Sinds een tijd heb ik last van een vervelend probleem met de WiFI adapter in mijn laptop, deze schakelt na verloop van tijd steeds uit. Soms werkt het weer na reboot, soms ook niet. Type Intel Centrino Wireless-N 2230. In het WiFi-venster als ik op het icoon rechts in de startbalk klik, staat naast het verbonden netwerk ineens "beperkte toegang" en alle andere netwerken zijn dan opeens verdwenen. Als ik op "verbreken" klik, verdwijnt ook het laatste netwerk en kan ik geen verbinding meer maken. De enige manier om WiFi op zo'n moment werkend te krijgen, is een externe WiFi adapter via USB aan te sluiten. Maar soms werkt dat zelfs niet.
Als ik in apparaatbeheer kijk bij de netwerkadapters, staat er het volgende:

Als ik het bijbehorende intelprogramma open en een diagnose test uitvoer, krijg ik dit:

In- en uitschakelen via de sneltoets werkt niet meer sinds ik de laptop heb reinstalled zonder de custom Windows-versie van Asus. Alle originele drivers voor alle hardware gepakt van de bijgeleverde DVD en geupdate via de website. Omdat het een schone Windows installatie is zonder custom Asus rotzooi, is dat overigens niet allemaal gelukt(geblokkeerd, want geen Asus-pc zegt hij).
Ik heb via apparaatbeheer geprobeerd drivers te updaten maar hij kan geen nieuwe drivers vinden via MS Update. Ook op de website van Asus geen nieuwere drivers te vinden. Huidige versie 15.11.07.
Adapter in en uitschakelen via apparaatbeheer of netwerkcentrum heeft ook geen effect.
Ook heb ik gescand op rotzooi(Trojans, etc) met MBAM en Avast, niks gevonden.
Mijn eigen inspiratie raakt nu redelijk uitgeput, iemand tips over wat het nog meer zou kunnen zijn?
Als ik in apparaatbeheer kijk bij de netwerkadapters, staat er het volgende:

Als ik het bijbehorende intelprogramma open en een diagnose test uitvoer, krijg ik dit:

In- en uitschakelen via de sneltoets werkt niet meer sinds ik de laptop heb reinstalled zonder de custom Windows-versie van Asus. Alle originele drivers voor alle hardware gepakt van de bijgeleverde DVD en geupdate via de website. Omdat het een schone Windows installatie is zonder custom Asus rotzooi, is dat overigens niet allemaal gelukt(geblokkeerd, want geen Asus-pc zegt hij).
Ik heb via apparaatbeheer geprobeerd drivers te updaten maar hij kan geen nieuwe drivers vinden via MS Update. Ook op de website van Asus geen nieuwere drivers te vinden. Huidige versie 15.11.07.
Adapter in en uitschakelen via apparaatbeheer of netwerkcentrum heeft ook geen effect.
Ook heb ik gescand op rotzooi(Trojans, etc) met MBAM en Avast, niks gevonden.
Mijn eigen inspiratie raakt nu redelijk uitgeput, iemand tips over wat het nog meer zou kunnen zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 01-11-2015 22:16 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?