Nadat mijn vorige grafische kaart stuk was gegaan (GeForce 760 GTX als ik me niet vergis) heb ik besloten om een GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 te kopen. Na deze in mijn PC te hebben geinstalleerd heb ik gemerkt dat ik in sommige games (counter strike: go, Dota2, payday2) op random momenten het spel ontzettend begint te haperen, dit houd tot 3 minuten aan. Vervolgens is alles weer helemaal goed voor een bepaalde tijd en dan begint het grapje weer van vooraf aan.
Overigens gebeurd dit niet bij elke game (Skyrim bijvoorbeeld werkt prima).
Het probleem is ontstaan na het plaatsen van de nieuwe grafische kaart en als ik ga spelen op de onboard chip van mijn moederbord werkt het perfect (maar dat wil ik dus niet) waardoor ik eigenlijk vrij zeker ben dat dit een probleem is veroorzaakt door de grafische kaart. Ik heb van alles geprobeerd waaronder:
Herinstallatie drivers, drivers updaten, Windows herinstallatie, moederbord drivers installeren, opnieuw insteken van de grafische kaart in het moederbord en ook de ram (geen idee waarom ik dacht dat dit zou helpen). Vertical sync aangezet in de game, maar het helpt helaas allemaal niets.
Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen
De rest van mijn machine bestaat uit:
GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0
Intel Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz
16 GB Ram
1920 x 1080, 60 hz
Windows 10 Pro N
Overigens gebeurd dit niet bij elke game (Skyrim bijvoorbeeld werkt prima).
Het probleem is ontstaan na het plaatsen van de nieuwe grafische kaart en als ik ga spelen op de onboard chip van mijn moederbord werkt het perfect (maar dat wil ik dus niet) waardoor ik eigenlijk vrij zeker ben dat dit een probleem is veroorzaakt door de grafische kaart. Ik heb van alles geprobeerd waaronder:
Herinstallatie drivers, drivers updaten, Windows herinstallatie, moederbord drivers installeren, opnieuw insteken van de grafische kaart in het moederbord en ook de ram (geen idee waarom ik dacht dat dit zou helpen). Vertical sync aangezet in de game, maar het helpt helaas allemaal niets.
Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen
De rest van mijn machine bestaat uit:
GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0
Intel Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz
16 GB Ram
1920 x 1080, 60 hz
Windows 10 Pro N