Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-08 10:41
Nadat mijn vorige grafische kaart stuk was gegaan (GeForce 760 GTX als ik me niet vergis) heb ik besloten om een GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 te kopen. Na deze in mijn PC te hebben geinstalleerd heb ik gemerkt dat ik in sommige games (counter strike: go, Dota2, payday2) op random momenten het spel ontzettend begint te haperen, dit houd tot 3 minuten aan. Vervolgens is alles weer helemaal goed voor een bepaalde tijd en dan begint het grapje weer van vooraf aan.

Overigens gebeurd dit niet bij elke game (Skyrim bijvoorbeeld werkt prima).

Het probleem is ontstaan na het plaatsen van de nieuwe grafische kaart en als ik ga spelen op de onboard chip van mijn moederbord werkt het perfect (maar dat wil ik dus niet) waardoor ik eigenlijk vrij zeker ben dat dit een probleem is veroorzaakt door de grafische kaart. Ik heb van alles geprobeerd waaronder:

Herinstallatie drivers, drivers updaten, Windows herinstallatie, moederbord drivers installeren, opnieuw insteken van de grafische kaart in het moederbord en ook de ram (geen idee waarom ik dacht dat dit zou helpen). Vertical sync aangezet in de game, maar het helpt helaas allemaal niets.

Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

De rest van mijn machine bestaat uit:

GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0
Intel Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz
16 GB Ram
1920 x 1080, 60 hz
Windows 10 Pro N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 14:32
In de NVIDIA Control Panel staat een optie voor Power Management Mode.
Deze kan op adaptive of maximum performance staan. Staat deze op maximum performance?? wellicht het proberen waard

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
xenonNn schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:38:
In de NVIDIA Control Panel staat een optie voor Power Management Mode.
Deze kan op adaptive of maximum performance staan. Staat deze op maximum performance?? wellicht het proberen waard
Nee, het is helaas niet de oplossing heb nog steeds FPS drops. Toch bedankt voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heeft je moederbord de laatste bios?
Heb je de oude drivers van je GTX760 goed verwijdert in veilige modus met DDU?

Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm word de grafische kaart en wat gebeur er met de clock snelheden Dit kun je zien met gpu-z of MSI atferburner. Met gpu-z kun je ook even je pcie lanes bekijken via het vraag tekentje, het wil namelijk wel eens voorkomen dat bij het inteken de kaart niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:38:
Heeft je moederbord de laatste bios?
Heb je de oude drivers van je GTX760 goed verwijdert in veilige modus met DDU?

Wat voor voeding heb je?
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd dus de oude drivers zijn waarschijnlijk wel weg. Ik kan de laatste update niet downloaden voor mijn bios omdat ik een 64 bit systeem heb. Erg raar. Welke voeding ik heb moet ik even nakijken.

Mijn voeding is een HKC 550 watt voeding. Is dit te weinig?

[ Voor 5% gewijzigd door Proliges op 04-11-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:56:
Hoe warm word de grafische kaart en wat gebeur er met de clock snelheden Dit kun je zien met gpu-z of MSI atferburner. Met gpu-z kun je ook even je pcie lanes bekijken via het vraag tekentje, het wil namelijk wel eens voorkomen dat bij het inteken de kaart niet helemaal goed zit.
De grafische kaart wordt ongeveer 65 graden warm. Volgens mij zijn de clocksnelheden 1215 mhz voor graphics en 3506 mhz voor geheugen (volgens hwmonitor, niet zeker of ik goed kijk omdat ik een redelijke leek ben wat betreft dit soort dingen ;)) Ik ga gpu-z downloaden en kijken hoe het zit.

gpu-z: Bus interface (wat voor het vraagtekentje staat): PCI-E 3.0 x 16 @ x 16 3.0, dus volgens mij zit deze gewoon goed ingestoken?) als ik een render test doe (via het vraagtekentje) lijkt alles gewoon soepel te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Proliges op 04-11-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt zit 100% goed, dat probleem kun je dus alvast uitluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:14:
Klopt zit 100% goed, dat probleem kun je dus alvast uitluiten.
Zou 550 watt voeding voor mijn machine misschien te weinig zijn? ik heb een GA-B85M-HD3 Moederbord waarvan ik de drivers van 2015 niet kan downloaden omdat die niet compatibel zijn met de 64 bits versie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik heb het niet over de drivers van het moederbord maar de bios, dat is iets anders. De bios is in feite de firmware die op de chip van je moederbord zit.
Drivers en bios zijn twee verschillende dingen :>.

