Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 23:28
Iemand ervaring met Philips speakers? Ik heb namelijk interesse in deze E6 maar is nog niet te koop. Deze speakers volgen de E5 speakers op. Volgens Philips zijn deze beter dan de vorige E5 speakers, maar het concept is wel hetzelfde.

Gibson Innovations introduceert de Philips Fidelio wireless surround cinema speakers voor muziek- en filmliefhebbers die veel waarde hechten aan mooi geluid. De nieuwste Surround on Demand innovatie van Philips belooft high-definition geluid, strak design en connectiviteit in combinatie met een fijne luisterervaring.

De Fidelio E6 biedt een meeslepend surround sound-ervaring zónder lelijke kabels. "Mensen willen een geweldig geluid gecombineerd met een mooi design en de mogelijkheid om hun systeem te gebruiken op verschillende manieren. Surround on Demand maakt dit mogelijk door het aanbieden van een hoogwaardig home audio-ervaring of je nu tv kijkt, midden in je favoriete film zit of tijdens het streamen van muziek.

Het stijlvolle systeem is voorzien van twee luidsprekers van 40 cm waarvan de afneembare speakers overal in de kamer geplaatst kunnen worden voor instant surround sound. Daarnaast kan het systeem met drie Bluetooth apparaten tegelijk verbonden worden. Wanneer je uitgeluisterd bent plaats je de luidsprekers terug en zullen ze automatisch weer opladen, zodat de batterij weer vijf uren mee kan wanneer deze volledig opgeladen is.
De afneembare luidsprekers zijn voorzien van een metalen speakergrill en een lederen handvat zodat hij gemakkelijk mee te nemen is. Met een zorgvuldig ontworpen look om het sublieme geluid te matchen, is de Fidelio E6 een aanvulling op het interieur.

De Philips Fidelio E6 zal eind 2015 verkrijgbaar zijn voor de prijs van €899.99.

Kijk hier kijk ik naar uit, deze ondersteunt nu ook Spotify Connect en Google cast + 4k

YouTube: Philips Fidelio E6 wireless surround cinema speakers

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Groot prijsverschil tussen de E5 en E6. Ben benieuwd wat de E6 beter is dan de E5. Wat heb je aan 4K op je speakers? En Spotify Connect vind ik niet echt een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:57
Zoals ik het begrijp is de fideolio e6 een heel surround systeem, waarbij iig in een van de speakers een avr zit ingebouwd. Je connect de bron dus aan de speaker en van daaruit naar de TV. Vandaar de 4k passtrough.

Ik vraag me bij wireless speakers altijd af hoe het zit met de geluidskwaliteit. Ik heb zelf de ruark audio mr1 welke blue-tooth 4.0 met aptx ondersteund en ook met deze standaard klinkt een bedraadde verbinding beter.

Ik lees nu ook dat blue-tooth werkt op 2.4 GHz, zelfde als de vele wifi apparaten. Hoe vertaald zich dat in de geluidskwaliteit?

[ Voor 45% gewijzigd door LA-384 op 08-11-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
LA-384 schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:25:
Zoals ik het begrijp is de fideolio e6 een heel surround systeem, waarbij iig in een van de speakers een avr zit ingebouwd. Je connect de bron dus aan de speaker en van daaruit naar de TV. Vandaar de 4k passtrough.

Ik vraag me bij wireless speakers altijd af hoe het zit met de geluidskwaliteit. Ik heb zelf de ruark audio mr1 welke blue-tooth 4.0 met aptx ondersteund en ook met deze standaard klinkt een bedraadde verbinding beter.

Ik lees nu ook dat blue-tooth werkt op 2.4 GHz, zelfde als de vele wifi apparaten. Hoe vertaald zich dat in de geluidskwaliteit?
Maar maakt dat het grote prijsverschil met de E5 waard?
Ik heb een Chromecast aan mijn TV hangen en die zorgt er ook voor dat Spotify direct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 20:57
Oh nee, dat weet ik niet. Ik gaf alleen antwoord op je vraag welke functie 4k heeft bij deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 22:55
Ik heb interesse om deze te kopen. Heeft iemand ervaring hiermee? Kan er nog weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:22
Helaas - het lijkt alsof de beschikbaarheid op zich laat wachten. Ik struin zelf ook om de week het web af of er al nieuws is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:46
Mocht je voldoende ING punten hebben, de E6 staat in de rentepuntenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

Ha guys... Ik heb de speakers al een maandje of 2 nu, via de Philips employee shop. Ze gaan de markt op voor ergens tussen de 700 en 800 euro geloof ik. Als je iemand van Philips kent dan kun je de speakers zo op de kop tikken. Ze zijn fijn!
Sunri5e schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:50:
[...]

Maar maakt dat het grote prijsverschil met de E5 waard?
Ik heb een Chromecast aan mijn TV hangen en die zorgt er ook voor dat Spotify direct werkt.
De top speakertjes werken nu ook als standalone unit, dus samen met de casting functie maakte dat het voor mij wel waard. Toch leuk om gewoon even mee de tuin in te nemen of naar de badkamer.

[ Voor 49% gewijzigd door Gilraen op 17-05-2016 18:01 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Laatst online: 27-04 18:29
Gilraen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:59:
Ha guys... Ik heb de speakers al een maandje of 2 nu, via de Philips employee shop. Ze gaan de markt op voor ergens tussen de 700 en 800 euro geloof ik. Als je iemand van Philips kent dan kun je de speakers zo op de kop tikken. Ze zijn fijn!

[...]

De top speakertjes werken nu ook als standalone unit, dus samen met de casting functie maakte dat het voor mij wel waard. Toch leuk om gewoon even mee de tuin in te nemen of naar de badkamer.
Ok vraagje... Bevalt de set goed? Denk hem via de ING te bestellen...
Alleen hoe lang is de kabel om de twee speakers mee te verbinden. Ik las dat dat bij de E5 een wat kort exemplaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

superericje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Ok vraagje... Bevalt de set goed? Denk hem via de ING te bestellen...
Alleen hoe lang is de kabel om de twee speakers mee te verbinden. Ik las dat dat bij de E5 een wat kort exemplaar is....
Hij is inderdaad niet heel erg lang, maar ik vind hem persoon wel lang zat. Ik denk dat hij een meter of 2 a 3 is, maar ik moet zeggen dat ik hem niet echt uitgebreid uitgerold heb om dit goed te bekijken (de boxen staan bij mij direct aan weerzijden van de TV). Het zal in ieder geval wel gegarandeerd te kort zijn als je de boxen bijvoorbeeld helemaal in de hoeken aan weerszijden van je woonkamer wilt zetten.

