Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-06 14:37
Hallo mede tweakers,

Ik heb recentelijk een PC gekocht, maar toen ik een spel van steam downloadde bleek de wifi snelheid slechts 100-200kb/s te zijn :? Terwijl mijn 7 jaar oude PC (die op dezelfde plek stond) snelheden rond de 2.1mb/s haalde.
En nou vertelde mijn vriend dat ik bij een bepaalde PC winkel in de buurt een soort van USB-stick kan kopen (ik heb geen verstand van USB's en kabels) voor €15 wat de wifi ontvangst beter maakt. _/-\o_

Kan iemand mij hier meer over vertellen of dat er nog andere simpele oplossingen zijn voor snellere wifi? Want ik erger me nu wel om het feit dat ik een minuut moet wachten tot ik een filmpje kan bekijken op 360p.

Een kabel heb ik liever niet aangezien die dan overal langs moet gaan. Ik schrijf dit trouwens met een verbinding van 1 streepje, terwijl mijn oude PC altijd 4 streepjes had. Dus aan het wifi zal het wel niet liggen.

Ik heb recentelijk nog wat reviews van de PC opgezocht en bijna iedereen klaagde over de wifi ontvanger

Mogelijk heb ik wat onduidelijk gemaakt dus als er nog wat is dan beantwoord ik dat graag :D

Mvg Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Geen mogelijkheid tot een wired oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 14:45

Jean Paul

Reservebelg

mcg_nl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:35:
Geen mogelijkheid tot een wired oplossing?
Zoals in de start post staat:
Mark22 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:34:
[...]

Een kabel heb ik liever niet aangezien die dan overal langs moet gaan. Ik schrijf dit trouwens met een verbinding van 1 streepje, terwijl mijn oude PC altijd 4 streepjes had. Dus aan het wifi zal het wel niet liggen.

[...]
Verder, een USB stick is ook niet de beste oplossing. Geprobeerd bij vrienden en mijzelf, maar zelfs met 5 meter tot de router is het wat belabberd. In beide situaties de volgende module aangeschaft: Gigabyte WB867D-I

Standaard antenne is uitstekend, ontvangst net zo :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Voor de duidelijk heid, die stick zal je ontvangt niet beter maken. maar het is gewoon een 2e/andere wifi verbinding.

Je hebt dus waarschijnlijk de antenne vlak bij de (metalen) behuizing ?
dan kan de plaatsing (van de antenne) wel eens uitmaken. Een usb stick kun je ook op een usb kabel aansluiten wat de positionering van de antenne(s) een stuk kan helpen.

Maar ja als iedereen klaagt ....
Koop lekker een usb wifi stick, het liefst met een dikke antenne(s) :)

kijk hier eens http://tweakers.net/categ...3VbfnwC3eGO1un95ezwaK39AA
niet alles is usb dus je ziet wat alternatieven

ik gebruik soms pricewatch: TP-Link TL-WN722N naar volle tevredenheid (ook de versie zonder antenne)

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 04-11-2015 13:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Fish schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:43:
[...]Een usb stick kun je ook op een usb kabel aansluiten wat de positionering van de antenne(s) een stuk kan helpen.
Lekker, en met duct tape aan de muur plakken of wat?
Maar ja als iedereen klaagt ....
Koop lekker een usb wifi stick, het liefst met een dikke antenne(s) :)
Wie klaagt er? Verder heeft een WiFi stick over het algemeen niet het vermogen daadwerkelijk het verschil te maken ten opzichte van een interne oplossing met externe antenne. Een interne oplossing is daarnaast ook een stuk elegantere oplossing dan een USB stick, of dat nu met of zonder USB verlengkabel is.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jean Paul schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:52:
[...]

Zo jij bent lekker in een kuitbui of wat, ga ff fietsen ofzo.
[...]