Bios kan je hier vinden:
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=4568#bios

Voeding is niet te weinig. Ik ben niet bekend met HKC, geen idee of dat een fatsoenlijk merk is.
-HKC 550w I saw this psu on youtube, once it got the power strain it got on fire! You should avoid it.
http://nl.hardware.info/r...gatest-50x-400w-1200w-hkc
Voltages zijn blijkbaar niet heel erg stabiel met een midrange systeem, jij hebt er een semi-highend kaart in zitten.

Filmpje van 12 volt lijn onder load, 11.59v.

[ Voor 47% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-11-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proliges schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:16:
[...]

Zou 550 watt voeding voor mijn machine misschien te weinig zijn? ik heb een GA-B85M-HD3 Moederbord waarvan ik de drivers van 2015 niet kan downloaden omdat die niet compatibel zijn met de 64 bits versie van windows.
Ligt vooral aan het merk en de hoeveelheid ampére over de 12 volt rail of de kaart daadwerkelijk genoeg sap krijgt.

550 watt zou normaal voldoende moeten zijn maar of jou voeding dat kan leveren over de 12 volt rail blijft gissen zonder merk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:40:
Ik heb het niet over de drivers van het moederbord maar de bios, dat is iets anders. De bios is in feite de firmware die op de chip van je moederbord zit.

Bios kan je hier vinden:

Voeding is niet te weinig. Ik ben niet bekend met HKC, geen idee of dat een fatsoenlijk merk is.

[...]

Voltages zijn blijkbaar niet heel erg stabiel met een midrange systeem, jij hebt er een semi-highend kaart in zitten.
Ja die bedoelde ik :P die had ik ook gevonden. Maar die download links zijn niet compatibel met een 64 bits systeem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:45:
[...]

Ligt vooral aan het merk en de hoeveelheid ampére over de 12 volt rail of de kaart daadwerkelijk genoeg sap krijgt.

550 watt zou normaal voldoende moeten zijn maar of jou voeding dat kan leveren over de 12 volt rail blijft gissen zonder merk. ;)
Het is een HKC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Proliges schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:50:
[...]

Ja die bedoelde ik :P die had ik ook gevonden. Maar die download links zijn niet compatibel met een 64 bits systeem :(
Het downloaden zou gewoon goed moeten gaan, ik neem aan dat je bedoelt dat je de .exe niet kan draaien? Vaak kan je ook een bios via een diskette of via usb stick (dacht ik :P).
http://www.gigabyte.com/webpage/20/HowToReflashBIOS.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:54:
[...]

Het downloaden zou gewoon goed moeten gaan, ik neem aan dat je bedoelt dat je de .exe niet kan draaien? Vaak kan je ook een bios via een diskette of via usb stick (dacht ik :P).
http://www.gigabyte.com/webpage/20/HowToReflashBIOS.html
Exact, dat bedoel ik. Kan de .exe en de .bat niet draaien. Nam eerlijk gezegd aan dat ik dat gewoon zou moeten kunnen uitvoeren. Ik ga erna kijken bedankt. En kennelijk heb ik dus echt een kutvoeding gekocht, dus ik haal wel een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik niet veel verstand van voedingen maar hier is een uitgebreide test van de 550 watt variant.
Misschien kunnen anderen hier er wat uit halen?
http://nl.hardware.info/p...-5550-550w/testresultaten

