Toon posts:

[FORUM] toevoegen quoteknop bij reactie invoerveld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:26

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Graag zou ik een quote knop willen zien boven het invoerveld van de reacties.
Ik quote vaak een stukje tekst op smartphone of tablet, en dan kost het mij erg veel tijd om quote tags te maken met het onscreen toetsenbord.

Daarnaast kan ik niet gewoon een selectie maken en de geselecteerde tekst zodoende laten quoten. Wat mij betreft vervangt het de splits quote of komt deze erbij naast te staan.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 11:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je quote iemand, dus heb je de knop bij de reactie al gebruikt. Wat heb je dan nog meer nodig dan de splits quote om onderscheid te maken tussen waar je op reageert? Door de knop bij de reactie te gebruiken krijgt de betreffende persoon netjes een notificatie.

Anderzijds heb je ook wel eens dat je een externe bron quote en dan is de knop wel handig. Veel forum software heeft zo'n knop en het verbaast mij een beetje dat Tweakers in al die jaren die nog steeds niet heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:34:
Je quote iemand, dus heb je de knop bij de reactie al gebruikt. Wat heb je dan nog meer nodig dan de splits quote om onderscheid te maken tussen waar je op reageert? Door de knop bij de reactie te gebruiken krijgt de betreffende persoon netjes een notificatie.
Dat klopt, en dat werkt prima, geen klachten erover.
Anderzijds heb je ook wel eens dat je een externe bron quote en dan is de knop wel handig. Veel forum software heeft zo'n knop en het verbaast mij een beetje dat Tweakers in al die jaren die nog steeds niet heeft.
Dat mis ik dus, gewoon een knop wat de tags voor quoten in het tekstveld plaatst, of wanneer je een tekst hebt geselecteerd wat je gequote wilt hebben dat de tags eromheen komen te staan, zoals bij de img,video en url tags en andere wel werkt.

Als extra argument kan ik meegeven dat GoT een discussieforum is, en bij discussies moet je vaak argumenten van externe bronnen of sites aanhalen, wanneer je van die site een specifiek stukje tekst wilt quoten ben je gewoon achterlijk lang en moeilijk ermee bezig.

In mijn geval: Ik moet eerst naar ander scherm voor speciale tekens op het toetsenbord, vervolgens selecteer je '[' na lang indrukken op '(', daarna ga je terug naar tekstinvoer en selecteer je de 'q' of volledig quote, je gaat terug naar de speciale tekens en pak je ']' en je hebt 1 van de tags klaar. Hetzelfde doe je dan voor [, / en ]

PVOutput

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wat voor gaar mobiel OS en toetsenbord heb je dan dat je ( lang ingedrukt moet houden om [ te krijgen? Op zowel m'n Nexus 5 als OnePlus One hoef ik dat niet te doen, het zijn aparte tekens.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
SwiftKey! :)

Maar het doet niets aan af dat het in mijn, en andere gevallen, het voor meer gebruiksgemak (kan) vormen om de quoteknop erbij te hebben.

[Voor 85% gewijzigd door Quad op 07-11-2015 15:54]

PVOutput

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest ­čĆö

Als dit wordt geïmplementeerd zou het mooi zijn als er ook een optioneel veld voor de bron komt zodat je gebruik kunt maken van wat de quote-tag biedt, lang niet iedereen weet immers dat je met [quote=bron] een bron/url kan toevoegen:
quote: bron
gequote tekst
.

[Voor 3% gewijzigd door Evest op 07-11-2015 16:35]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Oh dat wist ik niet, zou wel gaaf zijn idd.

PVOutput

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gezien het feit dat we al tig-knopjes voor veelgebruikte tags is het niet gek om er ook eentje voor de quote te hebben en dan met popupje om te vragen naar een link van de bron. Ik zal er eens een ticket voor maken.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Wat heb je dan nog meer nodig dan quote scheiding om te onderscheiden tussen je waar op reageert?
Multi-quote implementeerbaar door rechter-klikjes te registreren tot wanneer linker-klikjes werklik plaatsvinden.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:37:
Gezien het feit dat we al tig-knopjes voor veelgebruikte tags is het niet gek om er ook eentje voor de quote te hebben en dan met popupje om te vragen naar een link van de bron. Ik zal er eens een ticket voor maken.
Al info hierover? :)

PVOutput

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Bram1337 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Multiquote; implementeerbaar door rechter-klikjes te registeren totaande linker-klik daadwerkelijk plaatsvinden!
Huh? Waarom zou je dat willen? Klinkt nogal omslachtig in gebruik, grote kans op problemen (genoeg browsers die dat niet ondersteunen op maar kleine gebieden) en redelijk overbodig als je toch al een nieuwe quote kan toevoegen vanuit de reageer pagina. Om nog maar te zwijgen over mobiel gebruik waar het onmogelijk is om te gebruiken. Daarnaast, hoeveel mensen zouden dit gebruiken? Is het de dev tijd echt waard? Ik denk 't niet.

• Bram1337
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Ten bate van gebruiksvriendelikheid. Mobiel oplosbaar door langtikimplementatie. Handigheid superongekend.

• Quad

Quad

Selectief doof

Topicstarter
Gezien huidig aantal +1's dan maar een kick.

PVOutput

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gebruik op mijn Nexus 9 altijd het Google Toetsenbord (Gboard of zoiets heet het nu geloof ik) en daarop zou ik een dergelijke knop ook wel fijn vinden. Het is sowieso erg pielen met een onscreen toetsenbord als ik zo eerlijk mag zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:39
De feature staat vandaag in de Community Pick Poll. Stemmen dus! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee