• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:08
Matched: koenvh
Koenvh schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:49:
[...]

Houdt je voeding het wel bij?
Ja ook wel.

Alles was okee totdat ik gisteren een verse W7 install deed omdat de ssd vol raakte door vriendinlief, sindsdien alleen maar ellende. Oa ook vage rode strepen in beeld als ik naar bios ga, 960 was al afgekoppeld dus alleen igpu.
Nou had ik vaker dus laatst van wegvallende verbinding en usb poorten die het spontaan niet deden. Bij installatie kreeg ik ook foutmelding 0x80070017, iets hardwarematig wat ik ervan begrepen had.

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Koenvh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:48:
[...]

Nu alleen nog voor de Volvo :P
Ja de Volvo of Mercedes next please :)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Koenvh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Psst, het probleem was al verholpen :+

Om een of andere reden raakt Logitech Gaming Profiler soms in de war met updates, of omdat het wel weer lang genoeg stabiel gedraaid heeft. Gelukkig is het snel op te lossen :P
haha idd ja, was ff een paar maanden weg van ETS2 en dan is het weer foute boel blijkbaar ;)
Nu lekker de Amerikaanse wegen gevaarlijk maken ;p
Klaar met school dus heb nu weer rust in mijn koppie he 8)
Koenvh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Psst, het probleem was al verholpen :+

Om een of andere reden raakt Logitech Gaming Profiler soms in de war met updates, of omdat het wel weer lang genoeg stabiel gedraaid heeft. Gelukkig is het snel op te lossen :P
Weet ik, ik bied gewoon een alternatief, zo heb je in game settings heel snel uitgesloten als oorzaak.

Werkte bij mij perfect, heb alleen de knop voor grootlicht op de G25 shifter unit moeten verplaatsen omdat ik in ATS 2 knoppen nodig heb voor het schakelen, in ETS2 maar 1.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Koenvh schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:05:
[...]

Helaas, wederom €0,73 betalen
Hmm jammer... Iemand nog een idee waarom ik die bestanden van de gratis server niet kan uitpakken?

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
Koenvh schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:03:
[...]
Wel erg gaaf inderdaad (en duur). Als het een aparte versnellingsbak was geweest had ik het overwogen, maar ik speel niet alleen ETS2, en in Dirt Rally wil ik nog gewoon zes versnellingen.
True, maar je schroeft hem er zo op. En de werking van je g27 blijft hetzelfde.
Ik zag hem bij Squirel op youtube denk die moet ik hebben.

• NoFearWizz
Koenvh schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:02:
[...]

Dan ga ik liever zelf knutselen, scheelt ook nog eens een klap geld
Ben daar te lui voor :+ :+

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Koenvh schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:19:
[...]
Ik zou de resolutie maximaal zetten, en de schaling op 50%.
Ik heb het geprobeerd, maar heeft vrij weinig effect :/
Barfman schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:49:
[...]
Sluit het spel eens helemaal af en verander je resolutie via de config file.

uset r_fullscreen "1"
uset r_mode "1920x1080x32x0"
Bedankt voor de tip, ik zal morgen eens kijken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:11
Koenvh schreef op zondag 17 juli 2016 @ 01:34:
Ik heb best een leuke route op het moment, tel het aantal landen:
[afbeelding]

Een screenshot van de start in Spanje:
[afbeelding]
Geinig, zon soort route heb ik laatst ook gereden, van Toulouse naar iets in Moldavie, flink stuk!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 16:17
Koenvh schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Mooi plaatje, in Slovenië toevallig?
Ik heb geen flauw idee.

• Odessa
  • Niet online
Onderweg van LeHavre naar Bydgoszcz.
Enne,Koenvh niet meer in een Volvo? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHmaQmb.png
Odessa schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:25:
Onderweg van LeHavre naar Bydgoszcz.
Enne,Koenvh niet meer in een Volvo? :)
[afbeelding]
Eventjes een afwisseling, na deze rit komt de Volvo terug ;)

Normaliter ben ik wel fan van klassiekers, maar ik vind één lange rit in die Scania eigenlijk wel genoeg :p

[ Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 18-07-2016 12:46 ]

🠕 This side up

• NoFearWizz
Koenvh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Ik zit nu aan de 500 miljoen, maar ik ben te lui om alles te upgraden.
Ik heb overigens 226 mensen in dienst, allemaal in Duitsland (en omgeving) en de UK.

[...]

Omvallen kan soms zonder schade, maar waarschijnlijk is het inderdaad niet. :+

Ik heb ze nog niet zien rijden... Het zijn echt de goedkoopste DAFjes die ik kon krijgen, want één keer €1000 extra betalen is geen probleem, maar dat 226 maal :P

Externe opdrachten zijn eigenlijk hetzelfde als gewone opdrachten, met een paar beperkingen (geen steden uit mods, limiter ingeschakeld, niet teleporteren)
En een realtime tijdslimiet waarin je de opdracht moet afronden
Koenvh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:41:
Ik heb ze nog niet zien rijden... Het zijn echt de goedkoopste DAFjes die ik kon krijgen, want één keer €1000 extra betalen is geen probleem, maar dat 226 maal :P
Is nog steeds maar € 226.000,- Op 500 miljoen moet dat toch geen pijn doen :P
FastFred schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Is nog steeds maar € 226.000,- Op 500 miljoen moet dat toch geen pijn doen :P
Die vijf miljoen heb ik verdiend met mijn werknemers :P

Als je je eigen trucks kunt tegenkomen zal ik de hele vloot wel uitrusten met een Koenvh skin

🠕 This side up

Verwijderd

Koenvh schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Opnieuw de wizard in ETS2 doorlopen?
Had ik al geprobeerd, maar kwam in een keer weer op een heldere ingeving een jaar geleden ofzo had ik problemen met me profiler. Toen heb ik van iemand het ''goede'' bestand gekregen. Net even opgezocht waar die op me laptop stond en gevonden. De oude profiler eraf deze erop en werkt meteen. Dus meteen begonnen met km maken:)

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Kan haast niet missen, bestandsnaam komt me erg bekend voor :)

Dank je wel _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door martijnm71 op 06-08-2016 22:19 ]

• martijnm71
Koenvh schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:44:
[...]

Graag gedaan. Ik heb hem zelf nooit gebruikt, maar ik zocht op Pauly K200 v11 :)
Dat had ik dus ook gedaan en kwam op die site terecht, kende hem niet en dat nah laat maar. Had werkelijk waar geen idee dat de jongens van farmmods2015 ook een ATS en ETS website hadden O-)

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:24
Koenvh schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:18:
[...]

Zelf heb ik een DelanClip met PS3 Eye gekocht, werkt ongeveer zoals TrackIR, maar dan ben je wel voor minder dan €40 klaar.
Werkt deze optie goed? Zit even hun site te bekijken maar lijkt me easy to install?

PSN: Brwmaster

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:05
Koenvh schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Volgens mij wel. TrackIR is schitterend, maar ook schitterend duur. Vooral omdat ik nog erg twijfelde of TrackIR wel iets voor mij zou zijn wil ik niet direct €150 uitgeven.

