Tips nodig over kopen/verkopen van mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 15:10
Beste leden,

Ik heb sinds kort een Toshiba Satellite laptop gehaald voor €800 (Wehkamp), dit betaal ik nu in termijnen af (waarvan €500 nog betaald moet worden).
Mijn laptop is sinds kort best traag geworden, hiervoor heb ik op meerdere forums een topic geplaatst maar helaas zonder succes (Kijk hier voor de topic op Tweakers, als je me kunt helpen zou ik het zeer op prijs stellen)

Nu ben ik dus van plan om mijn Toshiba te verkopen (€600-€700?) en om met dat geld meteen de €500 af te betalen en een nieuwe laptop te bestellen (ik heb geen specifieke laptop in gedachte)

Is dit een goed idee? Of ben ik toch te haastig bezig nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Verkopen zou ik niet doen. Eerst even afwachten van dat andere topic lijkt me.

Als daar iets niet werkt gewoon terugsturen naar de winkel. Dan is er duidelijk iets mis met je laptop waar jij niks aan kan doen. Gevalletje garantie dus.

nieuwe laptop is imho nergens voor nodig iig.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55

NSG

Je weet niks!

De kans dat je €600-€700 vangt voor een laptop die nieuw ~€800 kost is ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
JeroenF schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:31:
Verkopen zou ik niet doen. Eerst even afwachten van dat andere topic lijkt me.

Als daar iets niet werkt gewoon terugsturen naar de winkel. Dan is er duidelijk iets mis met je laptop waar jij niks aan kan doen. Gevalletje garantie dus.

nieuwe laptop is imho nergens voor nodig iig.
Valt, 'kapotte' fan (een fan waarmee iets aan de hand is dus), ook onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
NSG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:38:
De kans dat je €600-€700 vangt voor een laptop die nieuw ~€800 kost is ook minimaal.
Ik heb het maar, pak em beet, 4-5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 14:53
SSDtje er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:48

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Dat bedrag ga je niet krijgen voor je laptop, simpelweg omdat deze niet nieuw is. Als en elektronica koopt en de winkel uitloopt is de waarde al gehalveerd, simpelweg omdat deze tweedehands is.

Maar een vrij recente laptop zou nu nooit zo traag mogen zijn dat het opvalt tijdens het normaal gebruik. Probeer eens een schoone installatie van windows de doen, dat helpt je ook direct van de fabrieksrommel af.

[ Voor 8% gewijzigd door zekerpixels op 03-11-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
zekerpixels schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:41:
Maar een vrij recente laptop zou nu nooit zo traag mogen zijn dat het opvalt tijdens het normaal gebruik. Probeer eens een schoone installatie van windows de doen, dat helpt je ook direct van de fabrieksrommel af.
Al geprobeerd, zonder succes
Ik snap niet of je vraagt of er een SSD in zit of dat ik er eentje in moet plaatsen (nee, er zit geen SSD in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

1. Waarom apparatuur op termijn kopen? Dan zit je altijd vast in dit soort onzin constructies.
2. Voor een tweedehands laptop (maakt weinig uit hoe oud precies), ga ik echt geen 600 euro lappen.
3. Dan zadel je iemand anders dus op met een "kapotte" laptop?
4. Terug naar de winkel met dat ding, ze maken hem maar. En anders krijg je een nieuwe.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:46:
1. Waarom apparatuur op termijn kopen? Dan zit je altijd vast in dit soort onzin constructies.
Niet iedereen hier is een miljonair, ik ben gewoon een 19 jarige student.

[ Voor 30% gewijzigd door Sbaliyev op 03-11-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Sbaliyev schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:49:
[...]

Niet iedereen hier is een miljonair, ik ben gewoon een 19 jarige student.
En nu wil je 500 euro verbranden, en dan heb je misschien 100 euro over van de verkoop... Daar ga je geen nieuwe laptop van kunnen kopen.

Waarom stuur je dat ding niet terug onder garantie, zoals ook in het vorige topic wordt vermeld?

