Nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-08 10:41
Recent heb ik een nieuwe grafische kaart gehaald nadat mijn oude overleden was. Nu loop ik regelmatig tegen lag aan in bepaalde games (cs:go , dota2, payday2)

*verwijzing naar mijn probleem : FPS problemen in sommige games GeForce 970 GTX *

Mijn complete systeem is:

GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0
Intel Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz
16 GB Ram
1920 x 1080, 60 hz
Windows 10 Pro N
HKC 550 watt

Nu heb ik begrepen dat het wel is zo zou kunnen zijn dat mijn voeding het probleem zou kunnen veroorzaken (over het algemeen een niet zo stabiele voeding die ik beter niet had kunnen aanschaffen, maar dat wist ik niet) Dus ik wil graag een nieuwe.

Ik wil het liefst tot rond de 100 euro uitgeven (iets meer mag ook uiteraard, en iets minder sowieso :P) maar heb zelf totaal geen verstand van dit soort dingen.
Het merk maakt me daarom ook niet uit, als het maar een goede stabiele voeding is die mijn systeem van (ruim) voldoende stroom kan voorzien.

Zouden jullie mij kunnen helpen met een aankoopadvies op basis van het bovenstaande systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is inderdaad geen goede voeding, maar het lijkt me zeer sterk dat daar je framedrops vandaankomen.

Een goede voeding is natuurlijk altijd goed, maar je huidige probleem wordt er niet door opgelost lijkt me.

zoiets bijv pricewatch: Antec VPF Series 450W. Heb je nog ruim over om nog wat over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Een slechte voeding kan zeker wel voor fps drops/stottering veroorzaken. Als je voeding niet constant 12v kan leveren zal je gpu steeds wegvallen. Waardoor je fps drops krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Cooler Master V650. Beneden je budget en uitstekende voeding. Maar je zou idd wel gelijk kunnen hebben dat als je voeding echt rot is qua voltages dat je videokaart dan gaat throttlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-08 10:41
spokje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:24:
Cooler Master V650. Beneden je budget en uitstekende voeding. Maar je zou idd wel gelijk kunnen hebben dat als je voeding echt rot is qua voltages dat je videokaart dan gaat throttlen.
loki504 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:22:
Een slechte voeding kan zeker wel voor fps drops/stottering veroorzaken. Als je voeding niet constant 12v kan leveren zal je gpu steeds wegvallen. Waardoor je fps drops krijgt.
Ik heb intussen het vermoeden dat mijn videokaart gewoon niet goed is. het is een throttle probleem (voor de geïnteresseerde : http://forums.evga.com/Ca...-TDP-issues-m2244186.aspx )

Maar goed, kan net zo goed een degelijke voeding kopen. Is dat in ieder geval sowieso het probleem ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Corsair rm550x FTW zeker aan te raden. En een msi r9 390

[ Voor 19% gewijzigd door Apiaan op 05-11-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Apiaan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:22:
Corsair rm550x FTW zeker aan te raden. En een msi r9 390
van een 970 naar een 390 zou niet echt een logische stap zijn als je op FHD speelt. bovendien is die PSU wel aardig aan de prijs voor wat ie levert. een V450/V550 is prima

over of het nou wel of niet door de PSU komt valt over te twijfelen, feit is dat die HKC een verre van goede voeding is. wat je nog wel zou kunnen doen is het GPU gebruik/temperatuur kunnen meten met Afterburner en wanneer je framerates naar beneden gaan kijken of de temperatuur dan te hoog was en de GPU-Clockspeed naar beneden ging

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Oeps ik dacht dat hij dat wou gaan kopen niet goed gelezen.
Pagina: 1