinding wel stabiel.
Op de site van Asus staat een nieuwe Bios versie 205 voor Windows10. Deze met behulp van Winflash erop gezet en nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692987

Hier ook exact hetzelfde probleem op exact dezelfde Dell XPS. Na het kijken van een Youtube video of welke player dan ook, valt mijn netwerkadapter uit. Soms "repareert" Windows het vanzelf maar meestal is een reboot vereist. Dit probleem deed zich soms voor in Windows 7 maar sinds de upgrade naar 10 gebeurd dit elke dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:07

lier

MikroTik nerd

Er lijken geen nieuwe drivers voor de internet adapter beschikbaar te zijn.
Hoe heb je dit geconstateerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 11:55

MetalPool

Boe!

Ik heb ook sinds de installatie van Windows 10 problemen met internet. Als ik iets aan het downloaden ben en ik ga daarna naar bijvoorbeeld een nieuwssite klapt mijn internet bij mijn pc eruit. Tv blijft gewoon connectie hebben en wifi voor de telefoons blijft ook werken dus het moet iets zijn in mijn pc. Het enige wat tijdelijk helpt is de probleemoplosser van Windows. Netwerkkaart heeft de nieuwste drivers volgens Windows.

Connection-specific DNS Suffix . : home
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::f99c:fa81:8429:3aae%2
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::1%2
192.168.2.254

Ipconfig zegt mij dit.

Het is trouwens niet alleen maar als ik multitask hoor. Ik probeer CS Go te spelen en nu tijdens het laden van de levels klapt internet er al uit. Word er niet goed van |:(

Mogelijk het probleem zelf gevonden. Ik heb de optie (De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen) uitgevinkt en dit lijkt het probleem te hebben verholpen.

[ Voor 18% gewijzigd door MetalPool op 06-09-2015 11:01 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Anoniem: 406526

Te laat gezien dat hierboven net hetzelfde staat.
Sorry.
Staat in Apparaatbeheer > je netwerkkaart > Eigenschappen > Energiebeheer een vinkje bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"?
Zet dat anders eens af en kijk of dit een verschil maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 406526 op 17-09-2015 12:48 . Reden: Te laat gezien dat hierboven net hetzelfde staat. Sorry. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 121599

Anoniem: 121599 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:59:
Bij mijn Asus N751JX laptop kreeg ik met Windows10 ook steeds dat de Standaard Gateway niet bereikbaar was. Draadloos bleef de verbinding wel stabiel.
Op de site van Asus staat een nieuwe Bios versie 205 voor Windows10. Deze met behulp van Winflash erop gezet en nu geen probleem meer.
Helaas na enkel dagen viel de netwerkverbinding toch weer weg.
Op de site van Asus staat nieuwe driver software voor de netwerkkaart: LAN_Realtek_Win10_64_VER1037232015.zip

Nu blijft de netwerk- en internet verbinding wel stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08-2022
hallo,
ik heb sinds de update naar windows 10 ook dat mijn router na een aantal minuten ineens niet meer wordt herkend via de kabel, via wifi ook, had eerst wifi ontvanger uit mn pc gehaald toen bleef het probleem via de kabel aansluiting ook zelfde, aan de verbinding van kpn ligt het niet want ik ontvang op mijn telefoon gewoon constant wifi, het ligt dus echt aan de pc met windows 10 erop.
wat ook helpt is de pc opnieuw opstarten, maar vervolgens gebeurd telkens weer hetzelfde na een poosje. en is vet irritant omdat bij het uitschakelen mijn pc ook nog eens een paar minuten aan blijft staan met een zwart scherm voordat hij uitschakeld, dat ga ik dus niet elke keer zitten doen als mn internet wegvalt..
wat ik nu steeds doe is maar mijn mobiel aansluiten als usb thetering om de wifi via mobiel naar mn pc te krijgen dan werkt alles ineens prima.

heb kpn ook al gebeld die wisten er geen raad mee, ik lees echt veel mensen op internet die dit probleem hebben sinds update van windows 10 dus het ligt gewoon aan windows hoor mensen niet aan de computers in ieder geval. ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn bij microsoft maar ik lees steeds beroerdere dingen, verborgen peer2peer deelnames lees ik net weer -_- heb ik ook maar even gauw uitgezet net als die andere privacy surfgegevens verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
Anoniem: 121599 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:15:
[...]

Helaas na enkel dagen viel de netwerkverbinding toch weer weg.
Op de site van Asus staat nieuwe driver software voor de netwerkkaart: LAN_Realtek_Win10_64_VER1037232015.zip

Nu blijft de netwerk- en internet verbinding wel stabiel!
ik denk inderdaad ook zoiets, dat ze bij de nederlandse providers nog even moeten werken aan de updates van hun router software (zoals de kpn netwerkassistent e.d.) en inderdaad de drivers van de netwerkkaart updaten etc etc. ik heb namelijk wel een nieuwere versie van windows maar nogsteeds dezelfde drivers van "kpn" of hoe zeg je het de xperia-box zou misschien even geupdate moeten worden?
of zou het toch gewoon een foutje van microsof zijn.