Wie klaagt er? Verder heeft een WiFi stick over het algemeen niet het vermogen daadwerkelijk het verschil te maken ten opzichte van een interne oplossing met externe antenne. Een interne oplossing is daarnaast ook een stuk elegantere oplossing dan een USB stick, of dat nu met of zonder USB verlengkabel is.
startpost gelezen ?
...Ik heb recentelijk nog wat reviews van de PC opgezocht en bijna iedereen klaagde over de wifi ontvanger..
He, wacht eens was dat niet het de elegante over het algemeen meer high powered interne netwerk die toevallig niet goed werkt ? goh ... :z

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 04-11-2015 14:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Fish schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:57:
[...]

Zo jij bent lekker in een kuitbui of wat, ga ff fietsen ofzo.

[...]
Haha, doe eens ademhalen man ;)
startpost gelezen ?
Mensen online die klagen is niet relevant voor de TS, dus had dat verband niet gelegd. Geeft wel aan dat er een structureel probleem met de kwaliteit van de WiFi-module of implementatie is van het betreffende systeem.

De enige goede en elegante oplossing is een interne WiFi-kaart. USB sticks zijn eerder een noodoplossing (lees: tijdelijk of geen interne oplossing mogelijk) IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jean Paul schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:00:
[...]

Haha, doe eens ademhalen man ;)

[...]

Mensen online die klagen is niet relevant voor de TS, dus had dat verband niet gelegd. Geeft wel aan dat er een structureel probleem met de kwaliteit van de WiFi-module of implementatie is van het betreffende systeem.

De enige goede en elegante oplossing is een interne WiFi-kaart. USB sticks zijn eerder een noodoplossing (lees: tijdelijk of geen interne oplossing mogelijk) IMHO.
Elegantie is de keuze van ts, niet voor jou om op te dringen. zoals je ziet heb ik het niet weggelaten uit de zoekresultaten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Nog even voor de duidelijkheid:

Mijn oude PC had een soort van antenne van kunststof als ontvanger, wat dus goed werkte. Wat ik nu heb is... Geen idee.
Maar ik zal even een foto maken van de achterkant als dat nodig is en dat in deze reactie plaatsen.

De ontvanger zit achter de metalen behuizing ja als dat van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Fish schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:02:
[...]

Elegantie is de keuze van ts, niet voor jou om op te dringen. zoals je ziet heb ik het niet weggelaten uit de zoekresultaten
Mag ik je vragen om aantijgingen achterwege te laten? Ik dring niemand iets op, ik geef louter advies. Naast elegantie is de verbinding ook effectief vele malen beter dan een USB stick, en laat de vraag van TS nu net hierover gaan. De TS geeft al aan dat hij het advies gekregen heeft te kijken naar een USB oplossing, die hoef ik niet opnieuw aan te kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
Anders vertel je eerst even wat voor een pc je hebt...? Misschien dat er een bekend probleem in het moederbord zit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mark22, ik weet dat 't iets meer moeite is maar leg alsjeblieft gewoon een kabel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 13:53
En zeker dat er geen antenne aangesloten moet worden ?
Bij de meeste desktop pc's moet er extern toch een antenne worden opgedraaid ? Misschien zit die nog in de doos en ben je die gewoon vergeten?

Zoals hierboven gezegd, zeg eens wat voor pc het is. Kan al snel duidelijkheid op de zaak werpen

@ Jean Paul : denk dat de wrijving begonnen is door dit
Een usb stick kan je ook gewoon bovenop je desktop plaatsen of vastkleven aan de achterkant van het scherm. Er komt dan helemaal geen muur aan te pas.
Je uitspraak kon iets vriendelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
CyBeR schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:09:
Mark22, ik weet dat 't iets meer moeite is maar leg alsjeblieft gewoon een kabel.
Als er geen andere simpele oplossing is wil ik wel een kabel aanleggen, maar dit is wel de laatste optie, dus als niemand met een andere oplossing komt wordt het een kabel.

