![]() | |||
| |||
![]() | |||
![]() | |||
![]() | |||
| |||
![]() | |||
![]() | |||
| |||
[ Voor 255% gewijzigd door Koenvh op 04-04-2017 18:04 ]
Verwijderd
![]() | |||
| |||
![]() | |||
![]() | |||
![]() | |||
| |||
![]() | |||
![]() | |||
| |||
[ Voor 255% gewijzigd door Koenvh op 04-04-2017 18:04 ]
Heb idd ook naar de Thrustmaster zitten kijken. De T300 TS lijkt mij ook erg mooi en is zelfs nog goedkoper. Die heeft alleen geen clutch. Voor ETS niet zo boeiend maar voor racegames weer veel. De T500 TS is helemaal grandioos maar ook grandioos duur. Keuzes, keuzesKoenvh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:39:
[...]
Is er überhaupt iets aan de FFB veranderd? Volgens mij is die grotendeels nog hetzelfde (gear driven). Als je een upgrade wilt zou ik voor Fanatec of Thrustmaster gaan.
Ik ben niet te ondertitelen!
Heb over button box zitten nadenken. Maar gok dat een TB steuntje net zo makkelijk is. Kan ik ook de trackball een plaats geven.Koenvh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:39:
[...]
Is er überhaupt iets aan de FFB veranderd? Volgens mij is die grotendeels nog hetzelfde (gear driven). Als je een upgrade wilt zou ik voor Fanatec of Thrustmaster gaan.
[...]
Mooi ding, zou 'm graag willen. Is een buttonbox geen oplossing? Of anders http://www.roccat.org/en-...Software/Power-Grid/Home/
*empty*
Wauw!! dit is een uitkomst, gebruik nu een Razer Tartarus als keypad. Maar dit is echt super voor ETS2, en je kan lekker veel knoppen kwijt en er ook gewoon een goed icoontje aan hangen!!Koenvh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:39:
Mooi ding, zou 'm graag willen. Is een buttonbox geen oplossing? Of anders http://www.roccat.org/en-...Software/Power-Grid/Home/
Je bent een held! Hopelijk kan ik het vanavond ff proberen!Koenvh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:08:
[...]
Succes! Mocht je het nog makkelijker willen:
http://www.racedepartment...-roccat-powergrid.107931/ of
http://www.roccat.org/en-...ids/Games/Simulation/205/
Daar is een community toch voor?NoFearWizz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:37:
[...]
Je bent een held! Hopelijk kan ik het vanavond ff proberen!
Klopt. Ik gebruik m'n knoppen aan het stuur en m'n toetsenbord, maar als ik een goede locatie had voor m'n tablet, zou ik 'm ook gebruiken.jin schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:48:
@Koenvh bedankt voor de links. heb de eerste gepakt ...ideaal met een tablet werken ipv toetsenbord /knoppen aan stuur.
🠕 This side up
Volgas en anders remmen
Dan is er bij mij iets mis gebruik ETS2 1.19 en promods 1.91. Hoop met me verjaardag eind van het jaar de Scandinavië DLC te krijgen vandaar de oude versies.Koenvh schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:00:
[...]
Als het "no texture found" rood is niet nee
Volgas en anders remmen
Nee bij mij werkt het verder prima op die verkeerslichten na.
Automatisch tol betalen in Noorwegen vind ik ook zeer handig, jammer dat ze het niet voorzien hebben in de originele map.Koenvh schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:27:
[...]
Noorwegen is inderdaad leuk om door te rijden. Moet ik ook weer 'ns doen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Roze toch?Koenvh schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:00:
[...]
Als het "no texture found" rood is niet nee
En zo is het!Koenvh schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 01:14:
[...]
Volgens mij heb je de woorden "rood" en "roze" verkeerd aangeleerd![]()
Jouw vrachtwagen was roze, en de kleur van "no textures" is rood
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ik ben niet te ondertitelen!
In het echt net zo imponerend.Koenvh schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:25:
[...]
Denemarken, de tolbrug tussen Odense en København
*empty*
Ja die is wel gecentreerd maar dit was mijn 3e ritje al die avond en ik ben langzaam aan wat scheef gaan zitten in mijn stoel.Koenvh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:24:
[...]
