Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 23:15

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede verbruiksmeter.

Eis: ook (betrouwbare) lage vermogens kunnen meten (<1 W, maar liefst nog minder)
Wens: datalogger (wat langzamerhand een eis begint te worden hoe langer ik mij erin verdiep :))

Tot nu toe heb ik ervaring met een goedkope van 10E of zo die zijn werk goed (lijkt te) doet en in een display de info aangeeft. Maar kleine vermogens meet hij niet. Dan geeft hij 0 aan. Dat is jammer.

De volgende https://www.conrad.nl/nl/...3-3699-w-90-d-684997.html trok mijn aandacht. Wel wat aan de prijs en veel duurder moet hij ook niet zijn. Nadeel is dat de reviews van de app erg laag zijn.

Heeft iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 30-10-2015 10:47 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Ik help je topic even naar DED, aangezien daar de meeste (gebrek aan verbruik)goeroes zitten die ook veel aan monitoring doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dat Conrad ding, kleine waarden meten doet hij goed.
De logger is een beetje beperkt, die geeft verbruik per uur aan.
Jammer van de app idd, die is erg basic en eist bt4.0 met een recente Android versie.
Voordeel is dat je op lastig bereikbare plekken geen display hoeft af te lezen.
Als je met Ideal betaalt heb je geen verzendkosten.

Sinds kort gebruik ik ook deze dingen:

Afbeeldingslocatie: http://brigatti.nl/contents/media/l_netbsem4.jpg

In de handleiding staat dat hij vanaf 0,2W kan meten.
Leuk is dat je een setje zoals afgebeeld al voor €22 kan vinden.
Het display werkt een beetje onhandig, je moet een tijdje op de scan toets drukken om waardes op te halen.
Dit is denk ik om de batterijen te sparen.
Een alternatief voor het display is een Jeelab usb dongle op 868MHz, dat onderzoek ik nu.
Er zijn verschillende versies van die niet allemaal met deze modules samenwerken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:02:
Interessant, hoe heet dat spul?

Ach, laat maar...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je de bestandsnaam van het plaatje bekijkt (netbsem4 is de artikelcode van de set), kom je na een Google zoekopdracht bijv. hier, hier en hier op uit ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 31-10-2015 11:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:02:
Ik heb dat Conrad ding, kleine waarden meten doet hij goed.
De logger is een beetje beperkt, die geeft verbruik per uur aan.
Jammer van de app idd, die is erg basic en eist bt4.0 met een recente Android versie.
Voordeel is dat je op lastig bereikbare plekken geen display hoeft af te lezen.
Als je met Ideal betaalt heb je geen verzendkosten.

[afbeelding]

In de handleiding staat dat hij vanaf 0,2W kan meten.
Leuk is dat je een setje zoals afgebeeld al voor €22 kan vinden.
Het display werkt een beetje onhandig, je moet een tijdje op de scan toets drukken om waardes op te halen.
Dit is denk ik om de batterijen te sparen.
Een alternatief voor het display is een Jeelab usb dongle op 868MHz, dat onderzoek ik nu.
Er zijn verschillende versies van die niet allemaal met deze modules samenwerken.
Cool, ik heb de oude versie van deze denk ik, zo te zien niet veel veranderd alleen de afstandsbediening is groter gemaakt. Alleen ik heb er 5 plugs aan. Passen wel slecht in een stekkerblok icm andere stekkers helaas.

YouTube: Licznik radiowy zużycia energii Voltcraft Energy Count 3000 - Conrad.pl (j. niem.)

[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 31-10-2015 11:37 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

En hier de goedkoopste :9
Dat Jeelabs is niet bepaald een startklaar verhaal, daar gaat wat tijd in zitten voor het met een Rpi werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Als je toch echt wilt monitoren dan is dat i.c.m. een controller voor het aan/uit sturen van de wcd misschien ook wel handig ;)
Greenwave powernode

Dit is een overzichtje van een Greenwave powernode 6. Deze communiceert over z-wave met een willekeurige controller. De 6 wcd's zijn ook afzonderlijk aan/uit te sturen. WCD3 staat dus uit want zit nu toch niets in ;)

edit:

En zoals ik het nu zelf zie ga ik dus een voorwaarde maken voor de ambiled wcd. Dat deze alleen aan mag als mijn laptop pingbaar is over lan. Want anders heeft het toch geen nut om aan te staan :P
Idem voor chromecast maar dan als voorwaarde dat het alarm is uitgeschakeld ;)
Scheelt door de weeks wanneer ik werk dus al minimaal 50uur a 4 watt. In de nacht wanneer laptop uitstaat dus ook weer behoorlijk wat uurtjes a 1.7 watt :+ Nu is dat niet veel maar per week kom je toch al snel uit op 0.5KW en dat is weer 26KW op jaarbasis :) En het kost mij maar 5 minuten om in de controller erbij te zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door The-Source op 31-10-2015 12:23 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:08:
Ik help je topic even naar DED, aangezien daar de meeste (gebrek aan verbruik)goeroes zitten die ook veel aan monitoring doen.
En ik ga het topic sluiten, want in DED hebben we al een prima topic voor deze vraag:
Energiemeters... deel hier je ervaringen

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.