[...]
Zelf prutsen heb ik overwogen, maar voor €50 laat ik het graag goed doen :P
Je moet het maar net leuk vinden. Ik heb het gevoel dat ik het mooier kan (3D printer beschikbaar) en een beetje solderen kan ik altijd wel waarderen dus het is zeker niet omdat het anders teveel kost. Dit is ook meer een test omdat ik benieuwd ben hoe goed het werkt en voor als ik geen zin heb om de Oculus op te zetten :o

• NoFearWizz
Koenvh schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Volgens mij wel. TrackIR is schitterend, maar ook schitterend duur. Vooral omdat ik nog erg twijfelde of TrackIR wel iets voor mij zou zijn wil ik niet direct €150 uitgeven.

[...]
Zelf prutsen heb ik overwogen, maar voor €50 laat ik het graag goed doen :P
Toen ik mijn Clip kocht had ie alleen nog de clips heb toen zelf mijn logitech webcam gesloopt om de IR filter eruit te halen. Heb ik maanden mee gespeeld.

• martijnm71
Koenvh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Toevallig recent Windows Update gedraaid? De reden is dat Windows denkt: "Oh! Daar heb ik een nieuwe driver van! Kom, laat ik die installeren!", terwijl dat juist niet werkt voor de G27. Met de anniversary update had ik dat ook met mijn AMD Catalyst, Windows had die vervangen voor Radeon Software want die was nieuwer... :/

Aan de ene kant is het goed, maar het kan soms knap vervelend zijn. :P
Jeps, gistermorgen gedaan maar wonderbaarlijke was dat alles het daarna prima deed. Tot ik gisteravond de pc weer aanzette 8)7
Koenvh schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Ja, lees de laatste twee pagina's maar door ;)

Een leuke rit vanuit Hamburg naar Spitsbergen.
[video]
Ik vind alleen ProMods eerlijk gezegd. Maar iets van OpenSpaces waar ik altijd enorm favoriet van ben geweest lijkt wel een stille dood te gaan sterven. Ik ga maar eens van versie 1.22 rustig aan weer alles op proberen te bouwen.

Heeft iemand OpenSpaces in versie 2.24 van ETS aan de gang gekregen met ProMods? Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt mij maar niet. Zie wel steeds staan dat het getest is op versie 2.24. Deze versies heb ik beide geprobeerd maar zit alleen verschil in de tijd/datum en niet in de bestandsgrootte. Verwacht ook het hetzelfde bestand is.
link1: http://www.modland.net/eu...an-open-spaces-v-3.2.html
link2: http://ets2mods.ru/topic/...paces-v30-122-upd-280216/

[ Voor 34% gewijzigd door CyberCow op 12-08-2016 00:26 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:27
Koenvh schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:10:
Zojuist in Barcelona geweest: Schitterend, maar m'n FPS ging naar 11... Ik word er bijna misselijk van. Ik hoop dat SCS iets aan de prestaties van ETS2 gaat doen, want mijn systeem moet het prima aankunnen.
Ze zijn bezig de engine te porten naar dx11 wat voor betere graphics en performance zou moeten zorgen. Maar men heeft al gezegd dat we daar dit jaar echt niet op hoeven te rekenen helaas.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

jin schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:44:
@Jeroenz90 Komt door project Balkans.. ik heb die en rusmap tijdelijk uitgeschakeld staan in dit profiel.
Waarom eigenlijk ook Rusmap uitgeschakeld? Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. Ik maak gebruik van ProMods 2.1 en RusMap 1.6.3
Koenvh schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:10:
Zojuist in Barcelona geweest: Schitterend, maar m'n FPS ging naar 11... Ik word er bijna misselijk van. Ik hoop dat SCS iets aan de prestaties van ETS2 gaat doen, want mijn systeem moet het prima aankunnen.
Ik begrijp het ook niet hoe dat kan. Heb het geprobeerd met een I7 6700, ASUS GTX1080, 32GB DDR4-Ram, Samsung 950Pro m.2. Het lijkt mij dat het een softwareprobleem is. Heb geprobeerd op zowel de instelling van DirectX als OpenGL. Maakt geen enkel verschil. Het probleem is denk ik niet ETS2 maar ProMods.
Hans1990 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:33:
[...]

Sorry dat we zo ver voor uit reden, we hadden niet door dat je ook een mede-tweaker was en waren toen zomaar weggegaan.

Je steam naam en tweaker naam kwamen ook niet overeen, maar ik heb nu door dat je van biterballen houdt :P
Ik vind het jammer dat ik niet mee kon doen met de rit. Weet niet of ik de juiste persoon hiervoor quote maar zijn er plannen voor een volgend event.
Koenvh schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:50:
[...]

RusMap werkt niet helemaal goed met ProMods 2.1, maar het meeste zal wel werken. ProMods is het probleem niet, maar SCS, het verschil is dat de steden van SCS veel minder detail hebben, en dus een stuk soepeler werken. SCS kan er zeker wat aan doen
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar wel raar dat je dan midden in Antwerpen waar ik ook vind dat er aardig wat gebeurd geen framedrops hebt. Had het destijds ook met het westen van Spanje dat stadje wat bij ProMods 2.00 erbij was gekomen. Weet zo even niet hoe die plaatst heet. Hoop dat SCS het snel op kan lossen want dat is echt jammer. Jij was toch degene met de 970 SLI met 3 monitoren?
Koenvh schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Ik word geroepen? :+

Schade is een bestand, dus een mod heeft de instellingen aangepast. Het bestand is def\damage_data.sii, maar welke mod het is moet je zelf uitzoeken ;)
Deze instellingen staan er in het bestand damage_data.sii
SiiNunit
{
vehicle_damage_data : .damage_data
{
# damage dealt to truck and trailer

truck_damage_coef: 0.0007 // truck damage coef per hit, impact speed squared modified by weights
trailer_damage_coef: 0.0007
dragged_trailer_damage_coef: 0.00002 //damage coef for dragging improperly connected trailer
truck_to_trailer_dmg: 0.2 // how much damage is transferred from truck to trailer (and vice versa)

side_damage_factor: 6.0
roof_damage_factor: 11.0

# damage distribution to truck parts

cabin_damage_ratio: 0.8
chassis_damage_ratio: 1.0
engine_damage_ratio: 0.5
transmission_damage_ratio: 0.3
wheel_damage_ratio: 0.15

# truck wear per km of drive

cabin_wear: 0.0
chassis_wear: 0.0
engine_wear: 2e-6
transmission_wear: 2e-6
wheel_wear: 2e-5
}
}
Ik heb geen idee op welke waarde dat het allemaal hoort te staan. Welke mod er verantwoordelijk voor is zou ik ook wel raar vinden want als ik alle mods uitschakel dan heb ik nog steeds geen schade. Dus in een vanilla profiel.
Koenvh schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Ik word geroepen? :+

Schade is een bestand, dus een mod heeft de instellingen aangepast. Het bestand is def\damage_data.sii, maar welke mod het is moet je zelf uitzoeken ;)
Is het mogelijk dat jij de inhoud van jou damage_data.sii bestand stuurt zodat ik deze kan overnemen. Of gaat dat het probleem niet verhelpen?
Koenvh schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

900 graden is wel echt een aanrader. :P

Zojuist geprobeerd een rit op te nemen met OBS Studio, we zullen zien hoe goed het gelukt is (hopelijk werkt nu wel mijn volledige resolutie van 5978×1080 ipv alleen 4480×1080, want dan mis je dingen die ik wel zie. :) )

De rit zelf verdient geen schoonheidsprijs, met een trailer die iets te lang en breed is door Hungary map gereden (mooie afwisseling met ProMods en de "snelwegsimulator"), maar daarbij zijn wel een paar autoalarmen afgegaan (het past anders echt niet) :+

De opname is helaas mislukt, dus je kunt mij niet zien klunzen terwijl de AI loopt te claxoneren ;)
Jammer dat het niet gelukt is om de rit op te nemen. Dat sommige straten te smal zijn voor speciaal vervoer maakt het ook wel realistisch. Eerst je route berekenen en daarna pas rijden. Zeer herkenbaar bii de stort op zaterdagmiddag of van die zondagsrijders die een vouwwagentje de halve middag over doen om op de camping te parkeren.
Koenvh schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:00:
[...]