Ik kan het vanavond even voor je nameten, als je wil?

[ Voor 10% gewijzigd door Gilraen op 06-06-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-04 08:37
Draad van de speaker is volgens mij 2,5 meter. Ons tv meubel is 2m breed en hou nog wat kabel over. Het is alleen niet de fijnste kabel om weg gr werken aangezien hij heel stug is.

Verder via de ING gekocht en zeeeer tevreden over de set. Veel verbeteringen tov de E5. Bluetooth koppelen per speaker is ideaal en het surroundsound is ook dikke prima bij games en fims.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Gilraen schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Hij is inderdaad niet heel erg lang, maar ik vind....... aan weerszijden van je woonkamer wilt zetten.

Ik kan het vanavond even voor je nameten, als je wil?
Super, dank je wel met deze info en van hieronder weet ik voldoende! :) 2,5 meter is goed. Tv meubel is 2.30m, dikke prima dus..
Kuhr89 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:43:
Draad van de speaker is volgens mij 2,5 meter. Ons tv meubel is 2m breed en hou nog wat kabel over. Het is alleen niet de fijnste kabel om weg gr werken aangezien hij heel stug is.

Verder via de ING gekocht en zeeeer tevreden over de set. Veel verbeteringen tov de E5. Bluetooth koppelen per speaker is ideaal en het surroundsound is ook dikke prima bij games en fims.
Merk je goed dat er twee extra speakers in zitten om de centre speaker te vervangen/ simuleren? Vind heldere spraak erg belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
superericje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:47:
[...]

Super, dank je wel met deze info en van hieronder weet ik voldoende! :) 2,5 meter is goed. Tv meubel is 2.30m, dikke prima dus..

[...]

Merk je goed dat er twee extra speakers in zitten om de centre speaker te vervangen/ simuleren? Vind heldere spraak erg belangrijk :)
Spraak is sowieso goed te verstaan merk ik.
Mocht het niet duidelijk genoeg zijn, zit er een 'voice' modus op die er echt voor zorgt dat je een center speaker 'krijgt'. Ik gebruik die eigk nooit. Heb altijd moviemodus. Tuurlijk, een echte center speaker zal beter etc zijn. Maar voor films kan ik alles goed verstaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Kuhr89 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Spraak is sowieso goed te verstaan merk ik.
Mocht het niet duidelijk genoeg zijn, zit er een 'voice' modus op die er echt voor zorgt dat je een center speaker 'krijgt'. Ik gebruik die eigk nooit. Heb altijd moviemodus. Tuurlijk, een echte center speaker zal beter etc zijn. Maar voor films kan ik alles goed verstaan :).
Thanks, klinkt goed!
Nu twijfel ik om het direct te bestellen, of toch eerst te luisteren in de philips winkel in Eindhoven... lastig....

edit: hij is tijdelijk niet leverbaar, dus gelukkig heeft de ING de keuze voor mij gemaakt :X

[ Voor 8% gewijzigd door superericje op 07-06-2016 11:07 . Reden: ING is leeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
superericje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Thanks, klinkt goed!
Nu twijfel ik om het direct te bestellen, of toch eerst te luisteren in de philips winkel in Eindhoven... lastig....

edit: hij is tijdelijk niet leverbaar, dus gelukkig heeft de ING de keuze voor mij gemaakt :X
Philips winkel Eindhoven had hem niet toen ik wilde gaan kijken/luisteren,

toen maar meteen besteld en de volgende dag al in huis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Kuhr89 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:15:
[...]

haha daar zal het bij mij ook wel op uit gaan komen :)
Alleen moet ING zijn voorraad dan wel even aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen

Gilraen

The audacity!

superericje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:47:
[...]

De voice modus gebruik ik wel regelmatig. Vooral bij series die het niet moeten hebben van actie/spannende momenten of muziek. Dan is het gewoon prettig om goed op de stemmen te kunnen focussen. Vind de voice modus heel fijn.

Ik had in je PM berichtje niet door dat dat je voornaamste motivatie achter de centerspeaker was, nu snap ik je. Daar hoef je je dus echt niet druk om te maken, die ga je dan niet missen.
Kuhr89 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Wanneer ben je gaan kijken dan? Eind maart/begin april hadden ze hem nog op volle voorraad namelijk! Wel gelukkig snel binnen dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gilraen op 07-06-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrubzjeknf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 19:20
Graag wil ik mijn medetweakers vragen die dit product hebben om 'm te reviewen: Philips Fidelio E6. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 14:48
Bizar dat deze set alleen te koop is via de ING Rentepunten webshop?! 8)7

En dat al een paar maanden lang! Product staat niet eens op de website van Philips...

Weet iemand wat hier aan de hand is? Waarom zou alleen ING toegang hebben tot dit product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrubzjeknf
Op amazon.de staat dat ie leverbaar is vanaf 23 juni. Wellicht krijgen we dan meer info.

Edit: berichtje naar Philips gestuurd, en de volgende reactie gekregen:
De E6 zal rond juli/augustus op de website komen te staan en verkrijgbaar zijn via philipsstore.nl en bol.com.
Dat duurt dus nog iets langer. -O-

[ Voor 57% gewijzigd door Jrubzjeknf op 16-06-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370508

Ik heb de E6 sinds eind maart in gebruik, maar ik kan de set aan niemand aanraden.
Ze klinken heel erg goed, en de rear speakers zijn handig, maar er komt een hoog zoemend geluid uit de linker front speaker. Zelfs na 2 reparaties (eerste keer werd de speaker vervangen, tweede keer de gehele set) is het zoemende geluid nog steeds aanwezig. Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Tenzij je kan leven met een constante zoem in de woonkamer wanneer de set aan staat kan je de E6 beter in de winkel laten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 370508 op 21-06-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Heb hier totaal geen last van een zoem. Geluid is perfect en het surroundsound gedeelte is ideaal.

Beste aankoop tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackuzi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-06-2021
[quote]Gilraen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:59:
Ha guys... Ik heb de speakers al een maandje of 2 nu, via de Philips employee shop. Ze gaan de markt op voor ergens tussen de 700 en 800 euro geloof ik.

En wat kosten deze dan in de employee shop als ik zo vrij mag zijn dit te vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
ING haalt ze uit Duitsland - de verpakking was in ieder geval Duitstalig.

Ik heb ook een zoem uit de linker voor-speaker. Ik heb ook "bluetooth lock" als je hem uitzet terwijl ie in bluetooth modus was. Zet je hem dan terug aan, dan doet ie niets meer (probeert te bluetooth pairen, maar kan niets vinden, reageert nergens anders meer op). Alleen stekker er uit en wachten is dan de oplossing, of er iets naartoe google-casten.

