Netwerkkaart voor WiFi voor desktop

Pagina: 1
Acties:

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zoek een?
netwerkkaart PCI aansluiting, met antennekabel

Wat is je budget?
niet meer dan 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al twee kaarten gevonden, waartussen mijn keuze is (ik hoor het graag als er betere mogelijkheden zijn voor om en nabij dezelfde prijs, of goedkoper natuurlijk).
- pricewatch: Gigabyte WB867D-I
- pricewatch: Asus PCE-AC68

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Recent verhuisd, waardoor vaste verbinding met de router geen optie meer is. Aangezien netwerkkabel trekken ook geen optie is, moet ik dus een nieuw oplossing hebben. De werkkamer (met mijn desktop) ligt om en nabij 7-8 meter van het modem (Technicolor TC 7210 wifi-modem) vandaan.Tussen het modem en de computer zijn ongeveer 2-3 muren, echter het is een oud huis en 5ghz netwerk heeft op mobiel (S5) 3/4 bereik, 2,4ghz heeft 4/4 bereik. Kanaal is dynamisch ingesteld, waarbij er niet veel overlap is met de buren (in totaal 6 wifi systemen in de buurt, waarvan de meesten op een ander kanaal zitten).

Graag zou ik willen weten of de asus zijn 30 euro meerprijs waard is? En of er andere opties zijn die mogelijk beter zijn?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Powerline?

• honderdjaar
Ik las dat powerline waarschijnlijk niet stabiel is bij oude electra aansluitingen, daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om te kunnen gaan gamen (dus het liefst zo'n laag mogelijke ping).

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Het zijn allemaal wel goede PCI-e x1 802.11ac WiFi kaarten (vergelijk).

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte WB867D-I€ 31,82€ 31,82
1TP-Link Archer T9E€ 56,-€ 56,-
1Asus PCE-AC68€ 70,95€ 70,95
Importeer producten

Ik zou de Gigabyte WB867D-I nemen en de rest van het budget investeren in een Access Point, of anders alsnog wat gaten boren en een kabeltje trekken.
https://www.ziggo.nl/klan...fi/extra-wifi-apparatuur/
honderdjaar schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:44:
daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om te kunnen gaan gamen (dus het liefst zo'n laag mogelijke ping).
Als je wilt gamen met een zo laag mogelijke ping is een kabel vrijwel altijd de beste optie.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02 06:25
Ik ga ook grotendeels mee met Ketho, neem de gigabyte wifi ontvanger maar ga dan op onderzoek uit of je een accespoint of een router wilt. Mijn voorkeur zou in ieder geval naar een router gaan en geen accespoint ( om 1 of andere reden ben ik vies van accespoints indien het om een thuisomgeving gaat. )

Belangrijk is dat de bron ( modem / router / accespoint ) voor een sterk signaal zorgt, als je vervolgens de gigabyte ontvanger gebruikt zul je meer waar voor je geld krijgen dan wanneer je een ''dure'' ontvanger gebruikt.
Uiteraard is en-en het beste maar kijkend naar het budget zou ik voor een router gaan a 60-70 euro + die gigabyte ontvanger van rond de 32 euro.

Mijn gevoel zegt ( ook vrij logische.. ) dat je ping het beste wordt indien je een router neemt + die gigabyte ontvanger. Een losse router zorgt 1 voor een stabielere verbinding ( modem hoeft maar simpelweg het signaal door te sturen ) en een sterker signaal.

Maar goed gamen icm wifi is nooit echt iets geweldigs vergeleken bekabelt. Echter geef je zelf al aan dat bekabelt geen optie is dus dan zou ik voor de oplossing van mij of Ketho gaan..

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 03-11-2015 05:50 ]

• honderdjaar
Bedankt allemaal.
Ik had eerst ook naar een accespoint gekeken. Echter die zou dan ook geen kabel krijgen maar via wifi signaal. Het probleem met bekabeling ligt namelijk in het feit dat mijn vriendin geen kabels via de muur wil en het stopcontact plat op de muur zit en op 1m hoogte. Waardoor dit ook niet mooi bevonden word. Het wifi signaal in de studeerkamer is op andere apparaten goed, ondanks dat het door enkele dunne wandjes moet. Het liefst zou ik natuurlijk ook een kabel trekken.

Ik twijfel nog of er een verschil zit tussen de pci netwerkkaarten en of de duurdere ook beter zijn qua bereik opvangen. Ik weet dat de duurdere een hogere doorvoersnelheid heeft. Maar ik wil vooral weten of het signaal ook sterker /stabieler ontvangen word. Want als dit het geval is overweeg ik de duurdere te nemen. Als de stabiliteit of signaalsterkte hetzelfde is dan ga ik net zo lief voor de goedkopere.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
honderdjaar schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:27:
Ik twijfel nog of er een verschil zit tussen de pci netwerkkaarten en of de duurdere ook beter zijn qua bereik opvangen. Ik weet dat de duurdere een hogere doorvoersnelheid heeft. Maar ik wil vooral weten of het signaal ook sterker /stabieler ontvangen word. Want als dit het geval is overweeg ik de duurdere te nemen. Als de stabiliteit of signaalsterkte hetzelfde is dan ga ik net zo lief voor de goedkopere.
De winst zit vooral op de 5 GHz band, als dat signaal niet sterk genoeg is zou er niet zoveel verschil moeten zitten tussen de verschillende WiFi kaartjes.

Het gaat denk ik meer om het signaal in de kamer zelf ipv de ontvanger.
Voor gamen is de doorvoersnelheid minder van belang en wil je juist een lagere latency hebben.

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-02 10:00
Die gigabyte kaart is snel zat en kost niet heel veel ik heb dezelfde alleen die zit in mijn itx moederbord en voldoet aan al mijn eisen, games zoals skill,wot en ook gewoon internetten

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb de ASUS maar ben zeker niet tevreden, hij vindt mijn 5ghz verbinding niet terwijl mijn mobiele apparaten deze wel vinden. Drivers en software verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder enige verbetering.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
davidvisser schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:11:
Ik heb de ASUS maar ben zeker niet tevreden, hij vindt mijn 5ghz verbinding niet terwijl mijn mobiele apparaten deze wel vinden. Drivers en software verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder enige verbetering.
5ghz op een kanaal die de Asus niet kan gebruiken? Grote kans dat dat het geval is.

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Dacuuu schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:14:
[...]

5ghz op een kanaal die de Asus niet kan gebruiken? Grote kans dat dat het geval is.
Dus als ik in de router het kanaal aanpas dan zal de Asus hem moeten vinden als dit het is. En waar kan ik zien welke kanalen de Asus kan gebruiken?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
davidvisser schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:21:
[...]

Dus als ik in de router het kanaal aanpas dan zal de Asus hem moeten vinden als dit het is. En waar kan ik zien welke kanalen de Asus kan gebruiken?
Waarschijnlijk gebruik je dan een DFS kanaal, zet je kanaal eens flink lager , en kijk dan of het wifi netwerk wel zichtbaar wordt.
Pagina: 1