Klopt, maar in het echt toont het overige verkeer nog wel begrip voor convoi exceptionnel, en anders wordt het wel afgedwongen. Probleem is dat met Hungary Map er vrij weinig snelwegen zijn, en ik dus door allerlei stadjes moest rijden. De draaicirkel komt net niet uit. Realistisch is het wel, en ik heb het zo netjes mogelijk gedaan, maar soms moet ik ook een verkeersbord of een auto tijdelijk verplaatsen :+
In het echt heb je bij een speciaal transport ook gestuurde assen wat de draaicirkel ook wel een stuk korter kan maken. Begrip moet je zeker ook afdwingen en als het transport echt groot word heb je altijd nog van die busje die rond je heen gaan racen. Verkeersborden ontkom je zeker niet aan alleen in ETS2 kan je niet uitstappen om dat bord even uit de grond te graven dan moet het maar omgereden worden. Alleen het terugzetten dat is mij nog nooit gelukt.

• martijnm71
Koenvh schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

900 graden is wel echt een aanrader. :P

Zojuist geprobeerd een rit op te nemen met OBS Studio, we zullen zien hoe goed het gelukt is (hopelijk werkt nu wel mijn volledige resolutie van 5978×1080 ipv alleen 4480×1080, want dan mis je dingen die ik wel zie. :) )

De rit zelf verdient geen schoonheidsprijs, met een trailer die iets te lang en breed is door Hungary map gereden (mooie afwisseling met ProMods en de "snelwegsimulator"), maar daarbij zijn wel een paar autoalarmen afgegaan (het past anders echt niet) :+

De opname is helaas mislukt, dus je kunt mij niet zien klunzen terwijl de AI loopt te claxoneren ;)
Sowieso is de Hungary map niet de meest ideale map voor groot en breed. Al moet ik zeggen dat het met de nieuwe rotondes vast al wat makkelijker gaat maar ik waag me daar even niet meer aan
Leuk voor de mensen die graag hun stuur vol gaan hangen maar ik ga het niet gebruiken. Binnen de EU is het ook nog eens verboden om zo'n knop te gebruiken bij een vrachtwagen. Een vrachtwagen is een vrachtwagen en geen heftruck.
Koenvh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Oom agent heeft hopelijk wel andere dingen om zich druk over te maken :P
Ik zie er eigenlijk het nut niet zo van in, maar het kan. :+
De politie zal je er niet zo heel snel op aanspreken lijkt mij maar als die knop erop zit bij de APK keuring dan is het wel afkeur.
Wat een zinloze kut toevoeging, als je die installeert, krijg je er dan ook eentje opgestuurd zodat je die aan je G25 kan bevestigen? Dit voegt werkelijk helemaal niks toe...

ik voel me nu net zo iemand die altijd negatief reageert op een SCS blogpost :+
Koenvh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:38:
[...]

Ga eens met 90km/h achter een vrachtwagen rijden die ~80km/h rijdt... Misschien past hij de snelheid wel automatisch aan. (Of heb je een botsing :P)
Dus eigenlijk is het adaptieve cruisecontrol. Dat had ik nog niet geprobeerd maar wel een erg mooie functie

• krissie100
  • Nu online
Koenvh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:06:
[...]

Geen idee of 't werkt hè, vandaar "Of je hebt een botsing"... Dat is echter wel wat ik verwacht.
was het maar :)
Volgens mij houdt het in dat wanneer je met cruise control van een helling rijd dat ie automatisch bijremt. dat gebeurt er tenminste bij mij :P

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 30-08-2016 19:47 ]

MadMax12 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:45:
[...]

Mis er nog een brug in.
De Viaduc de Millau op de A75.
Daar zit vreemd genoeg een copyright op (op het ontwerp dacht ik), dus die mag niet zomaar toegevoegd worden in de game. Mooi land hoor, Frankrijk, beetje jammer van de mensen die er wonen :F
Koenvh schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:12:
Anderzijds zou ik liever sommige dingen opgelost zien ipv toevoegingen als deze.
Welke dingen wil jij opgelost zien? Ben erg benieuwd, ik kan me zo snel niets bedenken namelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 02-09-2016 08:06 ]

• MadMax12
  • Laatst online: 03-07 15:12
Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:43:
[...]

Suïcidale AI, lage framerate in steden...
Heb je die lage framerates in de Vanilla game of met Promods?
Daarvan is bekend dat binnensteden erg zwaar zijn en lage frames veroorzaken.

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:41:
[...]
Wel denk ik dat ProMods ETS2 wel een stuk beter maakt, omdat juist steden uniek zijn. Dat ze dan wat meer grafisch vereisen is ook niet zo'n probleem, maar soms gaat de FPS wel erg naar beneden, en daar moet toch wel iets aan te doen zijn.
Ik ben het met je eens dat Promods ETS een stuk beter maakt..Daar hoor je mij verder niet over.
Ik zelf ( heb er geen verstand van :+ ) denk dat die fps drop te maken heeft met de AI en niet het grafische gedeelte.Hoe meer straten hoe moeilijker de engine het gaat hebben met het aansturen van de AI. En als je dan ook nog meer verkeer laat spawnen.Gewoon een vermoeden kan het ook niet onderbouwen verder.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:53:
[...]

Volgens mij komt het door het aantal objecten/polygonen. AI helpt zeker ook mee maar is volgens mij niet de hoofdreden. Waarom?

- Op de snelweg met veel verkeer blijft de fps hoger
- In de stad zonder verkeer is de fps laag
- Steden van ProMods zijn vele malen gedetailleerder, en hebben een vele malen lagere fps
- Het verlagen van de grafische instellingen, zoals schaling van 150% naar 100% heeft weinig effect
- Schaling hoog zetten, maar mijn resolutie van 5760×1080 naar 1920×1080 zetten heeft veel effect

Vandaar dat ik denk dat het vooral komt door wat er gerenderd wordt :)
Mijn pro-mods werkt al tijden niet meer -O-

Trouwens ik heb een update gehad, wat is er nou aan veranderd.....???

Johann Sebastian Bach

Koenvh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:41:
Wat RobinHood zegt kan ik me wel in vinden: Wat ProMods e.d. doen is geweldig: Waarom lukt dat SCS niet? Ik snap dat SCS met meer dingen rekening moet houden, maar onderhand vind ik de kwaliteit van ProMods toch wel een stuk hoger dan die van SCS, vooral qua realisme. Ik hoop dat met de ATS update dat ook in de VS wat beter wordt...
Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat het voor SCS te duur is om zoveel uren erin te steken wat voor ProMods word gezien als een hobby. Denk als er meer mensen op het project van SCS gezet moeten worden waardoor een DLC 45 euro gaat kosten er toch best veel mensen af gaan haken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Koenvh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:41:
Wat RobinHood zegt kan ik me wel in vinden: Wat ProMods e.d. doen is geweldig: Waarom lukt dat SCS niet? Ik snap dat SCS met meer dingen rekening moet houden, maar onderhand vind ik de kwaliteit van ProMods toch wel een stuk hoger dan die van SCS, vooral qua realisme. Ik hoop dat met de ATS update dat ook in de VS wat beter wordt...
Het is vooral schipperen denk ik, ze hoeven van mij heus geen PM kwaliteit af te leveren, ik begrijp dat dat teveel tijd kost, en met deze engine te grote performance-drops geeft.