Ligt het aan mij of is je TrackIR niet gecentreerd?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Een soort van flitsmeister? Dus waar alle flitsers staan, dat deze zoveel meter een waarschuwing krijgt..Koenvh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:31:
Nieuwe toevoeging: Nu gaan de alarmlichten automatisch aan bij een noodstop of wanneer je je vrachtwagen kantelt:
[video]
http://www.mediafire.com/...9hqhmfvowaz/ETS2_John.zip
Mocht iemand nog suggesties hebben voor meer dingen, hoor ik het graag
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Verwijderd
Geen idee, hier werkt alles gewoon(1.20). Welke versie gebruik je?Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:15:
Wow bedankt Koenvh! Zal ik zeker gaan gebruiken!
Enig idee waarom teleporting niet werkt? Iedere keer als ik in de console 'goto london' in type (zonder de tekens) gebeurt er niks.
[ Voor 21% gewijzigd door Koenvh op 14-11-2015 23:40 ]
🠕 This side up
Kun je wel het weer doorkrijgen? Dan zou je de ruitenwissers aan kunnen doen bij regenKoenvh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:27:
[...]
Ik zou het doen als ik zou weten waar ze staan. Op dit moment kan de kaart nog niet uitgelezen worden, dus weet ik dat nog niet. Wanneer SCS dat toevoegt, zal ik het zeker doen.
[ Voor 62% gewijzigd door jip_86 op 14-11-2015 23:40 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reply!Koenvh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:39:
[...]
Geen idee, hier werkt alles gewoon(1.20). Welke versie gebruik je?
Ik dacht gewoonweg dat er nog wel dingen waren die toegevoegd konden worden aan ETS2, en toen dacht ik: Waarom maak ik het niet zelf?
Mocht je nog goede ideeën hebben hoor ik 't uiteraard graag
Klopt, maar ik kwam helemaal geen trailers meer tegen.Koenvh schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:35:
[...]
Zonder trailer komt in het echt toch ook voor? In vanilla rijden ze soms ook zonder trailer
Wat zit het beeld dicht op je stuur. Is dat altijd zo?Koenvh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:05:
Ik heb een kleine applicatie gemaakt die werkt in combinatie met ETS2 Telemetry Server. Hij begint te piepen als je te snel rijdt. Wel pas na 5 seconden, en wanneer meer dan 3 km/h over de limiet. (Zoals TomTom dat ook doet)
Download:
http://www.mediafire.com/...9hqhmfvowaz/ETS2_John.zip
Ik wil nog meer toe gaan voegen, maar dit is er alvast
Voorbeeldje:
[video]
Lag kwam omdat ik nog te veel open had staan, en daardoor mijn geheugen vol raakte
Mag ik vragen wat jouw grafische instellingen zijn?Koenvh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:48:
[...]
Nee, een mod om dichter bij het stuur te zitten. Ik heb drie schermen, en anders krijg je het idee vanuit een groothoeklens te spelen.
G27 is echt een ideaal stuur voor dit spel. Beter dan de g29 imho vanwege de knoppen bij de schakelpook. Zo kan je schakelen tussen hoog en laag zonder dat je je hand ver van de pook af hoeft te halen.Koenvh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:44:
[...]
Tweedehands G27 is inderdaad een goede keuze... Iets anders dan een DFGT is er niet met 900 graden.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Bedankt. Nu weet ik in iedergeval dat ik er niet al teveel energie in moet steken om een hogere framerate te krijgen.Koenvh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:00:
[...]
Soms, maar ik heb eigenlijk constant 40fps (enkele R9 290). Probleem is dat ETS2 niet echt geoptimaliseerd is. (of eigenlijk helemaal niet).. Die framerate zul je zelfs met vier GTX 980's houden
Daarnaast alles hoog, behalve vegatiedichtheid (op laag).. 125% schaling.
Ja, IWR.jin schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:06:
@koenvh nice pictures. gebruik je nog een speciale weather mod ?
Steam Sale lijkt me 't makkelijkstGummiebeer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:45:
Ik heb de Scandinavië DLC nog niet dus ik kan al een tijdje niet met Promods![]()
Waar zijn de goedkopere adressen voor Steam versie? Of komt er binnenkort weer een Steam sale?
Going East heb ik al wel!
[ Voor 19% gewijzigd door Koenvh op 24-11-2015 18:26 ]
🠕 This side up
Verwijderd
Het is Euro Truck Simulator
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2015 07:36 ]
Soms kan jij best wel nuttig zijnKoenvh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:03:
[...]