HWI zelf er over

HKC is een Chinese fabrikant, die sinds kort een Europese vestiging in Nederland heeft. Zij stuurde ons vier voedingen met vermogens van respectievelijk 550, 565, 580 en 630 Watt. Wat precies het nut is van zoveel dicht bij elkaar liggende voedingen binnen het assortiment van één fabrikant, ontgaat ons. Hoe de Wattages exact berekend zijn, is ons ook een raadsel. Zo heeft de 550W één rail van 24 A, de 565W twee van 20 A, de 580W één van 30 A en de 630W weer twee van 20 A. Het houdt in alle gevallen niet over qua beschikbaar vermogen en de logica ontgaat ons volledig. Alleen de 630W uitvoering is modulair. Prijzen lopen uiteen van 32 tot 85 euro; duur is HKC dus niet, maar dat is ook wel te verklaren als we de voedingen openen. Het lijkt er op dat er echt geen component meer dan strikt noodzakelijk in de voedingen zit. Gedurende de relatief beperkte testperiode draait ons mid-range systeem probleemloos op de HKC-voedingen, al zakken de voltages wel flink in. Geen van de HKC-voedingen weet het mid-range segment keurig op 12.0 Volt of iets meer te houden. Dat is wat ons betreft geen goed voorteken qua stabiliteit. Daar komt nog eens bij dat de vier voedingen op één uitzondering na zeer slecht score qua efficiency op het mid-range systeem, het geluidsniveau erg hoog is en de 630 Watt uitvoering het zelfs klaar krijgt om 9.2 Watt te verbruiken als de PC is uitgezet (lees: het gebruik van deze voeding kost je dus hoe dan ook 20 euro per jaar). Wat ons betreft niet kopen dus...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:40:

Bios kan je hier vinden:

[...]

Filmpje van 12 volt lijn onder load, 11.59v.
[video]
Zou je adviseren om een andere voeding te halen trouwens? Ben zelf totaal niet bekend met die dingen. Want ik roep wel heel mooi dat ik een andere voeding koop maar weet dus niet of deze volstaat ofniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Proliges schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:58:
[...]

Exact, dat bedoel ik. Kan de .exe en de .bat niet draaien. Nam eerlijk gezegd aan dat ik dat gewoon zou moeten kunnen uitvoeren. Ik ga erna kijken bedankt. En kennelijk heb ik dus echt een kutvoeding gekocht, dus ik haal wel een andere ;)
Het is niet de meest goede voeding inderdaad. Maar voordat je meteen een nieuwe koopt kijk eens wat je temperaturen zijn van je cpu en gpu onder load. Het kan net zo goed door throttling komen.
Bij je volgende voeding zou ik advies vragen in het Componenten Aankoopadvies forum.

Je nieuwe kaart gebruikt onder load maar iets van 15-25Watt meer maar doordat hij sneller is zal ook je cpu harder moeten werken en dat kan dan net de grens van je voeding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:04:
[...]

Het is niet de meest goede voeding inderdaad. Maar voordat je meteen een nieuwe koopt kijk eens wat je temperaturen zijn van je cpu en gpu onder load. Het kan net zo goed door throttling komen.
Bij je volgende voeding zou ik advies vragen in het Componenten Aankoopadvies forum.

Je nieuwe kaart gebruikt onder load maar iets van 15-25Watt meer maar doordat hij sneller is zal ook je cpu harder moeten werken en dat kan dan net de grens van je voeding zijn.
Met onder load bedoel je neem ik aan: tijdens het gamen? Ik ben niet zo bekend met throttling, wat doet dit en hoe kan ik zien of dat in mijn situatie van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Proliges schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:37:
[...]

Met onder load bedoel je neem ik aan: tijdens het gamen? Ik ben niet zo bekend met throttling, wat doet dit en hoe kan ik zien of dat in mijn situatie van toepassing is?
Throthling kan gebeuren als je kaart te warm begint te worden. De kaar schakelt(throtled) dan terug in snelheid om schade te voorkomen.

