wat heb ik nodig om tv te kijken in windows (niet online)

Pagina: 1
Acties:

• koenejk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik overweeg voor onze 'zolder-pc'een nieuwe monitor aan te schaffen waar ik gelijk ook tv op kan kijken.

Wat ik wil: in Windows een tv-windowtje te kunnen openen om ergens tegelijk dus tv te kunnen kijken.

Ik wil de tv echter niet online, maar gewoon via kabel (of iets).
Wat heb ik daarvoor nodig?

Ik ben er onvoldoende in thuis. Is dat een (hd)monitor met een bepaalde aansluiting (kabel, of iets?). Is dat dan alles of moet de videokaart nog iets kunnen/hebben, etc?

Hartelijk dank alvast

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:16
Misschien is het handig om te melden welke TV-aanbieder je hebt....

• koenejk
sorry, dat is: ziggo (vanuit upc)

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59
Wat heb je zelf al kunnen vinden?

En waarom wil je perse TV kunnen kijken in Windows? Je ka. Toch gewoon een kleine TV kopen?

don't mind me

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• koenejk
- Ik zie wel wat Samsung monitor-tv's staan. Maar ben niet thuis in aansluitmogelijkheden- en noodzakelijkheden.
- voornaamste reden om tv te kunnen kijken op de pc-monitor is ivm ruimte. Betreft een relatief kleine zolderkamer waar ik lastig 2 monitoren kwijt kan.
Een tweede reden is dat ik tijdens het werken in windows ergens een klein windowtje met journaal bijvoorbeeld geopend wil kunnen hebben.
En volgens mij moet het technisch tegenwoordig goed kunnen (maar hoe dus..)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:16
Waarom al die moeite als je gewoon via Horizon.tv TV kunt kijken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh lol dat werkt tegenwoordig ook al op de pc. ik dacht alleen nog op de apps

Iperf

• koenejk
lol, moet ik hier eerst alle -waarom dit wel en dat niet's - en al mijn afwegingen en argumenten uitleggen over mijn keuze alvorens iemand gericht antwoord geeft? :-)

Iig zijn de reden om niet Horizon te gebruiken de volgenden:
- internetverbindingssnelheid is op zolder trager waardoor ik niet het risico wil kwaliteitsverlies op te lopen bij een combi van internetgebruik
- in het verlengde daarvan; als ik geld neerleg voor een goede (hd)monitor wil ik daar ook met kwaliteit tv op kijken en dus geen kw.verlies hebben door online te gaan kijken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Omdat het hier geen helpdesk is, maar een discussie forum. Als je dat niet wil kun je lekker naar de winkel gaan, je eisen neerleggen en een doos meenemen.

Iperf

• koenejk
Het ging me er alleen om dat er meer vragen gesteld worden over waar ik >niet< voor kies dan waar ik >wel< voor kies.

Das wat mij betreft nml niet nodig anders had ik dat wel erbij gevraagd.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koenejk schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:09:
Het ging me er alleen om dat er meer vragen gesteld worden over waar ik >niet< voor kies dan waar ik >wel< voor kies.

Das wat mij betreft nml niet nodig anders had ik dat wel erbij gevraagd.
dis·cus·sie (de; v; meervoud: discussies)
1 uitwisseling van gedachten, meningen; ter discussie staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn - See more at: http://vandale.nl/opzoeke...ssie&lang=nn#.Vj9l-b_StVA

Iperf

• koenejk
Je hebt gelijk hoor Fish.

Graag terug naar de vraag (discussie wat mij betreft).

Zijn de afwegingen voldoende helder. Of zijn daar nog suggesties bij- vragen over?

Ik ben, zoals genoemd, vooral nieuwsgierig welke (technische) mogelijkheden er zijn en hoe ik dit voor elkaar kan boksen.
Dank.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De reden dat die vragen gesteld worden is vooral dit:

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=tv+tuner

Kijk eens hoe leeg (die nog verkocht worden). Andere methoden zijn tegenwoordig meer gangbaar.

Maar het helpt ook als je vertelt of je analoog kijkt of dat je (ook) digitale TV hebt. En of er op die zolder al een aansluitpunt voor de kabel ligt en of er evt. een netwerkkabel heen loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-11-2015 16:26 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koenejk schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:20:
Je hebt gelijk hoor Fish.

Graag terug naar de vraag (discussie wat mij betreft).

Zijn de afwegingen voldoende helder. Of zijn daar nog suggesties bij- vragen over?

Ik ben, zoals genoemd, vooral nieuwsgierig welke (technische) mogelijkheden er zijn en hoe ik dit voor elkaar kan boksen.
Dank.
Lekker denigrend aan de kant schuiven, chapeau ..

Ik heb je allang opties gegeven, zonder vragen te stellen waar je zo over aan het sikkeneuren bent. als je dat nou eens bekenen had had je mischien wat geleerd.

over, and out ..

Iperf

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Begrijp ik goed dat de pc al op zolder staat? Wat let je horizon gewoon te proberen? Werkt het, profit, werkt het niet, kan je altijd verder kijken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het kan in principe wel, maar Ziggo en alle andere aanbieders op de wereld willen liever niet dat je TV kan kijken op iets wat niet een TV is of met een decoder die niet van de aanbieder is.