Op WOT kun je inloggen met je Steam account, dan is die direct geactiveerd
YouTube: Bier lossen gaat helemaal mis maar dan op grotere schaal
[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 25-11-2015 17:53 ]
Daar zat ik op te wachten! Eindelijk weer m'n Promods profiel aanslingerenKoenvh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:46:
D'r is nu trouwens korting op ETS2 en DLC:
http://store.steampowered.com/app/227300/?snr=1_5_9__300
Scandinavië voor bijv. €8,99
Verwijderd
Ik heb nog niet zo lang geleden met de Sprinter mod gereden, maar ik vind de map behoorlijk klein voor hoge snelheden. Anderen in auto's lijkt me leuk maar ik hou het op trucksKoenvh schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:02:
[...]
Ik zou ook graag online met verkeer zien... Maar misschien dan ook dat je een auto besturen kan
Kan ik met 130 over de snelweg rijden en vrachtwagens afsnijden
Vanavond de eerste rit maken naar Zweden!
[ Voor 28% gewijzigd door Gummiebeer op 27-11-2015 15:46 ]
Had jij niet 2 Kaarten?Koenvh schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:59:
Mijn R9 290 haalt ongeveer gelijke resultaten.. Schaling staat echter op 125%. (Op 4700×1080)
"nooit aan CFx of SLI beginnen". Waarom niet?Koenvh schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:40:
Ligt eraan... Op gegeven moment zit je bovenaan
Als je nu een GTX 970 hebt, kun je d'r best nog een tweede bijzetten.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Prestaties gaan er inderdaad op vooruit. Maarja.. Om nou 2 x 350 euro te hebben betaald.. Je kan ook gewoon de 970 verkopen voor 150 euro (verkoop prijs hangt af van een paar aspecten). Dan koop je een 980ti voor 150 euro minder.Koenvh schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:47:
[...]
Geen idee wat de prestaties in ETS2 zijn, maar aan de huidige optimalisaties te zien zal 't weinig uitmaken
Minder efficiënt klopt, maar de prestaties gaan wel omhoog (in spellen die het ondersteunen). Driverproblemen zou kunnen, voor zover ik weet kun je ook profielen aanmaken per spel, en SLI uit- of aanzetten.
http://www.guru3d.com/art...tx-970-sli-review,21.html
Dan zie je dat het qua FPS wel een hele vooruitgang is.
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Verwijderd
Ik zal het eens overwegen, ik denk alleen dat ik, voordat ik dat doe, liever een andere videokaart neem. Want als ik nu een groter scherm koop, moeten ook de settings bij GTA V (nog!!) lagerTackleberry schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:37:
[...]
Met die kaart kun je ook prima op 1920 x 1080 spelen. Misschien net een tandje lager in de settings. Ging voor mij een wereld open toen ik de overstap maakte van 1280 x 1024.
Koenvh schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:28:
[...]
Niks op tegen, maar triple screen is wel leuker
Ach, wat ik allemaal nog wil doen, volgens mij kan ik beter een vrachtwagen kopen
Volgas en anders remmen
Oke dank je wel dan koop ik wel de versie daar. Vind dat steam echt maar onzin. Schijnt wel zo te zijn dat je niet steam versies uiteindelijk wel toe moet kunnen voegen aan steam. Eerst wilde ik wachten op mijn verjaardag aan het eind van de maand. Maar gisteren heeft de goede Sint mij een waardebon gegeven om ETS2 Scandinavia te kopen. Dat gaan we dus nou ook maar doen ook. Foto's volgen later. Bedankt voor je snelle antwoord!!
Nee want ik wil een realistische simulator en geen race game op een parcours ofzo.Odessa schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:11:
Vraag ik me toch af wat je zo leuk vindt aan ETS.. Kan je dan niet beter een race game gaan spelen
komt in de buurt maar toch nog niet helemaal perfect
Nouja, dr zijn niet voor niets vele auto mods te vinden.Koenvh schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:24:
[...]
Tja, hoewel ik het ook leuk zou vinden om in een auto te rijden, blijft het Euro Truck Simulator 2... Niks aan te doen
Ik ben blij dat je Key1999 quote heheKoenvh schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:02:
[...]
Ik dacht dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stootte
Ik heb de reacties niet gelezen, ga ik ook niet doen. De geluiden zijn leuk, maar hoeveel je er echt van hoort...
[ Voor 12% gewijzigd door Odessa op 16-12-2015 20:39 ]
Misschien maar goed ookKoenvh schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:02:
[...]
