Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Envy 13-d020nd Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral huis-tuin-en-keuken toepassingen: Office, surfen en mailen maar de laptop moet ook geschikt zijn om af en toe een 1080P DVD te draaien (al dan niet via Youtube of een HD film via Netflix) Voor mijn werk zal het vooral bij wat PowerPoint presentaties en Excel sheets blijven. (En wat planningssoftware, maar dat zal geen zware inspanning van een GPU / CPU of het werkgeheugen vereisen).

Wat is je budget?
Deze laptop kost € 1199 en dat is wel mijn max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ook voor mijn werk. Daarom heb ik voor een 13,3" gekozen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat niet, maar ik hoor goede verhalen over HP.

Mijn oog is gevallen op de pricewatch: HP Envy 13-d020nd. Graag hoor ik jullie mening over deze laptop. Zijn er zaken die ik over het hoofd zie wat betreft deze laptop? Ik heb al gevonden dat de Intel HD Graphics 520 Onboard chip geen volle zalen trekt (al helemaal niet in vergelijking met een ordinary GPU, maar dat is natuurlijk begrijpelijk). Volstaat deze chip wel om goed te kunnen Youtuben in HD?

Wat vinden jullie van de Intel Core i7-6500U CPU? Het is een (nieuwe) Skylake processor maar het blijft een Dual Core, al is dat volgens mij wel vaker in laptops / Ultrabooks.

Zie ik iets over het hoofd of achten jullie deze laptop zeker geschikt voor mij? Ik volg al een topic op dit forum over de nieuwe HP Envy 13 Ultrabooks (HP ENVY 13-dXXXnd (Skylake)). Een goede review kan ik echter nog nergens vinden.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:33
Joh, die hd520 loopt rondjes om YouTube ;) je kunt er zelfs een aardig spelletje op spelen (league of legends bijvoorbeeld). Igpus worden steeds krachtiger. Nee het is geen gaming machine maar je zult er zeker mee kunnen YouTuben, oudere spelletjes spelen (zelfs op hoge instellingen) en wat hedendaagse simpele games (dota, lol etc). Heb je wel eens gekeken naar de Dell xps of de Dell spectre? Ook zeer mooie ultrabooks (:

• Weedy
Bedankt voor je reactie!

Ik heb even vlug naar de pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 gekeken. Lijkt me opzich ook een leuk laptopje, al vind ik de webcam niet handig geplaatst. Ik spreek wel eens klanten via Skype en dan lijkt dit mij niet handig.

Je schrijft over de Dell Spectre. Bedoel je de pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd? Ik weet niet zo goed wat ik van convertibles moet denken. Ik zie de voordelen ervan in dat je het ook als tablet-PC kunt gebruiken, echter zie ik mezelf dit niet doen. Mede omdat dit ook een laptop wordt die ik voor werkdoeleinden zal gebruiken, wil ik niet dat er ook vingerafdrukken op het scherm te vinden zijn.

• WouterL
Het is geen convertible. Gewoon een laptop. Je kunt alleen het scherm 360 graden kantelen. De webcam is niet handig maar zeker niet onoverkomelijk geplaatst. Heeft een betere accuduur dan je envy(: Is ook kleiner met een even groot scherm.

• Weedy
Wederom bedankt voor je reactie!

De accucapaciteit van de pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 t.o.v. de pricewatch: HP Envy 13-d020nd was mij inderdaad al opgevallen. 52Wh vs 45Wh, en dat is zeker een pluspunt voor de Dell XPS 13.

• WouterL
Niet toegestaan zelf verwijderd

[ Voor 118% gewijzigd door WouterL op 02-11-2015 17:20 ]

• Weedy
Wouter lucassen schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:12:
[...]

Wat schaamteloze reclame maar ik verkoop toevallig een nieuwe Dell xps 13 (2015). Dit is bijna het duurste model (i7-5500u, 256gb, qhd+, 8GB ram twv 1800 euro). Deze verkoop ik voor 1200. (Ruim 600 euro korting)
Laat maar weten of je interesse hebt!
Wat is de reden van verkoop?

Ik heb er geen haast bij om een geschikte Ultrabook te vinden, dus wellicht dat ik nog even wacht om te zien wat er nog allemaal op de markt komt (en welke aanbieders de Envy 13 ook gaan aanbieden. Deze heeft nog steeds mijn persoonlijke voorkeur).
Pagina: 1