Het betreft hier pure luiheid! Zowel mijn vrouw als ik zijn toe aan nieuwe PC's gezien onze oude totaal niet meer voldoen (ik zit not op core2duo, zij zit op een quad) Ik bouw 1 systeem 2x, zodat er geen moeilijkheden etc zijn (en afgunst, gamers zijn nogal competitief
).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor haar:
- Gamen
- Photoshoppen (veel)
- Het gebruikelijke...
Voor mij:
- Gamen
- VM's draaien (voor testen, niet ten alle tijden)
- Adobe After Effects (lijkt wel pacman qua resources)
- Het gebruikelijke...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Per systeeem tot ongeveer 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn systeem zal ik mijn SSD oplossing voor VM's overnemen, maar laten we er van uit gaan dat we voor nu de schermen (worden ook nog vervangen, moet ik nog even op inlezen) toetsenborden e.d. lekker overnemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben niet zeker over de voeding/mobo (weet bijna zeker dat het verkeert zit), ik heb het lijstje van bestbuy over genomen om dat ik al jaren niets meer heb bijgehouden over hardware en een beetje aangepast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen idee welke merken tegenwoordig veel uitval hebben (verschilt per jaar). In het verleden vervelende ervaringen gehad met ASUS video kaarten (7x uitval op fan, 7x doorgebrand op 2 pc's tegelijk)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, het moet draaien wat ik wil, en een lange tijd mee gaan.
Ga je overklokken?
Al jaren niet meer gedaan, misschien een klein beetje, maar als de winst <10-15% is zie ik het nut niet zo.
Wat verwacht je van ons?
een double check of ik geen gekke dingen bij elkaar geklikt heb, goede suggesties voor alternatieven (ik zal wel een foutje of twee hebben gemaat), en misschien een open dialoog waarom iets wel of niet handig zou zijn.
Het lijstje is misschien ook wel handig :D:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor haar:
- Gamen
- Photoshoppen (veel)
- Het gebruikelijke...
Voor mij:
- Gamen
- VM's draaien (voor testen, niet ten alle tijden)
- Adobe After Effects (lijkt wel pacman qua resources)
- Het gebruikelijke...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Per systeeem tot ongeveer 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn systeem zal ik mijn SSD oplossing voor VM's overnemen, maar laten we er van uit gaan dat we voor nu de schermen (worden ook nog vervangen, moet ik nog even op inlezen) toetsenborden e.d. lekker overnemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben niet zeker over de voeding/mobo (weet bijna zeker dat het verkeert zit), ik heb het lijstje van bestbuy over genomen om dat ik al jaren niets meer heb bijgehouden over hardware en een beetje aangepast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen idee welke merken tegenwoordig veel uitval hebben (verschilt per jaar). In het verleden vervelende ervaringen gehad met ASUS video kaarten (7x uitval op fan, 7x doorgebrand op 2 pc's tegelijk)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, het moet draaien wat ik wil, en een lange tijd mee gaan.
Ga je overklokken?
Al jaren niet meer gedaan, misschien een klein beetje, maar als de winst <10-15% is zie ik het nut niet zo.
Wat verwacht je van ons?
een double check of ik geen gekke dingen bij elkaar geklikt heb, goede suggesties voor alternatieven (ik zal wel een foutje of twee hebben gemaat), en misschien een open dialoog waarom iets wel of niet handig zou zijn.
Het lijstje is misschien ook wel handig :D:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 351,95 | € 351,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 154,95 | € 154,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.273,55 | |