Ik heb de reacties niet gelezen, ga ik ook niet doen.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
ik zou ook wachten inderdaad , want hij gaat altijd goed met de kerstsale wacht tot die special of day aanbieding is .. dan gaat hij vaak wel naar 70%Koenvh schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:17:
[...]
ETS2 komt eigenlijk altijd in de sale terug... Dus ik zou nog even 5 uur wachten
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Thx!
Raar, hij zegt nog steeds "Cannot find game executable file"'. Morgen maar weer s verder kijken.Koenvh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:41:
[...]
C:\Program Files\Steam\SteamApps\Common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64
Zoiets geloof ik.
Bijna goed:Koenvh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:41:
[...]
C:\Program Files\Steam\SteamApps\Common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64
Zoiets geloof ik.
Zo werd ik vandaag ook smerig op de vluchtstrook gedrukt door een gekke deen.Koenvh schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:05:
[...]
De AI was hier trouwens ook weer handig bezig![]()
(13:30)
De jazzycat trailer en traffic mods zijn een echte verrijking. Zelf vind ik het erg leuk om niet al tegen die vanilla auto's aan te kijken. Ook is de variatie in trailers leuk, zowel variatie in gewicht als in lengte zorgt keer op keer voor een uitdaging.WahyuSchmidt schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:18:
Ik heb een paar maanden geleden begonnen met ETS2 zonder mods te spelen.
Ben toch wel benieuwd hoe het is om met mods te spelen, welke mods raden jullie aan?
[ Voor 50% gewijzigd door Cranzai op 24-12-2015 20:29 ]
Thx man!! die werkt, had m nog nergens gevonden.Koenvh schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:37:
[...]
Probeer deze eens:
http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractor
Volgas en anders remmen
Koenvh schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:33:
[...]
Had ik ook al gemerkt
Oplossing: Wachten
Gisteren naar Moldavië gereden... Aan die wegen mag wel iets gedaan worden
Ik had dit eergisteren al opgemerkt maar door de stormloop aan berichten in dit topic is dat ondergesneeuwd. hopen dat er snel een IWR7 komt of weer een patch zoals de laatste keer met de zonsondergang -opkomst tijden.Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:27:
IWR r6 lijkt niet te werken met ProMods 2.0. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Of misschien al een oplossing
Inderdaad. Dat is het punt (dat ik wat mis).Koenvh schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:34:
[...]
Toch jammer, want je mist echt wat... Allicht bedenk je je met workshopintegratie
En waarom? Volgens mij is SCS helemaal niet veel meer met de map bezig. Toch jammer, want sommige stukken zijn echt verouderd.Ik kan me wel voorstellen dat ze sommige dingen niet doen, zoals de sneeuwwegen in IJsland. Daar kom je sommige wegen niet op met 320pk en een automaat, en daar zullen klachten over komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-12-2015 19:37 ]
Gaat mij vooral om de natuur er omheen. Zoals sneeuw wegen. Kort gezegd: gewoon alles wat al die mods van jullie bevattenKoenvh schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:46:
[...]
Ik bedoelde het totaalpakket. Wegen leggen is het minste werk
Euro Bus Simulator komt er ooit, maar ze zeggen zelf dat dat nog wel even gaat duren.
http://blog.scssoft.com/2...e-are-working-on-too.html
Koenvh = vrouw confirmedKoenvh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:47:
- FFB lager zetten, of lekker genieten van het getril. Ik heb die van mij ook erg (te) hoog staan
Thanks! Nog even wachten dus en dan wordt het een stuk makkelijkerKoenvh schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:56:
[...]
Op dit moment:
- Boot naar St. Petersburg
- Over land door Polen
Er komen er nog drie bij met de update van RusMap
http://savepic.ru/8181885.htm
XBL: DonFrans
Gefeliciteerd.CyberCow schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:36:
CyberCow is jarig vandaag! Gaat zijn verjaardag lekker vieren met leuke ritjes in de nieuwe ProMods!!!
Lolled way too hard
Jaja... Die FFB moet iets te doen hebben
🠕 This side up
een doos met paracetamol mee nemen zal geen verkeert iets zijn inderdaad...Koenvh schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:33:
[...]
Had ik ook al gemerkt
Oplossing: Wachten
Gisteren naar Moldavië gereden... Aan die wegen mag wel iets gedaan worden
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik had precies hetzelfde, je moet deze hebben http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractorCyberCow schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:01:
Dat promods def bestand aanpassen dat gaat me niet lukken. Probeer dat bestand in te lezen in die SCS extractor. Krijg even een console scherm en daarna is het weer weg zonder dat het uitgepakt word. Vroeger heeft dit wel gewerkt. Schiet allemaal weer lekker op.
