Welke cloud heeft een snelle uploadsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:08
Ik heb zelf een 20Mbit/s uploadsnelheid en ben op zoek naar een cloud die daar redelijk in de buurt mee komt. De cloud moet geen maximale bestandsgrootte hebben.

Heb het met Mega geprobeerd, en daar haal ik een snelheid van 248Kb/s.

OneDrive gaat 'm niet worden want Micrsoft heeft een max bestandsgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:55

OB1

Wat heb je verder nog gevonden?
20/8 = 2,5 Mbyte upload speed, hou daar wel nog rekening mee.
Heb je al andere diensten geprobeerd zoals Copy, Google Drive en Dropbox bijvoorbeeld?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
OB1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:08:
Wat heb je verder nog gevonden?
20/8 = 2,5 Mbyte upload speed, hou daar wel nog rekening mee.
Heb je al andere diensten geprobeerd zoals Copy, Google Drive en Dropbox bijvoorbeeld?
Copy haal ik helaas ook niet de gewenste snelheid, maar dat kan ook komen omdat ik momenteel een gratis account heb.

Bij Dropbox haal ik een snelheid van rond de 1 MB/s.

Nog cloud diensten die sneller leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je zelf zoekt naar andere diensten; wat kom je dan nog tegen en waarom werkt dat niet voor je dan?

Daarbij: ben je permanent aan het uploaden? Als je data eenmaal online staat is het een kwestie van (automatisch laten) bijhouden waarbij de uploadsnelheid wellicht een stukje minder interessant is.

Edit: ook een zoekopdracht op Tweakers had je hier kunnen brengen: Het 'welke cloud-opslag' topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Bastiaan op 04-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Bastiaan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:15:
Als je zelf zoekt naar andere diensten; wat kom je dan nog tegen en waarom werkt dat niet voor je dan?

Daarbij: ben je permanent aan het uploaden? Als je data eenmaal online staat is het een kwestie van (automatisch laten) bijhouden waarbij de uploadsnelheid wellicht een stukje minder interessant is.

Edit: ook een zoekopdracht op Tweakers had je hier kunnen brengen: Het 'welke cloud-opslag' topic.
Ja die Topic heb ik al gezien, daar wordt nergens gesproken over de snelheid van de cloud diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Drive al geprobeerd? Haal daarmee mijn 40Mbit/s upload altijd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:49
Heb hier positieve ervaring met de snelheid van de Seafile cloud in Duitsland: https://seafile.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
Dank jullie wel, ik ga Google Drive nu even proberen.

Ik wil eigenlijk in de map van Google Drive mijn hele NAS naar backuppen zodat er ook backups van mijn NAS in de cloud staan. Is niet zo handig maar ik heb geen idee hoe ik het anders zou moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eric_1993 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:29:
[...]

Ja die Topic heb ik al gezien, daar wordt nergens gesproken over de snelheid van de cloud diensten
Ook niet op pagina's/fora van de leveranciers zelf? Daarbij staan nog niet alle vragen beantwoord welke best wel van invloed kunnen zijn op je uiteindelijke keuze.

Edit: ah, nu staat in ieder geval je doel erbij. Dan zou de uploadsnelheid toch minder interessant zijn? Juist als het op je NAS staat kun je 'm lekker laten uploaden terwijl je met andere dingen bezig bent. Eenmaal geüpload kan een synchronisatie automatisch blijven lopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bastiaan op 04-11-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet wat voor een bestanden je wil gaan uploaden naar een "cloud" maar voor zover ik weet heeft Microsoft OneDrive geen limiet meer qua filesize (je "OneDrive" ansich is de limiet).

Ik heb er tegenwoordig een aantal .ISO's staan (van Microsoft OS producten) en dat ging tot een jaar geleden inderdaad niet vanwege de 2GB limiet.

Als filesize en upload/download snelheden er écht toen doen dan kun je, naar mijn mening, overigens beter iets in de trend van Microsoft Azure als dienst af gaan nemen

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:06:
Ik weet niet wat voor een bestanden je wil gaan uploaden naar een "cloud" maar voor zover ik weet heeft Microsoft OneDrive geen limiet meer qua filesize (je "OneDrive" ansich is de limiet).

Ik heb er tegenwoordig een aantal .ISO's staan (van Microsoft OS producten) en dat ging tot een jaar geleden inderdaad niet vanwege de 2GB limiet.

