Welke router kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Router. Onze huidge meegeleverde Cisco router van Ziggo toont wi-fi kuren en heeft over het algemeen slecht bereik. Een eis aan de nieuwe router is dat deze toekomstzeker is en zeer goede prestaties levert.

Wat is je budget?
De router mag best een smak geld kosten, maar het maximum is 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router zal aangesloten worden op de Cisco router die in bridgemodus gaat. Hij is voor thuisgebruik, we hebben best veel Wi-Fi apparaten.

PC Specs

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beetje karig.. Wat wil je wireless gaan doen? Streamen, bestanden delen, wil je 5GHz, etc.?
Ziggo ia inderdaad prut, maar dacht wel dat ze weer een nieuwe router gingen geven?

Ben tot nu toe tevreden over de D-868L (zullen vast weer nieuwe zijn) en de ASUS-serie (beiden hebben custom firmware).
Bereik is super en ook het streamen gaat goed.

Ik neem altijd de 'top 10 gekozen producten' als mogelijke producten en ga vervolgens vergelijken, tot ik bij 2/3 uitkom. ;)

Als je echt 200 euro wilt uitgeven, zou je ook voor twee routers kunnen gaan btw.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 05-11-2015 17:19 ]

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Sorry voor de beperkte info. Wij hebben een Synology NAS DS214Play, die veel gebruikt wordt om media te streamen. 5GHz is ook een vereiste.

Is de Asus RT-AC87U van Asus niet iets?

[ Voor 13% gewijzigd door Montu op 05-11-2015 17:28 ]

PC Specs

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

http://tweakers.net/categ...ZrYxo88IThJVIenmKiPA4vPc_

Allemaal dualband routers met dikke specs en stapels reviews. Ik heb niet echt het idee dat er miskopen tussen zitten.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:21:
Sorry voor de beperkte info. Wij hebben een Synology NAS DS214Play, die veel gebruikt wordt om media te streamen. 5GHz is ook een vereiste.

Is de Asus RT-AC87U van Asus niet iets?
Zeker, hij is wel duur. :/
De reviews zijn wel mixed, dit zou mijn search filter zijn.
Sitecom en Linksys zijn beide merken waar ik weg zou blijven, mede door de brakke ondersteuning en mindere specs.

Het vervelende is volgensmij dat ASUS het onmogelijk heeft gemaakt om de TX-power (als ik het goed heb) te verhogen. Al wordt hier wel gezegd op T.net dat niet zo veel zou moeten uitmaken: TX power verhogen dd-wrt
Op een D-Link 868L heb ik hem wel verhoogt, maar merk eerlijk gezegd ook geen probleem.

Het vervelende van de 868L is dat je hem niet ophangen, wel is het bereik super.
Met de dd-wrt firmware heb ik doorgaans geen problemen, behalve bij de laatste builds, maar die worden wel weer opgelost. :)
Met die firmware is het zoveel beter dan de stock firmware, die als gewoonlijk bij de meeste router aanbieders weer niet wordt bijgewerkt. :/

Mijn advies zou zijn, twee D-Link 868L routers, verbonden met een kabel er tussen, zodat eentje als AP dient: één beneden, de andere boven of ergens waar het nodig is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 06-11-2015 12:28 ]