Verder: heel fijn, mooi geluid! Wel die twee irritante kinderziekten. Ik twijfel of ik hem terug moet sturen... Er is mee te leven, maar van zoiets luxes verwacht ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Die zoem die hoorde ik vandaag ook toen ik er met m'n oor bij zat. Verder hoor ik hem niet.
Hebben jullie die zoem dan als geluid aanstaat?

Die Bt is niet altijd handig, maar ik heb gemerkt dat op USB drukken op d'r AB wel werkt. Dan reageert hij netjes en kun je weer alles bedienen.

Ben benieuwd wanneer er een software update gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
Ja, hopelijk gaat dat bluetooth gebeuren inderdaad met firmware of zo weer over. Dat lijkt me aannemelijk (maar ik ben geen expert).

Bij mij legt die knipperende BT de bovenste reeks van de afstandsbediening er uit, dus dan doen de 9 input knoppen, play, fwd, rvs, en volume het niet meer. De rest nog wel. Maar USB denk ik ook niet - ik zal er volgende keer op letten als het weer gebeurt. Ook de knoppen op de body reageren dan trouwens nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stygeon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:17:
Ik twijfel of ik hem terug moet sturen... Er is mee te leven, maar van zoiets luxes verwacht ik meer.
Philips heeft mij gezegd dat de technische afdeling gaat kijken of er iets aan de zoem te doen is. Verder heeft mijn set ook het bluetooth probleem, alleen kan ik hem nog wel op usb zetten waarna hij weer op alles reageert.
Kuhr89 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:09:
Die zoem die hoorde ik vandaag ook toen ik er met m'n oor bij zat. Verder hoor ik hem niet.
Hebben jullie die zoem dan als geluid aanstaat?
Ja, alleen is de zoem zo zacht dat je het niet kan horen tijdens muziek, maar je hoort het wel zodra het naar een volgend nummer gaat of er een stilte valt in de film. Het klinkt alsof er iets heel snel aan het ronddraaien of trillen is in de elektronika van de linkerspeaker (niet de speaker zelf).
Echt vervelend, want zodra je de zoem eenmaal hoort zal je er altijd op blijven letten. Voor de prijs (€900) mag zoiets echt niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 370508 op 07-07-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
De zoem tussendoor heb ik nog niet kunnen waarnemen.
Het BT verhaal is idd vervelend, maar ik kom er altijd wel weer uit.
Apparaat werkt verder perfect. Zo nu en dan dat callibreer ik de speakers opnieuw, om zeker te zijn dat alles nog goed staat. Dat gaat echt lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze beneden ooghoogte staan hoor je het niet nee, maar ooghoogte of hoger hoor je het vrij duidelijk tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrubzjeknf
Op de Amazon van onze oosterburen zijn reviews te vinden: vertaald naar Engels, Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
Hierbij een bevestiging dat de afstandsbediening-knop "USB" inderdaad de bluetooth-lock weer opheft. Gelukkig maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Deze set is sinds maart in mijn bezit. Via de ING rentepunten winkel aangeschaft.
Ik gebruik de set vrijwel elke dag meerdere uren. Ook ik heb last van de 'kwaaltjes' die eerder in dit topic zijn aangekaart. Iets dat overigens naar mijn mening bij een set van dit kaliber (lees: prijs) totaal NIET mag voorkomen of op zijn minst binnen enkele dagen via firmware upgrades verholpen hoort te worden.

Geluidskwaliteit is naar mijn idee prima, maar mijn set heeft na een paar uur gebruik last van een probleem dat zich uiteindelijk ontpopt als "BE ERROR".
Ben je nieuwsgierig wat er dan precies allemaal gebeurt. Check dan deze filmpjes die ik heb gemaakt om de support afdeling te overtuigen dat ik niet achterlijk ben.
Eerder heb ik via Philips support in Mei aangegeven dat ik dit probleem kreeg bij direct Casten of gebruik van Spotify Connect. Toen vervolgens eerder deze week het probleem zich ook voordeed bij gebruik van een aparte Chromecast was ik het zat en pas na het bekijken van mijn filmpjes is er een belletje gaan rinkelen bij de technische afdeling.
Zo kreeg ik o.a. te horen waar deze error voor staat:

De BE ERROR staat voor "back end error", en geeft aan dat er een fout optrad (crash) in het geïntegreerd circuit (IC=integrated circuit) of dus de electronica van de speakers. Dit is vergelijkbaar met een computercrash of een computer die "vastloopt". Een harde reset is dan inderdaad de enige oplossing.

Vandaag stond mijn set op om opgehaald te worden voor reparatie, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan omdat de product ingenieurs er zijn achtergekomen dat dit ook bij hun eigen sets te reproduceren was.
Zij gaan er vanuit dat elke E6-set dit probleem heeft Dus ook die van jullie! :/
Een retournering heeft op dit moment dus geen zin. Volgens hen ben ik de eerste klant die dit probleem heeft omdat ik waarschijnlijk t.o.v. de meeste mensen de set veel langer gebruik dan normaal..
Je hebt echter maar een paar uur nodig om het probleem te reproduceren via direct cast, spotify connect, hdmi arc of zoals in mijn filmpjes te zien is: via een chromecast en optische uitgang.

Ondertussen is mijn vertrouwen in Philips richting zeebodem gedaald en ben ik nu als laatste kans aan het wachten op een firmware upgrade waar ze volgens 'support' hard aan werken.
Als dit te lang gaat duren (lees: richting een maand) gaat het toestel terug, eis ik mijn geld terug en was dit de eerste en laatste keer dat ik een philips soundset aanschaf.
Hij staat nu voorlopig nog steeds ingepakt om opgehaald te worden.
We zullen zien.
Dan weten jullie in ieder geval wat je kan verwachten..

[ Voor 18% gewijzigd door jinglewood op 18-07-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnThieu
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-10-2021
Balen, want ik zie deze set heel erg zitten! Enorm bedankt voor het delen van je ervaring, scheelt toch weer een miskleun voor een ander. Hoor graag van je wanneer er een oplossing is gevonden. Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Het is misschien daarom dat het zo lang duurt vooraleer deze set echt makkelijk te koop is in verschillende winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Misschien dat ik niet alle functies gebruik, maar de mijne zit via HDMI Arc en werkt als een trein. Alleen de Bt block, maar die hef in op door op USB te drukken. Alle films en games die ik speel klinken goed en het inleren van de satellieten merk je ook veel verschil.

Elke dag ben ik blij met de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Kuhr89 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:13:
Misschien dat ik niet alle functies gebruik, maar de mijne zit via HDMI Arc en werkt als een trein. Alleen de Bt block, maar die hef in op door op USB te drukken. Alle films en games die ik speel klinken goed en het inleren van de satellieten merk je ook veel verschil.