Als je DVB-C wil gebruiken moet je een DVB-C tuner kopen. Dat kan dan via PCIe of USB aangesloten worden. Als je wil kunnen decoderen moet je een smartcard optie voor je tuner hebben, anders kan je de Ziggo smartcard niet gebruiken en dus niks decoderen.

• MaZeLe
  • Nu online
Je kunt ook gewoon kant en klaar bij Ziggo een product afnemen:

https://www.ziggo.nl/televisie/ontvangers/horizon-mediabox/

Kan via de wifi of bedraad, in dat laatste geval hang je er nog een powerplug tussen.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59
koenejk schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:04:
lol, moet ik hier eerst alle -waarom dit wel en dat niet's - en al mijn afwegingen en argumenten uitleggen over mijn keuze alvorens iemand gericht antwoord geeft? :-)

Iig zijn de reden om niet Horizon te gebruiken de volgenden:
- internetverbindingssnelheid is op zolder trager waardoor ik niet het risico wil kwaliteitsverlies op te lopen bij een combi van internetgebruik
- in het verlengde daarvan; als ik geld neerleg voor een goede (hd)monitor wil ik daar ook met kwaliteit tv op kijken en dus geen kw.verlies hebben door online te gaan kijken.
Heb je al een keer gemeten wat je internet snelheid is daarboven? Mogelijk is dit prima te doen en dit is bovendien de makkelijkste en gratis optie. Het feit dat je kwaliteitverlies hebt weegt daar niet tegenop lijkt me, al helemaal als je het in een windowed schermpje draait..

Mocht het daarboven niet goed zijn kan je misschien beter investeren in een netwerkkabel naarboven dan in een DVB-c decoder voor in je computer.

don't mind me

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07-2025
In plaats van dat iedereen komt mekkeren over andere oplossingen: de vraag was TV op PC in een window. Sure, het kan beter en anders, maar waarom niet gewoon een DVB-C tuner + smartcard?

Kleine toevoeging: TV op je PC via een coax kabel heeft natuurlijk alleen maar zin als de coax kabel er al ligt. Geen coax = kabel trekken. Als je dan toch een kabel trekt, dan kan je net zo goed ethernet doen.

[ Voor 36% gewijzigd door johnkeates op 08-11-2015 17:20 ]

• koenejk
@Johnkeates; jij snapt het! :-)
Coax ligt er (nog) niet. Dat overweeg ik dus wel.

Ook dank voor de andere reacties. Daar kan ik wel verder mee.
Ga wat meer lezen over de DVB-C tuner.

Horizon-tvkijken zou wellicht qua snelheid nèt kunnen. Alleen als ik a/h downloaden ben of videobewerken wordt het lastig. Vandaar.

Wel vraag ik me nog steeds af hoe ik - ook bij gebruik van tv via horizonbox kan voorkomen dat ik steeds moet switchen tussen pc-werk en tvkijken. Of anders gezegd; hoe kan ik ín windows dan een box (windowtje) krijgen om tv te kijken. Of is dat eenvoudigweg zoeken naar de juiste software?

@Fish; jammer dat je een gemeend excuus niet weet te waarderen.
Had je berichtje met 3 links namelijk eerst over het hoofd gezien (was blijkbaar tegelijk gepost met mijn eigen reactie). Ik begrijp nu waarom jij het een discussie-forum noemt. ;-)
Bedankt voor je links. Met het artikel over digitale kabel kan ik wel wat.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Jimbolino

troep.com

In principe kun je het ook doen met een oude decoder (met analoge scart aansluiting)
en een cheap ass usb capture kaartje:
pricewatch: Conceptronic Home Video Creator

Deze usb capture kaartjes kun je kopen voor 5 euro op ebay.
Een ziggo decoder is 10-15 euro op marktplaats.

Je kunt ook (als je analoog wilt), een oude videorecorder gebruiken als tuner. Maar dan heb je te maken met alle storingen van dien.

Maar zoals iedereen hier al aangeeft, is het anno 2015 niet meer zinvol om coax naar boven te leggen, en kun je beter investeren in een goede UTP kabel. Ned 1,2,3 kun je gratis online kijken, alle zenders hebben uitzending gemist in fatsoenlijke kwaliteit.

Horizon.tv werkt nog via silverlight, maar dat gaat hopelijk snel veranderen omdat er bijna geen browsers meer zijn die dit ondersteunen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• koenejk
Jimbolino schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:04:
In principe kun je het ook doen met een oude decoder (met analoge scart aansluiting)
en een cheap ass usb capture kaartje:
pricewatch: Conceptronic Home Video Creator

Deze usb capture kaartjes kun je kopen voor 5 euro op ebay.
Een ziggo decoder is 10-15 euro op marktplaats.

Je kunt ook (als je analoog wilt), een oude videorecorder gebruiken als tuner. Maar dan heb je te maken met alle storingen van dien.

Maar zoals iedereen hier al aangeeft, is het anno 2015 niet meer zinvol om coax naar boven te leggen, en kun je beter investeren in een goede UTP kabel. Ned 1,2,3 kun je gratis online kijken, alle zenders hebben uitzending gemist in fatsoenlijke kwaliteit.

Horizon.tv werkt nog via silverlight, maar dat gaat hopelijk snel veranderen omdat er bijna geen browsers meer zijn die dit ondersteunen...
Ok, dank voor je aanvulling Jimbo. Analoog vind ik geen optie.
Pagina: 1