Toshiba Satellite L50-B-1CZ GPU probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 15:10
Beste leden,

Sinds kort kan ik door één of andere reden niet meer fatsoenlijk gamen op mijn laptop :(

Vroeger (ong. 3 weken geleden) kon ik gewoon League of Legends, Counter-strike CS;GO spelen zonder enige lagg verschijnselen.
Nu is het anders, als ik League of Legends aan het spelen en ik druk bijvoorbeeld op de TAB (dan zie je namelijk een venster met de score) dan blijft mijn laptop 4 á 5 seconden vastlopen, na die vastloop moment vertraagt het spel (wat normaal is aangezien het een online game is).
Counter-strike CS:GO ga ik het niet eens over hebben want nu kan ik die spel niet eens starten laat staan spelen, zo erg laggt het.

Naar mijn vermoede ligt het aan mijn laptop (ik denk dat ik hem heb overgeklokt?)
Als ik de software Speccy gebruik zie ik dat mijn Grafische kaart een temperatuur heeft van 511 graden (?)

Kan iemand mij helpen a.u.b.! Ik zoek echt heel lang naar de oorzaak en naar een oplossing.

Bedankt.

Speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Het klinkt er naar alsof hij niet je GPU pakt , maar je Intel HD thingy.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:50:
Naar mijn vermoede ligt het aan mijn laptop (ik denk dat ik hem heb overgeklokt?)
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Wat heb je gedaan, waardoor jij denkt dat je hem hebt overgeklokt.

Ik zou even met een ander programma (hwmonitor / HWinfo / GPU-Z) en in je bios naar je temperatuur kijken. Want 511 graden wijst er gewoon op Speccy de waarde niet goed kan uitlezen. (Waarschijnlijk)

Mocht alle andere programma's en de bios dezelfde waardes geven, dan kan het zijn dat de temperatuur sensor kapot is. Daardoor wordt je videokaart ver terug geklokt, waardoor je niet meer (goed) kan gamen.

Wat je als laatste ook even kan doen, is met perslucht even al het stof eruit proberen te blazen.

--

Als ik even wat beter in je Speccy overzicht duik, zie ik dat je 4 dagen geleden geupgrade hebt naar Windows 10. Heeft je laptop het in Windows 10 goed gedaan, of is dit probleem ontstaan na de upgrade naar Windows 10?

--

Tevens zou ik even scannen op malware / spyware etc. volgens dit stappenplan. Je hebt namelijk de adware 'LuckyBrowse' en 'bvxvexvbg' geïnstalleerd staan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Het ligt niet aan mijn internet dat weet ik zeker, want als soms laggt mijn laptop ook wanneer ik aan het multitasken ben en het laggen bij games gebeurd precies wanneer ik een actie wil uitvoeren (Dus bijv. op de TAB drukken, of op de map van het spel naar een ander locatie toe gaan)

Ik heb al geprobeerd om met m'n stofzuiger alle stof eruit te zuigen, maar zonder succes..

4 dagen geleden heb ik mijn w10 opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat dat misschien zou helpen tegen het laggen. Ik had windows 10 al daarvoor (voor de 4 dagen dus) in het begin (toen ik van 8.1 naar 10 ging) deed hij het zonder problemen, maar na een tijdje begon hij dus te laggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:07:
Het ligt niet aan mijn internet dat weet ik zeker, want als soms laggt mijn laptop ook wanneer ik aan het multitasken ben en het laggen bij games gebeurd precies wanneer ik een actie wil uitvoeren (Dus bijv. op de TAB drukken, of op de map van het spel naar een ander locatie toe gaan)
Internet heeft er dan ook bijzonder weinig mee te maken.
Ik heb al geprobeerd om met m'n stofzuiger alle stof eruit te zuigen, maar zonder succes..
Zuig nooit, maar dan ook nooit je laptop / pc uit met een stofzuiger. Bij een stofzuiger komt een hoop statische elektrisiteit vrij en dat is dodelijk voor componenten. Dit kan 100 keer goed gaan, maar je zal net die ene keer hebben. Daarbij zijn de meeste stofzuigers ook helemaal niet krachtig genoeg om stof uit diepe gaatjes te zuigen. Beter is een fles perslucht te kopen voor 3 euro bij de action. Werkt perfect!
4 dagen geleden heb ik mijn w10 opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat dat misschien zou helpen tegen het laggen. Ik had windows 10 al daarvoor (voor de 4 dagen dus) in het begin (toen ik van 8.1 naar 10 ging) deed hij het zonder problemen, maar na een tijdje begon hij dus te laggen.
Duidelijke antwoorden. We komen al iets verder.