Ik zou graag willen dat ik hetzelfde kon zeggen...
Toen ik hem net uit de doos haalde was ik blij als een klein kind die een nieuw speeltje krijgt, maar dat gevoel is nu toch behoorlijk verdwenen. Als je de filmpjes ziet kun je je wellicht ook voorstellen hoe irritant het is als je dit elke dag hebt..
Wellicht gebruik je de set niet zodanig onafgebroken lang dat het probleem ontstaat of gaat de stroom er telkens volledig af waardoor het apparaat dit min of meer ziet als een 'reset'. Zodoende bleef het probleem bij mij ook verborgen voor verschillende weken..

Ik wist altijd dat het er weer aan zat te komen zodra de volume-verandering op de afstandsbediening en via de rechterspeaker knoppen op het apparaat zelf ging haperen of er volledig mee stopte..
Hoe dan ook, als ik de technische afdeling mag geloven vandaag, kunnen we allemaal een firmware upgrade binnenkort verwachten. Hopelijk is dan alles opgelost en hoef ik niet het geheel terug te sturen e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door jinglewood op 18-07-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Kuhr89 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:13:

Dreunt de subwoofer hard door? Kan je muziek beluisteren zonder sub? Of staat die altijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jonasken schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:48:
[...]

Dreunt de subwoofer hard door? Kan je muziek beluisteren zonder sub? Of staat die altijd aan?
De subwoofer is behoorlijk hard, ik schrok er in het begin van en de subwoofer staat daarom gewoon weer in de doos. Het geluid klinkt zonder subwoofer ook goed vol, dus je hebt hem in principe niet nodig.
jinglewood schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:48:
[...]
Hoe dan ook, als ik de technische afdeling mag geloven vandaag, kunnen we allemaal een firmware upgrade binnenkort verwachten. Hopelijk is dan alles opgelost en hoef ik niet het geheel terug te sturen e.d.
Begin deze maand had Philips mij gezegd dat ze hard bezig zijn met het piepende geluid op te lossen, maar daarna heb ik niks meer van ze gehoord. Denk dat je nog lang mag wachten voordat er ook maar iets is verbeterd.
Als er niks is opgelist wanneer ik terug ben van vakantie gaat de set terug en koop ik wel iets anders. Best jammer, want het is een vrij uniek systeem (Sonos werkt niet met HDMI).

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 06-08-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hm, enige storende dat ik heb is dat de subwoofer heel soms niet meteen aangaat. De woofer staat hier op 0 of +2. Hij is niet te overheersend, maar Savonds als vrouwlief naar bed is, zet ik hem op -3 of -4. Dan hoor je hem amper.

Laatste weekenden heb ik de set meerdere uren achter elkaar aan, geen problemen.

• Jonasken
Kan er iemand die deze set heeft eens filmen als hij muziek speelt en op youtube plaatsen?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675973

Binnenkort bij bol.com verkrijgbaar:
https://www.bol.com/nl/p/...ema-set/9200000057342892/

• xirixiz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 12:58
Ik heb de "bluetooth lock" als je hem uitzet terwijl ie in bluetooth modus was. Zet je hem dan terug aan, dan doet ie niets meer (probeert te bluetooth pairen, maar kan niets vinden, reageert nergens anders meer op). Alleen stekker er uit en wachten is dan de oplossing, of er iets naartoe google-casten. USB oplossing werkt voor mij helaas niet.

Trade on/off modus switchen helpt helaas ook niet.

Vooralsnog ontevreden. Geluid verder prima als het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door xirixiz op 18-08-2016 18:30 ]

Also known as xirixiz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
Heb je ook USB via de afstandsbediening geprobeerd? Ik dacht eerst ook dat niets anders werkte, en dat ik alles geprobeerd had (dacht ik echt), maar USB via de afstandsbediening bleek tóch de bluetooth lock op te heffen - ik hoop dat het bij jou ook werkt!

Ja, echt een leuk apparaat, als je ermee kunt leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirixiz
Nee, helaas werkt de USB oplossing niet voor mijn setje, BT blijft gewoon in het scherm flikkeren. Ook geforceerd HDMI ARC ingedrukt houden helpt niet. Dan krijg je een paar seconden geluid, en dan is het toch weer na dat oh zo irritante BT geknipper.

Het enige dat werkt is een bluetooth koppeling maken met mijn telefoon, dan is het issue verdwenen.
Maar ja, dan moet ik iedere dag eerst mijn telefoon handmatig gaan koppelen, dat gaat deze jongen nooooit doen.

Ik kan er heel slecht tegen wanneer een product van een goed merk niet goed functioneert.
Ik had daarom ook beter gisteren niet kunnen reageren.... maar goed.

Gisteren nog wel gerommeld met allerhande oplossingen die voor andere sets zijn aangedragen, en potjandosie nog aan toe (moet ik inmiddels van mijn zoontje zeggen), dat heeft geholpen! Gisterenavond kwam ik een mogelijke oplossing tegen voor een compleet andere set.

Stekker eruit 5 min, stekker erin, power knop aan de zijkant van de speaker ingedrukt houden totdat er trade off op het display komt te staan. Daarna liep het apparaat vast, maar na nog 5 minuten stekker eruit en een factory reset via de HCW app, was ik van het hele bluetooth lock geneuzel af. Alles werkt nu zoals het hoort!

Ik had overigens de trade on/off optie ook via de mute knop al een keer uitgezet, maar dat werkte niet.

Succes!

Ik hoop dat het voor anderen ook de oplossing biedt.

Also known as xirixiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na twee maanden is er nog niks opgelost en heb ik ook niks van philips gehoord. Mijn setje gaat terug en ik zoek wel naar wat anders zonder zoemend geluid en bluetooth bug...

Iemand enige suggesties voor een alternatief?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 370508 op 26-08-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 370508 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:37:
Na twee maanden is er nog niks opgelost en heb ik ook niks van philips gehoord. Mijn setje gaat terug en ik zoek wel naar wat anders zonder zoemend geluid en bluetooth bug...

Iemand enige suggesties voor een alternatief?
Fidelio E5 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
Dat klinkt misschien als een grap, om een E5 te kopen, maar het is zo gek nog niet: ik moest en zou wachten op de E6, "want meer functies." Nu ik hem een tijdje heb, en nu ik kijk hoe ik hem gebruik, dan zou ik net zo goed de E5 hebben kunnen kopen, die meteen minder kost.

"Ja maar dan kunnen de losse speakers ook als losse bluetooth speakers en zo, bij de E6!"