Je kunt dit goed zien door bijvoorbeeld MSI Afterburner te installeren. (werkt met alle merken en type's videokaarten)
Om throthlen te herkennen kijk je tijdens het belasten/gamen naar het vermogen, gebruik en temperatuur.(GPU temperature/GPU Usage/GPU Power Als je na verloop van tijd de temperatuur ziet oplopen en de usage/power ziet inzakken kan het zijn dat de kaart terugschakelt.

Schrik niet direct van de temperaturen btw, mijn 970 wordt tijdens een potje Crysis 3 op max settings 2560x1080 zo'n 80 graden en daar is niets mis mee.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Doet dit probleem zich na 5-6 minuten voor? Wat is je GPU load als je die fps dropt krijgt? Draai hij eerst normaal en dropt dan voor 3 minuten en word dan weer normaal? Zoja? Dan had je het zelfde soort probleem als mij. Ik had dus een paar illegale games vier torrent gedownload ik d8 dat het wel kon enzo. Het bleek een soort bitcoin mining virus l/ malware te zijn die geen enkele anti virus kon aantonen. Sinds de upgrade naar windows 10 heb ik dit echter niet meer! Fresh install is zeker de moeite waard. Ander vrees ik dat je een brak kaartje te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:46:
Hallo. Doet dit probleem zich na 5-6 minuten voor? Wat is je GPU load als je die fps dropt krijgt? Draai hij eerst normaal en dropt dan voor 3 minuten en word dan weer normaal? Zoja? Dan had je het zelfde soort probleem als mij. Ik had dus een paar illegale games vier torrent gedownload ik d8 dat het wel kon enzo. Het bleek een soort bitcoin mining virus l/ malware te zijn die geen enkele anti virus kon aantonen. Sinds de upgrade naar windows 10 heb ik dit echter niet meer! Fresh install is zeker de moeite waard. Ander vrees ik dat je een brak kaartje te pakken hebt.
Op het begin van bijv een potje counter strike is er niks aan de hand, probleem komt inderdaad pas later voor. En het zou inderdaad wel eens een minuut of 3 aan kunnen houden en dan wordt het weer normaal voor een poosje, dan begint het gedonder weer van voor afaan.

Ik heb al Windows 10 en heb eergistere mijn pc opnieuw geinstalleerd. Dus het lijkt me niet dat ik per direct weer een bitcoin farm op me pc heb. Is er een manier om dat te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
novalite schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:38:
[...]

Throthling kan gebeuren als je kaart te warm begint te worden. De kaar schakelt(throtled) dan terug in snelheid om schade te voorkomen.

Je kunt dit goed zien door bijvoorbeeld MSI Afterburner te installeren. (werkt met alle merken en type's videokaarten)
Om throthlen te herkennen kijk je tijdens het belasten/gamen naar het vermogen, gebruik en temperatuur.(GPU temperature/GPU Usage/GPU Power Als je na verloop van tijd de temperatuur ziet oplopen en de usage/power ziet inzakken kan het zijn dat de kaart terugschakelt.

Schrik niet direct van de temperaturen btw, mijn 970 wordt tijdens een potje Crysis 3 op max settings 2560x1080 zo'n 80 graden en daar is niets mis mee.
Ik heb eerlijk gezegd (zonder het te testen op dit moment) niet het idee dat " throttle" het probleem is. Dan zou dit een terugkeren probleem moeten zijn bij elke game (toch?) Maar het probleem doet zich niet voor bij elke game.

Overigens: Hoe zwaar kan counter strike: go zijn voor je pc?

Ik ga er zeker even na kijken met msi afterburner en hwmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Je moet eens op het evga forum kijken. Ik heb dat in januari destijds flink bijgehouden.
De "oude" FTW kaart, dus met 2x6 pins, heeft een limitatie in de TDP en de stroom die ie maximaal kan trekken, waardoor de kaart op stockspeeds en stock powerlimit al begint te throttelen. Heeft niet perse iets met de temp te maken. Ik dacht dat ze toen iets zeiden van dat de kaart meer dan 192W nodig heeft, terwijl de TDP op 186W staat.