Zou je in ieder geval alle andere vragen en stappen in mijn vorige post willen uitvoeren? (Voornamelijk de temperatuur uitlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Ik heb zojuist de 3 programma's gerund en dit waren de uitslagen:

GPU-Z
HWInfo
HWMonitor

Ik heb er niet erg veel verstand van, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is voor je _/-\o_

Nu ga ik even de stappenplan doorlopen die je me ook had gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:34:
Ik heb zojuist de 3 programma's gerund en dit waren de uitslagen:

GPU-Z
HWInfo
HWMonitor

Ik heb er niet erg veel verstand van, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is voor je _/-\o_

Nu ga ik even de stappenplan doorlopen die je me ook had gestuurd.
Bedankt voor de screens! GPU-Z leest ook de temperatuur verkeerd in (511 graden), bij HWInfo is geen temperatuur te zien en HWMonitor ziet je AMD videokaart helemaal niet.

Heb je al in je BIOS gekeken naar de temperaturen?

Zou je ook even kunnen kijken of al je drivers zijn geïnstalleerd? Dit kan je doen door naar Apparaatbeheer te gaan (Start -> zoeken: Apparaatbeheer). Als daar uitroeptekens staan, betekent het dat er drivers ontbreken.

Verder ben je nog één vraag vergeten te beantwoorden:
rens-br schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:00:
[...]
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Wat heb je gedaan, waardoor jij denkt dat je hem hebt overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Ik ben zojuist in mijn BIOS gegaan maar ik zag daar geen temperatuur staan, ik neem aan dat je dit bedoelde toch? Of heb ik het verkeerd begrepen.

Bij apparaatbeheer zijn geen uitroeptekens aanwezig, dus ontbreken er geen drivers.

Ik dacht dat dat het probleem kon zijn, ik weet het gewoon niet zeker (voornamelijk te reden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:28:
Ik ben zojuist in mijn BIOS gegaan maar ik zag daar geen temperatuur staan, ik neem aan dat je dit bedoelde toch? Of heb ik het verkeerd begrepen.
Dat bedoelde ik inderdaad. Vaak staan in de BIOS ook temperaturen en deze zijn wel altijd correct. In tegenstelling tot losse programma's.
Bij apparaatbeheer zijn geen uitroeptekens aanwezig, dus ontbreken er geen drivers.
Gezien je recente Windows 10 installatie, het feit dat alle drivers geinstalleerd is vermoed ik dat de temperatuur verkeerd wordt uitgelezen, waardoor je hardware gaat throttelen. Je zou nog kunnen proberen van al je hardware de recente drivers te installeren. (Videokaart(en), moederbord e.d.)
Ik dacht dat dat het probleem kon zijn, ik weet het gewoon niet zeker (voornamelijk te reden?)
Hardware, zeker een laptop, clockt zichzelf niet automatisch over. Dus zolang jij niks hebt aangepast, draait alles gewoon op stock snelheden.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 21-10-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Helaas kon ik niks terug zien in mijn BIOS hierover.

Valt m'n laptop nog te redden?

Wat betreft het overklokken, ik heb voornamelijk gegamed, misschien dat het hierdoor is gaan overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:07:
Helaas kon ik niks terug zien in mijn BIOS hierover.