Maar, ik vind SCS niet kut ofzo, zeker niet, ik speel ETS2 nog steeds met veel plezier, maar zoals ik zei vind ik het toch jammer dat er in de echt belangrijke dingen zo weinig vooruitgang lijkt te zitten. En dat mensen gaan ranten omdat er geen rigids zijn, maar wel een Scania-tune-DLC, een banden-tune-DLC en een vlaggetjes-voor-je-raam-DLC, tja, dat begrijp ik wel.

Maar, het is nog steeds beter dan Farming Simulator :+

People as things, that’s where it starts.

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op zondag 11 september 2016 @ 02:47:
[...]

ProMods is zeker een hele verbetering, en ik ben blij dat ze nu ook al bestaand gebied aanpakken, maakt het weer een stukje leuker.
Kreeg net een vrachtje van Hannover naar Rostock. Ik heb echt genoten van die route..prachtig uitzicht en leuk om te rijden :)

Oh btw, nog een tipje voor een mooie mod
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=159330

[ Voor 13% gewijzigd door Odessa op 11-09-2016 12:35 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Koenvh schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:51:
[...]

En een camion vol lucht van Hongarije naar België brengen dan? Da's ook wel speciaal. :P
Moet het wel verse, lokaal geproduceerde lucht zijn, anders doe ik het niet.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik dacht al, volgens mij mis ik een clou :+

Hmm, twee miljoen ton, hoeveel levert dat op in ETS 2? :+

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 19-09-2016 19:39 ]

Verwijderd

Ahhh, geniale TV :D
Koenvh schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:06:
50 uur is volgens mij al een grote limiet, velen zullen dat niet halen.
Lol, 842 uur nu in mijn huidige profiel zitten, ik gok zo'n 1200 uur bij elkaar in ETS2, waarvan 180 uur via Steam

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 21-09-2016 23:10 ]

Koenvh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:43:
[...]

50 uur is voor velen wel veel. Ik heb ook op Steam 650 uur erin zitten, maar wij zijn volgens mij niet de gemiddelde spelers ;)
Ik val met mijn 600 zelfs nog buiten de boot maar 50 uur voor een game vind ik niet veel om je een trouwe speler te noemen. Afgezien dat er meerdere zijn die dat nooit zullen halen. Wel mooi dat er (hier) een aantal mensen zijn die er heel veel tijd in hebben zitten.
ScuL schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:18:
Ik gebruik Steam pas sinds Januari ofzo, als ik alle uren bij elkaar had denk ik dat er 3000 uur minstens in zit
Is dat bij jou met rijden of ook het bouwen erbij zitten?

[ Voor 21% gewijzigd door CyberCow op 22-09-2016 12:40 ]

Koenvh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:18:
[...]

Heeft de P2P-updater 'm niet?
Nee die geeft aan er geen nieuwere versie is ik heb nu versie 1.24.2.1. Maar gelukkig dat het niet is het zonder steam niet meer kan.

edit: heb het op kunnen lossen door de updater te updaten. Nu heb ik wel versie 1.25 en ga eens vogelen met andere map mods.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e8TsqFX.png
Heeft er iemand een mod waarmee je weer netjes de steden in de landen weergegeven worden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t3jrD9D.png
Is dit een fout van ProMods? Eerst was het niet en kon je mooi om Parijs heenrijden. Nu is dus Frankrijk niet meer bereikbaar maar dit geld ook voor Roemenië en Moldavië.

[ Voor 48% gewijzigd door CyberCow op 23-09-2016 14:38 ]

Koenvh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Dan wel het beginpunt dan wel het eindpunt is niet goed aangesloten op 't wegennet, waardoor ETS2 geen route berekenen kan. Wat je kunt doen is een marker zetten waar je naartoe wilt, dan zou de route wel getoond moeten worden. (Of op de borden rijden, da's zo lastig nog niet :P)
Volgens mij komt dat omdat er bij ProMods in de laatste versie nogal wat wegen niet aan elkaar aansluiten.
Koenvh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:44:
[...]

Wat jij hebt herken ik in ieder geval niet... ;)
Dan moet er bij mij toch iets mis zijn gegaan. Ik gebruik de Jazzycat mods en voor de rest alleen ProMods 2.11 en RusMap 1.6.3 waarvan ik geen nieuwe heb kunnen vinden dus nog dezelfde gebruik als bij ETS versie 1.24.

Verwijderd

Koenvh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Dan wel het beginpunt dan wel het eindpunt is niet goed aangesloten op 't wegennet, waardoor ETS2 geen route berekenen kan. Wat je kunt doen is een marker zetten waar je naartoe wilt, dan zou de route wel getoond moeten worden. (Of op de borden rijden, da's zo lastig nog niet :P)
Markers zetten heb ik ook al geprobeerd, werkte ook niet. -O- Misschien toch maar op de borden rijden dan inderdaad. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:05:
[...]

Markers zetten heb ik ook al geprobeerd, werkte ook niet. -O- Misschien toch maar op de borden rijden dan inderdaad. :P
Je kunt ook op de kaart rijden:
http://koenvh1.github.io/ets2-stuff/openlayers-koenvh1.html ;) :P

🠕 This side up

Verwijderd

Ik ben maar gewoon begonnen met rijden en toen werkte het ineens weer na een paar minuten. Zal wel een verkeerde koppeling zijn geweest inderdaad. :)
Dit is de eerste keer dat ik dit zie.. Nice work Koen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

ScuL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:18:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik dit zie.. Nice work Koen :)
Bedankt, al is het uiteraard niet alleen mijn werk:
Denilson Sá Maia
Mike Koch
Funbit
nlhans

Wat ik doe is kaarten maken voor ets2-mobile-route-advisor, een skin voor ets2-telemetry-server (maar werkt ook met ATS)... Daarvoor is deze kaart ook beschikbaar :)

Mocht iemand de kaart als één afbeelding willen:
https://stack.koenvh.nl/index.php/s/sn5q0hko0aFtWAi

Die 14MB is wel verraderlijk, want de afmetingen zijn 26502×33825 pixels :+

Een versie met RusMap zal er ook weer komen wanneer RusMap weer volledig werkt met ProMods en aangesloten is (o.a. de A12 en A13 bij Rezekne)

[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 24-09-2016 12:21 ]

🠕 This side up

Hans1990 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:26:
Oh, ik zie weliswaar gewoon mijn profiel gelinked worden :)

Voor zulke maps had ik graag meer tijd gehad voor ets2-map. Ik denk dat zo'n tool enorm nuttig kan zijn, maar helaas heb ik het nu te druk om die te onderhouden. Die kan kon de SCS gamefiles icm prefabs inlezen en daar een visuele representatie van maken. Echter had ik daar heel veel handwerk in gestopt om de prefab namen met de IDs in de bestanden te linken. Aangezien alles ongedocumenteerd was heb ik dat zo maar "gepatched".. veel rotwerk en vooral als er regressions tussen ETS2 releases in komen.

