Kan modem/router gateway niet meer bereiken met mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Na een heleboel problemen met mijn Proximus VDSL2+ verbinding (ik blijf maar op een repair profiel staan), heb ik alle binnenbekabeling nagekeken en naar een Proximus nummer gebeld waar ze de lijn controleren en evt het repairprofiel opheffen indien er geen storingen meer zijn.
Ik wil vervolgens naar het instellingenmenu van mijn bbox 2 modem/router gaan om te kijken of de limieten al zijn opgeschroefd, maar dan geraakte ik er opeens niet meer in (zowel met mijn vaste pc (wifi) als mijn gsm). Mijn pc blijft doen alsof 'de pagina' niet bestaat als ik mijn default gateway adres ingeef in de adresbalk van mijn browser.

Een paar dagen afgewacht maar nog steeds geen verbetering. Dan maar met een oude laptop en lan kabel verbinding gemaakt, en daar ging het wel mee.
Een fout in de software dacht ik, dus ik doe een harde reset, nu geraak ik er zowel met de laptop (wifi en lan), mijn gsm en tablet er op, maar nog steeds niet met mijn vaste pc.

Op mijn pc heb ik al mijn firewall gedeactiveerd, mijn antivirus afgesloten, cache's/cookies gecleared, verbonden via lan (wel met een powerline ertussen), verschillende browsers gebruikt (Firefox, IE, Chrome), etc... maar nog steeds geen beterschap.
Ook al in het command menu 'ipconfig/all' opgevraagd, mijn default gateway is nog steeds 192.168.1.1

De wifi adapter is een conceptronic USB dongle, mijn pc draait op Windows 10 64bit

Moest er iemand tips of advies hebben, ik zit voor de moment op het uiterste van mijn technische capaciteiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Doen internet pagina`s het wel?
Ik heb zelf sinds windows 10 dat ik de wireless netwerkkaart(intel N2230) meerdere malen uit en aan moet zetten voordat de verbinding met de gateway (modem) goed blijft. IP adres e.d. krijgt de laptop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Met mijn internet zelf zijn er geen problemen.

[ Voor 55% gewijzigd door DenHond op 14-09-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je al eens gekeken of het met een internetkabel wel lukt?

Heb je al eens een "ipconfig /release" geprobeerd, en hierna "ipconfig/ renew"?

Mischien kun je anders nog even eens met een andere browser proberen? Ik weet niet welke je momenteel gebruikt of met welke je al getest hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 14-09-2015 22:08 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Via powerline en een internet (cat 5e) kabel lukt het niet (rechtstreeks is nogal moeilijk).
ipconfig/release en renew geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde
Mijn standaard browser is firefox, maar ook via chrome en IE geen resultaat :(

Ik ga morgen na mijn werk de helpdesk bellen van proximus, ik moet ze toch nog hebben ivm het feit dat ze me na 3 jaar op een long reach profiel hebben gegooid. Misschien hebben ze remote acces op mijn modem en kan een technicus misschien zien of het probleem niet aan de gateway zelf ligt...

[ Voor 14% gewijzigd door DenHond op 14-09-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@DenHond
Jammer dat het niet gelukt is. Het ding heeft volgensmij geen lan poorten he? Dan wordt rechtstreeks via kabel inderdaad lastig ja.

Mischien kan inderdaad de provider iets voor je betekenen. Succes morgen d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door Zeehond op 14-09-2015 23:08 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Er zijn wel lan poorten (2), maar mijn desktop naar de modem/router verhuizen is nogal onpraktisch. Daarom had ik het met een powerline geprobeerd.

Nuja, hopelijk succes morgen. Ik zal wel een edit zetten met het resultaat...

Edit: Gebeld met de helpdesk, ze hebben me er met de technische dienst doorverbonden en het was meteen opgelost (geen idee wel wat ze gedaan hebben).
Ivm het Long Reach profiel, sinds kalenderweek 26 waren er blijkbaar teveel storingen/ruis in mijn omgeving, en hebben ze iedereen die te ver van centrale zat op een LR profiel gezet... volgens de medewerker niets aan te doen, want mij verhogen zou storingen voor de buren kunnen opleveren :/ 12/1 is wel érg laag...

[ Voor 53% gewijzigd door DenHond op 15-09-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@DenHond
Mooi om te horen dat de storing is opgelost. Wat het probleem was is dan inderdaad niet bekend, maar\ het belangrijkste lijkt me toch dat je router weer berijkbaar is :) .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Enkel nog de snelheid van mijn internet zien op te schroeven... ik zal waarschijnlijk moeten wachten op glasvezel :p

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Tazzios schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:14:
Doen internet pagina`s het wel?
Ik heb zelf sinds windows 10 dat ik de wireless netwerkkaart(intel N2230) meerdere malen uit en aan moet zetten voordat de verbinding met de gateway (modem) goed blijft. IP adres e.d. krijgt de laptop wel.
Voor als iemand zich hier in herkent en hetzelfde probleem heeft:
Mijn probleem lag aan de energie instellingen van de draadloze netwerkkaart (standaard niet zichtbaar). Op de accu stond deze op maximale besparing en met adapter op maximale prestaties. Bij accu ook op maximale prestaties gezet en nu gaat het prima.
Pagina: 1