Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etiennekaap
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-02-2016
Hallo,

Dit is de allereerste keer dat ik een PC bouw en ik ken ook heel weinig over computers, ik ben hier nog een beginner in. Zouden jullie mij kunnen helpen naar het zoeken en samenstellen van een goed gebalanceerde gaming PC?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Makkelijk gezegd wil ik goed kunnen gamen. Ik wil de next gen games met gemak kunnen draaien op de PC en uiteraard gebruik maken van email en office. Het moet ook snel zijn natuurlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100 is eigenlijk de limiet maar inclusief toestenbord en gamemuis tot 1200 MAX.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een beeldscherm dat ik wil gebruiken voor de rest moet alles nieuw. bedraad internet is uiteraard al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een niet al te prijzige processor zat aan 210 euro te denken
Een moederbord dat DDR4 geheugen ondersteunt
Een goede videokaart, hoogstwaarschijnlijk een GTX970
Een 1TB harde schijf
Een goede behuizing tot max 100 euro
Misschien nog een extra processor koeling zodat het allemaal wat stiller verloopt
DDR4 geheugen heb 8gb in mijn lijstje staan, misschien wou ik er 16gb van maken.
Weet niet precies wat ik met voeding aanmoet qua wat goed is
Een goede SSD om alles sneller te laten verlopen
Een decent toetsenbord
Een game muis

Mis ik nog wat?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede prijs/kwaliteit verhouding is uiteraard het belangrijkst. Ik ben wel van mening dat merken als crucial, corsair en cooler master wel echt goed zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mooie kast zou fijn zijn, een PC die niet te veel geluid maakt is uiteraard ook fijn.

Ga je overklokken?
Ben het niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek een eventueel goede build voor de hele pc. Wellicht is de onderstaande lijst al voldoende, echter wil ik uiteraard zeker van mijn zaak zijn en niet voor onaangename verassingen komen te staan. :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,80€ 209,80
1MSI B150 PC MATE€ 92,-€ 92,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,85€ 358,85
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 500GB€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,41

[ Voor 43% gewijzigd door Etiennekaap op 08-11-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!