Ik neem aan dat je deze map "handmatig" mapped door middel van screenshots oid?

In ets2-map en SimShift was ik namelijk bezig deze middleware te gebruiken om een eigen navigatie systeem te bouwen, die je indd in van die digital dashboards op een tweede scherm of dashboard oid kan tonen (vooral leuk als je triple screen rijdt zonder UI elements).

Verder had ik ook een zijspan project om een adaptive cruise control icm lane keeping te maken. Door de wegen exact te kennen was ik wel eens bezig geweest om automatische besturing binnen de rijbaan. Icm navigatie was mijn einddoel eigenlijk gewoon een volledig automatische driving bot schrijven, hoewel inparkeren misschien nog wel met het handje moet }) }) })
Helaas was ik enkel zover gekomen om ACC te schrijven, maar ook die is wegens ETS2 updates weer stuk (zelfde reden waarom ETS2 MP elke keer gepatched moet worden - helaas heb ik niet de middelen of tijd om dat "snel" even te fixen). Zie hier 2 demo's: 1 2.

Je ziet daar rechts bovenin wederom de kaart output van ets2-map (die niet overal vlekkeloos is zoals je ziet), met auto's daar op getekend. De oranje pijl is de richting waar ACC naar toe kijkt en zoekt naar auto's. Daaronder&boven staat de status van het ACC systeem (vrij uit rijden volgens gezette ACC max snelheid of auto volgen) en de output van het gehele SimShift project (incl. adaptive automaat enz.). Het is allemaal een zeer uit de hand gelopen regel en besturingstechniek hobby project, wat ook de verklaring is van mijn ~670 uur ETS2 volgens Steam :P
Correct, mag wel toch? ;)

ets2-map is veelbelovend, maar met de snelheid waarmee SCS dingen blijft wijzigen is 't vechten tegen de bierkaai. Mijn manier is inderdaad geautomatiseerd screenshots nemen (adhv. een aangepaste versie van Funbits Map Capture Tool), en vervolgens met mijn eigen tool de coördinaten van de steden op te halen. Ideaal is 't niet, maar 't werkt. Het gebrek aan documentatie van ets2-map was me ook al opgevallen, maar daar ben ik zelf niet veel beter in :+

ACC is een interessant idee, zelf was ik ook bezig met de weegbrug is ATS een functie geven (dus overbeladen kunnen zijn), maar nog niet veel mee gedaan :P

Overigens is de kaart er ook voor ATS: http://koenvh1.github.io/ets2-stuff/openlayers-ats.html

🠕 This side up

• NoFearWizz
Odessa schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:52:
[...]

1x 30" hier. Zit ook al een tijdje naar zo'n 34" gebogen scherm te kijken..
Lijkt me zo gaaf en andere games kan ik ook op die resolutie spelen.
Koenvh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:06:
[...]

Waarom niet drie keer 21:9? :P
Ik blijf nog wel even met drie keer 24", vind ik nog prima, en 't is ook handiger als ik niet aan 't rijden ben :)
Dat is helemaal waar, daarom zit ik ook te denken om 1 scherm te houden ernaast. Eerst maar eens kijken welke prijzen de 34" schermen gaan worden

• krissie100
  • Nu online
Koenvh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:20:
En al geprobeerd om de USB-kabel eruit te halen, Profiler eraf te gooien, te herstarten, Profiler weer te installeren en tijdens de installatiestap met het zoeken naar apparaten de Driving Force GT weer aan te sluiten?
Ook na deze actie blijven de truck simulators (beide) aangeven dat joy: ontbreekt.... word hier echt een beetje mad van, waarom moeten er altijd wel weer ergens problemen mee zijn... Ik wil gewoon normaal rijden :9~
maar het meest gare vind ik nog dat ongeveer de helft van de knoppen het doen en de andere helft niet....

Fixed!
https://community.logitech.com/s/feed/0D5310000510XxTCAU
Dit was et em denk ik, maar weet het niet zeker, er was ook namelijk een probleem met een usb poort driver zag ik... maja, ik kan weer rondrijden :P

[ Voor 22% gewijzigd door krissie100 op 01-10-2016 18:54 ]

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2025
U kan door naar de volgende ronde.
Koenvh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:17:
[...]

Mijn gokje: Stein bij Kirkenes :) (Sowieso een keer doen :P)

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Verwijderd

Koenvh schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:17:
[...]

Mijn gokje: Stein bij Kirkenes :) (Sowieso een keer doen :P)
Altijd moeite daar als ik met een lange trailer op weg ben om de bochtjes aan dat brugje te nemen :p haast onmogelijk :p

• MsG
  • Laatst online: 18:28

MsG

Forumzwerver

Koenvh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Nog niet, maar als je wilt kunnen we het wel maken. :)
Hoe bedoel je? :-P

Het leek me wel iets voor de immersie, dus als je in Nederland zit heb je alleen Nederlandse zenders en bijv. een enkele Duitse, en als je verder in Duitsland rijdt je Nederlandse niet meer werkt, of stoort ofzo. Niemand anders die bewust lokale zenders per land uitkiest? Of ben ik nou teveel aan het roleplayen met dit spel :-P (zit ook al met een petje op tijdens het rijden, vanwege de headtracking ;))
Jeanke117 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:55:
Effe een snelle vraag aan jullie. Is ETS2 CPU gebasseerd of GPU gebasseerd? Als het GPU gebasseerd is dan weet ik mijn probleem :)

MVG Jeanke
Vooral GPU. Mods kunnen wel meer met de CPU doen, bijv. physics dingen of als je heel veel AI voertuigen inlaadt, dan stijgt het CPU-gebruik wel. Maar in de basis maakt de processor minder uit dan de videokaart is mijn ervaring.

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 22-10-2016 18:06 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Koenvh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:31:
Ik ben bezig met een toevoeging voor ETS2, die automatisch je radiostation verandert naar een lokaal radiostation. Eigenlijk wat MsG al omschreef:
Tof, dat wilde ik al heel lang.

Gebruikt het streams op de achtergrond (in Windows) of de ingebouwde radio streaming functionaliteit van ETS2 ?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 02-07 22:14
Koenvh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:22:
[...]

Het gebruikt helaas niet de radio streaming functionaliteit van ETS2, maar het speelt de radiostreams in de browser af. Je kunt wel op afstand (met je telefoon bijvoorbeeld) van zender wisselen. Op dit moment heeft elk land minimaal één radiostation, maar dat moet nog uitgebreid worden. (Maar da's nogal wat werk in m'n eentje, dus als iemand zin heeft :*) )

Ik wilde het zelf een tijd geleden ook al, alleen toen was 't nog niet mogelijk. Nu wel :)
Suggesties zijn welkom trouwens, ik heb al de suggestie van MsG toegepast, dat een station ver weg ruis begint af te spelen, en zelfs dat het signaal af en toe wegvalt. (Zoals bijvoorbeeld hier, waar ik in St. Petersburg van een Russisch naar een Estonisch radiostation wissel)
Kan je niet iets met TuneIn doen? Die hebben alle radiostations gesorteerd op land, en zelfs stad(sregio). Scheelt een hoop uitzoekwerk, qua zenders.
Alleen geen idee wat je er mee mag doen, maar als je het zo weet te maken dat je alleen aan hun dienst vertelt waar je bent, en welke zender je dan wilt horen, lijkt me er weinig mis mee.

iRacing Profiel

Koenvh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:19:
[...]