ik hoorde van een vriend dat als je illegale downloads op je vorige versie van windows had staan (en nu nog op je hdd) dat microsoft ook iets kan doen als je eruit gooien ofz die bestanden zonder jouw toestemming verwijderen...... weet iemand of zoiets klopt?
naja boeit verder ook niet, probleem met de wegvallende internetverbinding moet eerst even opgelost worden

wat ik het gekke vind is dat ik via mobiele usb-tethering wel gewoon pefecte verbinding heb op pc (dan stuurt mijn mobieltje dus het wifi signaal door naar de pc, is dus dezelfde verbinding maar dan zit mijn mobieltje er tussen en dan ontvangt mijn pc de verbinding ineens wel O.o).
ik zou eigenlijk wel willen weten of iedereen die last heeft van deze wegval verbinding op windows 10 wel gewoon ook verbinding hebben als ze hun mobiel als tethering gebruiken (met android naar je instellingen gaan ergens bij verbindingen in het menu staat 'tethering en draagbare hotspots', sluit je mobiel aan op je pc en zet op je mobiel "usb-thetering" aan, en zet op je mobiel alleen verbinding via wifi aan anders gaat je pc je mobiele gegevens opslurpen, deze methode is trouwens ideaal voor pc's zonder wifi kaart)

[ Voor 25% gewijzigd door jroen86 op 21-10-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
nou bij mij kreeg ik een update van kpn assistent, maar nogsteeds zelfde probleem, merkte net zelfs dat via de kabel niet eens meer verbinding maakt bij het opstarten, maar via mobiel wel

waarom reageert er eigenlijk bijna niemand hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
het is toch onzin dat met windows 8 klik ik de kabel erin en meteen was er internet zonder enige instelling te wijzigen...... en nu met windows 10 moet er vanalles veranderd worden kom op klopt toch niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
ik heb een lenovo thinkstation s20
en kwam op de site van lenovo het volgende tegen, waar ze dit probleem na update naar windows 10 letterlijk vermelden;

https://support.lenovo.com/us/en/documents/ht103999

waarschijnlijk geld dit dus wel voor meerdere mensen idd oude vpn software is niet geupdate vanaf 8.1
er zit ook een link bij op de site met een programmatje van microsoft die het probleem automatisch kan herstellen maar dat werkte niet bij mij kreeg foutmelding, maar er staat ook bij hoe je handmatig een regel in cmd kan wijzigen in de registry

hoop dat dit voor mij werkt ik ga het even afwachten, momenteel heb ik namelijk wel verbinding via de kabel
als ik hier niks meer van me laat horen is het waarschijnlijk opgelost met dit.
bedankt voor me eigen hulp zal ik maar zeggen heheh 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door jroen86 op 05-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
ik kwam op de website van lenovo dit tegen van iemand die zelfde pc als mij heeft (thinkstation s20) ze zeggen daar dat je de drivers van je netwerkkaart van windows 7 weer terug erop moet zetten

even afwachten dus weer of hij het nu wel blijft doen

https://forums.lenovo.com...upgrade/m-p/2138462#M8075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
oke dat heeft dus ook niet geholpen
verbinding is net weer weggevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
Anoniem: 406526 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:45:
Te laat gezien dat hierboven net hetzelfde staat.
Sorry.
Staat in Apparaatbeheer > je netwerkkaart > Eigenschappen > Energiebeheer een vinkje bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"?
Zet dat anders eens af en kijk of dit een verschil maakt.
dit noemde iemand ook al op een microsoft forum... als dit het probleem veroorzaakte dan spring ik echt van een brug af zo lijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 808371

Ik heb het probleem ook dat het aangeeft op mijn laptop: geen internet connectie beschikbaar... terwijl op App en playstation ik gewoon volle bereik heb.

kan het zijn dat er gewoon een fout in windows 10 zit waardoor je internet om de zoveel tijd weg valt?

zoals ik hier boven zie: kan veroorzaakt worden door energie besparing... mijne hangt altijd aan de adaptor :/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 808371 op 24-08-2016 07:12 . Reden: energie besparing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
Een uur of 2 geleden is bij mij ook dit probleem ontstaan nadat er een restart heeft plaatsgevonden ivm een automatische update van Windows 10.

Zojuist 1 van de twee updates verwijderd en tot nu toe werkt internet weer naar behoren.

[ Voor 24% gewijzigd door Raxious op 24-08-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

En welke update was dit? Ik heb namelijk sinds kort ook wegvallende verbinding tijdens downloaden over overpompen naar NAS. Alleen een reboot werkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillepils
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Hier ook sinds enkele dagen en een windows update hetzelfde probleem. Internet valt steeds weg en na kabeltje even uittrekken lukt het weer... voor even. Heel vervelend.

Wie heeft dit probleem al succesvol verholpen en hoe?
  • Ik heb het meest recente stuurprogramma van mijn netwerkkaart
  • De energiesaving settings van de netwerkkaart heb ik uitgezet, dit help me niet
Ga ook even proberen laatste update te verwijderen...

[ Voor 6% gewijzigd door Gillepils op 25-09-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 18:25
hier heb ik ook zelfde probleem en ook nog geen oplossing gevonden. lan verbreekt als ik iets streamt vanuit nas. wifi geen probleem. voorgaande windows geen probleem

Acer laptop met broadcom gigabit lan en win 10.

geprobeerd en geen gewenste resultaten:
- oude driver te installeren
- driver van broadcom
- energy saving uit
Pagina: 1