*overigens wordt ik moe van die "hyperbolen" als het gaat om geld lenen. Ik snap best dat je een huis niet kan betalen, maar als student al moeten lenen voor een laptop? Dan wen je wel makkelijk aan het "krediet" syndroom. Wat je niet hebt, kun je niet uitgeven!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:52:
Waarom stuur je dat ding niet terug onder garantie, zoals ook in het vorige topic wordt vermeld?
Ja dat ga ik doen na alle berichten die dat suggereren.
Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:52:
*overigens wordt ik moe van die "hyperbolen" als het gaat om geld lenen. Ik snap best dat je een huis niet kan betalen, maar als student al moeten lenen voor een laptop? Dan wen je wel makkelijk aan het "krediet" syndroom. Wat je niet hebt, kun je niet uitgeven!
Wie heeft gezegd dat ik geld leen? Ik betaal het gewoon in termijnen af.
Sorry dat ik niet de zoon ben van een zakenman, het spijt me zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Sbaliyev schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:56:
[...]

In termijnen af betalen is soort van een lening... :X

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Quadradial schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:59:
[...]

Ik snap de gedachte gang wel en weet dat het officieel onder lening valt, maar tenslotte leen ik eigenlijk niks(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Sbaliyev schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:56:
[...]

Ja dat ga ik doen na alle berichten die dat suggereren.

Top! _/-\o_

[...]

Weer een hyperbool... Er zijn zat studenten die gewoon in de kroeg staan te werken, in de lokale supermarkt of serveren in de plaatselijke café's of restaurants. En natuurlijk is betalen in termijnen gewoon een verkapte lening. Maar goed, genoeg hierover, dit is je eigen keuze. Het valt me alleen altijd op dat mensen voor dit soort kleine dingen nog leningen aangaan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45
Quadradial schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:59:
[...]

OT: Als je Fan niet goed werkt, gaat je processor langzamer werken als hij te warm wordt.
Dit valt onder je garantie. Dus controleer of je fan goed werkt of dat je laptop enorm warm wordt.
Vraag het desnoods in de winkel waar je 'm gekocht hebt, of ze eens mee willen kijken.

Tevens kan je eens kijken (denk in de bios) of je integrated graphics kan uitzetten. Dus dat je puur op je AMD R7 260 werkt. Gaat accu minder lang mee, maar dan heb je minder kans op issues door het switches tussen de intel en de AMD GPU.

[ Voor 54% gewijzigd door PROnline op 03-11-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Als ik mijn laptop wil terug sturen onder garantie, wat moet ik dan als probleem vermelding opschrijven?
Trager geworden, kan niet meer gamen(?) valt dit wel onder garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Neem contact op met de service desk(bellen) van Wehkamp en leg je probleem uit en dan je het verholpen wil hebben.

En vaak zit er ook een boete op als je alles in 1 keer betaald?

edit. de betaling in termijnen that is.

[ Voor 11% gewijzigd door Axente op 03-11-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
PROnline schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:34:
[...]

OT: Als je Fan niet goed werkt, gaat je processor langzamer werken als hij te warm wordt.
Dit valt onder je garantie. Dus controleer of je fan goed werkt of dat je laptop enorm warm wordt.
Vraag het desnoods in de winkel waar je 'm gekocht hebt, of ze eens mee willen kijken.
OT, termijnen betalen is technisch gezien niet altijd een lening. Sterker nog, in de zaken wereld wordt vaak in termijnen betaald, ondanks men het benodigde bedrag gewoon beschikbaar heeft. Belastingtechnisch meer gunstig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 07:13

l3p

www.^.nl

Na het lezen van je vorige topic ... dat je het lef hebt om zoiets te verkopen voor '€600-€700?' 8)7

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.afm.nl/~/profmedia/images/wetten-regels/kredietwaarschuwing/on-offline-reclame/balk_afm5-jpg.ashx?la=nl-nl

En ik denk niet dat je iets kunt verkopen dat nog niet helemaal van jouw is. that is 5/8 deel is nog van Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Ga gewoon terug naar wehkamp. Is gewoon een gevalletje garantie zoals zovelen hier al zeggen.
Laat je niet wegsturen door die mensen aan de telefoon. Zeg gewoon duidelijk dat je wilt dat de laptop het weer normaal doet met spelletjes en dat je er verder weinig verstand van hebt. (zoals 90% van de NL). Hun lossen het maar op. Is niet jouw pakkie aan

don't mind me

Pagina: 1