Volgas en anders remmen
Deze werkt bij mij ook niet. Krijg steeds de melding: "The archive could not be extracted." Heb al gecontroleerd of ik wel gebruik maak van juiste versie van .Net framework maar ook daar zit het probleem hem niet in. Anders moet ik toch maar wachten totdat er een update uitkomt van IWR.TweakTweet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:00:
[...]
Ik had precies hetzelfde, je moet deze hebben http://ftsoftware.eu/de/downloads/scsextractor
Die werkt wel, heb k van @Koenvh
Klopt, maar tochKoenvh schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:13:
[...]
Hij is wel wat aan de oude kant... Ivedo, DAV, Vaillant, Majestic. Dat is wel erg lang geleden.
Dat wil ik ook nog wel eens halen als ik een fatsoenlijke truck mee krijgKoenvh schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:18:
[...]
Misschien wel een leuke afwisseling, eens rijden met 130km/h
Op een of andere manier, als ik de html5 app open in de browser op de mobiel of tablet valt het dashboard van telemetry server zelf steeds uit. De app ging steeds terug naar het dashboard selectie scherm.Koenvh schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:09:
[...]
Goed bezig!![]()
Ik vraag me alleen af, wat is de meerwaarde ten opzichte van de dashboards in ETS2 Telemetry Server zelf?
World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)
Met 160km/u door lelijke omgevingen racen.. Je moet het maar leuk vinden.
Ga dan maar eens zoals ik 100% discovery doen in Vanilla. Kan sommige orginele stukken (waaronder duitsland) inderdaad niet meer zien. Wel fijn dat ik nu niet meer de neiging heb elk weggetje, kruising, benzinestation, flyovers etc te verkennenKoenvh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:55:
[...]
Ik niet, maar anderen allicht wel. Ik vind de ratio kwaliteit:kwantiteit ook uit verhouding
Ik vind 200km door het oude Duitsland al saai, laat staan 3000km
Volgas en anders remmen
Zoiets is niks voor mij. Als je nou daadwerkelijk naar China kon rijden was het een ander verhaal. Maar ik ga niet met de boot een heel eind om vervolgens een ander gebouw te krijgen. Ik gebruik zo min mogelijk de boot. Alleen naar Engeland en Ijsland omdat het niet anders gaat. En ook met 180 in de vrachtwagen
sjoerdpolder schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:46:
sorry als het een vaak gevraagde vraag is (kon het zelf niet vinden daarom vraag ik het).
is het mogelijk om de map met je savegames en mods ergens anders neer te zetten. ik wil het namelijk op mijn harde schijf hebben ipv in mijn documentenmap op c:
Symlink?CyberCow schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:10:
[...]
Is volgens mij nog nooit gevraagd maar ik zou dat ook wel willen weten. Heb het ook nooit kunnen vinden.
Hehe, Leuke clan naam
[ Voor 12% gewijzigd door Odessa op 13-01-2016 18:54 ]
De bedoeling is Oekraïne in ieder geval af te bouwen tot aan Kiev. Het oosten bekijken we afhankelijk van de situatie te zijner tijd.CyberCow schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:58:
[...]
Ja maar de kortste weg was neem ik aan over Kiev. Daar moet je nog even mee wachten totdat de mannen van ProMods het af hebben. Het staat wel in hun planning.
Mijn gemodde Volvo is nog steeds super stabiel bij 180 à 190km/h, zeker zonder trailer. Met trailer hangt af van het type lading en gewicht natuurlijk.Koenvh schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:02:
160km/h lukt niet echt stabiel met ETS2
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Toen ik dicht genoeg bij de haven van Newcastle kwam, bij een rit van Edinburgh naar Orebro (Zweden) pakte hij hem automatisch. (waarschijnlijk pas zo laat aangezien de rit door Noorwegen toch niet zoveel korter is met al die bochten en je wat langer op de boot zit)Koenvh schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:59:
[...]
Hoe zit het met de navigatie? Normaal gesproken zou je via Denemarken rijden (vanuit Nederland), nu nog steeds?
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 22-01-2016 22:46 ]
How do you save a random generator ?