Je kunt dit alleen oplossen door een bepaalde bios erin te flashen (op zich kan dit want je hebt als het goed is multiple bios), of dit aan te melden bij EVGA en dan word je kaart geruild tegen waarschijnlijk een FTW+ die deze problemen NIET heeft.

EDIT: kijk eens bij de volgende posts:
https://gathering.tweaker...message/43533244#43533244

http://forums.evga.com/Ca...-TDP-issues-m2244186.aspx

Jou zou dus een RMA/stepup kunnen aanvragen. Meld je eens aan op het EVGA forum en richt je vraag tot EVGA_ChrisB.
Ze hebben echt een top service!

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 04-11-2015 22:05 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Deathchant schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:01:
Je moet eens op het evga forum kijken. Ik heb dat in januari destijds flink bijgehouden.
De "oude" FTW kaart, dus met 2x6 pins, heeft een limitatie in de TDP en de stroom die ie maximaal kan trekken, waardoor de kaart op stockspeeds en stock powerlimit al begint te throttelen. Heeft niet perse iets met de temp te maken. Ik dacht dat ze toen iets zeiden van dat de kaart meer dan 192W nodig heeft, terwijl de TDP op 186W staat.

Je kunt dit alleen oplossen door een bepaalde bios erin te flashen (op zich kan dit want je hebt als het goed is multiple bios), of dit aan te melden bij EVGA en dan word je kaart geruild tegen waarschijnlijk een FTW+ die deze problemen NIET heeft.
Oke, interessante informatie (niet sarcastisch mocht je dat denken :P) Mijn GTX 970 is inderdaad 2x 6 pins. Wat kan ik zelf doen om dit op te lossen (als in: welke bios zou ik erin moeten flashen?) Heeft u misschien een linkje naar een how to guide? Of is het misschien verstandiger om contact op te nemen met EVGA?

Maar dan zit ik overigens ook nog met een vraag: Hoe kan het zo zijn dat het bij sommige games prima werkt (skyrim/starcraft) en bij andere games niet (cs:go, dota2, payday2)? Kan dat ook door throttelen komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Proliges op 04-11-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb mijn post geëdit. Kijk maar eens in die evga link. Gebruiker r0ach heeft daar zijn hele analyse gedaan.
http://forums.evga.com/Mo...sues-w-link-m2247507.aspx

Als ik je een tip mag geven: contacteer EVGA en leg uit dat je identieke problemen ervaart als die gebruikers op het forum en dat je geen kaart wilt hebben die out of the box al throtteling issues hebben door een slechte TDP. Ze zijn heel coulant en verlenen uitstekende services. Tweaker stin00 heeft zijn FTW ook geRMA'd wegens coilwhine en kreeg een FTW+ ervoor in de plaats.

Je kunt GPU-Z eens laten meedraaien op de achtergrond, en dan het probleem reproduceren. Als het goed is zie je in de PERFCAP REASON iets staan van vREL ofzoiets. Moet je ff opzoeken wat die reasons betekenen, maar dan weet je dat het dat issue is.

[ Voor 60% gewijzigd door Deathchant op 04-11-2015 22:10 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
kuusj98 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:11:
[...]

Waarschijnlijk heb je bij CS geen CPU limitation waardoor de GPU altijd zo veel mogelijk frame's probeert te maken, als deze dat niet stabiel kan doen door bijvoorbeeld te weinig stroom dan zul je dat als stutter zien.
Skyrim is iets zwaarder op de CPU mits je geen ultra-HD GFX mods hebt oid.
Deathchant schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:11:
Dat kan. Ik weet het niet zeker. Ik zag de woorden "haperen" en EVGA GTX 970 FTW" staan, dus ik moest onmiddellijk aan dit TDP-issue denken.
Oke bedankt, ik zal erna kijken (overigens iedereen bedankt voor de reacties, en dat allemaal binnen een paar uur _/-\o_ _/-\o_ )

[ Voor 72% gewijzigd door Proliges op 04-11-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat kan. Ik weet het niet zeker. Ik zag de woorden "haperen" en "EVGA GTX 970 FTW" staan, dus ik moest onmiddellijk aan dit TDP-issue denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Proliges schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:09:
[...]

