Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zoek een?
chinese smartphone voor een leuke prijs met hoge kwaliteit.

Wat is je budget?
ongeveer max. 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
goede foto's maken, veel surfen, af en toe games, veel verschillende apps naast elkaar gebruiken, intensief gebruik. Ik heb nu een Xperia z1 en ben echt toe aan een nieuw toestel. Ik heb altijd wel de duurdere vlaggenschip toestellen gehad maar wil nu eens een leuk toestel voor een lager prijsje.GPS, 4g, en goeie batterij bij intensief gebruik vind ik wel belangrijk. Verder zou nfc en snelladen wel erg prettig zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
niet veel specifieke toestellen... Ik zie door de bomen het bos niet meer qua aanbod, ik zie veel de bekendere Huawei enz voorbij komen maar die zijn gelijk weer prijziger...

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn goeie merken, draaien goed zonder veel problemen?.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Je zou even het Chinese Smartfoon topic na kunnen lezen, dat zal je een eind op weg helpen.
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

• Esjo
Heb ik inderdaad ook al gelezen maar er is er niet 1 die er echt uit springt voor mij...

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De betere merken zijn Huawei, lenovo, xiaomi. Xiaomi moet je importeren. Hoe groot moet de telefoon zijn?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Esjo
Maakt niet heel veel uit hoe groot hij is, niet het allergrootst maar hij hoeft niet perse in m'n broekzak te kunnen

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 21:40
one plus x?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Oneplus X en de Xiaomi Redmi Note 2 misschien? Zijn wel twee aparte prijsklasses, maar beide vloeiend :)

• Esjo
De redmi note 2 ziet er interessant uit. Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk of hij wel of geen 4g dekking heeft. Ik heb tele 2. Iemand die dit weet?

• Heerfiets
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Ook hiervoor zou ik even kijken op:
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

Als je de eerste post even doorneemt krijg je een vrij duidelijk beeld over de dekking van providers en dekking van de telefoons :) .
De Redmi note 2 ondersteund 1600 en 2800MHz frequenties, kijk dus even op https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.kLb1dtpRIrcI in hoeverre je dekking hebt!

• Esjo
pff toch weer aan t twijfelen... is het noodzakelijk om er een andere ROM op te zetten als ik bijv. de redmi note 2 koop? ik ben hier allemaal niet zo in thuis.... Of kan ik dan toch beter voor een ander toestel gaan? ik ben echt niet te beroerd dit te gaan proberen, vind t altijd wel leuk een beetje te knutselen maar vraag me af of 't verstandig is als je dit nog niet eerder hebt gedaan...

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Esjo schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:02:
pff toch weer aan t twijfelen... is het noodzakelijk om er een andere ROM op te zetten als ik bijv. de redmi note 2 koop? ik ben hier allemaal niet zo in thuis.... Of kan ik dan toch beter voor een ander toestel gaan? ik ben echt niet te beroerd dit te gaan proberen, vind t altijd wel leuk een beetje te knutselen maar vraag me af of 't verstandig is als je dit nog niet eerder hebt gedaan...
Voor intensief gebruik zou ik geen Redmi Note 2 nemen. De accu houdt het niet heel lang uit, bij normaal gebruik 1 dag met 3 uur scherm aan tijd.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de Xiaomi Mi4C, Mi4 of de Mi Note.

Hou er rekening mee dat vrijwel alle Chinese telefoons geleverd worden met een rom waar vaak veel bloatware op zit. Webshops willen nog weleens hun eigen rom installeren en verder staan er soms Chinese apps op waar je niks aan hebt. Je kunt een dergelijke rom uiteraard gebruiken maar je zult je snel ergeren aan allerlei (chinese) notificaties, pop ups enz.

Overigens is het bij Xiaomi telefoons over het algemeen vrij eenvoudig om een bloatware vrije rom er op te zetten met NL taal, zo ook bij de Redmi Note 2.

Ten slotte moet je er rekening mee houden dat je vrijwel altijd de 800mHz 4G band (20) zult missen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Zelf heb ik een THL W100 in mijn bezit naast mijn dagelijke iPhone 6.
De THL heeft een quad core processor met 1GB Ram maar draait als een zonnetje.
Met stock android geleverd, ideaal.

Wellicht na een tijdje misschien toch kijken voor een Chinese Smartphone voor dagelijks gebruik.

Mijne had ik destijds aangeschaft op https://www.chinavasion.c...ge_Screen_Android_Phones/

Verwijderd

Mijn Alcatel Onetouch Idol 3 5,5 inch, is een van de betere budget smartphones van onder de 300 euro, in 2015.
Alhoewel het merk Frans is, worden hun smartphones, volledig ontworpen en gemaakt in China.
Rudi
Pagina: 1