Valt m'n laptop nog te redden?
De conclusie die ik trek is maar een vermoeden. Geen idee of dit werkelijk zo is. Bij de nieuwe installatie van Windows 10. Hoe heb je deze geïnstalleerd?
Wat betreft het overklokken, ik heb voornamelijk gegamed, misschien dat het hierdoor is gaan overklokken?
Bedoelde meer. Zolang jij niet aan de clocksnelheden e.d. wordt er niks geoverclockt.

Maar probeer maar eens even je drivers (opnieuw) te installeren. Welk typenummer heeft je laptop precies? Er bestaan zo'n 10 verschillende L50-B types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Ik had geen windows 10 melding gekregen toen ik w8.1 had (kleine icoontje die je normaal hoort te krijgen)
Dus ging ik op onderzoek uit omdat ik heel graag w10 wou, toen kwam ik hierop terecht: Link

Eerst twijfelde ik of dit echt de update was aangezien bij de info staat dat dit een soort back-up is (?)
Uiteindelijk toch gedaan, en toen had ik windows 10.

M'n laptop is L50-B-1CZ, ik heb eeuwen zitten zoeken naar drivers maar zonder succes.
Toen ik mijn windows 10 herinstalleerde heeft windows een aantal Toshiba programma's verwijderd, hiermee heb ik ook problemen, maar ik vind dit topic toch iets belangrijker (kortom, ik heb zowat alle drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:27:
Ik had geen windows 10 melding gekregen toen ik w8.1 had (kleine icoontje die je normaal hoort te krijgen)
Dus ging ik op onderzoek uit omdat ik heel graag w10 wou, toen kwam ik hierop terecht: Link
Er is niks mis met deze upgrade methode. Is de goede manier voor als je geen icoontje hebt gehad. Dus dat is goed gegaan. Maar ik vroeg me af hoe je 4 dagen geleden je laptop opnieuw hebt geïnstalleerd?
M'n laptop is L50-B-1CZ, ik heb eeuwen zitten zoeken naar drivers maar zonder succes.
Ik kan je laptop niet vinden op je Toshiba website, omdat alle typenummers van de L50-B beginnen met PSK. Kan je even onderop je laptop of achter / onder je accu kijken, daar zit meestal een product stikker waarop het volledige typenumer te vinden is.

Heb het nummer al kunnen achterhalen door naar het typenummer te kijken: 'PSKTAE-05300KDU'. Heb een aantal drivers kunnen vinden op de Toshiba website. Bios update en Wireless display driver. Verder laatste AMD drivers. Voor de intel drivers zou je even hun driver utility kunnen runnen.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 21-10-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
rens-br schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:36:
Maar ik vroeg me af hoe je 4 dagen geleden je laptop opnieuw hebt geïnstalleerd?
In windows 10 heb je de herstel functie, dan verwijderd die alle programma's, settings etc.
Dus dan herinstalleer die windows 10 opnieuw,
Heb het nummer al kunnen achterhalen door naar het typenummer te kijken: 'PSKTAE-05300KDU'. Heb een aantal drivers kunnen vinden op de Toshiba website. Bios update en Wireless display driver.
Excuus voor mijn eerdere bericht waar ik meldde: Zonder succes. Dit was bedoeld voor alleen de Toshiba programma's die werden verwijderd door herinstallatie.
De BIOS update heb ik al geprobeerd uit te voeren meerdere keren, maar ik kreeg telkens deze foutmelding: The version of ROM file is the same as that of BIOS.
Omdat BIOS nogal een gevoelig onderwerp is wou ik er niet op in gaan, als je me hierbij kan helpen zou ik dat er op prijs stellen :D

Misschien heb je niet op de EU website gekeken van Toshiba vandaar dat je 't niet 1-2-3 kon vinden (dat had ik ook namelijk)
EU versie misschien dat je er toch iets kan vinden :D

EDIT:
De wireless display is al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
In windows 10 heb je de herstel functie, dan verwijderd die alle programma's, settings etc.
Dus dan herinstalleer die windows 10 opnieuw,
[...]
Ook wel 'clean install' genoemd. Dat is goed. Dan weten we zeker dat Windows volledig opnieuw geïnstalleerd is.
De BIOS update heb ik al geprobeerd uit te voeren meerdere keren, maar ik kreeg telkens deze foutmelding: The version of ROM file is the same as that of BIOS.
Deze melding wil gewoon zeggen dat de huidige biosversie, dezelfde biosversie is als die je probeert te installeren. Dus een upgrade is dan niet nodig.

