Beste tweakers!
Ik heb een mac pro op de kop getikt met een defecte voeding, en ja je raad het al, daar ligt de uitdaging
Vandaag de voeding even open gehaald om te kijken of het de zekering was, maar natuurlijk niet haha
Ik heb met de multimeter even de pins gemeten en deze lijken allemaal aan elkaar verbonden... Ik meet weerstand op elke pin met welke combinatie dan ook... Lees kortsluiting.
Dan verder zoeken, als ik met me
Oor dicht bij de voeding kom en dus goed luister
hoor ik het tikken van een horloge, dat ritme ook. Ik dacht even dat me apple watch de watchface iets te letterlijk had genomen maar nee. Het lijkt een condensator te zijn, een van de 3 grote. (Heb even geen foto, zal ik later toevoegen) dat wetende ze alle 3 nagemeten en lijken goed op spanning te komen en ook weer netjes leeg te lopen. Een quick search op tweakers leverde het volgende topic op:
Tikkende voeding: defect component vinden
Aangezien deze uit 2011 komt dacht ik laat ik een nieuw topic openen. Sebastius ik weet dat je meeleest ;p hoe heb jij het toen opgelost?
Ik kan niewe elco's bestellen, maar hoe groot is de kans dat dit het gaat oplossen?
Ik hoor het graag!
Ik heb een mac pro op de kop getikt met een defecte voeding, en ja je raad het al, daar ligt de uitdaging
Vandaag de voeding even open gehaald om te kijken of het de zekering was, maar natuurlijk niet haha
Ik heb met de multimeter even de pins gemeten en deze lijken allemaal aan elkaar verbonden... Ik meet weerstand op elke pin met welke combinatie dan ook... Lees kortsluiting.
Dan verder zoeken, als ik met me
Oor dicht bij de voeding kom en dus goed luister
Tikkende voeding: defect component vinden
Aangezien deze uit 2011 komt dacht ik laat ik een nieuw topic openen. Sebastius ik weet dat je meeleest ;p hoe heb jij het toen opgelost?
Ik kan niewe elco's bestellen, maar hoe groot is de kans dat dit het gaat oplossen?
Ik hoor het graag!