Bedankt maar ik had nog een korte vraag geedit :P : Hoe kan het dat het bij sommige games prima werkt (skyrim, starcraft) , en bij andere games niet (cs:go, dota2, payday2)?
Kan dat ook door throtteling komen?
Waarschijnlijk heb je bij CS geen CPU limitation waardoor de GPU altijd zo veel mogelijk frame's probeert te maken, als deze dat niet stabiel kan doen door bijvoorbeeld te weinig stroom dan zul je dat als stutter zien.
Skyrim is iets zwaarder op de CPU mits je geen ultra-HD GFX mods hebt oid.

Daarnaast, mijn GTX970 van Asus heeft maar 1x6 Pin, en het ligt een beetje aan de test die ik doe, maar onder Valley kan ik op 1560Mhz draaien. Furmark maakt de VRM's te warm waardoor ie gaat throttlen naar ongeveer 1380-1420 wat ook weer stutter tot gevolg heeft.

De VRM's kun je niet uitlezen met GPU-z, maar ik zie ze wel op HWiNFO64 met sensors only mode. Hier zie je ineens de voltages en ampere's. VRM's worden na een uurtje gamen makkelijk 100-110 graden zonder overclock, vraag me af hoe lang deze het gaat volhouden... Ach ja, garantie is er ook nog.

[ Voor 30% gewijzigd door Kuusj op 04-11-2015 22:15 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De eerste post van gebruiker r0ach geeft een how-to aan en ook welke bios je moet hebben.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, en eigenlijk een beetje uit principe niet. Je koopt geen kaart die niet op zijn defaults kan presteren. Het verhogen van de powerlimit naar 110% alleen is zelfs ook niet genoeg. In mijn optiek kun je dit gewoon niet maken, en dan hoor je de klant een fatsoenlijke oplossing te bieden.
Dus ik zou gebruik maken van de service van EVGA en je tot hun richten.
Grote kans dat je gewoon een SSC of een FTW+ teruggestuurd krijgt.
Die SSC is overigens identiek aan de FTW+ behalve een zeer klein verschil in corespeed en memspeed, maar de vernieuwde SSC heeft ook 1x6pins en 1x8pins, plus een hogere TDP en hogere power limit, en ook de vernieuwde cooler (met memory+mosfet coolingplate) die de oude ACX coolers (waaronder jouw eigen FTW) níet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliges
Deathchant schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:19:
De eerste post van gebruiker r0ach geeft een how-to aan en ook welke bios je moet hebben.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, en eigenlijk een beetje uit principe niet. Je koopt geen kaart die niet op zijn defaults kan presteren. Het verhogen van de powerlimit naar 110% alleen is zelfs ook niet genoeg. In mijn optiek kun je dit gewoon niet maken, en dan hoor je de klant een fatsoenlijke oplossing te bieden.
Dus ik zou gebruik maken van de service van EVGA en je tot hun richten.
Grote kans dat je gewoon een SSC of een FTW+ teruggestuurd krijgt.
Die SSC is overigens identiek aan de FTW+ behalve een zeer klein verschil in corespeed en memspeed, maar de vernieuwde SSC heeft ook 1x6pins en 1x8pins, plus een hogere TDP en hogere power limit, en ook de vernieuwde cooler (met memory+mosfet coolingplate) die de oude ACX coolers (waaronder jouw eigen FTW) níet hebben.
Ik ben het aan het lezen en ik ga zelf niet lopen kloten daarmee, ik weet eigenlijk niet hoe het moet en verwacht gewoon dat als ik een product koop dat deze dan ook 100% naar behoren werkt, dus eigenlijk ook uit principe niet. Ik denk serieus dat dit het probleem is, en dat heb ik nog niet eerder gehad. Bedankt
Pagina: 1