Als filesize en upload/download snelheden er écht toen doen dan kun je, naar mijn mening, overigens beter iets in de trend van Microsoft Azure als dienst af gaan nemen
Ik ga incrementele backups maken van mijn 3 computers met wekelijks een full backup (25 GB) en wil die dan uploaden naar de cloud om het te beschermen tegen brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eric_1993 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:10:
[...]

Ik ga incrementele backups maken van mijn 3 computers met wekelijks een full backup (25 GB) en wil die dan uploaden naar de cloud om het te beschermen tegen brand.
Interessant!! (serieus) _/-\o_

Je gaat dus klaarblijkelijk de "homedrives" van die 3 PC's op je NAS als het ware netjes back-uppen (zoals het hoort) zoals ik het nu begrijp? Heeft het pakket wat je gebruikt om die back-up te creëren ook een DDUB functie óf gebruik je daar bijvoorbeeld een standaard (MS Server) Back-Up voor?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:21:
[...]

Interessant!! (serieus) _/-\o_

Je gaat dus klaarblijkelijk de "homedrives" van die 3 PC's als het ware netjes back-uppen (zoals het hoort)zoals ik het nu begrijp? Heeft het pakket wat je gebruikt om die back-up te creëren ook een DDUB functie óf gebruik je daar standaard (MS Server) Back-Up voor?
Ik gebruik de Bireplica backup programma. Die maakt bij ieder backup een winrar bestand met de gewijzigde bestanden. Na iedere 6 backup maakt die een full backup en na 15 full backups verwijderd hij de eerst gemaakte full backup. De backups worden opgeslagen op de NAS. (wdmycloud)

Maar had tot nu toe gebruik gemaakt van BackDrive om de backups in de cloud te zetten, maar dat gaat enorm traag. :+ Dus ben nu op zoek naar een ander manier om mijn backups in de cloud te krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:54
Heb je inmiddels een snelle upload provider voor cloudopslag gevonden?
Ik maak dagelijks backups van mijn systeem met Acronis en sla dit naast lokaal ook op in de cloud. Ik gebruik hiervoor Livedrive.
Ik ben al maaaaaaanden aan het zoeken naar een snelle upload server. Ik heb een 500/5500 glasvezellijn en bij Livedrive een uploadspeed van 1-2 MB (8-16Mb). Heb hierover gecorrespondeerd met mijn ISP (Caiway) en Livedrive en beide geven aan niet te knijpen.
Hierop met TCP Optimizer mijn windowsinstellingen aangepast. Via Filezilla had ik opeens een upload naar Livedrive van ca 25MB. Hierop diverse malen contact gehad met Livedrive en sinds gisteren een uploadspeed van ca 10 MB.
Dus blijkbaar "knijpen" zij wel of hebben iets met de poorten gedaan. Uploaden via hun Livedrivesoftware is via https op poort 443. Nog even afwachten wat een doordeweekse dag doet.
Heb gisteren ook een proefaccount bij BackupHive aangemaakt. Servers staan in Nederland maar ook hier een veel te trage upload. Heb hen hierover een email gestuurd
Wel heb ik door trial en error gemerkt dat veel cloudopslagdiensten hun servers in de USA hebben staan en dat geeft per definitie een veel tragere upload.
Kortom heb jij nu een snelle cloudprovider kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Misschien niet helemaal een goed antwoord maar wat ik heb gedaan is een Synology NAS neergezet bij een maat (hij mag er ook gewoon op natuurlijk ter compensatie van stroomkosten) met dezelfde ISP. Ik heb alleen geen UPS neergezet aangezien hij dit teveel apparatuur vond worden maar totnogtoe is de uptime nagenoeg 100% (staat er ruim een jaar, volgens mij een kwartier down geweest met een stroomstoring) plus ik weet waar mijn files zijn. Op deze manier heb je altijd full speed omdat het binnen dezelfde ''ring'' zit. (Of je ISP moet iets heel vreemds doen). En geen maandelijkse kosten :) Bij Cloud blijf je altijd afhankelijk van peering en de kans om stabiel 500Mb/s continu te uploaden daarheen lijkt me erg klein.

Edit/// hmm zie nu de topickick pas uit 2015...

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 24-07-2016 10:38 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:48
onecom

[ Voor 33% gewijzigd door boyette op 24-07-2016 10:39 ]

Pagina: 1