Ik hoor het wel of het gelukt is met de drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:37

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:50:

EDIT:
De wireless display is al geïnstalleerd.
Maak je hier ook gebruik van? Mijn laptop pakt namelijk lachend 15-25% cpu (i5 3340m) om iets via wireless display weer te geven, zelfs al is het alleen maar een kale desktop...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de wireless display eigenlijk doet, ben namelijk niet zo een erge techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Ik heb zojuist de Intel en AMD geïnstalleerd.
De AMD is gelukt, maar de Intel geeft 'failed' status aan, 4 updates 3 ervan zijn Wireless/Bluetooth updates en 1 ervan is 'HD Graphics driver for windows 10 3 gen & BYT' (ik neem aan dat dit best belangrijk is)

Wel heb ik Speccy opnieuw gerund na de installaties, en het gaf geen 511 meer aan! (41 nu)

EDIT:

Ik heb zojuist Counter-strike CS:GO opgestart maar helaas was het aan het laggen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Sbaliyev op 21-10-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:32:
De AMD is gelukt, maar de Intel geeft 'failed' status aan, 4 updates 3 ervan zijn Wireless/Bluetooth updates en 1 ervan is 'HD Graphics driver for windows 10 3 gen & BYT' (ik neem aan dat dit best belangrijk is)

Wel heb ik Speccy opnieuw gerund na de installaties, en het gaf geen 511 meer aan! (41 nu)

EDIT:

Ik heb zojuist Counter-strike CS:GO opgestart maar helaas was het aan het laggen :(
In principe zijn alle drivers belangrijk. Maar het is een goed teken dat nu wel de temperatuur meer in lijn is met de werkelijkheid. Zijn we in ieder geval weer een stap verder. Je zou nog even kunnen kijken of die intel driver geïnstalleerd kan worden in veilige modus.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-10-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn laptop weer opgestart en tot mijn spijt is het weer 511 graden :(

Dit keer krijg ik wel een melding bij de Intel Utility, en dat is:
A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel® Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel® driver instead of the customized computer manufacturer driver can cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.

EDIT:
Ik heb zojuist League of Legends opgestart, en het ziet er niet uit.. Er is iets mis met mijn grafische kaart nu..
Zie hier hoe het eruit ziet
(Dit effect 'gepixeleerd' zie ik ook op mijn bureaublad foto voorbij komen)

[ Voor 21% gewijzigd door Sbaliyev op 21-10-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zullen we in ieder geval vast stellen dat je niet hebt overclocked en dat t topic hier dan niet thuis hoort?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:27:
Eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn laptop weer opgestart en tot mijn spijt is het weer 511 graden :(
Mmm balen zeg
Dit keer krijg ik wel een melding bij de Intel Utility, en dat is:
A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel® Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel® driver instead of the customized computer manufacturer driver can cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.
Opzich een hele logische melding. In Speccy staat achter alle hardware ook (Toshiba). Helaas zullen generieke drivers daarom niet werken. Het viel te proberen
EDIT:
Ik heb zojuist League of Legends opgestart, en het ziet er niet uit.. Er is iets mis met mijn grafische kaart nu..
Zie hier hoe het eruit ziet
(Dit effect 'gepixeleerd' zie ik ook op mijn bureaublad foto voorbij komen)
Dat ziet er inderdaad echt niet uit! Mijn opties zijn helaas ook langzaam aan het opraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Oke even opnieuw opgestart en het gepixeleerde effect was weg (gelukkig)
Maar nu is het zelfde als hoe het van te voren was (laggen dus + 511 graden)
Beetje vreemd dit

EDIT:
Wat me opgevallen is, is dat mijn temperatuur heel snel veranderd.
Als ik mijn laptop opstart is het 41 graden, na een paar minuten is het alweer 511 graden

[ Voor 33% gewijzigd door Sbaliyev op 21-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit heeft niets met Overclocking & Tweaking te maken. Schopje naar Complete Systemen & Laptops.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Dat betwijfel ik, als je niet eens wat 't probleem is, hoe kom je op zo een conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik snap niet wat voor'n rare discussie hier gevoerd wordt.