De PC: http://www.bol.com/nl/p/m...p5332-h/9200000047488349/

Medion staat voor mij nu wel bekend als niet de beste kwaliteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Mark22 op 04-11-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Kenhas schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:13:
Een usb stick kan je ook gewoon bovenop je desktop plaatsen of vastkleven aan de achterkant van het scherm. Er komt dan helemaal geen muur aan te pas.
Je uitspraak kon iets vriendelijker ;)
Ik ontken het niet, het kon inderdaad iets vriendelijker O-)

Blijkbaar werkt het systeem met een dongel. Wat ik zo snel op Google tegen kwam: http://www.klachtenkompas...rsnelheid-nagenoeg-nul-kb.

Gebruiker kreeg een nieuwe dongel en opgelost. Wellicht kan je ditzelfde traject ingaan, voordat je iets nieuws aanschaft. Kan ook weer geld schelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jean Paul op 04-11-2015 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat voor PC had je eerst?
Wat voor PC heb je nu?

In je 'oude' PC zit waarschijnlijk een WiFi PCI-e insteek kaart, deze zou je kunnen overzetten naar je nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Bart_GR schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:35:
Wat voor PC had je eerst?
Wat voor PC heb je nu?

In je 'oude' PC zit waarschijnlijk een WiFi PCI-e insteek kaart, deze zou je kunnen overzetten naar je nieuwe PC.
Welke PC het was is moeilijk te zeggen, want als ik de naam van de PC opzocht op internet kreeg ik PC's met dezelfde behuizing maar met andere hardware. Maar ik zal nogmaals proberen de juiste te vinden.
En de PC die ik nu heb > link net gegeven in een eerdere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mark22 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:15:
[...]

Als er geen andere simpele oplossing is wil ik wel een kabel aanleggen, maar dit is wel de laatste optie, dus als niemand met een andere oplossing komt wordt het een kabel.
Nee, het is de beste optie en de enige manier om gegarandeerd nooit meer problemen te hebben. Die betrouwbaarheid krijg je in ruil voor de, inderdaad, wat meer moeite die 't kost om aan te leggen.

Wifi gaat nooit 100% betrouwbaar zijn, dat is inherent aan het medium. Het kan morgen wellicht goed werken maar dan zet je buurman z'n nieuwe router aan en is 't bij jou weer kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
CyBeR schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:40:
[...]

Nee, het is de beste optie en de enige manier om gegarandeerd nooit meer problemen te hebben. Die betrouwbaarheid krijg je in ruil voor de, inderdaad, wat meer moeite die 't kost om aan te leggen.

Wifi gaat nooit 100% betrouwbaar zijn, dat is inherent aan het medium. Het kan morgen wellicht goed werken maar dan zet je buurman z'n nieuwe router aan en is 't bij jou weer kut.
Ik begrijp dat het inderdaad de meest effectieve manier is. Dus ik zal binnenkort even op het internet kijken voor een kabel, zijn er nog wel dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cat5e, 100% koper en je zit snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 11:30
Mijns inziens is een WiFi kaartje wel aan te raden boven een USB adapter, vanwege de lagere latency, hogere doorvoersnelheid over de bus (PCI-e x1 ipv USB 2.0/3.0) en de grotere antenne (vergelijk).

Balance in "Maximale snelheid usb 2.0 802.11ac wifi stick"

• Dit is de Pricewatch link Medion Akoya PC P5332 H
cache:http://www.medion.com/nl/shop/gaming-pc-medion-akoya-pc-p5332-h-410020287.html

• Welke router/modem heb je?
• Hoe ver zit je van de router af, zitten er muren/verdiepingen tussen?

Ik zou de WiFi kaart van de vorige pc even proberen, want de "Medion 802.11b/g/n WiFi USB 2.0 micro-dongle" die je nu hebt is blijkbaar waardeloos. Anders zou ik een betere WiFi kaartje aanraden.

#Product (vergelijk)PrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WDN4800 -- 802.11n€ 32,95€ 32,95
1Gigabyte WB867D-I -- 802.11n/ac€ 31,77€ 31,77
Importeer producten

Het is alleen niet te zien of jouw moederbord wel een PCI of PCI-e x1 slot heeft :?

