1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De logger is een beetje beperkt, die geeft verbruik per uur aan.
Jammer van de app idd, die is erg basic en eist bt4.0 met een recente Android versie.
Voordeel is dat je op lastig bereikbare plekken geen display hoeft af te lezen.
Als je met Ideal betaalt heb je geen verzendkosten.
Sinds kort gebruik ik ook deze dingen:

In de handleiding staat dat hij vanaf 0,2W kan meten.
Leuk is dat je een setje zoals afgebeeld al voor €22 kan vinden.
Het display werkt een beetje onhandig, je moet een tijdje op de scan toets drukken om waardes op te halen.
Dit is denk ik om de batterijen te sparen.
Een alternatief voor het display is een Jeelab usb dongle op 868MHz, dat onderzoek ik nu.
Er zijn verschillende versies van die niet allemaal met deze modules samenwerken.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Interessant, hoe heet dat spul?Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:02:
Ach, laat maar...
[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 31-10-2015 11:12 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Cool, ik heb de oude versie van deze denk ik, zo te zien niet veel veranderd alleen de afstandsbediening is groter gemaakt. Alleen ik heb er 5 plugs aan. Passen wel slecht in een stekkerblok icm andere stekkers helaas.Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:02:
Ik heb dat Conrad ding, kleine waarden meten doet hij goed.
De logger is een beetje beperkt, die geeft verbruik per uur aan.
Jammer van de app idd, die is erg basic en eist bt4.0 met een recente Android versie.
Voordeel is dat je op lastig bereikbare plekken geen display hoeft af te lezen.
Als je met Ideal betaalt heb je geen verzendkosten.
[afbeelding]
In de handleiding staat dat hij vanaf 0,2W kan meten.
Leuk is dat je een setje zoals afgebeeld al voor €22 kan vinden.
Het display werkt een beetje onhandig, je moet een tijdje op de scan toets drukken om waardes op te halen.
Dit is denk ik om de batterijen te sparen.
Een alternatief voor het display is een Jeelab usb dongle op 868MHz, dat onderzoek ik nu.
Er zijn verschillende versies van die niet allemaal met deze modules samenwerken.
YouTube: Licznik radiowy zużycia energii Voltcraft Energy Count 3000 - Conrad.pl (j. niem.)
[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 31-10-2015 11:37 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Dit is een overzichtje van een Greenwave powernode 6. Deze communiceert over z-wave met een willekeurige controller. De 6 wcd's zijn ook afzonderlijk aan/uit te sturen. WCD3 staat dus uit want zit nu toch niets in
En zoals ik het nu zelf zie ga ik dus een voorwaarde maken voor de ambiled wcd. Dat deze alleen aan mag als mijn laptop pingbaar is over lan. Want anders heeft het toch geen nut om aan te staan
Idem voor chromecast maar dan als voorwaarde dat het alarm is uitgeschakeld
Scheelt door de weeks wanneer ik werk dus al minimaal 50uur a 4 watt. In de nacht wanneer laptop uitstaat dus ook weer behoorlijk wat uurtjes a 1.7 watt
[ Voor 36% gewijzigd door The-Source op 31-10-2015 12:23 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
En ik ga het topic sluiten, want in DED hebben we al een prima topic voor deze vraag:Señor Sjon schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:08:
Ik help je topic even naar DED, aangezien daar de meeste (gebrek aan verbruik)goeroes zitten die ook veel aan monitoring doen.
Energiemeters... deel hier je ervaringen
Dit topic is gesloten.
![]()