Dit was Ventspils in Letland en dan bij de boot naar Zweden
Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat het mappen van ETS2 inmiddels klaar zou zijnjip_86 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:18:
[...]
Maar welke kant moeten ze dan op zonder jullie in de wielen te rijden
Dat is zekerKoenvh schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:23:
. 't Is jammer, dat zeker. Hopelijk voegt Frankrijk weer een aantal assets toe die jullie kunnen gebruiken
[ Voor 30% gewijzigd door ScuL op 26-01-2016 00:20 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hoe ver ga jij met dat schoonmaken? Mijn G25 heeft daar ook wel 's last van aangezien de boel in een stoffige omgeving op tapijt staat. Ik heb de pedalen bak nu 2 keer los gehad om schoon te maken, maar verder dan de pedalen demonteren en het loopwerk wat afvegen en schoonblazen ben ik niet gekomen. Er schijnt ook een meer permanente oplossing te zijn waarbij je de potmeters zelf ook helemaal demonteert, reinigt en in vers vet zet.Koenvh schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:33:
Had ik ook last van (G27 pedalen met smerige potmeters). Of deadzone omhoog, of zorgen dat de meters goed werken (in mijn geval schoonmaken)
[ Voor 63% gewijzigd door FastFred op 27-01-2016 22:17 ]
Zuid Frankrijk? Die zit toch alleen in ProMods? Of andere mods?Koenvh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:19:
[...]
Ook een aanraden is om van Oostenrijk via Italië naar Zuid-Frankrijk te rijden
Haha, oke, ga ik wel eens een keer doen dan. Bedankt.Koenvh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24:
[...]
Klopt. Maar anders is Lyon ook zuidelijk genoeg
Maakt die vegetatie veel uit? Speel zelf op 400% met 1080p maar fps is toch wel ruk soms met promods erbij. Soms echt 25 ofzo, te laag. Als ik scaling omlaag gooi doet dat echter weinig positiefs met fps. Zat ook te denken om vehicle draw distance in de scs aan te passen van promods. Iemand daar ervaringen mee?Koenvh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:45:
[...]
Schaling op 125% ipv 150%. Vegetatiequantiteit op laag ipv hoog.
Ik eigenlijk ook niet maar zelfde met vegetatie. Vind het wel jammer dat ze niet werken aan directx 11 ondersteuning of een nieuwe engine. Deze is toch wel best beperkt.Koenvh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:30:
[...]
Draw distance wil ik niet verlagen, maar de hoeveelheid vegetatie maakt bij mij wel redelijk wat uit.
Lol 2 man pliesie achter je aanKoenvh schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:37:
[...]
Refreshrate aanpassen
Overigens is 't een mooi spel, maar qua content voor mijn gevoel nog aan de magere kant.
Toch nog maar een plaatje:
[afbeelding]
(Inzoomen voor de grap)
+1Koenvh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:26:
Zullen we de beslissing anders uitstellen tot over een paar weken? ATS is net uit, dus wordt er logischerwijs veel over gesproken. Echter denk ik dat de balans over een paar weken wel teruggekeerd is (en zo niet, kan er altijd een nieuw topic komen)
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Heb je toevallig een voorbeeldje? Ik gebruik ook 3 schermen.Koenvh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:02:
Zelf heb ik voor ATS een FOV mod gemaakt, zodat alles dichterbij staat (voor drie schermen)
Heeft iemand interesse? Drie schermen zijn wel vereist (of 21:9, anders valt de linker spiegel van het beeld af)
Ben zelf op zoek naar een fov mod die het gezichtsveld breder maakt. Ik speel dan ook op één scherm. In ETS2 gebruik ik een dergelijke mod al heel lang. Bleef altijd werken. Dit mis ik nu wel een beetje in ATS. Zal vast niet lang duren voordat er één op duikt. Heb zelf de know how niet om dit te doen. Is het eenvoudig uit te leggen hoe je zo'n mod maakt?Koenvh schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:02:
Zelf heb ik voor ATS een FOV mod gemaakt, zodat alles dichterbij staat (voor drie schermen)
Heeft iemand interesse? Drie schermen zijn wel vereist (of 21:9, anders valt de linker spiegel van het beeld af)
Helemaal mee eens Koen, ik wilde gewoon graag de algemene consensus hebben over 2 topics of 1. Meerendeel zeg nu overigens nieuw topic. Maar ik vind de argumentatie van Roadrunner ook wel wat hebben:Koenvh schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:26:
Zullen we de beslissing anders uitstellen tot over een paar weken? ATS is net uit, dus wordt er logischerwijs veel over gesproken. Echter denk ik dat de balans over een paar weken wel teruggekeerd is (en zo niet, kan er altijd een nieuw topic komen)
We stellen de beslissing gewoon nog even uit, en kijken wat het topic doet.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:11:
Heb gestemd voor optie 2. Ik denk dat beide games teveel op elkaar lijken en elkaar overlappen. Als er een ATS forum zou zijn, dan zal er om begrijpelijke redenen in het ETS forum als snel over ATS worden gepraat en andersom. Daar ontkom je niet aan. Ik denk dat de TS het beste uitgebreid kan worden met een stukje over ATS en idd in de topictitel een meer overkoepelende omschrijving Word of Trucks.