Zou je even kunnen kijken welke type moederbord er in zit, of een foto ervan?
Met dxdiag, msinfo32, CPU-Z of HWiNFO oid.

Anders moet je een betere USB adapter nemen of idd een kabeltje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ketho schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:00:
Mijns inziens is een WiFi kaartje wel aan te raden boven een USB adapter, vanwege de lagere latency, hogere doorvoersnelheid over de bus (PCI-e x1 ipv USB 2.0/3.0) en de grotere antenne (vergelijk).

Balance in "Maximale snelheid usb 2.0 802.11ac wifi stick"

• Dit is de Pricewatch link Medion Akoya PC P5332 H
cache:http://www.medion.com/nl/shop/gaming-pc-medion-akoya-pc-p5332-h-410020287.html

• Welke router/modem heb je?
• Hoe ver zit je van de router af, zitten er muren/verdiepingen tussen?

Ik zou de WiFi kaart van de vorige pc even proberen, want de "Medion 802.11b/g/n WiFi USB 2.0 micro-dongle" die je nu hebt is blijkbaar waardeloos. Anders zou ik een betere WiFi kaartje aanraden.

#Product (vergelijk)PrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WDN4800 -- 802.11n€ 32,95€ 32,95
1Gigabyte WB867D-I -- 802.11n/ac€ 31,77€ 31,77
Importeer producten

Het is alleen niet te zien of jouw moederbord wel een PCI of PCI-e x1 slot heeft :?

Zou je even kunnen kijken welke type moederbord er in zit, of een foto ervan?
Met dxdiag, msinfo32, CPU-Z of HWiNFO oid.

Anders moet je een betere USB adapter nemen of idd een kabeltje trekken.
Ik ben niet van plan om de PC te gaan verbouwen. Maar met de juiste tutorials is het misschien ook een optie.
Is dit de juiste? http://prntscr.com/8yxoar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Mark22 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:04:
[...]
Ik ben niet van plan om de PC te gaan verbouwen. Maar met de juiste tutorials is het misschien ook een optie.
Ik zal screenshots maken van CPU-Z
Een WiFi kaartje is niets meer dan dat ding in je moederbord te steken.

Op zijn minst kun je ons vertellen welke type router/modem je hebt en wat de relatieve afstand is ...

In het geval dat je een betere USB adapter zou nemen, ipv WiFi kaartje of een netwerkkabeltje te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Ik zie geen specs van de "H81H3-EM2", wel vergelijkbare modellen.
http://www.ecs.com.tw/ECS...spx?DetailID=1529&LanID=0
http://download.ecsusa.co...b/H81H3-TI2/H81H3-TI2.pdf
Wikipedia: PCI Express#PCI Express Mini Card

Je hebt waarschijnlijk geen PCI of PCI-e x1 slot (tenzij je die videokaart uit de PCI-e x16 slot haalt)

• Welke type router/modem heb je staan en zitten er muren/verdiepingen tussen?
Dan kan je wellicht een andere USB adapter halen, of Access Point neerzetten of idd een kabeltje trekken.

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN823N -- 802.11n, USB 2.0€ 8,-€ 8,-
1TP-Link Archer T4U -- 802.11n/ac, USB 3.0, 1m verlengkabel€ 28,02€ 28,02
Importeer producten

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 04-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:48
Niet doen! Bij de specificaties staat dat de aders gemaakt zijn van CCA, oftewel aluminium met een dun laagje koper. Kabels met CCA/CCF/CCS wil je het liefst vermijden als de pest. Waarom dat is lees je hier.

Zoek er eentje uit van 100% koper, dan moet het zeker gaan werken.

Edit: Goedemorgen! CyBeR was me dik voor 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door jordje op 04-11-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Bedankt voor de hulp zover, ik had verwacht dat zulke kabels wel wat duurder zouden zijn dus dat scheelt weer een hoop :D
Pagina: 1