Sessie reset bij lezen dm-berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter
Bij het lezen van dm berichten wordt ook je forum sessie gereset :-(

Ik gok dat dat is omdat de dm's ook onder GoT vallen, maar het is wel erg irritant dat ik m'n dm berichten niet kan lezen zonder dat ik m'n laatst gelezen positie kwijt raak op het forum.

Dit is trouwens al eerder gemeld, maar die thread staat in het archief (\[bug?] DM's bekijken reset forum-sessie = irritant)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is idd redelijk vervelend. Het geopperde single sessie in het archieftopic zie ik persoonlijk ook helemaal niet zitten. Ik heb vaker wel 5 minuten om even een item op de FP te lezen, maar geen kwartier of langer om alle topics/fora die ik volg bij te lezen.

Is het niet handiger om een apart domein te hebben voor de DMs, of deze juist domein onafhankelijk te maken, zodat als je op de FP zit, je naar http://tweakers.net/pm_discussion gaat ipv het GoT domein (en dus ook het /forum/ deel weg)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter
Dm's verhuizen naar de FP zodat het aan de FP sessie/reset hangt lijkt mij op korte termijn het beste idee, op lange termijn zou er imo een ander systeem moeten komen om topics/fora bij te houden (maar daar zijn al genoeg topics over :P )

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doelde meer dat je naar een relatieve URL gaat, dus krijg je een DM en wil je die lezen als je op GoT zit, dan ga je naar gathering/pm_discussion en als je op de FP zit, naar die betreffende locatie. Nu staat het pad er hard in en is niet relatief naar /pm_discussion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:16:
Dm's verhuizen naar de FP zodat het aan de FP sessie/reset hangt lijkt mij op korte termijn het beste idee, op lange termijn zou er imo een ander systeem moeten komen om topics/fora bij te houden (maar daar zijn al genoeg topics over :P )
Dm's verhuizen naar de frontpage betekent effectief dat we het dan helemaal opnieuw moeten schrijven. Het is ook niet zo dat als we enkel het domein aanpassen dat dan automagisch de frontpage manier van sessietijd bijhouden wordt gebruikt.

De enige echte oplossing is inderdaad het implementeren van een systeem dat echt bijhoudt wat je al gelezen hebt of niet, maar ook dat is geen sinecure...

En omdat dit sec gezien ook geen bug is verplaats ik dit topic even naar de buren :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 31-10-2015 09:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Wel eentje waarvan ik hoop dat er een oplossing voor komt. Ik heb nu nog wel eens de nijging om de DM's alleen te scannen via de preview die je krijgt bij de notificatie als ik geen tijd heb om ook een rondje te maken op GoT. Echt lezen en reageren doe ik eigenlijk alleen als ik via een fatsoenlijk systeem op tweakers zit (lees: niet via mobiel).

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik krijg niet veel DM's maar dit is dus vrijwel hetzelfde als wat ik zeg in
Ik heb het even gehad met het Forum, Sessieduur

Sessieduur is begrijpelijk, maar ook een "probleem", en zou instelbaar (moeten/kunnen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
crisp schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

De enige echte oplossing is inderdaad het implementeren van een systeem dat echt bijhoudt wat je al gelezen hebt of niet, maar ook dat is geen sinecure...

En omdat dit sec gezien ook geen bug is verplaats ik dit topic even naar de buren :)
vBulletin heeft dat en ik vind het fantastisch. Maakt niet uit wanneer ik het topic gelezen heb dan ga ik altijd terug naar mijn laatste gelezen bericht, ook al is dat maanden en vele sessies geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 11-11-2015 14:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat doet phpBB ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter

Pagina: 1