Laptop maakt netwerk verbinding maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584966

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb thuis 6 jaar oude laptop van Dell (xps L702X met win 10 erop) die al sinds paar dagen geleden ineens niet meer op internet kan. Hij kan verbinding maken met draadloos modem, ip adres netjes gekregen via dhcp van de modem, default gateway wijst naar de modem en DNS staat ook goed ingesteld. Ik kan vanaf mijn laptop Google pingen en pingen naar de modem geef ook netjes antwoorden terug maar als ik via de browser naar Google of naar de modem dan geef ie aan dat de pagina niet bereikbaar of de wachttijd voor de verbinding is verstreken. Bij Internet opties staat ook geen proxy ingesteld. Ccleaner gebruik om de computer op te ruimen help ook niet. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Als je antwoord krijgt op www.google.nl dan werkt je internet en DNS.
Als je dan een webpagina niet gevonden krijgt lijkt het me in de instellingen van IE te zitten.

Zou je eens chrome of firefox via een USB kunnen installeren? kijken of dat wel werkt.

Als er toch een verkeerde instelling in IE is geslopen zou je dit kunnen gebruiken.
Ook zou je dit kunnen volgen:
http://windows.microsoft....eset-ie-settings#ie=ie-11
Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer.

Open het bureaublad tik of klik vervolgens op het Internet Explorer-pictogram op de taakbalk. Wanneer u instellingen wijzigt, zullen deze wijzigingen van toepassing zijn op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.
Tik of klik op de knop Extra Extra en tik of klik vervolgens op Internetopties.

Tik of klik op het tabblad Geavanceerd en tik of klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Tik of klik in het dialoogvenster Instellingen Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK. U moet de computer opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584966

Topicstarter
Ik heb gedaan zoals wat hierboven staat zonder resultaat. Ik kan nog steeds Google pingen maar niet via browser. Ik kan niet eens inloggen bij mijn modem via browser. Ik kan op dit moment niks downloaden, dus Firefox opnieuw installeren via USB gaat niet werken lijkt mij. Ik gebruik Firefox browser en IE staat niet geïnstalleerd(Microsoft edge wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-05 17:10
Heb je al geprobeerd met een UTP kabel ipv draadloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroen86
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08-2022