Leek inderdaad heel belangrijk, heb ik al nul keer gebruikt (buiten het testen om, dan). Dus wie niet meer wil wachten zou ik inderdaad gewoon een E5 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 10:58
Bij Bol.com is de Fidelio E6 inmiddels ook te bestellen voor een prijs van 899 euro: https://www.bol.com/nl/p/...ema-set/9200000057342892/

Levertijd nog wel 2-3 weken, maar duidelijk onderweg!

Ik vraag me af wanneer de Fidelio E5 in prijs gaat dalen - die is vooralsnog aardig steady in de pricewatch.

[ Voor 10% gewijzigd door roel-online op 02-09-2016 14:05 . Reden: linkje naar pricewatch Fidelio E5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeddyB26
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-04 10:04
Stygeon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:27:
Dat klinkt misschien als een grap, om een E5 te kopen, maar het is zo gek nog niet: ik moest en zou wachten op de E6, "want meer functies." Nu ik hem een tijdje heb, en nu ik kijk hoe ik hem gebruik, dan zou ik net zo goed de E5 hebben kunnen kopen, die meteen minder kost.

"Ja maar dan kunnen de losse speakers ook als losse bluetooth speakers en zo, bij de E6!"

Leek inderdaad heel belangrijk, heb ik al nul keer gebruikt (buiten het testen om, dan). Dus wie niet meer wil wachten zou ik inderdaad gewoon een E5 aanraden.
Jouw nuchtere kijk heeft me doen overtuigen toch de E5 te kopen ;) en het prijsverschil is toch best fors.
Setje valt zeker niet tegen en draadloos is toch erg prettig. _/-\o_

• jinglewood
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Zo onderhand is mijn verhaal toe aan een update.
Ondertussen is mijn set opgehaald voor reparatie en is de E6 al enkele weken in mijn bezit.
De volgende acties zijn uitgevoerd: "mainboard en DSP board vervangen en uitgebreid getest op goede werking"
Tot dusver werkt alles naar behoren en krijg ik eindelijk het gevoel dat ik waar voor mijn geld heb gekregen.
Hopelijk blijft het geheel goed werken aangezien er wel degelijk wat vertrouwen terug gewonnen moet worden.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Fijn dat jouw ervaring in orde is. Ik ga er achter komen de komende dagen.

Ik ben reeds op mijn tweede E6; de eerste is retour naar ING voor reparatie en een vervangende in de plaats gekregen. Ik ben echter overgeleverd aan de E6; hij bepaalt of hij geluid maakt, ik niet. Casten gaat in zijn geheel niet meer en ook een harde reset of fabrieksreset helpt niet. Opvallend genoeg cast hij wel enkele seconden of minuten via AUX IN (externe ChromeCast Audio), maar als hij geen zin meer heeft dan houdt de E6 er maar mee op. Gewoon klote dat men durft een product met zulke brakke software op de markt te drukken en opvallend genoeg lees je er maar weinig over in de verschillende reviews op internet. Ik dacht gewoon pech te hebben, tot ik dit topic tegenkwam.

Nouja, Philips is op de hoogte. Hopelijk pakken ze het op en anders maar wat anders. Zonde.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jinglewood: heb je nog het piepende geluid uit de linker speaker en de bluetooth lock?

@obiter: het schijnt typerend te zijn voor fidelio producten de laatste 2 jaar. Zo heb ik 3 jaar lang de m1bt gebruikt, maar de m2bt was na 3 dagen al defect (wat meer mensen schijnen te hebben).

[ Voor 2% gewijzigd door Dirk op 07-08-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
[quote]Anoniem: 370508 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:23:
@jinglewood: heb je nog het piepende geluid uit de linker speaker en de bluetooth lock?

daegranos, geen piepend geluid; tenminste niet wat ik (nog) kan horen in ieder geval 8)7
heb even de bluetooth functionaliteit getest, maar ik moet bekennen dat ik die nooit gebruik gezien de naar mijn mening lage kwaliteit van het geluid (tonen klinken af en toe vreemd en de bass is extreem)
Na gebruik van bluetooth kon ik overigens meteen weer switchen naar sources zoals 'optical'.
Hoop dat je hier wat mee kan. Sinds mijn set is vervangen is het een totaal andere ervaring.

[ Voor 0% gewijzigd door Dirk op 07-08-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jinglewood schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:25:
[quote]Anoniem: 370508 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:23:

daegranos, geen piepend geluid; tenminste niet wat ik (nog) kan horen in ieder geval 8)7
heb even de bluetooth functionaliteit getest, maar ik moet bekennen dat ik die nooit gebruik gezien de naar mijn mening lage kwaliteit van het geluid (tonen klinken af en toe vreemd en de bass is extreem)
Na gebruik van bluetooth kon ik overigens meteen weer switchen naar sources zoals 'optical'.
Hoop dat je hier wat mee kan. Sinds mijn set is vervangen is het een totaal andere ervaring.
Bluetooth probleem komt voor wanneer je de set op standby zet op bluetooth mode, daarna kan je niks meer met de knoppen behalve switchen naar USB (je kan daarna wel weer alles doen).
Ben echt benieuwd of je nog een hoge pieptoon uit de linkerspeaker hebt, zo niet dan stuur ik mijn set ook nog maar even op ter reparatie. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Dirk op 07-08-2018 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Anoniem: 370508 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:27:
[...]

Bluetooth probleem komt voor wanneer je de set op standby zet op bluetooth mode, daarna kan je niks meer met de knoppen behalve switchen naar USB (je kan daarna wel weer alles doen).
Ben echt benieuwd of je nog een hoge pieptoon uit de linkerspeaker hebt, zo niet dan stuur ik mijn set ook nog maar even op ter reparatie. :*)
Geen pieptoon en ik kan gewoon naar andere sources switchen nadat ik bovenstaande uitvoer acties uitvoer

jinglewood schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:05:
[...]

Geen pieptoon en ik kan gewoon naar andere sources switchen nadat ik bovenstaande uitvoer acties uitvoer
Top! Toch maar een keer repareren ipv retourneren ^^

[ Voor 2% gewijzigd door Dirk op 06-08-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graspriet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-02 12:08
Naast de problemen van deze set (die nu opgelost lijken te zijn) vraag ik me toch vooral af hoe deze set zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Sony ht-rt5 of een "echte" surround set van bijvoorbeeld Yamaha of HK in dezelfde prijsklasse (bijvoorbeeld http://www.homecinemacent...-kardon-hd-com-1616s.html)

Ik kom qua recensies eigenlijk alleen eerste indrukken tegen en nergens een goede vergelijking met deze alternatieven. Heeft één van de eigenaren hier ook ervaring met een volwaardige surround set en hoe bevalt hun de e6? En hoe zit het bijvoorbeeld met gaming? Ook daar ben ik nog niets over tegen gekomen.

Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-04 14:48
graspriet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:07:
Naast de problemen van deze set (die nu opgelost lijken te zijn) vraag ik me toch vooral af hoe deze set zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Sony ht-rt5 of een "echte" surround set van bijvoorbeeld Yamaha of HK in dezelfde prijsklasse (bijvoorbeeld http://www.homecinemacent...-kardon-hd-com-1616s.html)

Ik kom qua recensies eigenlijk alleen eerste indrukken tegen en nergens een goede vergelijking met deze alternatieven. Heeft één van de eigenaren hier ook ervaring met een volwaardige surround set en hoe bevalt hun de e6? En hoe zit het bijvoorbeeld met gaming? Ook daar ben ik nog niets over tegen gekomen.

Kan iemand hier iets over zeggen?
In vergelijking met een soundbar heeft de Fidelio E5 (die ik heb) een betere geluidskwaliteit, dit komt door de grotere klankkast in de speakers en de aanwezigheid van goede tweeters. Echter, in vergelijking met een dedicated surround systeem zal het een stuk minder klinken. Alhoewel zo'n harman/kardon systeem niet zoveel voorstelt, zal je in vergelijking met hifi speakers in surround-opstelling toch wel veel verschil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 09:35
Kan iemand vertellen welke type kabel er gebruikt wordt om de twee speakers met elkaar te verbinden? Bij de E5 is dit een 13 pins Mini DIN connector, is dat bij de E6 ook?

Ik vraag dit omdat ik de E5 set tijdelijk in huis heb gehad om te testen, maar de meegeleverde kabel was te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het dezelfde kabel. Iets van 3m lang iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Heb wel interesse in de E6, maar nu zowel bij ING als bol.com niet meer te koop. Benieuwd wat hier nou precies de reden van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Ik zie overal, zelfs bij de specificaties van Philips zelf, staan dat het een 5.1 set is.
Maar dan mis ik een speaker, namelijk de center speaker. Klopt dit?

Verder lijkt her me lastig om de achter speakers dagelijkbop te laden. Kun je ze niet continue van stroom voorzien? Dan kunnen ze achter blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
De set simuleert via speakers aan de binnenkant een 5e speaker. Kijk maar even op de site van Philips, daar staat t uitgelegd.

Opladen is geen probleem joh. Als je klaar bent met kijken zet je ze weer terug op de base speakers en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 845183

Iemand enig idee wanneer de E6 weer verkrijgbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 109978

Als ik in de rentepunten winkel kijk, staat de E6 er gewoon bij. Was juist benieuwd naar de kwaliteit.
Maar gezien het feit dat er toch wel wat foutjes in zitten, is het me te duur.

Dan liever iets duurder zonder foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
bij mijn e5 rammelt de subwoofer bovenmatig, iemand ideeen?

diskeltische lurker

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 09:48
Grote voordeel van de E6 vind ik dat er spotify connect opzit. Echter vraag ik me af of ik dan niet net zo goed een E5 + chromecast audio kan kopen?

Of mis ik dan een ander sterk punt van de E6?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• FrankRicard
  • Laatst online: 22:12
Dutch Lion schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:02:
Grote voordeel van de E6 vind ik dat er spotify connect opzit. Echter vraag ik me af of ik dan niet net zo goed een E5 + chromecast audio kan kopen?

Of mis ik dan een ander sterk punt van de E6?
Een ander verschil is dat je bij de E6 de achterspeakers ook als losse bluetooth speakers kan gebruiken.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 09:48
FrankRicard schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:59:
[...]

Een ander verschil is dat je bij de E6 de achterspeakers ook als losse bluetooth speakers kan gebruiken.
Goed punt maar is dat de (momenteel) extra 300 euro waard? Ik vermoed dat wij het zeer weinig gaan gebruiken.
Zijn er bijvoorbeeld ook kwalitatieve verbeteringen?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De e5 is 4.1 en de e6 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirixiz
Yes! Firmware update beschikbaar! ...niet zoveel issues meer gehad, maar ik hoop dat het de kleine irritaties weg kan nemen nu.

Also known as xirixiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Is er een update beschikbaar? Waar kan ik deze vinden? Ik zag hem vandaag pas verschijnen maar downloaden doet hij niet.

Anoniem: 266179

Software update is gelukt via de app. Wel eerst de E6 unit moeten resetten (spanning eraf, 10 sec. wachten, spanning er weer op). Daarna ging het downloaden van de software wel.

• Kuhr89
Ik laat hem even schieten, lees op t forum van Philips dat er alweer problemen zijn.

Philips en software gaat niet altijd samen.

• jorilla
  • Laatst online: 02-04 12:11
Kuhr89 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:04:
Ik laat hem even schieten, lees op t forum van Philips dat er alweer problemen zijn.

Philips en software gaat niet altijd samen.
Een wijs besluit, want ik heb hem wel uitgevoerd, en heb nu geen Google Cast functionaliteit meer..... en merk geen enkele verbetering. Ik kan de E6 dus niet meer vanaf pc of smartphone van de standby af krijgen, want dat lukte al alleen door te casten...... en de firmware terugdraaien wordt lastig zonder verbinding met de HCWeSet app. Lekker professioneel van Philips om een gebrekkige beta-versie Firmware te pushen.....

Iemand een idee of de E6 afstandsbediening ook met universele afstandsbediening is te bedienen? Philips geeft geen IR code.... zou de Fidelio werken met bv. de Broadlink RM mini 3? Dan is nl. alles (behalve Cast dan) alsnog via smartphone te bedienen :-)

• Kuhr89
Hm, ik moest de update doen want hij bleef maar SW download zeggen. Moest hem zelfs resetten en daardoor werd hij ook ge-update.
Ik cast nooit iets via de speakers vanwege een Sony Android tv, maar dat t niet goed werkt is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
Ik kwam ook even hier zoeken of ik wel moest upgraden - deze hele fijne set met heel irritante bugs durf ik niet zomaar te upgraden. De bugs die er nu inzitten zijn ontwijkbaar, maar verwacht je nou eenmaal niet in zulke dure apparatuur. Ook kan ik ze wel ontwijken, maar ik krijg het mijn vrouw moeilijk uitgelegd dat ze eerst op USB moet drukken voor ze iets anders kan doen, bijvoorbeeld.