Nee, helaas, TuneIn wil dat je TuneIn gebruikt (logisch ook), dus daar kan ik niets mee doen ;)
Ik heb ook naar alternatieven gekeken, maar die bevatten vaak de populaire radiostations niet. :(
Leuk die discussie over de radiostations. Weet niet of het kan maar kan je niet van alle radiostations een link naar de stream van de zender zelf koppelen. Zelf heb ik maar 1 zender opstaan en dat is het geluid van de MAN V8. Zonde om daar een radio doorheen te laten schreeuwen :P
Koenvh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:50:
[...]

Ik kan best een overzicht met radio stations maken, da's zo moeilijk niet. Wat dit toevoegt is juist dat je automatisch van radiostation wisselt als je de grens overgaat.

Gelukkig kan ik van de meeste radiostations wel een directe link naar de audio vinden, en die gebruik ik dus ook :)
Ik weet niet precies hoe jou code is om dit te realiseren wel knap dat je dat zo kan daar niet van. Maar is het niet een idee om een land aan een zender toe te voegen en in een database van zenders iets te doen van SELECT zender WAAR land GELIJK AAN "land waar je je bevind" en op die manier alleen de zenders toont die bij dat land horen. waardoor je de zender niet meer beschikbaar hebt als je de grens overgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 24-10-2016 20:01 ]

Koenvh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:40:
[...]

Is al zo ;)
Enkel de radiostations die in de buurt liggen worden getoond. Dat wil zeggen: In Nederland Nederlandse radiostations (en bij de grens Duitse of Belgische) enz. Afhankelijk van hoe ver je van het land vandaan bent klinkt het kraakhelder of juist totaal niet. (Zie dit voorbeeld, opgenomen in St. Petersburg met een Russisch en Estonisch radiostation)
Is wel zeer netjes gedaan _/-\o_
Voor degene die ets2-local-radio willen testen (een app voor ETS2 waarmee de radio uit dat land wordt afgespeeld): https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

Feedback is welkom. Er zijn nog maar weinig radiostations, die ga ik zelf nog aanvullen, maar je kunt ook helpen door op "Submit a new station" te klikken

🠕 This side up

Koenvh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:10:
Voor degene die ets2-local-radio willen testen (een app voor ETS2 waarmee de radio uit dat land wordt afgespeeld): https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

Feedback is welkom. Er zijn nog maar weinig radiostations, die ga ik zelf nog aanvullen, maar je kunt ook helpen door op "Submit a new station" te klikken
Als ik dit weekend tijd heb ga ik even voor je aan het testen :)

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:09
Koenvh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:10:

Leuke app! Geeft weer wat meer realisme. :)
Ik kwam deze pagina tegen op het scs forum met veel radio stations misschien heb je er wat aan?
Veel succes.

• NoFearWizz
Koenvh schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:
Wat een rust hier, is iedereen zo verzot op de nieuwe Peterbilt dat er geen tijd meer is voor het forum?
Viel mij dus ook al op, aangezien ik het super druk heb met baan en eigen bedrijf weinig tijd om te gamen, en dus ook weinig tijd voor ATS en ETS2. :+ :+

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:
Wat een rust hier, is iedereen zo verzot op de nieuwe Peterbilt dat er geen tijd meer is voor het forum?
Meh ik heb ATS weer eens opgestart maar na 2 ritjes weer opgegeven. Ik wacht wel tot ze de map hebben aangepast. En ETS speel ik nog steeds maar wel iets minder...Ik smacht eigenlijk naar nieuwe updates..pro-mods of de Frankrijk DLC of nieuwe leuke mods. Ben nu dus meer bezig met wat andere games

• Zoetwatervis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 16:10
Koenvh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:19:
Ik heb ETS2 Local Radio weer een update gegeven. Ik heb een paar fouten opgelost, maar ook een "dekkingskaart" toegevoegd. 't Is een kaart die laat zien welk bereik bepaalde landen hebben. (Zodat je wat makkelijker het bereik kan tunen). 't Resultaat ziet er best leuk uit:
Leuke mod, ben er nu een tijdje mee aan het rondrijden. Wat ik nog handig zou vinden is dat je in het Local Radio desktop programmaatje ook joystick knoppen kan binden zodat je niet per se een knop op het toetsbord hoeft in te drukken om naar een ander radio station te gaan.
Zoetwatervis schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:36:
[...]

Leuke mod, ben er nu een tijdje mee aan het rondrijden. Wat ik nog handig zou vinden is dat je in het Local Radio desktop programmaatje ook joystick knoppen kan binden zodat je niet per se een knop op het toetsbord hoeft in te drukken om naar een ander radio station te gaan.
Zat ik ook al naar te kijken, maar nog niet gelukt tot nu toe. Vereist helaas DirectX om werkend te krijgen :(

Ik heb een redelijk grote update uitgebracht: Een nieuw uiterlijk, en ETS2 Local Radio vereist niet langer ETS2 Telemetry Server, maar heeft nu een eigen ingebouwde server :)

https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/is4eKez.png

[ Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 13-11-2016 01:58 ]

🠕 This side up

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:09
Koenvh schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:50:
[...]

Zat ik ook al naar te kijken, maar nog niet gelukt tot nu toe. Vereist helaas DirectX om werkend te krijgen :(

Ik heb een redelijk grote update uitgebracht: Een nieuw uiterlijk, en ETS2 Local Radio vereist niet langer ETS2 Telemetry Server, maar heeft nu een eigen ingebouwde server :)

https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

[afbeelding]
Goed om te horen! Gebruik het elke keer als ik rond rijd en is nu al onmisbaar bij mij. Alleen merkte ik wel dat ik rond de 10fps minder had door ETS2 Telemetry Server.
Marc0nly schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:38:
[...]

Goed om te horen! Gebruik het elke keer als ik rond rijd en is nu al onmisbaar bij mij. Alleen merkte ik wel dat ik rond de 10fps minder had door ETS2 Telemetry Server.
Kan kloppen, had ik hier ook (dat is ook de belangrijkste reden geweest ETS2 Telemetry Server te vervangen). De reden is dat vaak de nieuwe gegevens opgehaald werden, en dus het CPU-gebruik hoog was. ETS2 Local Radio heeft dat helemaal niet zo vaak nodig, dus omdat ik het nu minder vaak hoef op te halen (4 keer per seconde) is het CPU-gebruik drastisch gedaald.

Mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag :)
Mocht iemand nog een radiostation willen toevoegen: http://koenvh.nl/submit-station

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 13-11-2016 22:50 ]

🠕 This side up

Koenvh schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:33:
RusMap 1.7 is ook uitgekomen trouwens :)
en wordt ook al ondersteund in ETS2 Local Radio :P O-)
Ohh bedankt voor de melding gaat die gelijk eraan toegevoegd worden. Helaas moet ik straks weer aan het werk en zal het niet eerder zijn dan morgen het kan gaan proberen. Neem aan dat 1.7 naadloos aansluit op de laatste versie van ProMods? Ja staat erbij dat het moet werken.

Goed bezig dat je radiozenders er ook op werken een klein beetje reclame hoort er ook wel een beetje bij :).