Top! En zo snel na de release al. OK, het zijn op het moment 15 auto's maar toch... mooi om te zien dat die baas nu ook aan ATS werktKoenvh schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:15:
Jazzycat AI Traffic Pack 1.0 voor ATS is uit:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=198&t=200886
De fov mod die ik voor ETS2 gebruik heb ik al heel lang. Linkje kan ik helaas niet meer vinden. Met de tips van Koenvh zal ik proberen een fov voor ATS te maken.TweakTweet schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:48:
[...]
Ook ik speel op 1 scherm ETS, zou je mij een linkje van die FOV die jij gebruikt(e) sturen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 13:15 ]
Zojuist vind ik ook deze:Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:07:
[...]
Top! En zo snel na de release al. OK, het zijn op het moment 15 auto's maar toch... mooi om te zien dat die baas nu ook aan ATS werkt![]()
[...]
De fov mod die ik voor ETS2 gebruik heb ik al heel lang. Linkje kan ik helaas niet meer vinden. Met de tips van Koenvh zal ik proberen een fov voor ATS te maken.
🠕 This side up
Ah precies de mod die ik nodig had. Ik dank UKoenvh schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:54:
[...]
Zojuist vind ik ook deze:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=614581674
Allicht iets makkelijker
Mooi! Bedankt voor de link, dit werkt prima zoKoenvh schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:54:
[...]
Zojuist vind ik ook deze:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=614581674
Allicht iets makkelijker
Ik ben al een poosje teruggegaan naar motoren in de 500-550pk range, 700+ vind ik toch wat overkill. Zo'n vrachtwagen mag best wat werken als je een trailer van ruim 10 ton een berg op sleurtKoenvh schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:42:
Zojuist in ETS2 mijn 750pk Volvo ingeruild voor een 540pk Volvo. Merkte namelijk dat na ATS 750pk wel érg veel is.
(In ATS op dit moment 340pk, maar da's wel erg weinig)
Hij heeft ook al z'n eerst truck traffic pack uitgebracht maar die had je vast al gezienKoenvh schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:33:
[...]
Effectief![]()
![]()
Zelf hoop ik dat Jazzycat snel nog meer AI traffic uitbrengt, zodat de hoeveelheid politie omlaag gaat...
Volgas en anders remmen
Ja dat was voor mij ook de reden om eraan te gaan twijfelen of het uiteindelijk wel wat gaat worden. Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel werk het is om mee te gaan met de versies.Koenvh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:23:
[...]
Ik hoop dat de map onderhand wel beter is dan eerst, want de eerste twee versies waren leuk, maar qua kwaliteit niet geweldig (hellingen van 45 graden, scherpe bochten e.d.)
Overigens wel vreemd dat ze sinds versie 1.16 geen update hebben uitgebracht, zelfs niet om compatibel te blijven met 1.22
paar ritjes gedaan totdat ik er achter kwam dat je dan alleen de standaard ets2 trailers krijgt.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
Rijdt er iemand eigenlijk die online jobs in ETS2? Door al m'n map mods laat ik die meestal links liggen namelijk.
Tot op heden nog niet gedaan. Ik vind het een beetje pointless, idd vooral vanwege mods. Er valt niets extra's mee te bereiken, behalve je ego boosten op WoT.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
Rijdt er iemand eigenlijk die online jobs in ETS2? Door al m'n map mods laat ik die meestal links liggen namelijk.
