VPN verbinding naar Raspberry werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik heb eerst getwijfeld om nog een vraag te stellen in het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9, maar ik denk dat een eigen topic toch wat meer op zijn plaats is :)

Situatie:

Ik heb een raspberry ingericht met raspbian welke ik als vpn server in wil gaan zetten.
Op dit moment heb ik openvpn op mijn raspberry staan en deze luistert naar de standaard poort 1194

pi@raspberrypi ~ $ netstat -an|grep 1194
udp        0      0 0.0.0.0:1194            0.0.0.0:*

Navraag in het Raspberry topic leert mij dat vpn draait en naar poort 1194 luistert.

Mijn ziggo modem (Cisco 3928AD) heb ik naar mijn idee ook goed ingesteld voor het doorlaten van verkeer op poort 1194.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/zioopy.jpg
Ik heb de poort even voor de zekerheid ingesteld op het doorlaten van UDP als TCP.

Echter als ik mijn telefoon op 3G zet en via openvpn verbinding tracht te maken krijg ik de melding:
TLS Error: TLS key handshake failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity).

Mijn verbinding op de telefoon werkt gewoon.
Iemand een idee waar ik het nog moet zoeken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:36

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Heb je geprobeerd verbinding te maken naar je VPN vanaf je LAN? Het ziet er namelijk uit alsof het port-forwarding gedeelte op orde is.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Yariva schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:09:
Heb je geprobeerd verbinding te maken naar je VPN vanaf je LAN? Het ziet er namelijk uit alsof het port-forwarding gedeelte op orde is.
Ik was zo gefocused op het externe gedeelte dat ik me daar nog niet mee bezig had gehouden.
Maar zojuist even een test uitgevoerd vanaf het LAN.

Helaas krijg ik dan dezelfde melding.
Zou er dan toch nog iets niet goed zitten op de VPNServer ?

Edit:

Toch nog eens gekeken in het logbestand van de vpnserver
Daar blijf ik het volgende zien:"
Thu Oct 29 15:50:03 2015 TCP/UDP: Socket bind failed on local address [AF_INET]192.168.178.6:1194: Address already in use
Thu Oct 29 15:50:03 2015 Exiting due to fatal error

Dat ip-adres is van de rpi zelf

[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 29-10-2015 16:44 . Reden: log vpn-server ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:36

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dat lijkt dan idd wel. Het goede nieuws is wel dat je met deze instellingen, wanneer je je VPN server werkend krijgt, hij vanaf extern ook bereikbaar zou moeten zijn.

Maar ik heb 2 weken geleden mijn VPN server op raspbian ook opnieuw in elkaar geknutseld. Anders PM'en we even en loop ik je config door (indien gewenst ;) ). Ik zal ook even 2 sites posten waar ik veel aan had, ik zit enkel nu nog op werk dus die komen vanavond wel.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Stuur maar door via de PM :)

2250 WP Zuid PVoutput