Je kunt gewoon gamen op je laptop. Ze horen ook bij belasting voldoende te moeten koelen. Jij hebt 2 jaar garantie, dus vooral niet druk om maken.

Ook het overklokken. Waarschijnlijk bedoel je Intel Turbo Boost. Dat overklokt de processor automatisch ja, maar stopt wanneer dit niet meer kan vanwege temperatuurgrenzen of stroomgrenzen. Is naast de koeling ook niet jouw pakkie an. Jij kunt de processor niet handmatig overklokken. Daar zijn ze voor beveiligd.

Je temperaturen zijn volkomen normaal voor wat je hebt laten zien. Die 511 graden klopt niets van en mag je negeren.

Doe het volgende
Start het spel, minimaliseer het en open HWMonitor. Maak daar een screenshot van en post deze hier. Als daar de AMD weer niet bij staat, betekent dat het spel op de Intel videokaart loopt. Dit kun je aanpassen in de instellingen van het AMD Catalyst Center. Ik wil een screenshot zien met de AMD in het lijstje en daarvan de temperaturen.

Van die laatste screenshot van LoL schrik ik. Dat zijn pure artifacts die wijzen op een kapotte videokaart. Misschien wordt je AMD kaartje toch te warm. Doe wat hierboven staat.

Blijf je die artifacts zien, denk dan niet 'oh nee, ik heb de laptop gesloopt', want dat heb jij niet gedaan. De fabrikant heeft de laptop niet juist geproduceerd. Waarschijnlijk klopt er iets niet met die koeling. Daar heeft Toshiba wel vaker moeite mee, zie ik namelijk veel voorbij komen op andere fora. Je hebt 2 jaar garantie, en voor dit soort fratsen is deze bedoeld.

Dus, blijf je het zien, neem contact op met waar je de laptop kocht. Zij zullen de laptop terug sturen en technici die bij de Nederlandse Toshiba garantieafdeling werken (wordt meestal opgestuurd naar Dynafix lees ik terug) zien precies wat er mis is.

Heb je nog vragen over de laptop? Stel ze! Ik wil eerst die AMD kaart zien in het betrouwbare HWMonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sbaliyev schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:53:
Dat betwijfel ik, als je niet eens wat 't probleem is, hoe kom je op zo een conclusie.
Stel die vraag liever aan jezelf. Jij komt in je startpost tot de conclusie dat je hebt overgeklokt:
Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:50:
En verderop:
Sbaliyev schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:07:
Als je alleen maar dénkt dat je hebt overgeklokt, dan heb je niet overgeklokt. Daarvoor moet je namelijk bewuste keuzes maken en handmatig instellingen veranderen. Dat heb je niet gedaan. Conclusie: Je hebt niet overgeklokt en het probleem wordt elders veroorzaakt.

De meest voor de hand liggende verklaring is momenteel de verkeerde GPU, een kapotte GPU, een driverconflict, of een combinatie. In plaats van een irrelevante discussie te starten kun je de aandacht beter vestigen op het uitsluiten danwel bevestigen van deze mogelijke oorzaken en terugkoppelen met concrete voorbeelden.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Nu online
Rone schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:06:

De meest voor de hand liggende verklaring is momenteel de verkeerde GPU, een kapotte GPU, een driverconflict, of een combinatie. In plaats van een irrelevante discussie te starten kun je de aandacht beter vestigen op het uitsluiten danwel bevestigen van deze mogelijke oorzaken en terugkoppelen met concrete voorbeelden.
Dit soort fratsen ziet men het snelste als je probeert de specificaties uit te lezen met een betrouwbaar tooltje zoals HWMonitor (hint hint).

