Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, Ik ben van plan mijn om een andere spiegelreflexcamera te kopen. Ik heb momenteel een canon 700d. Ik twijfel tussen een canon 7d mark 2 of een canon 5d mark 2.
Ik fotografeer van alles. Ik doe wat aan sportfotografie (lees vooral mijn zoons voetbalteam) en binnenkort ook aan concertfotgrafie. Ik heb een canon 24 -70 mm L f2.8 lens (de eerste serie) en een 70-200 mm L f4.0 zoom lens.
Wat is jullie advies

Verwijderd

Dit is veel te weinig informatie om iets aan te raden.

Vertel eens wat meer over je fotografie en waarom je een overstap wilt maken naar een andere camera. Ook wat je zelf al gevonden hebt, waarom welke beter is voor jou. Voeg ook nog even een budget toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 15:01 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:35
Vergelijk zelf wat je nodig denkt te hebben.
http://snapsort.com/compa...anon_EOS_5D_Mark_II/specs

Qua budget gok ik op €1500,- max, met die genoemde body's.

Hou ook even in gedachten dat het crop vs FF is.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:54:
Goedendag, Ik ben van plan mijn om een andere spiegelreflexcamera te kopen. Ik heb momenteel een canon 700d. Ik twijfel tussen een canon 7d mark 2 of een canon 5d mark 2.
Ik fotografeer van alles. Ik doe wat aan sportfotografie (lees vooral mijn zoons voetbalteam) en binnenkort ook aan concertfotgrafie. Ik heb een canon 24 -70 mm L f2.8 lens (de eerste serie) en een 70-200 mm L f4.0 zoom lens.
Wat is jullie advies
De 5D Mark II is echt belabberd qua autofocus, daar wil je geen sport mee fotograferen. De 7D Mark II is dan weer een crop body waardoor je je fullframe lenzen niet optimaal benut.

De grote vraag is wat je nu mist aan je 700D. Als je fatsoenlijke autofocus wilt moet je of voor een 7D Mark II gaan of voor een 5D Mark III. De vraag is dan of je €1000 extra uit wilt geven voor een extra stop in DoF, Ruis en Dynamic range performance.

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 16:27
Hoi, misschien dat je je vraag in het daarvoor geopende verzameltopic kan stellen. Het is niet echt de bedoeling dat we allemaal losse topics krijgen voor elke camera vraag.

Je kan je vraag het beste in dit topic stellen: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

In dit topic kan je naast tips ook oude vragen van andere gebruikers vinden. Misschien dat je hier je antwoord al kan vinden.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 16:23
De topicstart blinkt niet bepaald uit in het verstrekken van informatie die de TS zelf heeft gevonden over de camera's. De keuze tussen 2 totaal verschillende camera's geeft mij ook het idee dat de TS ook nog niets aan onderzoek heeft gedaan naar de 2 camera's. Mijn advies: ga op onderzoek uit, vul vervolgens de vragenlijst uit de openingspost van [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 en plaats die ingevulde lijst in datzelfde topic. Dit topic gaat op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.