Telfort IPTV werkt in principe via een seperate poort op het glasvezelmodem (kastje wat van de fiber RJ45 maakt).
Dit zou, theoretisch, inhouden dat ik met zowel een kabel voor LAN alsmede IPTV door de meterkast moet gaan om alles aan te sluiten. Liefst gaat dit via een kabel via mijn router en switch naar het juiste patchpunt in huis.
Aangezien Telfort onderdeel is van KPN is in eerste instantie gepoogd de tutorial uit het Ubiquiti form te volgen. Hier bleek echter een en ander in bridge te zitten, waardoor deze configuratie beter zou passen op de ERL van Ubiquiti (zie ook netwerkje.com maar dan voor MikroTik):
Vervolgens ook de managed switch (Netgear GS108T) ingesteld voor VLAN:
Nu krijg ik op de Animo het volgende:
Dit zou, theoretisch, inhouden dat ik met zowel een kabel voor LAN alsmede IPTV door de meterkast moet gaan om alles aan te sluiten. Liefst gaat dit via een kabel via mijn router en switch naar het juiste patchpunt in huis.
Aangezien Telfort onderdeel is van KPN is in eerste instantie gepoogd de tutorial uit het Ubiquiti form te volgen. Hier bleek echter een en ander in bridge te zitten, waardoor deze configuratie beter zou passen op de ERL van Ubiquiti (zie ook netwerkje.com maar dan voor MikroTik):
code:
1
2
3
4
5
6
| configure set interfaces bridge br4 description "TV" set interfaces ethernet eth0 vif 4 bridge-group bridge br4 set interfaces ethernet eth1 vif 4 bridge-group bridge br4 commit save |
Vervolgens ook de managed switch (Netgear GS108T) ingesteld voor VLAN:

Nu krijg ik op de Animo het volgende:
De Animo krijgt dus ergens iets binnen, maar dat is niet voldoende. Wat moet ik nog toevoegen?Het netwerk waar de settopbox mee verbonden is biedt niet de benodigde diensten. ...