Op dit forum krijg je over het algemeen snel reactie van een Philips-iemand:
http://www.supportforum.p...issue&p=138060#post138060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eri45
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-02-2017
DOE DE UPGRADE NIET. Alleen spotify kan ik nog casten, voor de rest niks meer. ja bluetooth werkt wel.
Was in het begin zeer enthousiast over deze speakers, maar na een 3/4 jaar van bugs fixing ben ik er een beetje klaar mee.
wegvallen verbinding.
niet meer kunnen verbinden (behalve na een harde reset)
geen basbox verbinding meer, weer resetten dan maar.
alle door philips geopperde oplossingen uitgevoerd, behalve de oplossing om de speakers zover mogelijk van de tv te plaatsten 8)7 , tuurlijk lekker handig voor een home cinema set, maak dan iig het snoer wat langer..prutsers.
Dan maar de upgrade doen, geen apps als npo, tuneln meer te casten. Alleen nog spotify.
Philips is bezig met een oplossing, zeggen ze??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
Ter info voor lezende lurkers, of voor wie de update al wél gedaan heeft: de update lijkt ingetrokken, want ik heb niets gedaan, maar het oranje lampje is weg.

Maar om eerlijk te zijn kan dat ook betekenen dat het lampje sowieso na een week (ongeveer) uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Waarschijnlijk heeft Philips de update teruggetrokken, vandaag zegt Katerina van Philips op het forum dat ze ermee bezig zijn: wordt vervolgd dus...

[ Voor 26% gewijzigd door jorilla op 21-02-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890529

Ik ben mij aan het oriënteren op een draadloze surround set. Het vrouwtje wilt absoluut geen kabels dus kom ik hier op uit.

Nu mijn vraag. Waarom kan ik nergens van de Fidelio E6 video reviews vinden en is de E6 amper in de winkel te koop? Dit model is, als ik het goed heb uit sinds augustus 2016. Dit schept weinig vertrouwen of is dit stevig geprijsde product gewoon simpelweg te nieuw?

Het geld is het probleem niet maar is de E6 echt het extra geld waard als we even puur naar het geluid voor films en gamen kijken? Alle andere opties als Spotify enz zijn niet zo belangrijk.

Dank voor jullie reactie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Anoniem: 890529 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:40:
Ik ben mij aan het oriënteren op een draadloze surround set. Het vrouwtje wilt absoluut geen kabels dus kom ik hier op uit.

Nu mijn vraag. Waarom kan ik nergens van de Fidelio E6 video reviews vinden en is de E6 amper in de winkel te koop? Dit model is, als ik het goed heb uit sinds augustus 2016. Dit schept weinig vertrouwen of is dit stevig geprijsde product gewoon simpelweg te nieuw?

Het geld is het probleem niet maar is de E6 echt het extra geld waard als we even puur naar het geluid voor films en gamen kijken? Alle andere opties als Spotify enz zijn niet zo belangrijk.

Dank voor jullie reactie :*)
Als je hem koopt via de ING-rentepuntenwinkel voor 625 euro (je kent vast iemand met ING) is dit m.i. voor een draadloos surround-systeem de beste keus. Het geluid is geweldig, zeker bij films. En wat ook echt ideaal is: de afneembare achterspeakers kun je meenemen op heel wat meters afstand, waardoor je meteen een makkelijk verplaatsbaar multi-room systeem hebt. Google Cast werkt ook ideaal moet ik zeggen (tenzij miserabele updates deze functionaliteit ongedaan maken natuurlijk...)

Het enige risico (en misschien ook de reden dat hij niet alom verkrijgbaar is) is dat je kans hebt op een set met een bepaald defect. Die van mij heeft bv. een rechter-achterspeaker die je met moeite op de basis-speaker moet drukken om hem aan het laden te krijgen. En als je recensies op bv. Amazon.de leest zie je vooral veel uitersten: mensen die het systeem geweldig vinden en mensen die er gek van worden. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met de keuze voor een vrouwtje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890529

Ik ben nieuw hier dus hopelijk is dit de juiste plek om te reageren op jouw reactie.

Allereerst, dank voor je reactie. Al die draadloze conncecties als spotify en chrome cast gebruiken wij niet. Hooguit 1 of 2x op een jaar spotify voor onze verjaardagen maar daar hebben we al een audio oplossing voor die naar wens werkt.

Ik krijg steeds meer de indruk dat de Fidelio E5 een veel betere keuze is als je alle casting opties en dergelijke nooit gebruikt. En dat de boxen apart via bluetooth te verbinden zijn is aardig maar niet een bepalende meerwaarde. Dus als we die opties allemaal weg laten wat zeg je dan? De E5 kopen zonder gezeur maar een ouder model of de luxere en betere E6 met de kans op problemen?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
E5? Dan zou ik eerder de Fidelio F5 (niet E5) in huis halen via Amazon.fr voor 460 euro incl. verzending. Die lijkt me net zo goed maar dan goedkoper.

Maar de E6 schijnt wel echt beter te zijn, ook als het gaat om geluidskwaliteit. Dus 625 euro (bij ING) voor de E6 is het ook waard zonder gebruikmaking van Cast en Spotify. Gaat het via ING niet lukken, dan vraag ik me af of de verbetering in geluidskwaliteit de 899 euro waard is t.o.v. de 460 voor de F5.

En de E5 heeft net zoveel (en gelijksoortige) problemen als de E6. Zie maar de even hoge/lage ratings daarvoor op Amazon. Dus welke je ook kiest: bij een defect (kom je snel genoeg achter) gewoon naar Philips sturen in ruil voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Tot nu toe heb ik (bijna) geen problemen gehad met mijn E6 set. Alleen af en toe dat ik de Sub even opnieuw moet pairen, maar meer niet.

Geluid tijdens games en films is echt prima, ondanks de kleine speakertjes achter. De sub levert goede lage tonen.

Ik ben geen grote sets of zuilen gewend, maar ik ben zeer tevreden over dit geluid en handigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Voor mensen met een Android smartphone: je kunt de Fidelio overal in (of zelfs buiten) huis met je smartphone bedienen via de Broadlink RM Mini3 (= 12 euro). Met de app RM Plugin kun je van elke gewenste afstandsbedieningsknop een widget maken die je vervolgens op je achtergrond kunt plaatsen of evt. met de app Snap Swipe Drawer in het uitschuifmenu. Zo heb ik knoppen voor Power, Source en zelfs de Close-to-me modus (zodat je kunt schakelen tussen geluid op alle speakers of enkel achterspeakers). Het enige dat me nog niet lukt is het volume: met plus en min kan ik maar 1 stap omhoog of omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

paQ

Ik was eigenlijk in de markt voor een soundbar (mijn 15 jaar oude HK set krijgt nu toch de nodige kuren). Mediamarkt binnengelopen en schrok van de hoeveelheden soundbars :/
Me gericht op de sonos en Bose ST300. Beide zo'n 800 euro ex sub. (eveneens 800).
Luid, zwaar, maar mooi? nee... Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk niet 1 soundbar mooi vond :|
Naja, uitzondering voor de oude Bose ST130 (echt hele mooie sound projectie), maar daar komt die nieuwe niks bij in de buurt.

teleurgesteld naar huis en blind de E6 besteld.
Ik moet zeggen; *D not bad, not bad at all!
Behalve dat ik vind dat de topjes als losse BT speaker but zijn (Een Sonos play1 is dan aanzienlijk veel beter) vind ik het een erg goed klinkend systeem, met erg mooie afwerking.