[ Voor 3% gewijzigd door CyberCow op 25-11-2016 16:49 ]

• MsG
  • Laatst online: 18:28

MsG

Forumzwerver

Koenvh schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:33:
RusMap 1.7 is ook uitgekomen trouwens :)
en wordt ook al ondersteund in ETS2 Local Radio :P O-)
Is Rusmap een beetje kwalitatief qua mod? Sinds gister maar even Scandinavië geïnstalleerd en ook meteen ProMods maar geïnstalleerd, nog even voordat je de Frankrijk DLC weer nodig gaat hebben ;-). Ziet er erg goed uit, wel weer wat zwaarder merk ik, maar heel leuk dat je qua route nu ook min of meer keuze hebt dan per se goed of fout rijden zoals bij vanilla.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Koenvh schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:24:
[...]

Valt nog wel mee. Neem een voorbeeld aan Wit-Rusland:
YouTube: {Belarus} BY-RUS border - {Russia} M1 "Belarus", exit to G...
(Dit is een snelweg, een van de hoofdroutes tussen Polen en Rusland)

[...]

Tja, mappen kost best veel tijd, dus ik vind het niet zo verwonderlijk ;)

[...]

Ik houd je niet tegen*, maar je mist volgens mij compleet het doel van 't spel. :)
Zolang je je online maar gedraagt :P
Is hier in Nederland niet voor te stellen dat zulke dingen door de keuring heenkomen van de wegaanlegger. Maar we hebben in Nederland ook niet voor niets relatief gezien weinig doden in het verkeer. Wel een mooi filmpje wat je stuurde en je hebt inderdaad ook nog echt baas boven baas. Ik ga dus echt nooit zo'n zebrapad oversteken dan maar een stukje omlopen/fietsen.

Het mappen dat kost natuurlijk veel tijd als je daar ook echt serieus mee omgaat. Je kan wel in een paar dagen heel Europa maken met kopiëren en plakken van hele gebieden maar daar word het ook niet mooier op. Het mooiste aan ETS2 vind ik de diverse dingen die je onderweg tegen kan komen. Hele mooie gebieden wil ik nog wel eens een keer de vrachtwagen stil gaan zetten om een mooie foto te maken. Als het domweg je lading afleveren was dan had ik het allang aan de kant gegooid en wat anders gaan doen.

Iemand die graag 160km/h wil gaan rijden door de map heen dat is nou ook niet mijn ding. Misschien een leuke tip om dan de Skoda Superb mod te downloaden en daarmee door de map te jagen. Dan lijkt het nog ergens op en die Skoda vind ik persoonlijk de beste automod die gemaakt is.

deze mod is dat: http://ets2.lt/en/skoda-superb-eddited-by-andreynfsgta5/

• NoFearWizz
Koenvh schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:57:
Voor de mensen die ETS2 Local Radio gebruiken, ik heb zojuist een nieuwe update uitgebracht ;)

[afbeelding]

Nu met ondersteuning voor meerdere talen, en een heleboel kleine foutjes opgelost :)
super werk weer Koen!

• martijnm71
Koenvh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:33:
[...]

Probleem is dat SCS ETS2 tijdens de Steam sales aanbiedt voor rond de €4, dan is €17 voor een relatief kleine DLC wel erg veel. Als ETS2 gewoon €25 zou kosten zou 't probleem al een stuk minder zijn.
Overigens vragen ze voor de volgende dertien-in-een-dozijn AAA-titel ook te veel geld voor mijn idee.
Ik vind die €17 geen enkel probleem, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen 't naar verhouding veel geld vinden. :)
nee das geen probleem toch? Zijn meer uitgevers en publishers die dat doen.

En als je dan je dlc koopt helemaal prima. Heb ik ook wel eens gedaan. Maar ik denk ook dat dlc hier voor dit bedrag van een ander soort is dan een kostuum voor je character. En daarom wordt ik af en toe van het traditionele te duur geneuzel :P
Koenvh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:42:
[...]

Als het spel zelf €4 is, dan zijn je verwachtingen: "zoveel kan ik krijgen voor €4". Als iets met een betere kwaliteit, maar wel veel minder kwantiteit uitkomt voor €17 dan lijkt dat bedrag onredelijk. Met die beredenering (die best begrijpelijk is) lijkt het dus veel geld. Als je het totaalbedrag afzet tegen de hoeveelheid speelplezier valt het wel mee.

Het zijn gewoon verschillende manieren om het te benaderen, de een niet per se beter dan de ander. :)

Zo'n LZV lijkt me niet handig met de huidige map, op elk klaverblad kom je vast te zitten.
Ik betaal liever 30 euro maar dat mijn geld gebruikt kan worden om het nog verder te optimaliseren dan dat ik 4 euro betaal om SCS net uit de kosten te laten komen. Het klopt, iedereen benaderd het anders en ook iedereen heeft een andere portemonnee.
Koenvh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:17:
[...]

Mwah, SCS bepaalt zelf wat ze ervoor vragen, als ze ervoor kiezen het voor €4 aan te bieden, dan houd ik ze niet tegen. Het is ook weer geen goed doel :P

Maar aan de verkopen van ETS2 te zien is is populariteit voorlopig nog geen probleem :)

In ander nieuws: ETS2 Local Radio heeft nu ook ondersteuning voor ETS2 Egypt en Project Balkans
Dat is ook waar ik hoef ze ook niet rijk te maken want dat zouden ze bij mij ook niet doen. Je schrijft dat het nu voor Egypt en Balkan ook je radiostations werkend zijn gemaakt. neem aan jij ook ProMods gebruikt en de map zo groot mogelijk wil maken. Welke map mods heb jij nog meer aan ProMods gekoppeld.
Koenvh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:37:
[...]

Ik gebruik zelf alleen ProMods en RusMap, maar andere mensen gebruiken ook Project Balkans en Egypt, dus daarom heb ik ook daar ondersteuning voor toegevoegd. ;)
Ow dan heb ik volgens mij alles. Gebruik ProMods, RusMap, Project Balkan, Egypt en voorheen ook Open Spaces maar dat loopt niet helemaal lekker meer dus heb dat er helaas uit moeten gooien.
Koenvh schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:56:
[...]

Er is wel dit: http://mikekoch.me/ets2-mobile-route-advisor/ , maar da's zonder route-informatie, alleen de kaart :)
Ja dat bedoelde ik ook je kan wel de kaart zien maar daar word geen route op getekend. Eigenlijk heb je daar niet zo heel veel aan. Vind het ook raar het niet zo gemaakt is je hele route advicer op je telefoon als een soort van app te kunnen laten werken. Denk alleen dat ze bij SCS daar ook heel weinig prioriteit aangeven wat ook wel weer te begrijpen valt.

• NoFearWizz
CyberCow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:00:
[...]

4k is prima te doen met een 1080. Heb ooit keer mogen proberen en het ziet er echt heel erg mooi uit. Helaas was het met een demo en kon ik helaas het zware deel van ProMods in Spanje niet uitproberen. Maar met 3x ultrawide is nog zwaarder voor je videokaart. Denk ook als je een jaar wacht het een stuk betaalbaarder zal zijn. Ben wel benieuwd naar de foto s :).
Koenvh schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:32:
[...]

Zelf heb ik 3×1920×1080 op een R9 290, en zelfs dan draait alles op ultra niet helemaal soepel. (Alles op hoog draait met zo'n 40fps)... Dus met een nog hogere resolutie zou ik inderdaad naar een GTX 1080 kijken. (Al past die vraag beter hier: Componenten Aankoopadvies )
Ik kan je zeggen dat met een GTX1080 en 3x 1920x1080 alles op ultra en 400% scaling. Ik op het laagst rond de 23fps kom en gemiddeld (buitengebied op 50-60fps) iig in ATS, ETS2 al tijdje niet meer opgestart.

