Versterker en surround setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:06
Goeiemorgen allen

Momenteel zijn wij druk bezig met de renovatie van onze benedenverdieping.

Hierbij werden in totaal 6 luidsprekerpunten voorzien.

2 plafondspeakers in de keuken (Art sound FL101).

2 plafondspeakers (Art sound FL101) ter hoogte van de zetel en 2 muurspeakers (Art Sound 410) bij de televisie op een 2 meter hoogte.

Omdat ik totaal niets afweet van de hele audio/surround winkel vraag ik hier om raad.

Eerst en vooral heb ik dus een versterker nodig waarmee ik de 2 boxen in de keuken apart kan aansturen. Dit lijkt mij een 2de zone? Of gewoon een A-B functie?

Ten tweede wil ik dus de 4 speakers bij de televisie gebruiken als een soort surround setup. Het wordt dan een 4.0 systeem? Later kan ik nog altijd upgraden naar een 5.1 systeem.

Als versterker had ik hier al een lijstje gevonden die volgens mij voldoet aan mijn eisen:

- Denon AVR-X1200W
- Onkyo TX-NR646
- Yamaha RX-V479
- Pioneer VSX-930
- Sony STR-DN860

Klopt dit? Of zoek ik het hier in een veel te duur gamma?

Alvast bedankt voor alle raad/opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wat is je budget? te duur is lastig om te bepalen zonder prijs :)

ik zou als je voor een surround opstelling gaat ook proberen de centerspeaker vast mee te nemen. zodat je 5.0 hebt. dat hoeft niet de hoofdprijs te kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Ik zou toch rond de €500 willen blijven voor de receiver. Ik denk dat alle vermelde receivers zich hierond situeren?

Die extra kost voor de center speaker stel ik dan wel nog wat uit. De budgetten zijn momenteel al teveel gedaald :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Zitten allemaal inderdaad zo goed als onder de €500.

Van de genoemde speakers weet ik dat de Denon sowieso twee zones ondersteund: YouTube: DENON | The AVR-X1200W Network AV Receiver - Blockbusting 3D Sound
Hoe het met de overige receivers zit weet ik niet. Daarnaast ondersteund de Denon Dolby Atmos en DTS-X, dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.

P.s. dit lijst receivers komt mij bekend voor, toevallig overgenomen van mijn topic? Op dit moment neig ik zelf ook het meest naar de Denon. Ik wacht nog even op een mooie(re) prijs of aanbieding, ik zal je even PB doen als ik iets tegenkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Let op met dat Zone 2 beperkingen kan hebben. Zo kunnen sommige modellen alleen analoge bronnen doorzetten naar Zone 2, anderen analoog met netwerk, et cetera. Verschilt per merk en serie. Staat veelal niet heel duidelijk aangegeven in de specificaties. Wordt dan handleidingen lezen. Waar het soms ook weer even kort samen wordt gevat in één regeltje op de laatste pagina's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
@Friemel: dat lijstje komt inderdaad uit jouw topic. Ikzelf neig meer naar de Pioneer.

Ik had inderdaad ook al in de handleiding van de versterkers gelezen dat niet alle bronnen kunnen doorgestuurd worden naar de 2de zone. Voor mij is dat eigenlijk geen probleem.

We zouden enkel de radio willen laten spelen in de 2de zone (keuken).
Pagina: 1