Probleem met Windows 10 (Pro ipv Home)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:46
Hallo,

Ik heb een probleem, en al veel geprobeerd, ik weet me even geen raad meer dus hoop dat iemand hier kan helpen. Ik had een OEM versie(voorgeinstalleerd) van Windows 8.1. Deze maanden geleden geupgrade naar Windows 10.

Windows 10 is vandeweek gecrashed, dus heb ik deze opnieuw vanaf USB moeten installeren. Echter, heb ik om onverklaarbare reden nu 10 Pro, en deze is niet te activeren met mijn eigen key.

Veel met Microsoft aan de lijn gezeten, en ik heb van hun een key gekregen voor Windows 10(geconverte key van mijn eigen 8.1). Maar, deze werkt niet met de Pro versie. Ik krijg de Home versie maar niet geinstalleerd. Als ik Windows 10 opnieuw download, herkent hij dat ik Pro heb, en installeert hij Pro opnieuw. Microsoft geeft aan niets te kunnen doen en de Laptop terug te sturen naar Asus, maar ondanks dat ik garantie heb vermoed ik dat voor een nieuwe schone installatie dikke kosten in rekening gebracht zullen worden..

Wie kan mij helpen, zodat ik W10 Home weer heb en deze normaal kan activeren met mijn key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:57
Bootable USB installer maken met Win10, disk formatteren en Win10 installeren? Beetje Bingen geeft al aan dat downgraden niet mogelijk is maar een clean install wel.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:43
Al in dit topic gekeken?
mogelijkheden die op jouw ASUS van toepassing zijn?
OEM partitie 8.1 hoort er imo nog te zijn.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik heb het volgens mij voor elkaar.. Ik moest eerst terug naar 8.1, met de OEM code(automatisch), en nu is hij bezig met W10 te downloaden, dus kijken of dat lukt..

10 Home over 10 Pro heen installeren gaat dus niet zomaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
pixels66 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:50:
Windows 10 is vandeweek gecrashed, dus heb ik deze opnieuw vanaf USB moeten installeren. Echter, heb ik om onverklaarbare reden nu 10 Pro, en deze is niet te activeren met mijn eigen key.
[...]
Ik krijg de Home versie maar niet geinstalleerd. Als ik Windows 10 opnieuw download, herkent hij dat ik Pro heb, en installeert hij Pro opnieuw.
pixels66 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:52:
10 Home over 10 Pro heen installeren gaat dus niet zomaar..
Met de Media Creation Tool kan je ongeacht je eigen Windows versie, gewoon kiezen of je de Home of Pro editie wilt hoor, als je "een installatie media maakt voor een andere PC".

https://www.microsoft.com/software-download/windows10

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XrfZk0x.png

Je hoefde dan ook niet opnieuw vanaf Windows 8.1 een upgrade te doen, gewoon de installatie media voor Windows 10 Home gebruiken zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Ketho op 05-11-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:12

DarkSide

theres no place like ::1

Idd gewoon juiste media downloaden en daarmee een clean install doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
De clean install ging niet, dat heb ik wel geprobeerd, maar dan werd hij niet geactiveerd, de OEM key van 8.1 werd niet herkend in de W10 bij clean install..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Het menu waar die om een key vraagt kan je gewoon skippen hoor :P
Dan wordt die op een later moment vanzelf geactiveerd adhv de hardware ID, aangezien je al eerder een gratis upgrade naar Windows 10 had gedaan.

Windows 10 slikt een Windows 7/8 key inderdaad niet (wel vanaf de Threshold 2 versie).

[ Voor 30% gewijzigd door Ketho op 05-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
pixels66 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:24:
De clean install ging niet, dat heb ik wel geprobeerd, maar dan werd hij niet geactiveerd, de OEM key van 8.1 werd niet herkend in de W10 bij clean install..
Het kan na installatie een paar dagen duren voordat W10 goed geactiveerd wordt, in de tussentijd werkt W10 gewoon, pas als daarna definitief wordt dat die versie niet geactiveerd mag/kan worden weet je het zeker ;)

Overigens kan je tijdens de instal gewoon door klikken zonder een key in te voeren, die wordt automagisch (met wat vertraging) opgepakt na de instal dus.

[ Voor 13% gewijzigd door RGAT op 05-11-2015 18:09 ]

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1