Wel wat vraagjes, en ik kan ze in de online handleiding niet echt terugvinden.

- Soms staat zomaar de linker topspeaker rood te knipperen, for no reason.
- Klopt het dat de linkerspeaker geen (witte) LED heeft als enige :?
- kun je de settings voice en movie nog verder aanpassen? Ik heb het liefst iets daar tussenin namelijk.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Sinds een jaar heb in de Fidelio E6 speakers. Vóór de update had ik nergens last van.

Sinds een week of 3 heb ik soms last van een heel hard geluid uit de speakers in stand-by. Het klinkt als en soort betonboor die door de muur gaat. Als ik de subwoofer eruit haal dan hoor ik alleen nog de andere speakers.

Van Philips een mail gehad, moet de set terugsturen en er zijn waarschijnlijk geen onderdelen de komende 2-3 weken.

Eens zien hoe dit verder gaat. Elke avond geeft hij dit geluid, dus ik gooi de set van de stroom af als ik hem niet gebruik.. Wel erg vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb besloten om de set toch eindelijk te retourneren. Het geluid klinkt niet zuiver (geen onbewerkte preset), met veel films en games kan je geen surround sound gebruiken omdat de bas dan vreselijk doordreunt (zelfs op -6, zie als voorbeeld DOOM) en het piepende geluid in de linker box is nog steeds niet verholpen... En dan nu geen chromecast meer. Zucht.
Apart hoe ze geen normaal functionerende hifi set kunnen produceren terwijl hun headsets zo goed waren.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 370508 op 27-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Wie de update wil terugdraaien: stuur een privébericht naar Katherina op het Philips support forum en je krijgt een tool waarmee je via een USB stick kunt downgraden. Bij mij werkt de set weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Kun je die tool ook niet naar mij doorsturen? Als je wilt DM ik je mijn email, dat je het in een bijlage zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
Bij dezen (gebruik op eigen risico):

http://www94.zippyshare.com/v/nS61rsuc/file.html

1. Unzip the file and then copy the Ubirmvol, Ubimkvol files and the entire AutoScript folder onto the root directory of a USB stick. Make sure that the AutoScript .TSS file is inside the AutoScript folder
2. Power up the E6/HTL5160, wait until the device is powered up, and then insert the USB stick.
3. Wait for 30 second and then remove the USB stick
4. Reset the sound bar by unplugging the power cable and then reconnect.
5. Perform a factory reset through HCWeSet app or through the following steps:
Set device in ARC mode, press [Mute] [Mute] [Volume-], then long press [Bass-] keys within 6 seconds to do a factory reset.
6. Now go through the entire setup procedure again with the HCWeSet App and see if it is possible to do the casting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik ben heel erg tevereden over dit setje, heb de update nog niet binnen, maar heb geen last van eerder genoemde problemen.

wel heb ik een vraag mbt verbinden, wanneer ik de Philips tv aanzet, springt de E6 ook aan ( = ok) , alleen jammer dat het geluid van tv naar set via de optische kabel gaat, en wanneer setje aanspring begint met HDMI1. IS er een mogelijkheid om wanneer setje aanspringt, en tv staat aan, op optisch blijft staan ?

[ Voor 56% gewijzigd door rolschaatser op 23-04-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@gebruikers, is er nog nieuws qua firmware updates ? Zat zelf ook te denken om deze set aan te schaffen maar begin nu toch wel wat te twijfelen..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Ik heb deze set nog nergens gezien in een fysieke winkel :/ Zou ze graag eens testen voor aankoop...

[ Voor 25% gewijzigd door Jonasken op 02-08-2017 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Er is een nieuwe firmware update gekomen eind juni volgens mij. Deze zorgt ervoor dat de meeste problemen opgelost moeten zijn.

De set werkt bij mij prima via de hdmi Arc in de tv. Springt automatisch daarop als je de tv aanzet.

De PS4 heb ik aan de optical gelegd, omdat dit wat makkelijker was.

Hier ben ik nog steeds tevreden over de set, ook over de surround speakers. Natuurlijk geeft het niet hetzelfde geluid als wanneer je volledig bereik speaker achter je zet, maar toch geeft het prima geluid.

De speaker staan op de hoek van de banken, dus in lijn met mijn oor, niet echt achter ons, omdat de woonkamer het niet toelaat. Met de Spatial calibration haal je al goede instellingen binnen.

Nogmaals, ik ben heel tevreden over de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Heb nu nog een Logitech Z5500, zit te denken om hier op over te stappen. Wat ik echter nog nergens heb kunnen vinden of dat hij linear PCM audio ondersteund via HDMI.. lijkt mij stug dat dat niet zo zou zijn, volgens mij is dat standaard zo maar ik zou het graag zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
DukeBox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:01:
Heb nu nog een Logitech Z5500, zit te denken om hier op over te stappen. Wat ik echter nog nergens heb kunnen vinden of dat hij linear PCM audio ondersteund via HDMI.. lijkt mij stug dat dat niet zo zou zijn, volgens mij is dat standaard zo maar ik zou het graag zeker weten.
Hij speelt lpcm gewoon af van de ps4. Daarmee krijg je alleen niet de surround speakers in volledige surround modus. Hij gaat dan over op Logic pro II.

Als je de ps4 instelt op DTS of DD dan krijg je altijd de goede surround modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Kuhr89 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:01:
Hij speelt lpcm gewoon af van de ps4. Daarmee krijg je alleen niet de surround speakers in volledige surround modus.
Via HDMI aangesloten neem ik aan dan ?
]
Hij gaat dan over op Logic pro II.
Dolby pro logic 2 zou betekenen dat er alleen stereo binnen komt, met toslink kan ik mij dat voorstellen maar met hdmi zou hij dan eerst de boel down mixen ?
Als je de ps4 instelt op DTS of DD dan krijg je altijd de goede surround modus.
Ja, maar dat is huist het probleem, heb alleen de keuze voor lossless 5.1 lpcm/bitstream.

Pagina: 1 2 Laatste