Heb 2 ladingen gedaan, niet verder mee gegaan.Koenvh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:43:
Die delanclip valt reuze mee qua prijs zeg. Zat zelf naar een track IR te kijken maar dit ziet er ook wel goed uit.Koenvh schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:13:
Vandaag mijn TrackIR alternatief (DelanClip + gemodificeerde PS3 Eye) ontvangen... 't Is gaaf, maar nog wel erg wennen
wacht maar als je straks ritten krijgt die lang duren waarbij je haast heb , dan wil je die krengen echt niet hebben om er elke keer te stoppen ... heb al 1 order misgelopen omdat ik te laat was , 2 x moeten stoppen bij die weegdingen , en 1 keer voor te tanken.Koenvh schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:26:
Leuk, die weegstations... Je hebt nooit een te zware lading, dus ze doen vrij weinig. Enige boete die je krijgt is als de melding weer eens te laat komt
ik neem gewoon mee wat ik aan geboden krijgtKoenvh schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:40:
[...]
Ach ja, da's gewoon vervelend.
Echter gaat het er bij mij vooral om dat je niet ervoor kunt kiezen een te zware lading te nemen, en het risico te nemen, en dat de melding te laat komt (ik was al voorbij de afrit). Als ik daadwerkelijk zwaardere ladingen mee kon nemen met het risico van een boete, zou het veel interessanter worden.
Verkoop hem en koop die KW W900Koenvh schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:24:
Zo, nu level 10, dus mijn truck heeft weer wat extra's gekregen:
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 16-02-2016 22:54 ]
Headtracking voegt idd een hele laag extra toe. Ben zelf nog steeds tevreden met mijn ghetto headtracking mt een smartphone en opentrack maar zit nu zeker te kijken naar delan of een track ir.Koenvh schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:44:
[...]
Waarom niet beide? Ik speel nu ATS, en dat is zeker leuk, maar ik wissel ook af met ETS2.
Overigens kan ik de DelanClip + PS3 Eye van harte aanbevelen, mocht je een goedkoop alternatief voor TrackIR willen. Het is echt een verademing, en voelt heel natuurlijk.
Maar het voelt zo traag. En met 650pk moet dat toch harder kunnenKoenvh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 00:27:
[...]
Da's nog steeds 110km/h anders, vele malen harder dan men in Europa mag
Zojuist begonnen aan een rit van Luga (RU) naar Liège (BE)... Weer wat kilometers maken. ETS2 blijft met mods toch geweldig, zo ontzettend veel wegen
Maar dat is niet legit zekerKoenvh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 01:23:
[...]
Console activeren en "warp 2" invoeren.. Dan heb je voorlopig niets te klagen
Volgas en anders remmen
Met warp 4 dan de richtingaanwijzer of de ruitenwisser aanzetten word je helemaal gek.Koenvh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:18:
[...]
Multiplayer... Zeg dat dan
Daar blijf ik sowieso vandaan, dus geen idee. Ik wil m'n mods niet missen.
Anders werkt warp wel, versnelt de tijd, dus niet alleen de vrachtwagen.
Volgas en anders remmen
Je kan nog verder de balkan ingaan of richting Turkije/Griekenland of is SCS daar ook al mee bezig?Koenvh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:55:
[...]
Tja, met ProMods kom je daar bijna niet omheen (tenzij ze Ierland eens zouden maken)
met de BC1900 of B737Koenvh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:19:
[...]
Hoe kom je Spanje in zonder Zuid-Frankrijk?
[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 18-02-2016 18:29 ]
ze hadden ook beter die nav zo kunnen doen dat je hem op een tweede beeld scherm er bij kan doenKoenvh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:36:
[...]
Nee, nog niet mogelijk. Wat je ziet is een schermopname die geprojecteerd wordt
Enige wat erop lijkt is ETS2 Telemetry Server
oke thx vond het al vreemd ...Edd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:38:
[...]
Dat klopt toch? Je bedoelt dat ETA?
Dat is de verwachte tijd dat je aankomt op je bestemming. De echte tijd staat bovenin, naast het envelopje wat na een paar keer nooit meer oplicht
helaas jammer ik heb hier nog een 26 inc TS scherm staan ( werkloos) .. had mooi geweest als ze dat nog eens gingen doenKoenvh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:40:
[...]
Zolang ETS2 die informatie niet beschikbaar maakt gaat dat lastig
Positie is beschikbaar, maar niet de kaart zelf. Die valt ook niet te exporteren.
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 20-02-2016 21:49 ]
OhKoenvh schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:09:
[...]
Details: Onbekend
Prijs: Onbekend:
Welk deel: "Zuiden"
Release date: Onbekend, maar niet binnenkort