Wat ik ook heb is elke keer als ik ATS of ETS2 start ik naar graphics moet om daar de scaling even naar 300% te zetten en dan weer terug naar 400% om de FPS te resetten. Als ATS of ETS2 start is de FPS altijd bagger laag. Tot ik de iets aan de scaling of resolutie aanpas. Denk dat dat een DirectX 9 dingetje is.
Koenvh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:08:
[...]

Als je zelf de fout maakt, kan ik me dat nog voorstellen, maar de AI is soms echt ontzettend dom. AI rijdt vol op mij in, €400 boete voor een aanrijding. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je even terug wilt naar voor het ongeluk. Veel schade (>10%) heb ik eigenlijk nog nooit gehad, ik weet de vrachtwagen altijd nog rechtop te houden.
Ja dat is wel zuur maar heb dat de laatste tijd wel een stuk minder vaak dat ze achterop rijden. Als de weg van 2 naar 1 baans gaat dan wil nog wel eens een auto zo hard remmen om niets dat het onmogelijk is om eromheen te rijden. Maar probeer daarin voor mijzelf een sport te maken er genoeg ruimte is ook al remmen ze op een zeer onlogisch/gevaarlijk moment. Schade van meer dan 10% heb ik wel eens als niet op zit te letten en vol door rood rij of een keer een verkeerslicht meeneem omdat stuk heb gereden zonder trailer en dan met trailer vergeet deze erachter hangt. Of te snel willen rijden zodat de chauffeur niet hoeft te slapen voordat ik de route heb afgeleverd en dan te hard de afslag van de snelweg neem met het gevolg de wielen in de lucht aan het draaien zijn.

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2025
Koenvh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:50:
[...]

Ik hoop dat je doorhebt dat dat de France DLC niet is hè? ;)

"This version is also compatibile with Vive la France, however all changes from the DLC will be replaced by old ProMods France." (bron)
Nee dat had ik niet door Koenvh.Ik had Promods geinstalleerd en kwam er later achter dat ik de DLC niet verwijderd had.Dus zat al raar te kijken dat het gewoon werkte.Maar bedankt voor de tip.
Maar tot dat Promods geupdate is werkt dit goed dus.Ik heb er geen probleem mee.
Gr Jan.

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van OS Updater

Koenvh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:22:
Ik kan mods, ondanks de ongemakken die ze soms geven, zeker aanraden. Maar hé, 't is jouw speelplezier. Jij wilt niet met, ik wil niet meer zonder :P (Standaard Duitsland is ontzettend saai en eentonig, terwijl het Duitsland in ProMods vele malen realistischer en dynamischer is)

DLC France is qua kwaliteit bijna op het niveau van de nieuwste delen in ProMods, dus ik kan 'm zeker aanraden ;)
Ik wil wel mods, maar ik vind het de minpunten niet waard. Duitsland is inderdaad eentonig.
Odessa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 05:55:
Ik vermaak mij nog steeds prima met de DLC. Het ziet er echt prachtig uit en de wegen rijden lekker. Zeker zijn geld waard imho. :)
Dan ga ik hem binnenkort eens aanschaffen :D. Dankje!

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Wat bedoel je precies? >:)

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

Koenvh schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:48:

Kan heel goed, de bedragen zijn namelijk wel hoog. (€250 000 voor 25t suiker? Da's €10/kilo :+ )
Weet je zeker dat het suiker is ... :-) niet toevallig wat anders

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-06 08:11
Koenvh schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:06:
[...]

Volgens mij gebeurt dat al, al weet ik dat niet zeker.

Ik zelf speel geen MP, in eerste instantie omdat mijn FOV mod niet werkte (nu kan ik als het goed is mijn FOV in het spel aanpassen), en ik anders misselijk word van het fisheye effect, maar ook omdat ETS2MP vol idioten zit :/
Dat laatste wat je zegt is waar. Ik heb daarom ook twee accounts. Eentje is voor de single palyer met non cheated money en de tweede is voor MP waar ik wel money cheat omdat er idioten rijden die schade aan je auto brengen.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-06 08:11
Koenvh schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:11:
[...]

Geld is het probleem niet, ik heb meer dan ik kan uitgeven, maar waarom zou ik online willen rijden met al die idioten?
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar zoveel idioten zijn er toch echt niet meer of dat ligt aan mij. Soms staan ze gewoon midden op de weg of rammen jou maar dat gebeurt niet zo vaak meer hoor. Ik zou het toch maar weer eens proberen.

In de grotere steden is het inderdaad nogal druk, denk aan Rotterdam, Amsterdam etc.

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 16:11
Koenvh schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:41:
[...]

Kijk niet naar een hele oude versie? ;)
Vroeger had ProMods zelf Noorwegen gemaakt, toen heeft SCS de Scandinavië DLC uitgebracht, waardoor dat deel is overschreven, incl. sommige steden.
Jammer want ik zou graag meer rondrijden in Noorwegen. Smalle wegen, bergen, zou toch spannend zijn om daar rond te rijden.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Koenvh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:16:
ProMods en RusMap werken samen, dus het is niet zo dat RusMap pas kan beginnen nadat ProMods een nieuwe versie heeft uitgebracht ;) De volgorde van uitgeven van ProMods en RusMap verschilt dus per versie.

De nieuwste versie van RusMap is trouwens 1.7.1
Ah oke, dankje. Het is jammer dat de changelog + downloadpagina etc er niet zo overzichtelijk en duidelijk uitziet als dat van ProMods, zoals ProMods.net/compat.

Koenvh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:08:
[...]

Da's inderdaad jammer, want helaas zijn er ook mensen die bijvoorbeeld versie 1.6.3 uploaden als 1.7.2 :/
Hier kun je in ieder geval altijd de nieuwste versie bovenaan vinden: http://ets2mods.ru/forum/208-proekt-rusmaprusmap-project/ (Ik neem aan de je Russisch goed genoeg is om de downloadlink te vinden :P)
of je kunt hier kijken: https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523 :)
Mensen die versies van RusMap opnieuw gaan uploaden die negeer ik massaal. De maker geeft aan dat hij dit niet op prijs stelt. Ik ben blij dat er mensen zijn die mijn ETS2 steeds mooier maken dus als ik het download dan gebruik ik de link zoals word vermeld op het forum van SCS. Op die manier weet je ook altijd zeker dat je de juiste versie hebt.

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:16:
[...]

Klopt, en daarom link ik ook naar het forum waar RusMap ontwikkeld wordt ;) Het topic op het forum van SCS wordt namelijk niet door de maker (aldim@tor) onderhouden :)
Is gewoon met zijn toestemming en links.Niks mis mee
ETS2 Local Radio v1.4.0
Voor de mensen die ETS2 Local Radio gebruiken, ik heb zojuist een nieuwe versie geüpload, met als belangrijkste toevoegingen:
- Ondersteuning voor controllers
- Overlay voor ETS2 bij het wisselen van radiostations

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/fPr21tS26.png

[YouTube: https://youtu.be/4tyK8MMaJXs]

Zoals altijd te vinden op https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

🠕 This side up

Pagina: 1 2 3 4 5