Verder helemaal eens met @Rone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
ASUS_fan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:37:
Doe het volgende
Start het spel, minimaliseer het en open HWMonitor. Maak daar een screenshot van en post deze hier. Als daar de AMD weer niet bij staat, betekent dat het spel op de Intel videokaart loopt. Dit kun je aanpassen in de instellingen van het AMD Catalyst Center. Ik wil een screenshot zien met de AMD in het lijstje en daarvan de temperaturen.

Van die laatste screenshot van LoL schrik ik. Dat zijn pure artifacts die wijzen op een kapotte videokaart. Misschien wordt je AMD kaartje toch te warm. Doe wat hierboven staat.

Blijf je die artifacts zien, denk dan niet 'oh nee, ik heb de laptop gesloopt', want dat heb jij niet gedaan. De fabrikant heeft de laptop niet juist geproduceerd. Waarschijnlijk klopt er iets niet met die koeling. Daar heeft Toshiba wel vaker moeite mee, zie ik namelijk veel voorbij komen op andere fora. Je hebt 2 jaar garantie, en voor dit soort fratsen is deze bedoeld.

Dus, blijf je het zien, neem contact op met waar je de laptop kocht. Zij zullen de laptop terug sturen en technici die bij de Nederlandse Toshiba garantieafdeling werken (wordt meestal opgestuurd naar Dynafix lees ik terug) zien precies wat er mis is.

Heb je nog vragen over de laptop? Stel ze! Ik wil eerst die AMD kaart zien in het betrouwbare HWMonitor.
Ik heb gedaan wat je zei, en dit is het resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Nu online
ASUS_fan schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:37:
Als daar de AMD weer niet bij staat, betekent dat het spel op de Intel videokaart loopt. Dit kun je aanpassen in de instellingen van het AMD Catalyst Center. Ik wil een screenshot zien met de AMD in het lijstje en daarvan de temperaturen.
De AMD staat niet in je lijstje. De temperaturen die ik zie zijn normaal.

Kijk eens de instellingen na zodat het spel op de AMD draait. Op de Intel kun je niet gamen. Ik wil de temperatuur uitgelezen zien door HWMonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Zoals je had gezegt, heb ik gekeken op de AMD crystal centre, hierin kon ik niks terug vinden bij het selecteren van AMD card tijdens het gamen.

EDIT:
Ik heb gegoogled, en kwam hierop terecht.
Alles wat hierop staat, heb ik uitgevoerd (dit was al van toepassing)
Dus ik neem hierbij aan dat hij al op AMD runt?

[ Voor 44% gewijzigd door Sbaliyev op 31-10-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Nu online
Huh?

Bij NVIDIA is het altijd rechtermuisknop en dan 'Uitvoeren met krachtige NVIDIA processor'.

Ik kwam dit tegen op de website van HP betreft 'switchable graphics'.

Afbeeldingslocatie: http://support.hp.com/doc-images/798/c03750715.jpg

Het moet dus bestaan in het Catalyst Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
ASUS_fan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:57:
Huh?

Bij NVIDIA is het altijd rechtermuisknop en dan 'Uitvoeren met krachtige NVIDIA processor'.

Ik kwam dit tegen op de website van HP betreft 'switchable graphics'.

[afbeelding]

Het moet dus bestaan in het Catalyst Center.
League of Legends staat inderdaad al op Hoge Prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Nu online
Dan gaat er iets mis met de driver.

Update je driver. De nieuwste AMD Catalyst driver kun je hier vinden: http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows+10+-+64

Neem de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Al tig keer verwijderd en gedownload, toch even opnieuw gedownload.
Wel is me opgevallen dat bij AMD Catalyst center het volgende staat bij Software update:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uMzDktB.png

Ook al heb ik dit ook tig keer gedownload

[ Voor 13% gewijzigd door Sbaliyev op 31-10-2015 19:29 ]

Pagina: 1